Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Kysyn vainen, että minkälaisia kulutuslukemia olette saaneet pyörälläni menemään. Itsellä kulutus on noin 6 ltr / 100 km ja käytän 95-laatua. Eräs toinen omistaja väitti että 98E:tä käyttämällä kulutus putoaisi. Liekö perää asiassa, kun kuitenkin on kaasaripatarautakone...
    Ei mitään perää. Ainoa mikä todella vaikuttaa kulutukseen on se kuinka paljon vaijeria kiristät kahvalla.
    Kyllä näin on että kaasukahvasta se eniten on kiinni. Viime kesänä sain kyllä XJ:llä ajettua matka-ajossa alle 5l/100km jos oikein muistan, mutta useimmiten enemmän.

Henkilöautossa ruiskukoneella oon kyllä huomannu että 98:n käyttö pienentää kulutusta jonkun verran.

Mut hienoahan on se että kokeilu ei paljon maksa. Tankillisessa se 2-3snt/litra ei paljoa vaikuta.
    Lainaa (AJoe @ Heinä. 31 2009,04:04) kirjoitti
    Kyllä näin on että kaasukahvasta se eniten on kiinni. Viime kesänä sain kyllä XJ:llä ajettua matka-ajossa alle 5l/100km jos oikein muistan, mutta useimmiten enemmän.

Henkilöautossa ruiskukoneella oon kyllä huomannu että 98:n käyttö pienentää kulutusta jonkun verran.

Mut hienoahan on se että kokeilu ei paljon maksa. Tankillisessa se 2-3snt/litra ei paljoa vaikuta.
    Onko sulla sellainen auto jossa myös nakutustunnistin ja sytytys säätyy sen mukaan?. Sama saattaisi toimia "hi-tech" mopossakin mutta kaasaripeleissä ei ikinä. Kaasukahva sen eron tekee, siinä oot oikeassa.

Muuten ei kyllä pensan puristuksenkesto vaikuttane mihinkään.
    Emmä tiiä mitä siinä on, vanha Carina II, 4A-FE moottori eli 1,6l 16v twincam ruisku, mutta ruiskun ominaisuuksista en tiiä mitään.

Eikä mulla oo kovaa statistiikkaa antaa vaan lähinnä vahva mutu, oon ajanu tota autoa nyt jotain 4 vuotta ja viimeisen 6kk käyttäny 98:a. Jossain vaiheessa pidin kirjaa että paljonko täydellä tankillisella pääsi, mutta en oo enää ehkä vuoteen, ja nekin muistiinpanot on hävinneet. Tuttu automekaanikko kehotti kokeilemaan 98:a.

Minulla ollut tasan tarkkaa 5 litran lukemissa tuo kulutus nääs. Ja bensana 95 oktaaninen
    Honda Magna 700
    Itellä mallia -86, ajet. n.130 000tkm, ja kulutus 5 l molemmin puolin..kaasarit synkattu ja kumikurkut vaihdettu. 6 l kulutukseen päästäkseen ajetaan jo * nii ja bensana käytän kumpaakin.

85 vuosimalli ja kaks päällä 5.4 ja yksin siinä 5.4-6 litraa. Pyörä nakuksi muutettu, ja huolloista ei mitään tietoo. Ja 95 oon koko kesän käyttäny.
    H-D Sportster 883
    Muutama vuosi sitten kyseisen mallin ( -00 ) omistaneena Norjan reissu kaksi päällä ja täysvarustuksella keskikulutus 4000 km:n retkellä 5.02 l / 100 km. Vaivaton peruspyörä.
    Laiska, mutta päättäväinen.
    Tervehdys vain.

XJ900 m86:lla olen ajellut viime keväästä alkaen n.4500km. Ajo on ollut niin kaupunkiajoa kuin maantiellä rajoitusten mukaan ja välillä matka-ajossa 130-140km/h.

Olen seurannut tuota kulutusta ja tuntuu että kulutus ei kauheasti vaihtele on ajo kiihyttelyä tai matka-ajoa eli kulutukseni on vaihdellut 4,9 - 5,2 L/100km välillä. Niin ja 95:sta olen käyttänyt pl. kauden avaus talven seisonnan jälkeen aluksi pari tankillista 98:ia.

Yamaha XJ900F -vm86
    Lainaa (Redzi @ Syys. 04 2009,08:46) kirjoitti
    Niin ja 95:sta olen käyttänyt pl. kauden avaus talven seisonnan jälkeen aluksi pari tankillista 98:ia.
    Miksi?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Mulla oli aikanaan uusi -90 mallinen XJ 900 ja sen kulutus normaali touring ajossa oli noin 5,2-5,5 litraa sataselle. Sit kun ajoi oikeen pihistämällä tasakaasulla noin satasta meni 4,8 litraa. 95:sella ajoin, 98 en koskaan edes kokeillu
    Niih! * Käytät enemmän maksavaa 98:a ja säästät muutaman ml:n kulutuksessa * Tai päinvastoin?
    Ainoa mitä olen huomannut, että 98 käy viileämpänä tosi kuumissa koneissa kaupunkiajossa esim. Ural, moottorisaha jne. johtuu kuulemma lisäaineistuksesta *
    Tehoon ei mitään merkitystä, jos sitä ei erikseen ohjekirjassa mainita
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 04 2009,17:26) kirjoitti
    Niin ja 95:sta olen käyttänyt pl. kauden avaus talven seisonnan jälkeen aluksi pari tankillista 98:ia.
    Miksi?
    Ovat "isot" pojat neuvoneet, että jos talven aikana on kondensoitunut kosteutta niin se auttaa...
    Yamaha XJ900F -vm86
    Lainaa (Redzi @ Syys. 05 2009,00:55) kirjoitti
    Miksi?
    Ovat "isot" pojat neuvoneet, että jos talven aikana on kondensoitunut kosteutta niin se auttaa...
    Taitavat isot pojat vedättää sua
    Miksi?
    Aika monesti isot pojat vedättävät penempiään ja laittavat pikkupojat tekemään "hauskoja" juttuja
    Taivas saa odottaa
    Alle viiteen litraan pääsee ruiskulla. Järkeä vai ei, sitä en kommentoi. Tässä kuitenkin linkki: XJ-900 -> XJ-900i

Juttu löytyy sivun loppupuolelta.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  18.  
    Lainaa (BlackCat @ Syys. 05 2009,09:51) kirjoitti
    Miksi?
    Aika monesti isot pojat vedättävät penempiään ja laittavat pikkupojat tekemään "hauskoja" juttuja
    Kylla. Menee samaan kastiin kuin kesailmojen vaihto renkaisiin kun niihinkin on talvella kertynyt kosteutta.

Etanolilla se kosteus lahtee, ei oktaanilla.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...