Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 139:sta
  1. #61
    Lainaa (iirot @ Syys. 08 2009,16:37) kirjoitti
    Kannattais varmaan säilyttää hevosta siellä missä sillä ajelee, ei tarvis kuskata ympäri maakuntaa.
    Ihan yhtälailla ketjun aloittaja voisi sinulle ehdotta että vaihda duuni sellaiseen ettei tarvitse ajella ympäriinsä... Mistä näitä urpoja yleensä sikiää, hevostrailereita sattuu todella harvakseltaan eteen. Ei luulisi olevan vaikeaa olla hiukan huomaavainen edes silloin joskus, ajatella muutakin kuin omaa persettään.

    Tosin, äänieristyksen parantaminen näissä trailereissa ei ole huonoin idea mitä tässä on esitetty, olisi varmaan hepastakin mukavampaa kun ei kaiu korvissa.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  2. #62
    Lainaa (iirot @ Syys. 08 2009,16:37) kirjoitti
    Kannattais varmaan säilyttää hevosta siellä missä sillä ajelee, ei tarvis kuskata ympäri maakuntaa.
    Ihan tahallasiko provoat vai oletko vaan itsekäs ? Tiedä kumpi on pahempaa...
    <p>2002-2014</p>
  3. #63
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 08 2009,18:03) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2009,17:57) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 08 2009,17:06) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2009,15:51) kirjoitti
    Hyvä nyrkkisääntö omatoimirakentajille on se, että peräkärry pitää voida nostaa vetoaisasta nosturilla ilmaan niin, ettei mitään putoa kyydistä. Tosin tämä on sarjassa lakeja, joita ei valvota, koska ne eivät tuota riittävästi rahaa.
    nyt olet hiukan mettäs..tervetuloa tutustumaan
    Meinaatko, että peräkärryjä valvotaan vai sitä, ettei kuorman tarvitsisi kestää tuota?
    lähinnä tuota kuorman varmistamista ja tuentaa ja sen valvomista.
    aika tarkkaan valvotaan ja rahaakin kerätään musta tuntuu periaatteella.
    Rekkojen osalta varmasti näin. Sen sijaan jossain K-raudan, kehitysmaakirppiksen, Bauhausin tai lautatarhan läheisyydessä ei paljon kyttiä näy (eikä kyllä kaivatakaan).

    Paras näkemäni kuorma oli sellainen, jossa äijä nosti kännykkään puhuessaan 10 litran maalitonkan auton katolle ja lähti ajamaan kotiin. Seuraavassa risteyksessä ikkunaan koputtelu kyllä aiheutti sen, että tonkka livahti takakonttiin ennen valojen vaihtumista..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #64
    Tulee muuten rumaa jälkeä kun hevonen kuljetuskärryssä pillastuu. On tullut eräs onnettomuuspaikka nähtyä jossa polle kaatui pillastuessaan kuljetusvaunussa, kaatoi vaunun ja vaunu veti kaatuessaan koko yhdistelmän ojaan.

    Ei näyttänyt kuski eikä pollekaan kovin terveeltä rytinän jäljiltä.

    Joten joo, ymmärrän hyvin pointin ja itse kunnioitan hobuksia sekä kuljetusvaunussaan että niiden ulkopuolella.
  5. #65
    Vastatkaa nyt hevosihmiset kuitenkin tähän kysymykseen, kun se alkoi oikeasti kiinnostaa..

    Siis irrallaanko se heppa siellä kärryssä matkustaa?

    Jos, niin en voi kuin ihmetellä. Kuvittelisin jotain turvavaljaita. joista tukipisteet vähän joka suuntaan..
    Ja onko sille hepalle oikeasti joku ongelma laittaa kuulosuojaimia..? Vaikka en hepoista mitään tiedäkään, niin veikkaisinpa, että moisia on olemassa. Viitseliäisyyden puutettako? Jos näin, niin silloin on turha valittaa mopojen äänistä



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #66
    Lainaa (J@ck @ Syys. 08 2009,20:12) kirjoitti
    Vastatkaa nyt hevosihmiset kuitenkin tähän kysymykseen, kun se alkoi oikeasti kiinnostaa..

    Siis irrallaanko se heppa siellä kärryssä matkustaa?

    Jos, niin en voi kuin ihmetellä. Kuvittelisin jotain turvavaljaita. joista tukipisteet vähän joka suuntaan..
    Ja onko sille hepalle oikeasti joku ongelma laittaa kuulosuojaimia..? Vaikka en hepoista mitään tiedäkään, niin veikkaisinpa, että moisia on olemassa. Viitseliäisyyden puutettako? Jos näin, niin silloin on turha valittaa mopojen äänistä
    Varmasti on oikeita välineitä, että heppa matkustaa mukavasti mutta hei... sehän maksaa.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  7. #67
    Hepo on edestä päästä kiinni ja syö heinää onnellisena matkan ajan. Jos säikky yksilö niin tosiaan voi olla korvatulpat korvissa.

    Jos haluaa niin pystyy kyllä riuhtomaan itsensä irti.

    Hepon edessä tukevat putket kestää jarrutuksen.
    Takana myös useinmiten jonkinlaiset tukiraudat.

    Kesällä usein takaluukku auki tai raollaan mistä ääntä tietty pääsee myös sisään.

    Kaikki pollet yksilöitä. Toiset helppoja kuljetettavia ja toiset vaikeita.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  8. #68
    Lainaa (buddha @ Syys. 08 2009,21:01) kirjoitti
    Hepo on edestä päästä kiinni ja syö heinää onnellisena matkan ajan. Jos säikky yksilö niin tosiaan voi olla korvatulpat korvissa.

    Jos haluaa niin pystyy kyllä riuhtomaan itsensä irti.

    Hepon edessä tukevat putket kestää jarrutuksen.
    Takana myös useinmiten jonkinlaiset tukiraudat.

    Kesällä usein takaluukku auki tai raollaan mistä ääntä tietty pääsee myös sisään.

    Kaikki pollet yksilöitä. Toiset helppoja kuljetettavia ja toiset vaikeita.
    Nehän niinkun muijatkin..
  9. #69
    Lainaa (2jorma2 @ Syys. 08 2009,06:40) kirjoitti
    Tyhmyyttäni kyselen. Miten noi kuljetukset eroaa teuraskuljetuksista? Eikös niistä ole ollut hirveä poru? Liian pitkiä matkoja, eläimet kärsivät jne. Vai onko kyse vaan idun syöjien panettelusta? Vai onko määränpää vaikuttava tekijä? Toisessa päässä pääsee hengestään ja toisessa pitää juosta henkensä edestä. *
    Poikkeaa monesti aika lailla. Yleensä hevosia kuljetetaan traikuilla lyhyitä matkoja, esim. kisoihin tai harjoituksiin, lääkäriin tms.

    Hevosille on myös sellaisia kisoja joissa ei tarvitse paljon juosta, kuten kouluratsastus.

    Vähän huomaavaisuutta peliin eläinten kanssa tekemisissä ollessa.
  10. #70
    Lainaa (wantti @ Syys. 09 2009,10:07) kirjoitti
    Lainaa (2jorma2 @ Syys. 08 2009,06:40) kirjoitti
    Tyhmyyttäni kyselen. Miten noi kuljetukset eroaa teuraskuljetuksista? Eikös niistä ole ollut hirveä poru? Liian pitkiä matkoja, eläimet kärsivät jne. Vai onko kyse vaan idun syöjien panettelusta? Vai onko määränpää vaikuttava tekijä? Toisessa päässä pääsee hengestään ja toisessa pitää juosta henkensä edestä. *
    Poikkeaa monesti aika lailla. Yleensä hevosia kuljetetaan traikuilla lyhyitä matkoja, esim. kisoihin tai harjoituksiin, lääkäriin tms.

    Hevosille on myös sellaisia kisoja joissa ei tarvitse paljon juosta, kuten kouluratsastus.

    Vähän huomaavaisuutta peliin eläinten kanssa tekemisissä ollessa.
    Juuri sitä huomaavaisuuttahan minä juuri tyhmyyttäni kyselin. Ei minulla ole mitään tarvetta säikytellä hevosia. Mietin vain miltä hepasta tuntuu noin yleisesti ottaen pienessä kopissa matkustaminen. Hepan mukavuuden eteen riittää minulta varovainen ohitus, loppu on sen kuljettajan vastuulla joka kuljettaa. Kesäisin ajan kymmeniä kertoja hevostilan ohi ja aina hissunkissun pintakaasulla. Vaan eipä noi hepat ole mitenkään meikäläistä noteeranneet vaikka aivan tienlaidassa olleet.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  11. #71
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2009,19:39) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 08 2009,18:03) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2009,17:57) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 08 2009,17:06) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2009,15:51) kirjoitti
    Hyvä nyrkkisääntö omatoimirakentajille on se, että peräkärry pitää voida nostaa vetoaisasta nosturilla ilmaan niin, ettei mitään putoa kyydistä. Tosin tämä on sarjassa lakeja, joita ei valvota, koska ne eivät tuota riittävästi rahaa.
    nyt olet hiukan mettäs..tervetuloa tutustumaan
    Meinaatko, että peräkärryjä valvotaan vai sitä, ettei kuorman tarvitsisi kestää tuota?
    lähinnä tuota kuorman varmistamista ja tuentaa ja sen valvomista.
    aika tarkkaan valvotaan ja rahaakin kerätään musta tuntuu periaatteella.
    Rekkojen osalta varmasti näin. Sen sijaan jossain K-raudan, kehitysmaakirppiksen, Bauhausin tai lautatarhan läheisyydessä ei paljon kyttiä näy (eikä kyllä kaivatakaan).

    Paras näkemäni kuorma oli sellainen, jossa äijä nosti kännykkään puhuessaan 10 litran maalitonkan auton katolle ja lähti ajamaan kotiin. Seuraavassa risteyksessä ikkunaan koputtelu kyllä aiheutti sen, että tonkka livahti takakonttiin ennen valojen vaihtumista..
    tossa taasen oikeessa oot.

    päivittäin näkee kuljetuksia joissa ollaan säästetty ja saakin säästää kenenkään puuttumatta.

    sinänsä outoa et 6% ylikuormaa kalustossa, joka on suuniteltu kuorman kuljetukseen ja maksuun menee, mutta 100 %prossaa ylikuormaa esim-soraa perävaunussa, joka on suuniteltu lähinnä perässä vedettäväksi ja satanen lasis eikä mitään.

    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #72
    Lainaa (2jorma2 @ Syys. 09 2009,10:39) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Syys. 09 2009,10:07) kirjoitti
    Lainaa (2jorma2 @ Syys. 08 2009,06:40) kirjoitti
    Tyhmyyttäni kyselen. Miten noi kuljetukset eroaa teuraskuljetuksista? Eikös niistä ole ollut hirveä poru? Liian pitkiä matkoja, eläimet kärsivät jne. Vai onko kyse vaan idun syöjien panettelusta? Vai onko määränpää vaikuttava tekijä? Toisessa päässä pääsee hengestään ja toisessa pitää juosta henkensä edestä. *
    Poikkeaa monesti aika lailla. Yleensä hevosia kuljetetaan traikuilla lyhyitä matkoja, esim. kisoihin tai harjoituksiin, lääkäriin tms.

    Hevosille on myös sellaisia kisoja joissa ei tarvitse paljon juosta, kuten kouluratsastus.

    Vähän huomaavaisuutta peliin eläinten kanssa tekemisissä ollessa.
    Juuri sitä huomaavaisuuttahan minä juuri tyhmyyttäni kyselin. Ei minulla ole mitään tarvetta säikytellä hevosia. Mietin vain miltä hepasta tuntuu noin yleisesti ottaen pienessä kopissa matkustaminen. Hepan mukavuuden eteen riittää minulta varovainen ohitus, loppu on sen kuljettajan vastuulla joka kuljettaa. Kesäisin ajan kymmeniä kertoja hevostilan ohi ja aina hissunkissun pintakaasulla. Vaan eipä noi hepat ole mitenkään meikäläistä noteeranneet vaikka aivan tienlaidassa olleet. *
    Tuo viimeinen lause ei ollut tarkoitettu sinulle henkilökohtaisesti, vaan kaikille tielläkulkijoille, toivottavasti ei mennyt palkokasveja vääriin paikkoihin

    Hevoset kun ovat harrastus"välineitä" siinä missä
  13. #73
    Eipähän hobuksia voi liinoilla kiristää kiinni vaunun sisälle, kuten kuollutta kuormaa. Yleisesti ottaen kuljetuskärryt ovat kevyrakenteisia, josta varmasti osittain voidaan syyttää ihan lakiteknisiä seikkoja - yhdistelmän painon täytyy hevosineen jäädä tiettyjen rajojen alle?

    Peruskärryssä yhdelle hevoselle on kaiteella rajattu tila, edessä "jarruttava" kaide ja takana tietysti kärryn sulkeva ramppi. Kuitenkin 500kg painavan eläimen horjahtaessa kärryn seinää vasten, ei ole mitenkään mahdotonta etteikö kärry kaadu tai ainakin tee ikävää heiluriliikettä joka voi johtaa yhdistelmän ulosajoon.

    Kuljetuskärryn täydellinen äänieristäminen kasvattaisi painoa, lisäisi tarpeen aktiivisemmalle ilmanvaihtojärjestelmälle ja tietysti nostaisi kärryjen kustannuksia. Miksi sitten niin ei turvallisuuden nimissä vaadita? No, miksi ei vaadita joka moottoripyöräänkin ABSeja, aktiivisia turvatyynyjä, jne...
  14. #74
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 09 2009,13:05) kirjoitti
    Eipähän hobuksia voi liinoilla kiristää kiinni vaunun sisälle, kuten kuollutta kuormaa. Yleisesti ottaen kuljetuskärryt ovat kevyrakenteisia, josta varmasti osittain voidaan syyttää ihan lakiteknisiä seikkoja - yhdistelmän painon täytyy hevosineen jäädä tiettyjen rajojen alle?

    Peruskärryssä yhdelle hevoselle on kaiteella rajattu tila, edessä "jarruttava" kaide ja takana tietysti kärryn sulkeva ramppi. Kuitenkin 500kg painavan eläimen horjahtaessa kärryn seinää vasten, ei ole mitenkään mahdotonta etteikö kärry kaadu tai ainakin tee ikävää heiluriliikettä joka voi johtaa yhdistelmän ulosajoon.

    Kuljetuskärryn täydellinen äänieristäminen kasvattaisi painoa, lisäisi tarpeen aktiivisemmalle ilmanvaihtojärjestelmälle ja tietysti nostaisi kärryjen kustannuksia. Miksi sitten niin ei turvallisuuden nimissä vaadita? No, miksi ei vaadita joka moottoripyöräänkin ABSeja, aktiivisia turvatyynyjä, jne...

    Boldatut kohdat.

    Kohta yksi, jos homma on niin rahasta kiinni ettei ole varaa hankkia kunnon autoa millä vähän reilumpaa massaa kiskotaan, niin suosittelen miettimään muita harrastuksia tai vetoja varten lainaamaan/ vuokraamaan vehkeet. Ei kukaan esim. golfiakaan lähde pelaamaan jääpallomailoilla sen takia, kun oikeat mailat maksaa niin paljon.

    Kohta kaksi, ei kukaan ole puhunut täydellisestä äänieristämisestä, vaan edes vähän lisää ainetta seiniin mitkä ääntä eristävät. Nythän kaikki trailerit on jostain 20 millisestä vanerista rakennettuja koppeja. Edes koirankopit ei ole noin paskasti tehtyjä virityksiä. Ja yhä edelleen. Jos on niin perseauki ettei ole vara hankkia kunnon välineitä, niin vaihtaa harrastusta.

    Onko tehty tutkimusta kuinka monta prosenttia turvatyyny moottoripyörässä ehkäisee onnettomuuksia tai vakavia loukkaantumisia? Uskoisin että ei ihan hirveän montaa..
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  15. #75
    Itse pyrin ohittamaan KarvaOpeleita kuskaavat trailerit mahdollisimman kaukaa ja varovasti. Kauempaa kun kiihdyttää kunnon haipakan voi trailerin kohdalla ajaakin jo kevyellä tasakaasulla.

    Kuitenkin ihmetellä saattaa että minkä takia niihin trailereihin ei voi laittaa ihan oma-aloitteisesti akustointilevyä jos liikenteen melu stressaa hevosia ?

    Pitääkö tää nyt tulkita että hepostelijat ovat samanlaisia semi sosiopaatteja kuin pahimmat koiraharrastajat, jotka tuntuvat inhoavan toisiaan, erityisesti menestyneempiä koirantaluttajia ja näytteilletuojia, eteläamerikkalaisia saippuasarjoja muistuttavalla melodramatiikalla ja loppupeleissä eläin on vaan kanava jolla päästä pätemään ja oma-aloitteisuus elukan hyvinvoinnin edistämisessä on turhaa ?

    Suomi on kuitenkin väärällään kaukana massipäälliköstä olevia harrastajia jotka saavat vedettyä ralli, sprintti ja jokkis pirssejään laillisilla trailereilla pitkin maita.
    Vähän epäilen että ralliessi+autotraileri yhdistelmä ei ole sen painavampi kuin hoppa+äänieristetty traileri...

    Vai onko nyt niin että heppahullun isi/äiti/mies panee kipurajan siihen että citymaasturia ei vaihdeta esim. vanhaan vaniin vaikka olisi mikä.

    Viattomat luontokappaleet eivät toki ole vastuussa omistajiensa mahdollisesta antisosiaalisesta käytöksestä.
    Kuitenkin traileria vilkkaassa liikenteessä vetävä harrastaja saa varmasti harrastuksellaan ärsytettyä leppeänä kesäpäivänä suurempaa ihmisjoukkoa kuin vaikkapa samaisen trailerin vetäjän talon edessä yöllä nakkia polttava pampperssi.
    Silti trailerin vetäjä ei koe estoja esittää vaatimuksia muille tienkäyttäjille - ilmeisesti koska, omasta mielestään, on eliittiä sekä toimintansa *kylturellia tms. ;)

    Edelleen ihmetyttää toistenkin julkituoma tampioiden tapa roikkua tappituntumalla hitaampien ajopelien perässä joita eivät aio ohittaa.
    Ovat ilmeisesti samaa autokoulua käyneitä kuin motarin vasemman kaistan miehittävät kuhnustelijat.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  16. #76
    Lainaa (Rooroo @ Syys. 09 2009,13:26) kirjoitti
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 09 2009,13:05) kirjoitti
    Eipähän hobuksia voi liinoilla kiristää kiinni vaunun sisälle, kuten kuollutta kuormaa. Yleisesti ottaen kuljetuskärryt ovat kevyrakenteisia, josta varmasti osittain voidaan syyttää ihan lakiteknisiä seikkoja - yhdistelmän painon täytyy hevosineen jäädä tiettyjen rajojen alle?

    Peruskärryssä yhdelle hevoselle on kaiteella rajattu tila, edessä "jarruttava" kaide ja takana tietysti kärryn sulkeva ramppi. Kuitenkin 500kg painavan eläimen horjahtaessa kärryn seinää vasten, ei ole mitenkään mahdotonta etteikö kärry kaadu tai ainakin tee ikävää heiluriliikettä joka voi johtaa yhdistelmän ulosajoon.

    Kuljetuskärryn täydellinen äänieristäminen kasvattaisi painoa, lisäisi tarpeen aktiivisemmalle ilmanvaihtojärjestelmälle ja tietysti nostaisi kärryjen kustannuksia. Miksi sitten niin ei turvallisuuden nimissä vaadita? No, miksi ei vaadita joka moottoripyöräänkin ABSeja, aktiivisia turvatyynyjä, jne...

    Boldatut kohdat.

    Kohta yksi, jos homma on niin rahasta kiinni ettei ole varaa hankkia kunnon autoa millä vähän reilumpaa massaa kiskotaan, niin suosittelen miettimään muita harrastuksia tai vetoja varten lainaamaan/ vuokraamaan vehkeet. Ei kukaan esim. golfiakaan lähde pelaamaan jääpallomailoilla sen takia, kun oikeat mailat maksaa niin paljon.

    Kohta kaksi, ei kukaan ole puhunut täydellisestä äänieristämisestä, vaan edes vähän lisää ainetta seiniin mitkä ääntä eristävät. Nythän kaikki trailerit on jostain 20 millisestä vanerista rakennettuja koppeja. Edes koirankopit ei ole noin paskasti tehtyjä virityksiä. Ja yhä edelleen. Jos on niin perseauki ettei ole vara hankkia kunnon välineitä, niin vaihtaa harrastusta.

    Onko tehty tutkimusta kuinka monta prosenttia turvatyyny moottoripyörässä ehkäisee onnettomuuksia tai vakavia loukkaantumisia? Uskoisin että ei ihan hirveän montaa..
    Ei sen luulisi olevan rahasta kiinni vaikka toiset puhuvat että sata tonnia menisi kuljetus autoon mutta pitääkö sen kuljetus auton oltava sellainen että omistajalla ja hevosella on omat porealtaat? Mutta jos katselee vaikka nettikoneesta kuljetusautoa ja laittaa vielä paritonttua varusteluun ja äänieristykseen niin saa soivia pelejä pikkurahalla jos on halua.
  17. #77
    Hevoset kieltamalla tamakin ongelma ratkeaa. Banderollit kourassa parlamentin eteen, sitahan on jotkut joskus ehdottaneet muihinkin vakaviin liikenneongelmiin...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  18. #78
    Ei tässä hevosia kieltämässä olla. Kunhan ihmetellään kun hevoseen riittää rahat mutta kuljetuskalustoon ei.

    Ja vielä enemmän ihmetellään sitä, kuinka tarkoitukseensa sopimaton kuljetuskalusto on kaikkien muiden kulkijoiden vika.

    Jos pomperi harrastaa liikenteeseen sopimattomia ajoneuvoja, hänelle kerrotaan täällä että pitää sopeutua muuhun liikenteeseen.

    Ei Schumacherille voi olla eri säännöt kuin Trullille.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  19. #79
    Lainaa (Hannu59 @ Syys. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Ei tässä hevosia kieltämässä olla. Kunhan ihmetellään kun hevoseen riittää rahat mutta kuljetuskalustoon ei.

    Ja vielä enemmän ihmetellään sitä, kuinka tarkoitukseensa sopimaton kuljetuskalusto on kaikkien muiden kulkijoiden vika.

    Jos pomperi harrastaa liikenteeseen sopimattomia ajoneuvoja, hänelle kerrotaan täällä että pitää sopeutua muuhun liikenteeseen.

    Ei Schumacherille voi olla eri säännöt kuin Trullille.
    Sä siis piilovertaat elävää olentoa ihmisten rakentamiin, pyörillä kulkeviin moottoriajoneuvoihin? Ok.

    Ja mitä tulee niihin henkilöihin jotka käskevät vaihtaa harrastusta kun ei ole varaa harrastaa.. Hevosharrastajien määrä laskisi maailmassa noin 80% ja hevosia liikkuisi vapaana vähintään yhtä paljon kuin hirviä, jos vain "siihen varaa olevilla" henkilöillä olisi hevosia.

    Niillä kenellä on varaa, on sitten jo useampia hevosia, omat tallit, ne sadan tonnin kuljetusrekat ym ym. Ei tavallinen pulliainen tuollaiseen pysty. Ei vaikka toiset siitä valittavatkin, rääkkäävät hevosiaan kun kuljettavat tuolla lailla ja vielä vaativat, että hevostraileri ohitettaisiin siististi.

    Rooroo voi alkaa samantien suunnittelemaan hevostraileria äänieristyksineen. Ole hyvä ja esitä keksintösi myös minulle kun olet kyseisen trailerin kehittänyt ja saanut markkinoille kohtuuhintaan. Tai toki voit alkaa markkinoimaan sitä niille miljonääreille, kun ei tavalliset tulot tavallisilla ihmisillä riitä.
  20. #80
    Lainaa (Miimuska @ Syys. 09 2009,22:29) kirjoitti
    Rooroo voi alkaa samantien suunnittelemaan hevostraileria äänieristyksineen. Ole hyvä ja esitä keksintösi myös minulle kun olet kyseisen trailerin kehittänyt ja saanut markkinoille kohtuuhintaan. Tai toki voit alkaa markkinoimaan sitä niille miljonääreille, kun ei tavalliset tulot tavallisilla ihmisillä riitä.
    Ei tuohon mitään keksintöä tarvita. Akustiikkalevy maksaa 5-30 euroa/neliö; ruiskutettava kama vähemmän. Vaunun paino lisääntyy ehkä noin 10 kg. Jos haluat estää kaikumista esimerkiksi viiden neliömetrin alalla, tulee kokonaishinnaksi 25-150 euroa. Sen verran voi löytyä jopa tavalliselta ihmiseltäkin.

    Jos taas ongelmana on jonku levypinnan tärinä/rämiseminen, maksaa tukirima siihen keskelle noin euron.

    Ongelman luonnehan selviää helposti, kun menee rohkeasti seisoskelemaan sinne lavalle ja pyytää kaveria käymään ajelulla (ja muistaa olla kehuskelematta saavutuksellaan orgin kukkahtuille)
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #81
    Lainaa (vetomies @ Syys. 09 2009,22:38) kirjoitti
    Lainaa (Miimuska @ Syys. 09 2009,22:29) kirjoitti
    Rooroo voi alkaa samantien suunnittelemaan hevostraileria äänieristyksineen. Ole hyvä ja esitä keksintösi myös minulle kun olet kyseisen trailerin kehittänyt ja saanut markkinoille kohtuuhintaan. Tai toki voit alkaa markkinoimaan sitä niille miljonääreille, kun ei tavalliset tulot tavallisilla ihmisillä riitä.
    Ei tuohon mitään keksintöä tarvita. Akustiikkalevy maksaa 5-30 euroa/neliö; ruiskutettava kama vähemmän. Vaunun paino lisääntyy ehkä noin 10 kg. Jos haluat estää kaikumista esimerkiksi viiden neliömetrin alalla, tulee kokonaishinnaksi 25-150 euroa. Sen verran voi löytyä jopa tavalliselta ihmiseltäkin.

    Jos taas ongelmana on jonku levypinnan tärinä/rämiseminen, maksaa tukirima siihen keskelle noin euron.

    Ongelman luonnehan selviää helposti, kun menee rohkeasti seisoskelemaan sinne lavalle ja pyytää kaveria käymään ajelulla (ja muistaa olla kehuskelematta saavutuksellaan orgin kukkahtuille)
    Tässä kohtaa pitää miettiä myös sitä ilman liikkumista kopissa. Ei riitä että koppiin survotaan lisää levyjä tai ruiskutettavaa kamaa.
  22. #82
    No, minä olen ainakin ohitellut heppatrailerit, ratsastajat, koirankusettajat, kissantaluttajat, lastenvaunut, tms. nätisti tasakaasulla, vaikkei mun pyörä hirveen äänekäs olekaan.
    Tilannetajua vaan hyvät lähimmäiset...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  23. #83
    Hevosia vetävät ovat liikenteessä vaaraksi vain itselleen.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #84
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (vetomies @ Syys. 09 2009,22:38) kirjoitti
    Ei tuohon mitään keksintöä tarvita. Akustiikkalevy maksaa 5-30 euroa/neliö; ruiskutettava kama vähemmän. Vaunun paino lisääntyy ehkä noin 10 kg. Jos haluat estää kaikumista esimerkiksi viiden neliömetrin alalla, tulee kokonaishinnaksi 25-150 euroa. Sen verran voi löytyä jopa tavalliselta ihmiseltäkin.

    Jos taas ongelmana on jonku levypinnan tärinä/rämiseminen, maksaa tukirima siihen keskelle noin euron.

    Ongelman luonnehan selviää helposti, kun menee rohkeasti seisoskelemaan sinne lavalle ja pyytää kaveria käymään ajelulla (ja muistaa olla kehuskelematta saavutuksellaan orgin kukkahtuille)
    Joo mutta halvemmalla ja helpommalla saat pyörästä hiljaisen niin ettei se häiritse eläimiä eikä ihmisiä, tunkee vain lasivillaa putkeen ja se on siinä, niin helppoa se on kun sen osaa vai mitä insinööri?
    Dirty Nasty Furriner
  25. #85
    Lainaa (Rooroo @ Syys. 09 2009,13:26) kirjoitti
    Onko tehty tutkimusta kuinka monta prosenttia turvatyyny moottoripyörässä ehkäisee onnettomuuksia tai vakavia loukkaantumisia? Uskoisin että ei ihan hirveän montaa..
    Onko tehty tutkimusta kuinka monta prosenttia äänieristetty hevoskuljetuskärry ehkäisee onnettomuuksia?

    Ja mitä muuhun viestiisi tulee - jos nykyiset kuljetuskärryt ovat lakiteknisesti sallittuja, ymmärrettävää että ihmiset haluavat harrastaa sijoittamatta kymmenkertaista summaa kuljetuskärryyn.

    Haluavathan monet (kuten minä) harrastaa moottoripyöräilyäkin halvemmalla, ilman 15 tonnia maksavaa ABS-prätkää.
  26. #86
    Lainaa (Hannu59 @ Syys. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Ei tässä hevosia kieltämässä olla. Kunhan ihmetellään kun hevoseen riittää rahat mutta kuljetuskalustoon ei.

    Ja vielä enemmän ihmetellään sitä, kuinka tarkoitukseensa sopimaton kuljetuskalusto on kaikkien muiden kulkijoiden vika.
    Huvittava ketju kun tässäkin tapauksessa ongelma käännetään hevosharrastajien niskaan

    Sen sijaan että huomioitaisiin kanssaihmisiä liikenteessä eikä revitettäisi mökäpöntöillä hobusten kohdalla (olivat sitten vaunussa tai tien poskessa), ollaan kohta keräämässä adressia kevytrakenteisten kuljetuskärryjen kieltämiseksi ja kuulosuojaimien pakollisuutta hobuksille tienvarsilla

    Hei ihan oikeesti. Vaikka prätkäily on hieno harrastus, ei kaikki muu maailma pyöri sen navan ympärillä.
  27. #87
    Lainaa (Staga @ Syys. 10 2009,00:44) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 09 2009,22:38) kirjoitti
    Ei tuohon mitään keksintöä tarvita. Akustiikkalevy maksaa 5-30 euroa/neliö; ruiskutettava kama vähemmän. Vaunun paino lisääntyy ehkä noin 10 kg. Jos haluat estää kaikumista esimerkiksi viiden neliömetrin alalla, tulee kokonaishinnaksi 25-150 euroa. Sen verran voi löytyä jopa tavalliselta ihmiseltäkin.

    Jos taas ongelmana on jonku levypinnan tärinä/rämiseminen, maksaa tukirima siihen keskelle noin euron.

    Ongelman luonnehan selviää helposti, kun menee rohkeasti seisoskelemaan sinne lavalle ja pyytää kaveria käymään ajelulla (ja muistaa olla kehuskelematta saavutuksellaan orgin kukkahtuille)
    Joo mutta halvemmalla ja helpommalla saat pyörästä hiljaisen niin ettei se häiritse eläimiä eikä ihmisiä, tunkee vain lasivillaa putkeen ja se on siinä, niin helppoa se on kun sen osaa vai mitä insinööri?
    Minusta Vetomies esitti vilpittömässä mielessä toimivaa ratkaisua hevosten kuljetus olojen parantamiseksi. Kyllä siellä liikenteessä kuluu muutakin yllättävää meteliä kuin ohittava moottoripyörä. Ei nyt ruveta vastustamaan rakentavia ehdotuksia vain siksi, että ne tulevat joltain nimimerkiltä. Mikä olisi sinun idea? Ehdotus, että tungetaan putki täyteen lasivillaa kuulostaa jopa sinun ehdottamana melkoselta riman alitukselta. Siis vielä rautalangasta: Ongelmana oli hevosten säikkyminen äkillisten kovien äänien takia kuljetusten aikana. Me moottoripyöräilijät osaamme nyt varmaan tämän topicin ansiosta ottaa entistä paremmin huomioon sen ettemme aiheuttaisi turhaa harmia hevosille.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  28. #88
    Lainaa (Taajuus @ Syys. 10 2009,07:29) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Syys. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Ei tässä hevosia kieltämässä olla. Kunhan ihmetellään kun hevoseen riittää rahat mutta kuljetuskalustoon ei.

    Ja vielä enemmän ihmetellään sitä, kuinka tarkoitukseensa sopimaton kuljetuskalusto on kaikkien muiden kulkijoiden vika.
    Huvittava ketju kun tässäkin tapauksessa ongelma käännetään hevosharrastajien niskaan

    Sen sijaan että huomioitaisiin kanssaihmisiä liikenteessä eikä revitettäisi mökäpöntöillä hobusten kohdalla (olivat sitten vaunussa tai tien poskessa), ollaan kohta keräämässä adressia kevytrakenteisten kuljetuskärryjen kieltämiseksi ja kuulosuojaimien pakollisuutta hobuksille tienvarsilla

    Hei ihan oikeesti. Vaikka prätkäily on hieno harrastus, ei kaikki muu maailma pyöri sen navan ympärillä.
    Mitä huvittavaa siinä on, että tässäkin tapauksessa harrastukseen satsaaminen kuuluu harrastajalle?
    Sen sijaan, että huomioitaisiin kanssahevosia liikenteessä eikä revitettäisi niiden kohdalla on kai itsestään selvyys. Vai oletko kohta keräämässä adressia, että moottoripyörällä ei saa ohittaa huonosti äänieristettyä hevoskuljetusta tai tiellä ei saa ajaa jos sen varressa laiduntaa hevosia?

    Hei ihan oikeesti. Prätkäily on hieno harrastus.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  29. #89
    Lainaa (Miimuska @ Syys. 09 2009,22:29) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Syys. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Ei tässä hevosia kieltämässä olla. Kunhan ihmetellään kun hevoseen riittää rahat mutta kuljetuskalustoon ei.

    Ja vielä enemmän ihmetellään sitä, kuinka tarkoitukseensa sopimaton kuljetuskalusto on kaikkien muiden kulkijoiden vika.

    Jos pomperi harrastaa liikenteeseen sopimattomia ajoneuvoja, hänelle kerrotaan täällä että pitää sopeutua muuhun liikenteeseen.

    Ei Schumacherille voi olla eri säännöt kuin Trullille.
    Sä siis piilovertaat elävää olentoa ihmisten rakentamiin, pyörillä kulkeviin moottoriajoneuvoihin? Ok.

    Ja mitä tulee niihin henkilöihin jotka käskevät vaihtaa harrastusta kun ei ole varaa harrastaa.. Hevosharrastajien määrä laskisi maailmassa noin 80% ja hevosia liikkuisi vapaana vähintään yhtä paljon kuin hirviä, jos vain "siihen varaa olevilla" henkilöillä olisi hevosia.

    Niillä kenellä on varaa, on sitten jo useampia hevosia, omat tallit, ne sadan tonnin kuljetusrekat ym ym. Ei tavallinen pulliainen tuollaiseen pysty. Ei vaikka toiset siitä valittavatkin, rääkkäävät hevosiaan kun kuljettavat tuolla lailla ja vielä vaativat, että hevostraileri ohitettaisiin siististi.

    Rooroo voi alkaa samantien suunnittelemaan hevostraileria äänieristyksineen. Ole hyvä ja esitä keksintösi myös minulle kun olet kyseisen trailerin kehittänyt ja saanut markkinoille kohtuuhintaan. Tai toki voit alkaa markkinoimaan sitä niille miljonääreille, kun ei tavalliset tulot tavallisilla ihmisillä riitä.
    Kukaan ei ainakaan mun sisälukutaidolla tehnyt tuollaista vertausta.. Taidettiin verrata harrastusta ylipäätään, tai oikeastaan liikenteessä käytettäviä kulkineita, toisiinsa.

    En tuohon ota kantaa kuinka paljon ja mitä jäisi jäljelle, jos miljonäärit ainoastaan (nähtävästi sen verran pitää olla rahaa tuohon harrastukseen) voisivat harrastaa heposia.

    Jos ihmisellä on varaa hevoseen, harrastehevonen taitaa maksaa jonkun 4 000 euroa, niin kai sitä budjettia on laskettu muuhunkin kuin pelkästään hevosen ostoon? Rehuun, suitsiin, piiskaan, etc sekä siihen kuljetustraileriin. Vaikka sitten ostaisi sen edullisimman version, niin vetomies tuossa jo ehdotti melko kukkarolle sopivia ratkaisuja ääniongelmaan. Sekä ne tulpat vielä pattipolvelle korviin, niin avot. Nyt en tarkoita sitä, että täällä suu vaahdossa mekastetaan, että "vittu mehän ei hiljennetä ohitettaessa" , vaan pikemminkin pohdiskellaan mikä sille elukalle olisi paras ratkaisu. Sitähän tässä halutaan, eikö?

    Jotenkin tuntuu ettei tuo ole mikään raha kysymys, vaan ainoastaan tahtotilan puute. Ei kukaan osta pyörääkään ja sitten kiroile, kun ei ole varaa ostaa uusia renkaita. Mutta jos näin on, niin suosittelen tässäkin tapauksessa vaihtamaan harrastusta.

    Lainaa kirjoitti
    Onko tehty tutkimusta kuinka monta prosenttia äänieristetty hevoskuljetuskärry ehkäisee onnettomuuksia?
    En tiedä, eikä oikeasti edes kiinnosta. Mutta tuntuu tuo äänieristyksen puute olevan jonkin sortin ongelma, koska sen johdosta pitää rekata itsensä foorumille ja tehdä asiasta ketju.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Miimuska @ Syys. 10 2009,09:58) kirjoitti
    Lainaa (Bones @ Syys. 10 2009,09:01) kirjoitti
    tässähän on ihan selvästi kaksi luonnetyyppiä vastakkain:

    perkele kun noi mopot pärisee ja säikyttää konin, pitäisi vissiin parantaa äänieristystä jottei se saa hepulia

    vs.

    perkele kun noi mopot pärisee saatana mikseivät osaa ajaa hiljaa ja varovasti mun auton kohdalla!1
    Aivan, ja minä olen jälkimmäistä kastia. Niin kauan kun ihminen ei tiedä millasta jälkeä siitä tulee kun hevonen saa hepulin, oli se sitten kopissa tai sen ulkopuolella, ei voi ymmärtää miksi hevosihmiset pystyvät vaatimaan jotakin tämän topikin aloitusviestin kaltaista. Hevonen on aina eläin, se on helposti verrattavissa hirveen, kun alkaa rytistä.
    Ilmeisesti sinulla on jonkinlaisia ongelmia sisäistää sitä että samanaikaisesti henkilöt voivat:

    A) Ohittaa hevoskuljetukset pintakaasulla suurella etäisyydellä jo aiemmin kiihdytetyllä vauhdilla melun minimoimiseksi - kuten esim. minä - siis jo kauan ennen avautumistasi.

    ja

    B) Samaan aikaan ihmetellä miksi et edes yritä tehdä hev*nvittua sen kopin äänieristyksen parantamiseksi, kas kun moottoripyörät eivät ole mitenkään ainokainen äkillisiä voimakkaita ääniä tuottava häiriölähden liikenteessä.

    Vai onko nyt niin että koska sinua vituttaa mopot on niiden melu pahaa melua ja kaikki muu, kovempikin, hyvää melua joka ei hevosta stressaa ?

    Kirjastoista löytyy teoksia meluntorjunnasta ja LVI-tekniikasta joista voit vaikka opiskella aiheesta meluntorjunta ja sen loosterin ilmanvaihto...

    Ellei satu nappaamaan tehdä sitä _ihan itse_ niin kokeile vaikkapa nalkuttaa omalle ukollesi aiheesta ja jos ei tehoa niin, koska olet oletettavasti nainen, voit tehostaa kehostusta lyhyen kantaman sosialipoliittisilla tehokeinoilla...

    Jälkimmäinen voi kyllä aiheuttaa vastareaktionkin.

    Ihan sama minulle - tee mitä lystäät.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen