Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 219:een 219:sta
  1. #211
    Lainaa (jykki @ Loka. 25 2009,21:24) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Loka. 23 2009,09:02) kirjoitti
    Anteeksi jos käytin sinulle sopimatonta sanavalintaa, mutta on uusien pyörien myynti kyllä notkahtanut tässä viimeisen vuoden aikajaksolla todella rajusti. Näin hurjasti myyntiluvut on viimeksi tulleet alas juuri silloin 90-luvun alussa. Ja tämä on suurin yksittäinen syy siihen, miksi ei MP2010-näyttelyä ole.
    Onkohan ihan näin. Jos katsoo AKE:n tilastoja, 2007 rekisteröitiin melkein 11500 moottoripyörää. Ennustukset tälle vuodelle taitaa olla noin 7000 pyörää. Vuonna 1994 rekisteröitiin vain reilut 850 pyörää. Miksi silloin pidettiin MP-messut? Eikö silloin ollut rahasta pula?
    Ennustukset sanovat noin 30% pudotusta rekisteröintiin, Suitsa taitaa olla voitolla noin 50% pudotuksella. Eiköhän se suurin syy ole messujen pitämättömyydelle Suomen Messujen hintapolitiikka. Tämän vuoden puolella on jo monia messuja, joiden osallistujamäärä on laskussa, myös tulevana viikonloppuna. Syynä hinnoittelu.
    Jos Lahden messut toteutuvat, tarttee teettää jengiliivi, ostaa pullo kossua ja lähteä junalla messuille kunnolla örveltämään. Ja sitten vielä *


    Jyrki
    Olihan se 1990-luvun alun lama aika paha, mutta se vaikutti lähinnä vaan täällä meillä.

    Kun taas tämänhetkiseen rahahanojen tiukalle vetoon vaikuttaa paljon suuremmassa määrin ihan maailmanlaajuinen taantuma, esim. monet mp-tehtaat ovat todella kusessa, ja silloin karsitaan ´ylimääräiset´ menot pois ihan ensimmäisenä. Jos tehdas ei ole hommassa mukana, suomalaisellakaan maahantuojalla tuskin on tässä taloustilanteessa halua lähteä pistämään kaikkea omistaan.

    15 vuoden taakse ei voi ihan suoraan vertailla myöskään sikäli, että koko bisnes on paisunut siinä välissä aika paljon, eli nyt on monella paljon isompi organisaatio, joka täytyisi voida pitää leivän syrjässä kiinni (ympäri vuoden, vaikka hyviä myyntikuukausia on perinteisesti luokkaa 3-4). Kun myynti putoaa kymmeniä prosentteja, tilanne voi muodostua aika pahaksi, vaikka sitä myisikin vielä paljon enemmän pyöriä kuin 1994. Silloin voi joutua valitsemaan, pistääkö porukkaa pihalle, vai jättääkö (esimerkiksi) messut väliin.

    Tehtaiden haluttomuus pistää latin latia oikeastaan mihinkään messuihin on jo kutistanut tai jättänyt pois useammankin merkittävän messutapahtuman mm. Ruotsissa ja Keski-Euroopassa. Kuulostaisi aika kummalliselta, että kun meillä käy samoin, niin syypää onkin melkeinpä pelkästään Suomen Messut ja heidän kiskurihintansa.

    Ei sillä, ettäkö suurimman syntipukin löytäminen nyt jotenkin ratkaisevan tärkeää olisi. Joillekin ei vain tunnu vielä oikein valjenneen, kuinka pahasti mp-ala on sukeltanut. No ehkäpä se valkenee teillekin vuoden sisällä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #212
    Lainaa (sky @ Loka. 24 2009,14:46) kirjoitti
    Ei ne ole ainoastaan Suomen messut jotka ovat niitä hintoja nostaneet pilviin. Ajatellaan että jos vien prätkäni huoltoon/viritykseen, joka kestää 8 h, a 78 €. Se tekee mitättömät 624 € ja jos siihen lisätään vaikka se 240 € osia, vaikka nyt sit uus ketjurataspaketti ja uudet tulpat vaikka. Ei paha, hinta on yhteensä vasta 864 €. *

    Jos ajatellaan että se huoltomies teke 37,5 h viikkoa ja 80% on asiakkaalta laskutettavaa aikaa. Loput on osien tilausta ja muuta paperityötä. Jos kuussa on 21 työpävää niin se tekee 157,5 h, jolloin saadaan 126 asiakkaalta laskutettavaa tuntia a 78 €, niin se tekee yhteensä 9 828 €. Oletetaan että asentaja saa palkkaa vaikka 2200 € kuussa. Jos työnantajan palkkakulut olisi 1,5 x 2200 €, niin se tekisi 3300. Jäisi tuosta vielää se 6528 € Tilavuokriin ja huoltolaite/työkalu investointien kuolettamiseen. Ja tuohon ei ollut vielä laskettu sitä 10-20 % katetta jota saadaan vielä lisäksi siitä varaosa/tarvike-myynnistä.

    Että silleen.... *
    Muuten hyvin mutta yrittäjän pitää maksaa kaikki verot ja palkkakulut oikein. Jätit ALV.n menoista pois eli 1772,26€ eli lähtö summa pienenee jo 8055 euroon ja palkkakulut kerrotaan 1,7 niin siitäkin tulee oikeampi summa ja sitä huomaakin että tulosta on vain se reilu neljätonttua. Siitä sitten on kiva maksaa yrityksen vuokrat,lämmöt, vedet, vakuutukset, mainos, puhelin, varaosa ja tarvike varasto, työntekijän *flunssa ja krapula päivät ym. Niinpä silloin pienyrittäjä toivoisi että olisi se 80% asiakkaalta laskutettavaa aikaa eikä asiakkaat tekisi ohareita varattujen aikojen suhteen tai mene kilpailijan asiakkaaksi. Tervetuloa yrittäjäksi *
  3. #213
    Lainaa (harald73 @ Loka. 25 2009,08:26) kirjoitti
    Eli kiteytettynä; Jokainen markkinointiin laitettu euro tulee kauppiaalle kahtena takaisin (oli aika mikä tahansa), a(a)siakas ostaa mitä vaan ja kuinka paljon vaan jos näkee tuotteen messuilla (nykyäänhän tuotetietoa on kovin vaikea saada muuten ja ihmiset on niin vietävissä, ettei yksikään pääse ständiltä pois ostamatta).

    Toisaalta kauppiaan näkökulmasta; Jos messuille osallistumisesta jo pelkästään tulee turskaa, pitää vaan luottaa siihen, että niin suuri uusi asiakaskunta kuitenkin saatiin kasaan, että vaikkeivat messuilla mitään ostaneetkaan, ryntäävät kyllä heti seuraavalla viikolla ostamaan ja kassakone kilahtelee kivasti. Isot varastot kannattaa aina pitää ihan siltä varalta, ettei joudu ikänä tilanteeseen, jossa tilataan asiakkaan tarvitsema osa tms, sillä isot varastot on pääomaa ja pääomahan on vaurautta, eiks je?

    Niinno, mitäs mä tästäkään asiasta tiedän, palkkatyössä, en kaipaa mp-messuja, enkä vaihda mopoa kahden vuoden välein.... ja kaiken lisäksi ostan sen minkä tarvitsen, en sitä mikä mulle kerrotaan tarpeelliseksi.
    Iso varasto on silloin hyvä, jos sen kiertoaika on mahdollisimman lyhyt. Kuitenkin pitää ajatella että kaikki mikä makaa hyllyssä sitoo pääomaa eli raha seisoo juuri niin kauan, kunnes asiakas lunastaa sen itselleen.

    Tämän vuoksi ei pidetä enää siirtomaatavarakaupan mallisia varastoja "ihan vain varuille", vaan muutama kappale ja tarpeen tullen hitaan kierron omaavia tuotteita tilataan koska se menee suoraan kiertoon ja kaupias saa siitä välittömästi omansa pois.

    Messuja silmällä pitäen jotkut hamstraavat ns. bulkkituotetta, joka varmasti menee kaupaksi, esim. valmistajan poistuva mallisto, nämä saadaan koukuksi huokealla hinnalla, mutta myyjä jää kutakuinkin omilleen, samalla pyritään asiakkaille myymään muutakin mutta lähes normihintaisena, messuale ei välttämättä ole kuin muutaman euron.
  4. #214
    Taustoista kuuluu huhuja et näyttelyt sittenkin Helsingissä! Perinteet velvoittaa. Toivotaan että ei vain huhu.
    Han Ski
  5. #215
    Lainaa (han-ski @ Loka. 28 2009,19:43) kirjoitti
    Taustoista kuuluu huhuja et näyttelyt sittenkin Helsingissä! Perinteet velvoittaa. Toivotaan että ei vain huhu.
    "Koska helmikuun tapahtumaa ei pystytä sellaisenaan järjestämään, tarjoaa Suomen Messut moottoripyöräkansalle korvaavan tapahtuman 22.-23 toukokuuta"
    - tätäkö meinaat?
    Ja jos et, niin olisi kiva kuulla, mistä moisia huhuja on kuulunut.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #216
    Joo, taitaa olla et se on just toi toukokuun juttu. No ehkä siitä kuuluu lisää myöhemmin.
    Han Ski
  7. #217
    Hyvä jotta,Lahdessa osataan tapahtumien järjestäminen a jatkossakin,esim.Riku "Motor".toimesta...syyskuussa heillä oli rompetori vai mikä se oli?Tuli käytyä,nahkarotsi ja kypärä kainalossa läksin pois,eikä harmittanut kaljateltan poissaolo yhtään...grillimakkaraa sekä pyttipannua oli teltassa, ja naiskauneutta oli myyjissä ihan riittävästi,vaikkakin kylmän ilman vuoksi täysissä pukeissa,luultavasti maahantuojien jäädessä pois,varmaankin jo budjetoidusta tapahtumasta MP-2010,niin säästyneet eurot käytetään henkilökunnan virkistystapahtumiin
    VeeHooTee
  8. #218
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Mutkaetana @ Loka. 26 2009,07:03) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Loka. 25 2009,08:26) kirjoitti
    ...Isot varastot kannattaa aina pitää ihan siltä varalta, ettei joudu ikänä tilanteeseen, jossa tilataan asiakkaan tarvitsema osa tms, sillä isot varastot on pääomaa ja pääomahan on vaurautta, eiks je?.
    Iso varasto on silloin hyvä, jos sen kiertoaika on mahdollisimman lyhyt. Kuitenkin pitää ajatella että kaikki mikä makaa hyllyssä sitoo pääomaa eli raha seisoo juuri niin kauan, kunnes asiakas lunastaa sen itselleen.
    Lisäksi varastot ovat myös yhtiön vaihto-omaisuutta ja siten näkyvät tilinpäätöksessä ja verotuksessa ja eivätkä niin hyvällä tavalla.
    Dirty Nasty Furriner
  9.  
  10. #219
    Lainaa (Staga @ Loka. 29 2009,17:18) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Loka. 26 2009,07:03) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Loka. 25 2009,08:26) kirjoitti
    ...Isot varastot kannattaa aina pitää ihan siltä varalta, ettei joudu ikänä tilanteeseen, jossa tilataan asiakkaan tarvitsema osa tms, sillä isot varastot on pääomaa ja pääomahan on vaurautta, eiks je?.
    Iso varasto on silloin hyvä, jos sen kiertoaika on mahdollisimman lyhyt. Kuitenkin pitää ajatella että kaikki mikä makaa hyllyssä sitoo pääomaa eli raha seisoo juuri niin kauan, kunnes asiakas lunastaa sen itselleen.
    Lisäksi varastot ovat myös yhtiön vaihto-omaisuutta ja siten näkyvät tilinpäätöksessä ja verotuksessa ja eivätkä niin hyvällä tavalla.
    Tästä olisin vähän eri mieltä. Verojahan ei makseta niinkään omaisuudesta vaan tuloksesta. Verottajalle on sama onko raha pankissa vai kiinni varastoissa.

    Varaston arvoa on helpompi manipuloida kuin pankkitiliä ja näin saadaan helpommin näytettyä tappiota.

    Lama on rahamiehille kulta-aikaa kun persaukisten omaisuutta realisoidaan pilkkahintaan. Sitten kun ajat taas paranee sama kama myydään sopivalla voitolla.
    cb350 * fz6s * cbf1000
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678