Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 219:sta
    Lainaa (MoleM @ Syys. 12 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (HSRC @ Syys. 11 2009,12:11) kirjoitti
    Tarvitaan lähinnä "priimus moottori" jolla on tai joka pystyy luomaan kontaktit tahoihin joidenka kalustolla näyttelystä saadaan moottoripyöränäyttely.
    Erä lahtelainen käkkärääpää prätkäkauppias, olisi kuulopuheiden mukaan kuvaukseen osuva moottori, joten yksi mahdollinen messupaikka saattaisi olla mastojen varjossa ...Kyllä ne kerhobussit sinnekkin löytävät.
    Ja huhut vellovat ympäri Suomen maata, eräs nopeahko italiainen merkkikin olisi jättäytymässä pois, isojen merkkien vanavedessä.
    Ei Lahti olis ollenkaan huono paikka prätkänäyttelylle - itseasiassa sijaintihan on keskeinen ja paikallisen messujärjestäjän kustannusrakenne murto-osa Helsingin vastaavasta. *Juna menee sinne Helsingistä tunnissa ja samalla sijanti karsis pois ne 40 % jotka tekee näyttelystä turhan ruuhkaisen... eli ne wannabiit jotka tulee messuille lastenvaunujen kanssa palloilemaan kun ei keksi muutakaan tekemistä...
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Ettei sitten ala taas lipsua "messuhenkiseksi". Kun eräillä lahtelaisella anonyymeillä rompepäivillä kahvistakin olisi pitänyt viimeksi jo maksaa. Taisipa olla muuten eka kerta kun törmäsin kahvibisnekseen kaupallisessa promotilaisuudessa, höh

-hh-
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 10 2009,09:08) kirjoitti
    Viime vuonnahan jäi Helsinki Motor Show pitämättä, koska maahantuojien mielestä se olisi ollut liian kallista. Nyt näyttää olevan prätkämessujen vuoro.
    Helsinki Motor Show jäi kokonaan väliin ja Kuljetusmessuista tuli todelliset tynkämessut. Ei ihme, jos MP-messujen kohtalo on samanlainen.

Eipä silti, ymmärrän näytteilleasettajien kannan, koska Messukeskuksen politiikka on silkkaa kyykytystä ja ryöväystä.

Uutinen viime keväältä:

Rekkamessuilla vain yksi osallistuja!

Lähes kaikki Suomessa myytävät kuorma-automerkit ovat peruuttaneet osallistumisensa kevään suurille kuljetusmessuille. Toistaiseksi Helsingin Kuljetus ja logistiikka 2009 -messuille uskaltautuu vain hollantilaisperäinen DAF.

Asiasta kertoneen Kauppalehden mukaan pakettiautopuolen tilanne on liki yhtä surkea. Vain Peugeotin ja Toyotan osallistumiseen uskotaan yhä.

Vastaavia näyttelyitä on Suomessa pyöritetty vuodesta 1960 lähtien.

Kuljetusmessuilla on ollut yleensä 45 tuhatta kävijää, mutta tämän kevään lukemia ei jostain syystä ole julkaistu. *
    Lainaa (Brocol @ Syys. 11 2009,14:00) kirjoitti
    Mitäs se messulippu maksoikaan? Kuitenkin mielestäni melko korkea hinta siitä että pääsee näkemään pari uutuusmopoa ja t-paitakauppiaita.

Ihan tervetullut olisi tapahtuma joka keskittyisi mopoihin/varusteisiin eikä olisi "mp-henkinen yleisötapahtuma" ja olisi hinnaltaan maltillinen niin esillelaittajalle kuin asiakkaalle.
    Niin, mitäs se maksoikaan, no joka tapauksessa liikaa, justjoo.

Tulevan näyttelyn lippu näyttää olevan 13€, viimeksi taisi olla sama hinta. Tuolla saa nyt karsittua ainakin ihan pelkät deekut oven ulkopuolelle. Paljonkos johonkin jokaviikkoiseen kiekkomatsiin on liput, pikkasen enemmän. Ja TV:stä näkee paremmin, kalja on halvempaa jne. Aika turha lähteä mp-harrastukseen, jos 13€ vuodessa on jokin este. Meikäläisellä muuten tulee messulipun lisäksi matkakulut ja hotelliyö kaiken muun päälle.

Tuon tilaisuuden tarkoitushan on myös kauden avaaminen. Enkä ole näillä paikallisilla, ja muillakaan, kauppiailla nähnyt yhtä paljon mp-malleja esillä missään vaiheessa vuoden mittaan noin muuten. Ajovarustepuolella (kunnon tavara) messut tosin ovat ottaneet mielestäni takapakkia.

Näytteilleasettajien maksut kyllä taitavat olla melkoisen suolaiset, joten siltä osin tilanteen ymmärtää.
    Tälläistä uutisointia lahden suunnalta

Ess

Mielenkiintoinen on myös tuo mukkulan TT-ajot....
    Jep, näin se homma etenee... * Helsingin messuhallin tilat sopis hyvin kirpputoriksi - nimeksi vois laittaa vaikka MESSU KIRPPIS (Suomen suurin).
    Onnea Lahteen - tehkää hyvä messu.
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Todella mielenkiintoista; tavoitteena stadin messujen kävijämäärän puolittaminen. Onnistuu ainakin mun osalta...Mielummin sitten vaikka ulkomaille messuilemaan, saapahan bissetkin halvemmalla. Just my 2c.
    <br />
    Lainaa (Libertystreet driver @ Syys. 30 2009,08:05) kirjoitti

Ess

Saas nähä kauanko tuo uutinen säilyy tuolla ess:n sivuilla. Routo/Eerikäinen tuskin päättävät sitä missä MP10 näyttely pidetään ja tuossa jutussa kuitenkin sanottiin näyttelyn siirtyvän Lahteen. Routo/Eerikäinen voivat toki järjestää näyttelyn ja isonkin sellaisen, mutta ei se silti ole tuo MP10 näyttely.
    Lisäksi jutussa väitettiin että suurin osa maahantuojista ja muista toimijoista ei osallistu MP10 näyttelyyn. Minä taas olen kuullut ihan toista ja jos tuo ESS:n juttu pitää paikkaansa niin sitten ei mitään, mutta jos mun kuulemat tiedot pitää paikkansa niin Routo/Eerikäinen/ESS saattavat vielä selitellä aiheesta rosiksessa sillä tuo em. väite on kuitenkin aika kova.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Messukeskus/Suomen messut vaan hinnoitteli itsensä pihalle, eipä tuossa mitään outoa tai ihmeellistä ole.
    Ei sitä lypsävää lehmää kannata tappaa...

Muutenkin messut alkavat olemaan menneisyyttä, tuotteisiin pääsee paremmin tutustumaan netissä ja sen jälkeen lompsimalla liikkeeseen koeajolle, messut ovat nykyään lähinnä sosiaalinen tapahtuma jossa ei taideta kummoista kauppaa tehdä.
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Syys. 30 2009,10:55) kirjoitti
    Lainaa (Libertystreet driver @ Syys. 30 2009,08:05) kirjoitti

Ess

Saas nähä kauanko tuo uutinen säilyy tuolla ess:n sivuilla. Routo/Eerikäinen tuskin päättävät sitä missä MP10 näyttely pidetään ja tuossa jutussa kuitenkin sanottiin näyttelyn siirtyvän Lahteen. Routo/Eerikäinen voivat toki järjestää näyttelyn ja isonkin sellaisen, mutta ei se silti ole tuo MP10 näyttely.
    Lisäksi jutussa väitettiin että suurin osa maahantuojista ja muista toimijoista ei osallistu MP10 näyttelyyn. Minä taas olen kuullut ihan toista ja jos tuo ESS:n juttu pitää paikkaansa niin sitten ei mitään, mutta jos mun kuulemat tiedot pitää paikkansa niin Routo/Eerikäinen/ESS saattavat vielä selitellä aiheesta rosiksessa sillä tuo em. väite on kuitenkin aika kova.
    Jep, no tuskin Lahtelaiset on viemässä MP 10 näyttelyn logoa tai nimeä ? Jos radiotoimittaja kysyy jossain haastattelussa, että "onko tarkoitus että moottoripyöränäyttely siirtyy Helsingitä Lahteen" ? ja haastateltava vastaa että "näin on tarkoitus" tai "kyllä"... niin ei siitä kyllä oikein mehevää rosisjuttua saa. Ei moottoripyörä sanaa tai jotain vuosilukua tai niiden yhdistelmää saa rekisteröityä millään... kyllä siihen pitää liittä vielä jotain omaa. Jos pojat saa näyttelyn pystyyn Lahteen niin se on mielestäni harrastajien kannalta hyvä asia.
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Millähän tuosta rosikseen joutuisi? Saahan sitä suurmessuja järjestää kuka ja missä tahansa jos vain kykenee. Mp-alallakin vaikka kuinka monet.
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Syys. 30 2009,10:55) kirjoitti
    Suomen messut: MP 10 Moottoripyöränäyttely
    4.-7.2.2010 Helsingin Messukeskus

Tuosta päätellen ainakin vielä noita MP10-messuja ollaan järjestämässä.

Tuskin ESS tuosta mihinkään vastuuseen joutuu eikä tarvitse edes selitellä. Lehti saa uutisoida henkilöiden tekemistä ja sanomisia.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (nipo @ Syys. 30 2009,11:41) kirjoitti
    Millähän tuosta rosikseen joutuisi? Saahan sitä suurmessuja järjestää kuka ja missä tahansa jos vain kykenee. Mp-alallakin vaikka kuinka monet.
    No jos olisin näyttelyjärjestäjä ja joku kilpaileva järjestäjä esittäisi julkisuudessa väitteen "koska suurin osa maahantuojista ja muista toimijoista ei ole enää lähdössä Helsingin tapahtumaan." niin vetäisin aika herkästi herneen nenään jos väite ei pitäisi paikkaansa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    On melkoisen varmaa, että MP10 näyttely järjestetään Helsngin Messukeskuksessa... mutta millainen näyttely ? Sen päättävät näytteille asettajat. Suomen Messut ei järjestä yhtään näyttelyä ilman liike-elämän suosiollista suhtautumista.
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Lainaa (HSRC @ Syys. 30 2009,11:38) kirjoitti
    Jep, no tuskin Lahtelaiset on viemässä MP 10 näyttelyn logoa tai nimeä ? Jos radiotoimittaja kysyy jossain haastattelussa, että "onko tarkoitus että moottoripyöränäyttely siirtyy Helsingitä Lahteen" ? ja haastateltava vastaa että "näin on tarkoitus" tai "kyllä"... niin ei siitä kyllä oikein mehevää rosisjuttua saa. Ei moottoripyörä sanaa tai jotain vuosilukua tai niiden yhdistelmää saa rekisteröityä millään... kyllä siihen pitää liittä vielä jotain omaa. Jos pojat saa näyttelyn pystyyn Lahteen niin se on mielestäni harrastajien kannalta hyvä asia.
    Enpä ole Lahtelaisia kieltänyt näyttelyä järjestämästä kuten jo ensimmäisessä viestissäni totesin. *

ESS:n kirjoituksessa mainittiin nimenomaan näin "Helsingissä tähän asti pidetyt suuret moottoripyörämessut siirtyvät ensi vuonna Lahteen" niin ei tuossa mitään oikeuksia logoon tarvita vaan siinä suoraan sanottiin, että messut siirtyvät lahteen ja jos niitä ei ollakkaan siirtämässä niin en tiedä saako tuosta rosista aikaiseksi, mutta ainakin jos olisin *MP10 näyttelyn järjestäjä niin vaatisin kirjoituksen oikaisua muotoon, ettei helsingin näyttelyä olla mihinkään siirtämässä ja että tämä *Lahden näyttely on ihan eri juttu.

Sinänsä en tiedä missä näyttelyt järjestetään ja kuka ne järjestää eli en ole osallisena asiaan mitenkään kuin ehkä siinä mielessä, että olen joskus ollut seisoskelemassa tiskin takana kerhon osastolla erilaisissa näyttelyissä. Viikonloppuna vaan kysyin yleensä asioista hyvin perillä olevalta lähteeltä järjestetäänkö näyttelyä ja vastaus oli, ettei poisjääntejä ole paljoa. Ja ne merkit joita ei maahantuojat ole esittelemässä tulisivat näyttelyyn kauppiaiden toimesta. Tämä siis käytäväkeskusteluista kuultuna eli todenperäisyydestä ei tietoa.

Aika koominen ajatus että messut pidettäisiin Lahdessa. Pelkästään tilojen puolesta messujen koko olisi 1/3 tämän vuotisista MP09-messuista. Ainut järkevä vaihtoehto Helsingin MP-messuille kokonsa puolesta löytyy Tampereelta.

Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No ehkä sitä rihkaman ja paskanmyyjää olisi vähemmän? Meinaan että jos samat hupparit löytyy kymmenestä eri kojusta niin ehkä pari-kolmekin myyntipistettä riittäisi.
    Dirty Nasty Furriner
    Tervetuloa KAIKKI Lahteen!

Pari kommenttia.
    Ensin compact_d:lle: Missä ne Tampereen puuhamiehet olivat kun ideoita jaettiin? Tietysti tamperelaisten tyyliin sopii jälkikäteisvalittaminen, kun se on nyt vähän Hämeemmässä.

ESS:n uutisoinnista kritisoille ja muille messuspekuloijille: Lehtihän voi kirjoittaa mitä sitä suunnilleen huvittaa. Olisi vallan kamalaa jos toimittajalla pitäisi olla havaintoa myös juridiikasta.

Toivottavasti näyttely kuivuu Helsingissä kokoon ilman, että vähiä resursseja pitää hajottaa Lahden ja Stadin välillä. Jos Helsingin Messuja ei kiinnosta tinkiminen tässä markkinatilanteessa niin onhan se hienoa, että joku vähän näpäyttää.

Logistisesti luulen, että Lahti toimii pitopaikkana useimmille vähintään yhtä hyvin. Maakuntien miesten on jopa helpompaa matkustaa Lahteen kuin Hkiin. Toivottavasti Stadilaiset tulevat myös käymään täällä böndellä, matkailu avartaa. Kannattaa siis poiketa joskus kehäkolmosta ylittäessä jopa pohjoispuolella.

E: Kiitokset Rikulle ja lisätsemppiä järjestelyihin. Onhan se hienoa, että maailman pienimmän moottoripyörätapahtuman (ne perinteiset) lisäksi järjestetään vielä isommat messut.

DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Jotenkin mulla on mielikuva et aikoinaan Diboli hinnoitteli itsensä ulos MP-messujen järjestyspaikkana. Voi olla et muistan väärin taas kerran. Olihan Diboli tiloiltaankin huomattavasti rajallisempi.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Dipoliin takas vaan koko roska, kivan sokkeloiset tilat.Siellä esiteltiin ekaa kertaa -87 Intruder 1400. Pyörää ei meinannut nähdä väenpaljoudelta ollenkaan, ilma sisällä oli kuin suoraan tropiikista. Mutta tunnelma oli katossa.
    FLHTCUSE4
    Höh, ESS muutti artikkelin tekstiä vaikka Anatooli oli antanut lehdelle luvan kirjoitella mitä vaan.

Uudistetussa tekstissä on stadin messujen vastine jossa mm. kerrottiin, että päätös MP10 messujen järjestämisestä tehdään parin viikon kuluessa.
    No eihän ne messut Lahteen siirry, Riku voi aina järjestää omia
    juttujaan. Jos jotain merkittävää alalla tapahtuu, mies ainakin
    on tunnistettavissa uutisvalokuvissa sarjassamme" minä tunnen
    kaikki " ja taitaapa tuo tunteakin. Näin osa-aikaisena Lahden
    vaikutuspiirissä oleskelevana olen sitä mieltä, ettei kylässä noin
    päällisin puolin ainakaan suurempia vikoja löydy. Ne Rikun maail-
    man suurimmat näyttelyt ovat itse asiassa ihan kivoja. Parisen
    vuotta sitten oli paikalla parikin legendaa, Artsi Nyqvist ja voi
    sitä Matti Nykäsen haastattelua.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Aivan sama vaikka siirtäisivät Metrilaku-Paita-messut vaikka Nuorgamiin. Jos paikalla ei ole moottoripyöriä, niin miksi sinne edes mennä? T-paitoja saa halvemmalla netistä, lakut voi ostaa siwasta ja kännit voi riipasta vaikka hyviä hanaoluita nauttien olutravintoloissa. Samalla jauhaa sontaa kavereiden kanssa kesän moottoripyöräreissuista ja katselee baarin kissoja tiskin kummallakin puolella. Säästääpähän sen lipun hinnan ja voi sijoittaa senkin itsensä kehittämiseen, lähinnä keskivartalon osalta.

Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Päivän Kauppalehden mukaan BMW, Honda, Suzuki ja Yamaha ovat ilmoittaneet jättävänsä ko. messut väliin. Lisävarusteita ja tarvikkeita myyvien osalta ilmoittautumisia messuille on tullut hyvin.

Sitovat ilmoittautumiset messuille on jätettävä tämän viikon loppuun mennessä ja että messujen johto päättää ensi viikolla järjestetäänkö MP10 messut vai ei.
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Loka. 02 2009,18:44) kirjoitti
    Päivän Kauppalehden mukaan BMW, Honda, Suzuki ja Yamaha ovat ilmoittaneet jättävänsä ko. messut väliin. Lisävarusteita ja tarvikkeita myyvien osalta ilmoittautumisia messuille on tullut hyvin.

Sitovat ilmoittautumiset messuille on jätettävä tämän viikon loppuun mennessä ja että messujen johto päättää ensi viikolla järjestetäänkö MP10 messut vai ei.
    Jep, elikkäs Suomeksi tuo Messujen info tarkoittaa, että torikauppiaat kautta Scandinavian ovat innolla tulossa MP10 messuille - moottoripyörien puolella onkin sitten jostain kumman syystä hieman hiljaisempaa... lycka till...
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Rikulla on BMW:n ja Suzukin edustus....
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Jokainen voi kuvitella minkälainen kustannus maahantuojien tai kauppiaiden osalta messut ovat. Suomen Messut on hinnoitellut itsensä ulos ja kenelläkään ei ole mahdollista maksaa nykyisiä neliöhintoja, joita messukeskuksessa pidetään. Oluenmyynnistä maahantuojat ja kauppiaat eivät elä.
    Laiska, mutta päättäväinen.
    Lainaa (pekko5 @ Loka. 02 2009,20:10) kirjoitti
    Rikulla on BMW:n ja Suzukin edustus....
    No onhan se ihan hyvä jos Rikulla on kontakti pintaa ? Todellisuushan on kuitenkin se, että ilman "jonkun" taloudellista intressiä näyttelyt sun muut pippalot voipi unohtaa. Jos tilannetta vertaa Suomen Messujen intresseihin niin onhan Rikulla kuitenkin pitkä ja aito MP tausta. Suomen Messuilla ei sellaista tietääkseni ole ? Alkaahan tämä toki nyt jo *kuulostamaan jo siltä, että olen Riku Motorin myyntimies, mutta empä todellakaan tuonne ao tahoa.
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    MP messujen "kohtalon" pitäisi ratketa tälläviikolla. Onko kukaan kuullut / lukenut asiasta mitään ?
  30.  
    No niin,
    pistinpä kyselyn faktoista Antti Rapolle. Katsotaan mitä infoa aiheesta tulee.

Tosiasiahan on kuitenkin se, että Helsingin MP-messut ovat olleet valtava tapahtuma, joten on vaikea kuvitella että se jäisi kokonaan pois.

Markkinatkin ovat taas elpymässä vaikkakin maailmanlaajuinen lama on puraissut alaa syvältä ja haavat ovat osin vaikeita.

Jos messukeskus tulee vastaan kustannuksissa, saattaa asia vielä kääntyä positiiviseen suuntaan.

Ikäväähän se on jos isot merkit jäävät pois. Silloin messujen luonne muuttuu tylsemmäksi ja se on nyt se iso kysymysmerkki.

Vaikka itsekin emmin tuota osallistumista ainakaan samassa mittakaavassa kuin tämän vuotisilla messuilla, niin onhan se tapahtumana ollut aina kiva ja katkaisee jäisen talvitunnelman mainiosti.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen