Tynkä näyttely ainakin.
...Ja eivät varmaankaan ole viimeiset. Tällä menolla siellä on + 60000 motoristia heilumassa kaljoissa ja pirusti lakunmyyjiä.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
No voi hemm...ei kai myynti noin paljon ole voinut laskea?
------------------------------------------------------------------------
Nykyinen: Suzuki Intruder M 1800 R2
Aikaisemmat:
Suzuki GSXR 1300 Hayabusa 2008
Suzuki GSXR 1300 Hayabusa 2004
Suzuki GSX-F 750
Suzuki GS 500 E
Yamaha Virago 535
Aprilia Tuareg 600
Kawasaki GPZ 750 TURBO
Aprilia Replica AF1 125
Yamaha DT 125
Suurin syy on se, että messujen kustannuspuoli on hypännyt kattoon. Messukeskuksessa mitään ei enää "saa" tehdä itse vaan kaikki asiat on tilattava nimetyiltä firmoilta ja hinnat on sen mukaiset. Kuljetusalan messuilla kävi samalla tavalla, isoimmat kuorma-automerkit loistivat poissaolollaan.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mutta tuohan ei tarkoita, etteikö yammun ja hondan mallistoa voisi olla esillä vaikkapa jälleenmyyjätahoilla, ja varmasti tukevat taas jämyjä laittamaan pilttuun pystyyn jos eivät itse raaski.
Toisaaltaa on enemmän tilaa niille messutytöille![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Messutyttömessut voisi järjestää vaikka erikseen. Pakkoko niitä on sinne moottoripyörämessujen sekaan tunkea, menee molemmat pilalle.(Matso @ Syys. 09 2009,23:46) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Jeh. Joskus takavuosina silloisen työnantajan kanssa kun audiomessuille tungettiin, niin tämä tuli aika kipeästi havaittua. Toki Messukeskuskin on aika kallis pala ylläpitää, mutta aika barskit olivat hinnat/tuote varsinkin pienyritykselle.(hondamania @ Syys. 09 2009,23:42) kirjoitti
-These are my principles,
if you don´t like them I have others-
G.Marx
-Älä spekuloi-AJA!-
Koneinsinööri A
-Canis culum in tua naso-
17th century proverb
Markkinatalous toimii näin. Noita luopujia pitäisi olla vaan paljon enemmän. Silloin joutuis messuhallienkin ylläpitäjä palaamaan taas asialliseen hinnoitteluun.
Tuo, että joku Honda tai Yammu jäävät pois, ei vielä hetkauta mitään. Samoja kuttaperkkahimmeleitä, kuin muutkin, vaikka isoja toimijoita ovatkin. Vähän samasta kyse, jos Tojota Avensis tai Corolla puuttuisi autonäyttelystä. Kukaan tuskin huomaisi.
Eiköhän niitä luopujia tule vielälisääkin... Eipä noi messut ole oikein mitään ilman noita isoja maahantuojia. Honda ja Yamaha olivat vaan rohkeimmat jotka ottivat ensiaskeleen, muut kyllä tulevat perässä.(Tyyppi @ Syys. 10 2009,08:39) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Viime vuonnahan jäi Helsinki Motor Show pitämättä, koska maahantuojien mielestä se olisi ollut liian kallista. Nyt näyttää olevan prätkämessujen vuoro.
Superbike #7
Aiemminhan jo kuultiin, että Pariisin Mondial du Deux Roues peruttiin tämän vuoden osalta. Vahvasti ei näytä menevän. Niin, ja olisihan se ollut kiintoisaa nähdä se uusi VFR, jos...
Mielenkiintosta..Pari vuotta sitten meni vielä kovaa.
No nyt huonompina aikoina tulee vielä esille ne liikkeet, joilta saanut oikeasti sitä asiakaspalvelua.
Sorry, vähän sivusi otsikkoa..
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Keitäs nämä muut luopujat ovat, onko kellään varmaa tietoa?
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
*katsoo kristallipalloon* Prätkäkuume kiertue kiertää paikallisia dealereita ensi keväänä.(killa @ Syys. 10 2009,09:15) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kyllähän se on niin että messuilla mua kiinnostaa enemmän ne messutytöt, pyörät ovat vain hyvä lisä. Sinänsä Hondan pois jääminen ei haitttaa, eipähän ole skoottereita viemässä hyvää tilaa.
Tulikos yamahalta joku uusi malli ensi vuodeksi?
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Moneen vuoteen en jaksanu käydä ees messuilla, interwebsistä saa karsittua helpoiten ne mallit jotka vähänkään kiinnostaa ja käy liikkeessä kattomassa.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Suomen Messut on vetänyt hinnat pilviin ja nyt tulee luu vetävän käteen. Harmi. Kyllähän mp-näyttely tarvii kaikki isoimmat tuojat osastoineen että voidaan puhua kunnon tapahtumasta.
Jospa pitäisivät esim. Hartwall-areenassa VAIN MOOTTORIPYÖRÄ-näyttelyn ilman varusteosastoja, ym.
Jep, tuon viimevuoden näyttelyn jälkeen laitoin haisevan vastalauseen Suomen Messujen johdolle... reklamaatiossani toin esille näytteille asettajan näkökulman ja ennakoin, että jatkossa heillä tulee olemaan vaikeuksia pitää maahatuojat mukana. Arvasin näemmä oikein. Suomen messut on ryssinyt jo useita muitakin näyttelytä. Virhe tapahtui sillon kun moottoripyörien tukkukauppiaat antoi näyttelyn Suomen Messujen hoitoon. FHRA:n näyttely vetää ja pysyy kiinnostavana... koska FHRA on pitänyt sen itsellään. AutoMotor -näyttelynhän messut joutui perumaan hiljattain kokonaan. Taitais olla moottoripyöräporukoiden aika palata Nordesköldinkadulle ja keskittyä vaihteeksi perusasioihin - torikauppiaiden kokoontumisajot alkaa jo riittää.
BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
BMW 1200 GT
HONDA PAN EUROPA
HONDA 1100XX
YAMAHA 900 DIVERSION
No voi kyynel... Ei kovin iso menetys, vaikkei messuja pidettäisi. Prätkäuutuudet pääsee näkemään ja kokemaan paljon paremmin jälleenmyyjien luona missä ei ole messutyttöjä ja valtavaa ihmislaumaa peittämässä näkymää itse mopoon. Varusteitakaan ei tuollaisessa tungoksessa tee mieli edes katsella siellä myyntikojuilla, muusta messukrääsästä puhumattakaan
. Prätkäkuumepaivien tapaiset viikonlopun kestävät esittelypäivät paikallisissa liikkeissä ovat parempia
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jaahas, onko EICMAan menijöitä?
Eicma 2009
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Lentotarjouksia odotellessa...
1000
Yli 40 vuottahan tuota iloa kesti. Mutta olikin jotakin tämän kaltaista ei-ihan-innosta -fiilistä aistittavissa, kun messut siirrettiin (myytiin?) Suomen Messuille muutama vuosi sitten.
Härskit ovat messujen hinnat, 50-60 e neliö. Mutta myös aika härskiä olisi Keskolta ja Brandtilta ns. "jättää kaveri". Sen sijaan jos koko poppoo boikotoisi messuja niin mikäs siinä sitten - ovatkin paisuneet jo järjettömän suuriksi tingelitangelihipoiksi. Tai isot sopisivat yhdessä viileästi, että 100 neliötä saa piisata per merkki.
Ihan hyvä ajatus, että vastineeksi johonkin "myyrhalliin" vaan uudet mopot riviin matalalla profiililla ja romppeille vaikka ikioma näyttelytapahtuma jonnekin sopivaan mestaan.
-hh- *
PS. Voisko tuossa olla osasyynä myös Euroopan tason jälleenmyyntien sästöleikkuri? Eikös ainakin osa mopoista kierrä messuja Pohjoismaissa maasta maahan?
mopojahan sinne mennään katsomaan, tytöt vois olla esillä jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan ja sellaisessa paikassa että kaikki jotka haluaa, sais ne kuvat sitte otettua samalla kertaa ja mielellään hyvästä kulmasta. *
sitte lopuajan vois rauhassa keskittyä mopoihin. *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Samoja ajatuksia tullut joskus mieleen, mutta enpä ole uskaltanut niitä sanoiksi pukea.(Athene @ Syys. 10 2009,13:30) kirjoitti
Mitä ihmeellistä ja erikoista siellä messuilla lopulta näkee? Siis sellaista, mitä ei näkisi pyörä- ja varusteliikkeissä.
Varusteiden kokeilu (ja tosiaan jopa pelkkä katselu) on melko ahdistavaa moisessa ryysiksessä ja palvelua on lähes turha odottaa. Mitään messuilta en ole tainut ikinä hankkia, enkä ole tehnyt pyörän vaihtopäätöksiä. Tai siis jos kaljaa ja metrilakua ei lasketa.
Jos valtamerkit, Honda ja Jammu jäävät pois, niin veikkaanpa, että sillä tulee olemaan melkoinen vaikutus käviämääriin. Mahtanee pistää myös muut esilleasettajat mietteliääksi siitä, kannattaako koko homma.
P.S. Turhimmiksi kokemani messut, siis misä ikinä olen käynyt, olivat ehottomasti matkailumessut. Millaisiahan fiiliksiä *ko. messuista mahtaa muilla olla?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Surkuttaa jos/kun ei pääse kuvailemaan, niin mopoja, kuin tyttöjäkin. Korvaavat esittelypaikat tuskin saavuttavat vastaavaan lavastusta.
Toisaalta... Olisi tolkuttoman hienoa avata kevätkausi esim. pitkällä viikonlopulla, esim. Ahvenistolla olevalla koeajo/esittely tapahtumalla, jossa kaikki mukana... uusien mopojen kuvaaminen ajossa olis melkoisen asiallista.![]()
Testi
Myös .ORG!WebShop eli Reliatec Oy harkitsee osallistumistaan messuille.
Tähän mennessä joka vuosi isommaksi paisuneiden MP-messujen anti on aina ollut enempi markkinointipainotteinen ja kustannukset ovat olleet erittäin korkeat osaston myyntiin nähden.
Tänä vuonna messut menivät näin myyntiosaston pitäjän kannalta niin paljon miinukselle, että osallistumisen kuvitteellinenkin hyöty alkoi olla kyseenalainen.
Tokihan messuilla kauppa käy melko hyvin, mutta kun silti myynnin koko kate ja enemmänkin valuu messujärjestäjälle ja tapahtuman aiheuttamiin kuluihin, niin tulos jää siten välittömästi miinukselle useita tuhansia euroja.
Tämä tapahtuu varsinkin, jos osaston ulkonäöstä edes hieman pitää huolta. Lisäksi tulevat kustannukset ilta- ja viikonlopputöistä sekä todellakin ja varsinkin myyntiosastoilla on erittäin iso määrä vaivannäköä ja huolta osaston tavaroiden esille asettelusta ja lopulta myynnin kirjaamisesta, joka vie paljon aikaa. Sen jälkeen rakennetaan oma liiketila alusta asti uudestaan paikalleen tavaroineen.
Messuosaston kunnolliseen lay-outiin, kalusteisiin ja valaistukseen palaa helposti kymmeniä tuhansia euroja, joka on epätarkoituksenmukaista vain muutamaa päivää ajatellen.
Niin. Katsotaan nyt miten tuo asia muilla edistyy. Ehkäpä vuoden tauko noin ison ruljanssin järjestämisessä olisi paikallaan pitkästä aikaa.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Ei pöllömpi idea. Alennuksia meille tuollakin.(Italowestern @ Syys. 10 2009,16:43) kirjoitti
Satsatkaa edes osa tuosta summasta nykyaikasemman nettikaupan suunnitteluun ja toteutukseen.
Varmaan alkaa tosiaan olla sosiaalinen (ja taloudellinen) tilaus palata juurille ja järjestää tapahtuma puitteiltaan vaatimattomampana. Kustannuksen jossain kuplahallissa pienen (messu)järjestäjän kustannusrakenteella olisivat ihan toista...(harmaahukka @ Syys. 10 2009,14:38) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Näin juuri - Suomen Messut ampuu sumeilematta "lypsävät lehmät" - ihan vaan koska myös lehmän lihoista ja nahasta saadaan tänävuonna hyvät rahat. Seuraavana vuonna ihmetellään kun lehmät ovat kadonneet - ei ole mitä lypsäis ? Messut ei ole koskaan ollut pätkääkään kiinnostuneet siitä pärjäävätkö heidän asiakkansa... lyhytnäköistä politiikkaa sanoisin *(AimoPamaus @ Syys. 10 2009,18:30) kirjoitti
![]()
BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
BMW 1200 GT
HONDA PAN EUROPA
HONDA 1100XX
YAMAHA 900 DIVERSION
BMW ja KTM ovat voimakkaiden huhujen kohteena. Mutta mikään ei ole varmaa ennenkuin tiedotteet on julkaistu.(tab @ Syys. 10 2009,09:37) kirjoitti