Piti vaihtaa kansi yammusta ja nyt pitäisi saada apua nokka-akselien säätöön. Koneessa YEC:n männät, vakio kansipahvi ja säädettävät nokkapyörät. Squish oli 0,75-0,8 mm, jos sillä merkitystä. Haluaisin koneesta helpon, ei mitään kulmikasta tehotuottoa, millaisiin lukemiin nokat kannattaisi säädättää? YEC-boksi on ja sen käyn sitten säädättämässä kunhan pyörä nipussa. Ajatus oli käyttää nokat säädössä ja kasata loput itse, kaikki vinkit tervetulleita. Ratapyörä siis kyseessä.
Voisin veikata että Tumppi nickin takaa osaa vastata tuohon hommaan ainakin.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
105/110 ajoitukset sanoopi kittimanuaali vakio- ja superstock-vireisen koneen vakionokille. Niillä ei ainakaan mene pieleen. Vakionokkapyörillä niissä on jonkun verran hajontaa, mutta omien mittausten perusteella molemmat nokat on noin 107-108 kohdalla vakiona.
Toki tästäkin hommasta on montaa koulukuntaa mihin ne pitää säätää, mutta muutaman asteen tarkkuudella noista kittimanuaalin lukemista ne taitaa kaikilla olla. Hyvää käyttöaluetta haluavat ajoittavat imunokkaa hieman myöhemmälle ja pakoa vähän aikaisemmalle.
Itsellä ei tästä ole niin paljoa dataa, että tietäisin miten paljon tuo ison squishin tuoma pienempi puristus taas vaikuttaa siihen paljonko nokkia kannattaa lähemmäs toisiaan laittaa. Yleensä kuitenkin toi squish pyritään hinaamaan lähelle 0,60mm, jolloin tuo kerätty nokkadata pätee paremmin.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Eli 105 imulle ja 110 pakonokalle? Pitää jutella myös säätäjän kanssa, jos sillä olis jotain kokemuksia muista säädöistä, mutta eiköhän tuosta toimiva peli saada. Kiitokset!