Eikös juuri tuo demokin sitä kuvannut. Auto-moodi oli säädetty ilmeisen "Ecoksi" ja vaihteli jo varsin alhaisilla kiekoilla, mutta manuaali-napeilla sitten pääsi kieppaamaan hieman enempi(T-Doggy @ Syys. 13 2009,22:27) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tuosta selviää toiminta: Hondan kaavio.
Tämän mukaan vaihdepoljinta ja kytkinkahvaa ei ole. Siinä missä pitäisi olla vaihdepoljin, on vaihteensiirtimen moottori. Kurja homma. Tällaisenaan vaihteistoa ei tarvitse haikailla sportteihin, vaikka joissakin lehdissä sitä on tarjottu jopa RR:n vaihteistoksi. Jos tulee, niin se on kyllä huima virhe.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
virhe urheilun kannalta mut vauhdit kasvaa...(NOx @ Syys. 16 2009,11:05) kirjoitti
Tietokone kun koko ajan työntää oikeen vaihteen sisään vieläpä niin ettei veto katkea ollenkaan - motoGP pyörissä varmaan jokamutkaan vielä erilailla ohjelmoituna.
F1sissähän kehitettiin jonkinlaista hihnavetoa ja automaatteja mut ne kiellettiin kai säännöissä
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Miten se virhe voi olla? Manuaalimoodissa toiminee kuten... ehh... manuaali, paitsi että vaihdot lienevät nopeampia kuin jos joutuisi kytkintä käyttämään.
En oikein jaksa uskoa että Hondan kaltainen valmistaja toisi markkinoille varustetta joka huonontaisi pyörän suorituskykyä ja vaikka toisi niin tuskin ainakaan esittelisi laitetta urheilullisessa pyörässä.
Tekniikka menee eteenpäin ja hyvä niin, muuten ajeltaisiin kaikki polkupyörillä...
Dirty Nasty Furriner
Myynnillisesti tulee olemaan virhe. Vaikka kuinka olisi hyvä, niin ennakkoluulot riittävät torppaamaan myynnin. Ei tarvitse kuin lukea tämä ketju läpi.(Staga @ Syys. 16 2009,11:21) kirjoitti
Matkasportissa vielä ehkä menee, mutta oikeassa sportissa tuskin menee. Kestää aikansa ennen kuin uusi tekniikka hyväksytään.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tarpeeksi fiksu elektroniikka ryyditettynä launch controllilla, ja luulisi toimivan ratapyörässäkin aika loistavasti. En näe mitään ongelmaa tuon vaihteiston istuttamisessa myös sporttipyörään. Tietenkin hieman totuttelemista napeista vaihtaminen vaatii.(NOx @ Syys. 16 2009,11:05) kirjoitti
Superbike #7
Jos se pärjää lehtien testeissä, ja on kilpailijoita nopeampi ei myyntikään luultavasti kärsi yhtään.(NOx @ Syys. 16 2009,11:29) kirjoitti
Superbike #7
Ja jos valmistaja olisi esim MV Agusta tai Ferrari niin epäilijöitä ei olisi ollenkaan vaan porukat tekisi katsomossa aaltoja...![]()
Dirty Nasty Furriner
Osapuilleen näin. Esimerkiksi Ducatin muotoilua kehutaan aina. Itse olen sitä mieltä, että ei se Ducatin fontti (Univers) nyt niin kovin onnistunut ja massasta (Helvetica) poikkeava ole.(Staga @ Syys. 16 2009,12:42) kirjoitti
Kyse ei ole tekniikasta tai siitä miten se toimii. Markkinointi joko onnistuu tai epäonnistuu.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Onhan tuossa perääkin, mutta kyllä tekniikkaporno on siltikin pop. Ei se kuskia tee merkityksettömäksi, nostaa vaan hauskuuskerrointa ja mahdollisuuksia paremman tehon ja ajettavuuden muodossa. Esim. sifteri on aika ehdoton hauskanpito väline vaikkei mitenkään ole välttämätön yhtään mihinkään.(Thunderpants @ Syys. 11 2009,13:42) kirjoitti
Ei minulla ainakaan ole valinnan vaikeutta siinä ajaisinko 1990 vuoden gixxulla vai 2009 mallilla. Sen verran on "tekniikkaporno" pyörää parantanut että aika turha verrata... Toisaalta kelpaisi mulle se vanha gixxukin uuden kaveriksi, ahtimella kiitos ja ilman sutimisenestoa... *
Ps. Ei mopoilua voi aloittaa "liian isolla" mopolla. Kaikki käy ja itsestä se ajamisen hanskaaminen on kiinni ei tietokoneista, ei ainakaan mopoilla. Autoissa tilanne on jo toisin.
Supermoto
Hmmm. JOS tuo tulee bladeen, niin oishan se pakko kokeilla. Pitäisi vaan olla erilaisia vaihto-ohjelmia eri käyttötilanteisiin. Eco matkaan, Sport mutkaan ja race ratailuun. Radalla voisi toisaalta käyttää myös puoliautomaattia, mutta olisi vähintäänkin mielenkiintoista kokeilla race-asetuksilla. Tosin silloin luistonestostakin on pakko tulla vakiovaruste...
Yksi ehdoton plussa tuossa olisi. Ei tarvitsisi enää pestä kalsareita kun alas vaihtaessa ei pykälää löydykkään vaan ollaan siellä 2 ja 3:s vaihteen välisellä "ei kenenkään maalla"...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Jep jep. Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä..(jaulis @ Syys. 16 2009,13:35) kirjoitti
Tottakai itsekin kokeilisin, koska olen myös sitä mieltä, että kaikkea pitää kokeilla. Toisaalta kaikki "järjettömyyskin" kiinnostaa eli voimaa perkeleesti ja rajoitin on vain kuljettajan korvien välissä. Itsekin olisin varmaan busanisti mutta valitettavasti urheilu on tehnyt tehtävänsä ja ei salli moisia polvikulmia ja synnytyskoneet eivät käy laaatuun, kun ne ovat hirveitä ajettavia kovemmissa nopeuksissa.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee