Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Minun olisi aika hankkia moottoripyörääni uudet renkaat.

Olisiko kenelläkään kokemuksia Dunlop Sportmax d208r -renkaista? Näistä näyttäisi löytyvän syksyllä hyvä tarjous.

Olen harkinnut myös muun muassa Michelin Pilot Power 2 -renkaita. Hintaa on vaan lähes 100 euroa enemmän ja mietityttää onko näiden renkaiden välillä suuria eroja.

Ajoni on lähinnä lyhyttä matka- ja kaupunkiajoa. Toivoisin renkaalta pitoa ja kestävyyttä. Radalla en pyörällä aja.

Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa valinnassa.
    Lainaa (Leppiz @ Syys. 08 2009,19:45) kirjoitti

Olisiko kenelläkään kokemuksia Dunlop Sportmax d208r -renkaista? Näistä näyttäisi löytyvän syksyllä hyvä tarjous.

Olen harkinnut myös muun muassa Michelin Pilot Power 2 -renkaita. Hintaa on vaan lähes 100 euroa enemmän ja mietityttää onko näiden renkaiden välillä suuria eroja.

Ajoni on lähinnä lyhyttä matka- ja kaupunkiajoa. Toivoisin renkaalta pitoa ja kestävyyttä. Radalla en pyörällä aja.

Eikö tuolla ajolla ole sama mitä siellä alla pyörii kunhan on ko. mopoon tarkoitettu tyyppi ?
    No varmaan kannattaa sijoittaa silloin sport touring sektorin renkaisiin. Esim dunlopin uusin roadsmart on mielestäni tosi hyvä ja sillä ajelee radallakin ne harvat kerrat.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
    Lainaa (Leppiz @ Syys. 08 2009,19:45) kirjoitti

Kokemusta on, parikymmentä sarjaa olen kesän aikana myynyt eikä kukaan ole perään soitellut: hinta/laatu varmasti kohdallaan
    Valitsin Michelin Pilot Road 2 -renkaat.

On ainakin luotettavan tuntuinen ja kestävä, toimii sateella ja kuivalla kelillä.

Kiitoksia mielipiteistä.
    Lainaa kirjoitti
    No varmaan kannattaa sijoittaa silloin sport touring sektorin renkaisiin. Esim dunlopin uusin roadsmart on mielestäni tosi hyvä ja sillä ajelee radallakin ne harvat kerrat.
    Touring renkaita ei oo tehty radalle, ja mun mielestä olisi pelkästään tyhmää lähteä kokeilemaan niiden rajoja sinne. *Siihen käyttöön on olemassa oikeasti toimiviakin gummeja. *Kuukausi sitten joku kippas aika uuden ST ducatin radalle, kun eturenkaasta oli yllättäen kadonnut pito. *Oli vissiin kuumentunut liikaa. *Jannu kyllä veteli kiitettävää kyytiä st:llä... *Mä en ainakaan viittis alkaa ajelemaan siellä matkarenkailla. *Palaa liian hyvin mieleen ensireissut pilot roadeilla radalle... *Turhaa riskinottoa.

MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Hauska keskustelu.. ensimmäinen kirjoittaja kysyy ja sanoo "kaupunkiajoa, lyhyttä pätkää, radalla en aja" ja päädytään keskustelemaan miksi joku kippasi radalla ST renkailla.

En tiedä miten auttaa mutta oma VFRk8 ja ihan tyytyväinen sportmax qualifier II gummeihin. Ajoon kuuluu tourinkia, mutkaa ja työmatka-ajoa riipumatta kelistä. Kuluuhan ne alta pois 8000 ajon jälkeen mutta entäs sitten? Samalla kun vaihtaa kumit niin menee öljyt, jne. vaihtoon samalla säätökerralla kun kerran pukeille nostaa.

Ai niin.. mulla on ratapyörässä sitten ihan eri seokset alla, mutta se on varmaan ihan oman väännön asia.
    BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
    Lainaa (tso @ Syys. 09 2009,22:05) kirjoitti
    Hauska keskustelu.. ensimmäinen kirjoittaja kysyy ja sanoo "kaupunkiajoa, lyhyttä pätkää, radalla en aja" ja päädytään keskustelemaan miksi joku kippasi radalla ST renkailla.

En tiedä miten auttaa mutta oma VFRk8 ja ihan tyytyväinen sportmax qualifier II gummeihin. Ajoon kuuluu tourinkia, mutkaa ja työmatka-ajoa riipumatta kelistä. Kuluuhan ne alta pois 8000 ajon jälkeen mutta entäs sitten? Samalla kun vaihtaa kumit niin menee öljyt, jne. vaihtoon samalla säätökerralla kun kerran pukeille nostaa.

Ai niin.. mulla on *ratapyörässä sitten ihan eri seokset alla, mutta se on varmaan ihan oman väännön asia.
    Hauskaa keskustelua kun kysytään: Olisiko kenelläkään kokemuksia Dunlop Sportmax d208r -renkaista? ja sitten vastataan:sportmax qualifier II gummei...

Voisi myös sanoa että olipa aurinkoinen päivä, jaa oli vai, yöllä ainakin satoi...radalla.
    Lainaa (psi @ Syys. 09 2009,22:26) kirjoitti
    Lainaa (tso @ Syys. 09 2009,22:05) kirjoitti

Ai niin.. mulla on ratapyörässä sitten ihan eri seokset alla, mutta se on varmaan ihan oman väännön asia.
    Hauskaa keskustelua kun kysytään: Olisiko kenelläkään kokemuksia Dunlop Sportmax d208r -renkaista? ja sitten vastataan:sportmax qualifier II gummei...

Voisi myös sanoa että olipa aurinkoinen päivä, jaa oli vai, yöllä ainakin satoi...radalla.
    Just ja _aivan_ alkuperäinen aloitus oli että, "Minun olisi aika hankkia moottoripyörääni uudet renkaat."

Hyvin rönsyää, mutta antaa vaan valua leveäksi...

Ah.. mutta pointtini ei edes ollut alkuperäiseen kysymykseen, vaan rönsyilyyn. Itellä oli tosiaan tuo d208r ja Q2 vaihtoehtoina niin hankin Q2 gummit. Samaa sukua jne...
    BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
    Shopissa tuo on ollut todellinen menestystuote. Tänä kesänä tähän mennessä myydyistä n.1000kpl renkaista on jo 2-300kpl ollut tuota D208-rengasta ja asiakkaat ovat olleet pääosin erittäin tyytyväisiä. Kun normaalin laaturengassetin hinnalla on saanut melkein kaksi D208 settiä ja nekin toimii erittäin hyvin, niin helppo arvata mikä oli kesän suosikki.

Tokihan kestosuosikit Metzeler Roadtec&Interactive ja Michelin Pilot Road 2 sekä Pilot Power 2CT sekä Pirellin Diablon eri versiot ovat myyneet hyvin myös, mutta meillä ei ennen Dunlop liikkunut. Nyt se on saanut hyvän alkusysäyksen tulevaisuutta ajatellen.

D208 on ns. poistuva malli, joten nyt alkaa hyllyt hupenemaan sen osalta. Ainoastaan jokunen kappale 180/55-17 kokoa enää löytyy ja hiukan enempi 190/50-17 sekä niihin riittävästi eturenkaita, joten nopeat syö hitaat.

Syystarjoukset näkyy shopissa, että sieltä vaan selaamaan.

t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Kyllä ite ainaki tykänny että on hyvät yammu fz1 alla nuo Dunlop Sportmax d208r.Toimii ainakin normi ajossa, rata käytöstä ei kokemusta.
    Aiemmin oli perus Diablot ja kyllä nää Dunlopit tuntuu toimivan paremmin.
    Hintalaatu suhe kohillaan.
    Mäkin vastaan asian vierestä Ostin kanssa Biken testin innoittamana uudet Dunlopin Roadsmart renkaat ja ollut todella tyytyväinen. Ennen oli Qualifierit ja niihin verrattuna Roadsmartit taittuu mutkiin paremmin, pyöreempi profiili. Ja parasta on se, että se kovempi seos keskellä toimii. Rengas on ihan pyöree vieläkin vaikka joku 3500 km ajettu. Qualifierit kulu keskeltä tasaseks, vaikka mun ajot onkin pääasiassa mutkapätkiä. Lämpee normiajossa nopeasti ja muutenkaan en huomaa pidossa mitään eroa. Suosittelen jos haluaa pikkasen enemmän kilometrejä hyvällä pidolla.
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
    Lainaa (Sledgehammer @ Syys. 09 2009,21:51) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Touring renkaita ei oo tehty radalle, ja mun mielestä olisi pelkästään tyhmää lähteä kokeilemaan niiden rajoja sinne. *Siihen käyttöön on olemassa oikeasti toimiviakin gummeja. *Kuukausi sitten joku kippas aika uuden ST ducatin radalle, kun eturenkaasta oli yllättäen kadonnut pito. *Oli vissiin kuumentunut liikaa. *Jannu kyllä veteli kiitettävää kyytiä st:llä... *Mä en ainakaan viittis alkaa ajelemaan siellä matkarenkailla. *Palaa liian hyvin mieleen ensireissut pilot roadeilla radalle... *Turhaa riskinottoa.
    Se ST kippasi ajosettinsä toisella kierroksella, eli taisipa olla kylmä rengas.
    750SS,900SS,749,998,S4
    Aika varhaisessa vaiheessa se oli... *Omat qualifierit oli kyllä jo suht pitävän oloiset siinä kohtaa. *Pointtina kuitenkin se tuohon ylempään kommenttiin, ettei noilla touring renkailla kannata paljoa lähteä radalle (tai sitten on todella pidettävä mielessä millaiset gummit siellä alla on). *Ei ne kai sitten lämpenekkään kovin nopeasti. *

Qualifiereihin oon itsekin ollut 100% tyytyväinen. *Todella asiallinen rengas sekä kadulle, että radalle. *Varmasti tulee samanlaiset tilalle. *Niihin dunlop on kuulemma satsannu melkoisen määrän rahaa tuotekehittelyn yhteydessä ja ei se hukkaan oo kyllä menny. *Pelkästään matka/nurkka-ajoon ei ehkä ihan paras, koska kuluu kai keskimääristä nopeammin. *Mulle se on aivan sama, kunhan pito ei katoa yllättäen radalla ja sen 4-5tkm saa ajettua.

MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  15.  
    D208 RR:t pyörineet alla tämän kesän ja tyytyväinen olen ollut. Kylmänä ovat hiukan liukkaat, mutta lämmetessään toimivat mielestäni erittäin hyvin. Jos sateella meinaa ajaa runsaasti niin löytyy parempiakin vaihtoehtoja.