Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 258:sta
  1. #151
    Hmm on nyt pari kertaa tapahtunut seuraavaa: öljyvalo syttyy ajaessa ja jää päälle. Tämä tapahtui kerran ennen vaihtoa ja nyt vaihdonkin jälkeen. Ekalla kerralla hätääntyneenä sammutin mopon heti ja tien reunassa ihmettelin että öljytaso näyttää hyvältä. Käynnistin ja öljytaso laskee ikkunassa, joten ainakin se kiertää. Hetken jäähdyttyä valo ei syttynyt ja ei enään tällä päivällä syttynytkään. Nyt tänään taas sama juttu. Kun syttyy niin jää palamaan. Toimii hienosti. Öljyä on. Nyt siis tosiaan öljyt vaihdettukin. Hetken kun pyörä saa seistä niin valokin sammuu.

    Onko kyse mahdollisesti kuinka vakavasta ongelmasta? Vastaavaa ollut muilla?
    FZS600 -02
  2. #152
    Lainaa Jonttula kirjoitti Katso viesti
    Hmm on nyt pari kertaa tapahtunut seuraavaa: öljyvalo syttyy ajaessa ja jää päälle. Tämä tapahtui kerran ennen vaihtoa ja nyt vaihdonkin jälkeen. Ekalla kerralla hätääntyneenä sammutin mopon heti ja tien reunassa ihmettelin että öljytaso näyttää hyvältä. Käynnistin ja öljytaso laskee ikkunassa, joten ainakin se kiertää. Hetken jäähdyttyä valo ei syttynyt ja ei enään tällä päivällä syttynytkään. Nyt tänään taas sama juttu. Kun syttyy niin jää palamaan. Toimii hienosti. Öljyä on. Nyt siis tosiaan öljyt vaihdettukin. Hetken kun pyörä saa seistä niin valokin sammuu.

    Onko kyse mahdollisesti kuinka vakavasta ongelmasta? Vastaavaa ollut muilla?
    Öljyä liian vähän koneessa, toi on öljymäärän varoitusvalo ei öljynpaineen.
    Edittiä: yleensä syttyy joko reippaassa kiihdytyksessä tai tiukemmassa mutkassa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  3. #153
    Tulin juuri ilta-ajelulta. Pääsin ehkä 20-25km ja valo syttyi taas. En ajanut mitenkään rajusti vaan n. 4tonnin kierroksilla. Kun sammutan koneen ja odotan hetken on öljy ikkunan yläreunassa asti suorassa ollessaan -> virrat päälle ja valo jää edelleen palaamaan. Vasta useamman minuutin(10-15) sammuttaa valon. Onko silti liian vähän öljyä? Ohjeen mukaiset 2.7litraa meni suodattimen vaihdon yhteydessä. Voisikohan anturissa olla jotakin hämminkiä..
    Viimeksi muokannut: Jonttula; 17.06.2014 klo 23:28.
    FZS600 -02
  4. #154
    Varmistetaanpas vielä se, että eihän sulla vaan ole pyörä keskiseisontatuella kun tarkistat öljyjä? Joissakin pyörissä se aiheuttaa merkittävästi väärän tuloksen. Tai oletko tarkistanut öljyjä apulaisen kanssa? Itse olen ainakin huomannut, että pyörän kallistusta on todella vaikea arvioida pyörän vieressä kyykistellessä tai penkiltä tarkastusikkunaan kurotellessa.

    Toki anturivikakin on mahdollinen ellei suorastaan todennäköinen ottaen huomioon tuon havaintosi siitä, että valo jää palamaan vaikka öljypinta on mittalasin yläreunassa, ja että samalla öljymäärällä valo sitten ei enää sytykään hetken päästä.
  5. #155
    Kyllä olen katsonut juurikin keskituella ollessaan. Täytyypä vielä ihmetellä sitä pyörät maassa ollessaan. Ylitäyttö ei taida olla kuitenkaan hyvä vaihtoehto. Missähän anturi mahtaa sijaita ja voiko sitä mitenkään "putsata"?
    FZS600 -02
  6. #156
    Jos omistat pyörän ohjekirjan, niin kannattaa katsoa mitä siinä sanotaan öljymäärän tarkastamisesta. Mikäli keskijalka on lisävaruste, niin silloin se ei ainakaan varmasti ole oikea tapa tarkistukseen.

    Mitä anturiin tulee, niin veikkaisin että sitä ei voi puhdistaa. Yleensä öljytason anturit perustuvat sähkövastukseen ja bimetallijouseen, joka toimii vähän kuin sähköpatterin termostaatti, eli öljyyn uponneena se ei pysyy kytkeneenä, mutta "ilmassa" kärjet aukeavat sähkövastuksen voimalla ja valo syttyy.
  7. #157
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos omistat pyörän ohjekirjan, niin kannattaa katsoa mitä siinä sanotaan öljymäärän tarkastamisesta. Mikäli keskijalka on lisävaruste, niin silloin se ei ainakaan varmasti ole oikea tapa tarkistukseen.
    Olin utelias ja googlasin itse... Öljymäärän tarkistusohje on varsin outo ainakin vuosimallin '98 servicemanuaalissa. Siinä annetaan ymmärtää, että öljymäärä tarkistettaisiin koneen käydessä!?!? Ohje sanoo siis, että aseta pyörä tasaiselle alustalle, varmista että se on suorassa, anna käydä muutama minuutti tyhjäkäyntiä ja katso että öljypinta on mitta-asteikon merkkien välissä. Missään vaiheessa ohje ei siis käske sammuttamaan moottoria tai odottamaan että öljy valuu alas??? Johan on erikoista. Joku muu kyseisen mallin omistaja voisi kommentoida...

    EDIT: Auttaa kun lukee ohjeen loppuun asti seuraavalta sivulta Eli kyllä se moottori pitää sammuttaa ja odottaa öljyn valumista. Ja sitten lopuksi käyttää kuumaksi ja tarkistaa vielä kerran. Mutta siis missään nimessä ohje ei sano että aseta pyörä keskituelle, vaan päin vastoin käskee käyttämään "sopivaa tukea".
  8. #158
    Ainakin omassa FZ750 aikanaan sytty ekana aina öljyvalo motarille kiihdytettäessä kun kallisti kunnolla oikealle , silloin kun öljy oli vähä vähissä (mittalasin alareunassa). Välillä sammu heti kun ajo suoraan ja kun enempi vähissä vasta muutaman kilometrin jälkeen tai viimeistään kun lisäs öljyä. Ainakin sen aikasissa (89 vuodelta) se oli vain käsittääkseni öljyn tason valo ja ei öljynpainetta mitannu lainkaan. Oli mittarissa silloin jo tosin yli 110tkm ja öljyäki meni melkein pari litraa viidellä tonnilla mutta muuten kyllä toimi erittäin hyvin.
  9. #159
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ainakin huomannut, että pyörän kallistusta on todella vaikea arvioida pyörän vieressä kyykistellessä tai penkiltä tarkastusikkunaan kurotellessa.
    Öljypinnan taso on paras tarkistaa niin että pyörä on sivujalalla, kierretään mopon toisellepuolelle, kyykistytään tukevaan asentoon polvilleen tms. ja vedetään hitaasti riuhtomatta oikealla kädellä mopo suoraan. Sitten kun voimaa ei tarvi käyttää yhtään niin mopo on vaaterissa. Sivujalka varmistaa ettei mopo voi kaatua ulospäin. Vaihde päällä niin ei mopo liiku liikoja, vaikka tietenkään ala-tai ylämäessä ei ölppiä kannata tarkistaa. Muuten tää on hyvä tapa koska tää ei vaadi vaaterissa olevaa tallin lattiaa tai parkkipaikkaa. Harjoitella voi aluksi seisomalla mopon vieressä ja pitämällä mopoa tasapainossa kevyellä sormiotteella. Tää ei siis ole voimalaji!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #160
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos omistat pyörän ohjekirjan, niin kannattaa katsoa mitä siinä sanotaan öljymäärän tarkastamisesta. Mikäli keskijalka on lisävaruste, niin silloin se ei ainakaan varmasti ole oikea tapa tarkistukseen.

    Mitä anturiin tulee, niin veikkaisin että sitä ei voi puhdistaa. Yleensä öljytason anturit perustuvat sähkövastukseen ja bimetallijouseen, joka toimii vähän kuin sähköpatterin termostaatti, eli öljyyn uponneena se ei pysyy kytkeneenä, mutta "ilmassa" kärjet aukeavat sähkövastuksen voimalla ja valo syttyy.
    Hyviä teorioita, mutta vääriä!

    Tietenkään et keskijalalla tarkista, jos sitä ei ole, mutta kyllä se taso niissäkin tarkistetaan pyörä pystyssä.

    Ja öljyntasoanturi toimii juurikin päinvastoin, kun öljyä ei ole, se yhdistää, ja öljyssä lilluessaan ei johda. Käänteistä logiikkaa näihin ei ole rakennettu.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #161
    mjoo testasin myös tuollain ilman keskitukea ja kyllä siellä öljy on lähempänä lasin yläreunaa. Kyllä se mittari taitaa elää omaa elämäänsä. Tänään se paloi taas ja moottoritiellä sammui. Missähän anturi on jos sen joskus vaikka vaihtais. Pitää seurailla öljyä useammin..
    FZS600 -02
  12. #162
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja öljyntasoanturi toimii juurikin päinvastoin, kun öljyä ei ole, se yhdistää, ja öljyssä lilluessaan ei johda. Käänteistä logiikkaa näihin ei ole rakennettu.
    Jos tuo on varma tieto niin mitäpä sitä kiistämään. Tuo oma anturikokemukseni on suhteellisen iäkkäästä autopuolen kalustosta. Kyseisessä ratkaisussa oli se hyvä puoli, että varoitusvalo syttyi myös silloin jos anturin virtapiiri katkesi jostain muusta syystä kuin öljyn vähyydestä.
  13. #163
    Eilen parisen sataa kilometriä tuli matkaa hitaita teitä ja motareitakin. Öljyvalo on loistanut poissaolollaan jo yli 500km. Toivottavasti oli joku "käytönpuute" häiriö kun pyörällä on ajettu pari tuhatta viimisen kolmen vuoden aikana. Hienosti imee tietä pyörä.
    FZS600 -02
  14. #164
    Noniin, tänään öljynvaihtohuollon ja pesun yhteydessä muita tsekkauksia tehdessä huomasin sitten omassa Fazerissa etuhaarukassa oudon äänen. Eli pumppasin jarrua vasten etutolppia niin sieltä kuuluu sellanen "klunk klunk" ääni. Ääntä ei kuulu jos kevyesti pumppaa mut kun kunnolla tekee niin kuuluu.

    Nostin keulan ilmaan ja käänsin stongan laidasta laitaan, en huomannut mitään pykälää ja liike on pehmeää. Samoin vedin haarukasta edestakaisin, enkä huomannut väljyyttä. Jarrusatuloiden kiinnityksen tarkistin myös. Rengasta pyörittäessä ei kuulu mitään outouksia. Ainoastaan keulaa pumpatessa kuuluu tuo "klunk" ääni.

    Ajaessa kulkee suoraan eikä vispaa stongaa.

    Missä on väljää tai häikkää?

    Vedin tolla pyörällä reilu viikko sitten hitaassa vauhdissa vasemmalle kyljelleen. En huomannut kaadosta muuta vahinkoa kuin kosmeettisia (naarmuja) + vääntyny tanko. Onko tosta voinu tulla keulaan laakereihin tai tolppiin kipeää?

    Vituttaa vieläkin tuo kippaus. Bensikseltä lähdin tiukkaa kääntöä tekemään ja käännöksen miltei sain suoristettua ja avasin vähän kahvaa ja seuraavaksi huomasinkin olevani kyljelläni ja Yammu liukuu asfaltilla
    Man and machine merged as one...
  15. #165
    Moi. Osaako kukaan kertoa onko merkitystä jos renkaiksi pistää eteen 120/70zr17 ja taakse 180/55zr17?

    Ohjekirjan muikaiset koot ovat 110/70zr17 ja 160/60zr17.

    Kokemuksia paljonko ajettavuus muuttuu? Niin ja istuuko hyvin alle?
    FZS600 -02
  16. #166
    Lainaa Bodine kirjoitti Katso viesti
    Noniin, tänään öljynvaihtohuollon ja pesun yhteydessä muita tsekkauksia tehdessä huomasin sitten omassa Fazerissa etuhaarukassa oudon äänen. Eli pumppasin jarrua vasten etutolppia niin sieltä kuuluu sellanen "klunk klunk" ääni. Ääntä ei kuulu jos kevyesti pumppaa mut kun kunnolla tekee niin kuuluu.

    Nostin keulan ilmaan ja käänsin stongan laidasta laitaan, en huomannut mitään pykälää ja liike on pehmeää. Samoin vedin haarukasta edestakaisin, enkä huomannut väljyyttä. Jarrusatuloiden kiinnityksen tarkistin myös. Rengasta pyörittäessä ei kuulu mitään outouksia. Ainoastaan keulaa pumpatessa kuuluu tuo "klunk" ääni.

    Ajaessa kulkee suoraan eikä vispaa stongaa.

    Missä on väljää tai häikkää?

    Vedin tolla pyörällä reilu viikko sitten hitaassa vauhdissa vasemmalle kyljelleen. En huomannut kaadosta muuta vahinkoa kuin kosmeettisia (naarmuja) + vääntyny tanko. Onko tosta voinu tulla keulaan laakereihin tai tolppiin kipeää?

    Vituttaa vieläkin tuo kippaus. Bensikseltä lähdin tiukkaa kääntöä tekemään ja käännöksen miltei sain suoristettua ja avasin vähän kahvaa ja seuraavaksi huomasinkin olevani kyljelläni ja Yammu liukuu asfaltilla
    Jarrupalat siellä liikkuu edestakaisin kun jarrua painaa. Sen verran paloilla on liikkumatilaa ylös alas suunnassa.
    FZS 600 -03
    ER-5 -02
  17. #167
    Lainaa Bodine kirjoitti Katso viesti
    Noniin, tänään öljynvaihtohuollon ja pesun yhteydessä muita tsekkauksia tehdessä huomasin sitten omassa Fazerissa etuhaarukassa oudon äänen. Eli pumppasin jarrua vasten etutolppia niin sieltä kuuluu sellanen "klunk klunk" ääni. Ääntä ei kuulu jos kevyesti pumppaa mut kun kunnolla tekee niin kuuluu.

    Nostin keulan ilmaan ja käänsin stongan laidasta laitaan, en huomannut mitään pykälää ja liike on pehmeää. Samoin vedin haarukasta edestakaisin, enkä huomannut väljyyttä. Jarrusatuloiden kiinnityksen tarkistin myös. Rengasta pyörittäessä ei kuulu mitään outouksia. Ainoastaan keulaa pumpatessa kuuluu tuo "klunk" ääni.

    Ajaessa kulkee suoraan eikä vispaa stongaa.

    Missä on väljää tai häikkää?

    Vedin tolla pyörällä reilu viikko sitten hitaassa vauhdissa vasemmalle kyljelleen. En huomannut kaadosta muuta vahinkoa kuin kosmeettisia (naarmuja) + vääntyny tanko. Onko tosta voinu tulla keulaan laakereihin tai tolppiin kipeää?

    Vituttaa vieläkin tuo kippaus. Bensikseltä lähdin tiukkaa kääntöä tekemään ja käännöksen miltei sain suoristettua ja avasin vähän kahvaa ja seuraavaksi huomasinkin olevani kyljelläni ja Yammu liukuu asfaltilla
    Onhan iskareissa varmasti riittävästi öljyä sisällä? Tarkastuskeinoksi en juuri muuta keksi kuin avaamisen, mutta toisaalta olisit sen varmasti huomannut jos sieltä olisi öljyä vuotanut.

    Noin kuukausi sitten vaihdoin omaan Fazeriini etustefat ja iskareiden öljyt ja vanhoja öljyjä ulos pumpatessa kuuluu juuri tuollainen *klunk* ääni siinä vaiheessa kun öljy alkoi olla vähissä.

    Toisaalta sen kyllä luulisi huomaavan jo ajossakin jos sieltä olisi öljyt karanneet.
    FZS600 -98 --> GSX1250FA -10
  18. #168
    Jarruistahan ne klonksunnat kuului. Olin just tehny aiemmin jarrurempankin ja uudet palat oli TRW:n.
    Mut tosiaan pistin etusen seinää vasten ja jumppasin keulaa pohjaan niin ei kuulu mitään. Jarrua vasten kuuluu. Kaveriakin pyysin siihen paloja kokeilemaan kun jumppaa jarrua vasten ja tosiaan ne pääsee liikkumaan hivenen ylös-alas suunnissa.

    Keulan öljyistä ei oo tietoa mutta stefat pitää eikä vuotoja ole. Talvella olis tarkoitus vaihdella ölpät putkiin ja jos samalla laittais hivenen jäykempää ölppää tilalle jos sais keulas tiukemmaks. Jousien esiännitykset tapissa (painava kaveri ku oon) ja silti vähän rajummassa ajossa tuntuu vähän löysältä tuo keula.

    Josko tän kesän nyt pääsis ilman isompia murheita - talvella sit on aikaa
    Man and machine merged as one...
  19. #169
    Ajattelin kokeilla, löytyisikö muista FZS-kuljettajista apua kun oma pyöräni jäi kaverin pihaan, vaikka kotiinhan sillä oli tarkoitus ajaa. Oma ymmärrys liki kaikista moottoroiduista laitteista on melko heikko, joten en osaa omatoimisesti selvittää, missä vika. Virta-avaimesta käännettäessä alkaa napsutus penkin alla, eikä pyörä käynnisty. Menikö akku, sulake vai kenties jokin muu?
  20. #170
    Lainaa Kiesma kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin kokeilla, löytyisikö muista FZS-kuljettajista apua kun oma pyöräni jäi kaverin pihaan, vaikka kotiinhan sillä oli tarkoitus ajaa. Oma ymmärrys liki kaikista moottoroiduista laitteista on melko heikko, joten en osaa omatoimisesti selvittää, missä vika. Virta-avaimesta käännettäessä alkaa napsutus penkin alla, eikä pyörä käynnisty. Menikö akku, sulake vai kenties jokin muu?
    Napsutus kertoo että bensapumppu ainakin pelaa, kaikki muut on kondiksessa ja tappokatsaisija ei ole päällä?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #171
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Napsutus kertoo että bensapumppu ainakin pelaa, kaikki muut on kondiksessa ja tappokatsaisija ei ole päällä?
    Tappokatkaisimenkin tarkastin monta kertaa. Ei pitäisi johtua siitä. Akkua aloin epäilemään, koska napsutus loppuu, kun laittaa valot tai vilkun päälle tai painaa jarrua (jarruvalon pitäisi syttyä). Napsutus on myös erilaista kuin normaalisti avaimesta käännettäessä, ja jatkuu kunnes valoja tms. räplää.
  22. #172
    Lainaa Kiesma kirjoitti Katso viesti
    Tappokatkaisimenkin tarkastin monta kertaa. Ei pitäisi johtua siitä. Akkua aloin epäilemään, koska napsutus loppuu, kun laittaa valot tai vilkun päälle tai painaa jarrua (jarruvalon pitäisi syttyä). Napsutus on myös erilaista kuin normaalisti avaimesta käännettäessä, ja jatkuu kunnes valoja tms. räplää.
    Bensapumpun napsutus loppuun kun kaasarit ovat täynnä tavaraa, mikään valojen kanssa pelaaminen ei tuohon käy kun ovat eri piireissä.
    Olet toki kokeillut työntämällä käyntiin?
    Jos akku on huonossa kunnossa niin ei jaksa välttämättä startata, eli tarkista se vaikka yleismittarilla startatessa, ei pitäisi mennä alle 11,7 voltin ainakaan.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  23. #173
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Jos akku on huonossa kunnossa niin ei jaksa välttämättä startata, eli tarkista se vaikka yleismittarilla startatessa, ei pitäisi mennä alle 11,7 voltin ainakaan.
    Akku oli tosiaan sökö. Uuteen vaihtaminen auttoi.
  24. #174
    Pari viikkoa sitten ratasetin jälkeen alkoi Fasun toinen etupumppu vuotamaan aavistuksen. Ilmeisesti pientä huoltoa kaipaisivat... Kysymys kuuluukin onko kuinka iso homma ottaa iskarit auki ja vaihtaa ainakin stefat ja nesteet? Tuollaista hommaa ei aikaisemmin ole tullut tehtyä, mutta työkalut pysyy kädessä... Meinasin ehkä sinnitellä loppukesän ajot tekemättä mitään ja talvella tehdä itte tai viedä huollettavaksi. Mitä mieltä tuosta?
    FZS600 -02
  25. #175
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tavallisen ei-ylösalaisin keula menee abaut näi: eka yläkorkit senverran auki että on myöhemmin helppo ruuvata ne pois, sitten keula ylös ja jarrut renkaat yms. pois, sit tiputetaan pamput, sit löysätään pampun alapäästä kuusiokoloruuvi milä pitää vaimenninosan (cartridgen) alaputkessa (tämä siksi tässävaiheessa että se cartridge mihin kuusiokoloroovi on ruuvattu pyörii helposti tyhjää jos jousi ei paina sitä vasten, sit alkaa öljyt valua pitkin tallia ja otetaan korkit pois ja jousi prikka spaceri istukka jne ja se cartidge pois, sit pölytiiviste pois, jousisokka pois, sitte vedetään hakkaavin vedoin liukuputkea ulos kunnes stefa pullahtaa pois ja liukuputki tulee pois. Tsekataa liukuholkit liukuputken alapäästä + vapaana liukuputkessa kilisevä joka kuuluu alaputkeen stefan+prikan alle. Putsataan systeemit kun kaikipaikat on vanhassa keulaöljyssä. Cartidget voi pumppaulla tyhjiks. Sit liukuputki sisään, likuholkki painetaan paikalleen, prikka, stefa jne. Painamiseen biltema myy keulastefanasennustyökalun muutamalla eurolla http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...aroitus-88077/ tossa on kätevät kädensijat mistä on helppo painaa stefa ja liukuholkki paikalleen. Toi 50 millinen sopi ainakin 43 keulaputkille.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #176
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin tää siis susukn vanhanaikainen Showan 43 peruskeula, varmaan fazuzza samansorttine suunnilleen kuitenkin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #177
    Lainaa Homebrew kirjoitti Katso viesti
    Pari viikkoa sitten ratasetin jälkeen alkoi Fasun toinen etupumppu vuotamaan aavistuksen. Ilmeisesti pientä huoltoa kaipaisivat... Kysymys kuuluukin onko kuinka iso homma ottaa iskarit auki ja vaihtaa ainakin stefat ja nesteet? Tuollaista hommaa ei aikaisemmin ole tullut tehtyä, mutta työkalut pysyy kädessä... Meinasin ehkä sinnitellä loppukesän ajot tekemättä mitään ja talvella tehdä itte tai viedä huollettavaksi. Mitä mieltä tuosta?
    Ite tässä muutama viikko sitten tein juuri kyseisen homman ensimmäistä kertaa elämässäni. Aikaa taisi mennä yhteensä jopa 8 h kun en pitänyt mitään kiirettä ja tärkeinpänä mielessä oli olla särkemättä mitään ylimääräistä. Toki tähän aikaan sisältyi myös paljon pohdiskelua ja mm. alla mainitun asennustyökalun värkkäystä Pienellä googlettamisella löysin tällaisen ohjeenkin hommaan:

    https://www.dropbox.com/s/d58bf31wu4...0kunnostus.pdf

    Omassani vanhat stefat olivat todella tiukassa, mutta irtosivat lopulta kun lämmitin alaosaa kuumailmapuhaltimella muutaman minuutin, jonka jälkeen pari terävä riuhtaisua yläosasta suoraan ylös päin. Ja tosiaan ruuvipenkki oli todella mukava, ilman sitä olisi saattanut jäädä koko homma tekemättä. Alaosa siis penkkiin kiinni pystyyn/viistosti ylöspäin.

    Pyörän huolto-oppaasta löytyvät räjäytyskuvat oli todella hyödyllinen kasausvaiheessa. Oli helppo tarkistella että kilkkeet menee varmasti oikeaan järjestykseen.

    Ja tuo stefan asennustyökalu olisi varmasti helpottanut, mutta kun ei sellaista ollut käsillä, veistelin puukolla vanhasta stefasta kumia sen verran pois, että pystyin sen ja meisselin avulla varovasti naputtelemaan uuden stefan paikoilleen. Tottakai huolellisesti varoen naarmuttamasta sisäputkea.
    FZS600 -98 --> GSX1250FA -10
  28. #178
    Osaako kukaan kertoa miten ajovalokorkeuksia säädetään? Kyseessä 02 "facelift" malli. Oikea umpio osoittee mukavasti väläyksistä päätellen muita silmiin.
    FZS600 -02
  29. #179
    Sivulla 4.
    BMW F 650 Dakar 2002
    Honda CB 500 1999
  30.  
  31. #180
    Lainaa juhop kirjoitti Katso viesti
    Sivulla 4.
    Paljon kiitoksia. Mielestäni selailin sivuja, mutta meni kohta ohi. Täytyy katella viikolla.
    FZS600 -02
Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen