Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Onko muilla esiintynyt samanlaista ongelmaa? Ajoin sateessa Helsingistä Porkkalaan ja takaisin tullessa peli sammui yllättäen. 10 min yrittämisen ja odottelun jälkeen suostui taas starttaamaan. Ensin rikastin päällä ja lopulta ilman, mutta kun väänsi kaasua kone sammui. Loppujen lopuksi alkoi käymään, mutta huonosti ja bensa haisi. Lisäodottelun jälkeen alkoi käymään normaalisti ja matka jatkui.

Sama show jatkui koko loppumatkan noin 5 kertaa ja aina ongelma vain paheni. Lopulta länsi-väylällä Westendin kohdalla kone ei enää startannut ja hinausauto vei loppumatkan. Kotipihalla kone taas starttasi kun oli reilun tunnin saanut levähtää.

Vaikuttaa selvästi sähkövialta, mutta onko joku paikantanut vian tarkemmin? Muistaisin, että viime talvena ennen kuin ostin Speedmasterin, näitä foorumeita selatessa joku toinenkin valitti samasta viasta. Kiitos ja parempia ajokelejä.
    Mulla oli sama Spruintissa lähes tyhjällä tankilla, mutta kun oli bensaa tankissa enempi, niin ei mitään ongelmaa.

Syyksi paljastui ylimääräinen (voi olla myös tukkoinen) bensansuodatin, ei jaksanut siis virrata ellei ollut painetta tankissa.

Mutta jos tämä vika esiintyy vain sateella, se on sähkövika.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Morot,

itselläni oli Speedmasterissa sammumisongelmia heti uutena. Eihän bensatankin korkki vain ole kierretty liian tiukalle? Eka napsu riittää. Omassa pyörässä vika löytyi korkin alla olevasta maanantaipäivän huohotinputkesta, joka painui liian tiukasti korkkia vasten. Takuukorjauksena putken päätä lyhennettiin muutama milli, eikä ongelmia ole ollut sen jälkeen. Sadekelin kanssa tällä ei tosin ole mitään tekemistä. Mutta vinkiksi kaiken varalta.
    "Meinasin kuatua, mutta piäsin pitkälleni"
    - savolaista optimismia-
    Pitää tarkistaa asia, mutta en usko että vika johtuu siitä. Olen ajanut 12000 ilman ongelmia (myös sateella), mutta nyt sateella sammui ekan kerran. Seuraavana aamuna taas starttasi normaalisti kun oli yön lämpimässä tallissa.
    Olen kuullut että kerää vettä ilmanputsarikoteloon
    Useammalla kaverilla tehnyt sitä sateella sähköissä ei mitään vikaa. Tarkista kuuluuko se sun pyörän ominaisuuksiin
    Englannissa ei sitä ongelmaa liikenne toistepäin niin vastaan tulijat ei heitä vettä suoraan putsariin.
    Lainaa (Tiger t100ss @ Syys. 04 2009,17:06) kirjoitti
    Olen kuullut että kerää vettä ilmanputsarikoteloon
    Useammalla kaverilla tehnyt sitä sateella sähköissä ei mitään vikaa. Tarkista kuuluuko se sun pyörän ominaisuuksiin
    Englannissa ei sitä ongelmaa liikenne toistepäin niin vastaan tulijat ei heitä vettä suoraan putsariin.
    Minä kun en ymmärrä tunnetusti oikein paljoakaan vähästä, miten liikenteen puoli vaikuttaa vedenlentoon ilmanputsariin, snorkkeli (sikäli kun on vakio) on n. keskellä penkin alla ja ilmanotto tapahtuu snorkkelin taaksepäin kallistetun kumitötsän kautta, jolloin vaikka kuinka tulisi vettä edestäpäin tuntuu melko oudolle selitykselle, vai? Onhan siinä tietysti imua, mutta että silti.

Mulla itselläni ainoa käymisen estäjä (lukuunottamatta roskaa oikean kaasarin tyhjäkäyntisuuttimessa) tähän asti (n. 40tkm) on ollut snorkkelin eteen liukunut ohje-/huoltokirja -hässäkkä, jota ei nykyisin pidetäkään enää mukana penkin alla.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Moi

Mulla sammui kans vuosi sitten sateella. Vikana oli bensatankista lähtevän huohotinputken "takaiskuventtiili". Siis se venttiili, joka pitää limpsat sisällä, jos pyörä kaatuu. Venttiili on moottorin ja takapyörän välisessä tilassa.

Se tukkoinen venttiili teki mulla myös tankin korkin avaamisen haasteelliseksi, kun tankki oli tyhjänä. Oli melkoinen alipaine.

Toivottavasti vika löytyy....

GeeTee
    Triumph Bonneville America -07 + KTM Duke 125
    Kawasaki Z 1000 LTD -82
    Yamaha RD 125 -75
    Lainaa (justusjustus @ Syys. 03 2009,00:20) kirjoitti
    Onko muilla esiintynyt samanlaista ongelmaa? Ajoin sateessa Helsingistä Porkkalaan ja takaisin tullessa peli sammui yllättäen. 10 min yrittämisen ja odottelun jälkeen suostui taas starttaamaan. Ensin rikastin päällä ja lopulta ilman, mutta kun väänsi kaasua kone sammui. Loppujen lopuksi alkoi käymään, mutta huonosti ja bensa haisi. Lisäodottelun jälkeen alkoi käymään normaalisti ja matka jatkui.

Sama show jatkui koko loppumatkan noin 5 kertaa ja aina ongelma vain paheni. Lopulta länsi-väylällä Westendin kohdalla kone ei enää startannut ja hinausauto vei loppumatkan. Kotipihalla kone taas starttasi kun oli reilun tunnin saanut levähtää.

Vaikuttaa selvästi sähkövialta, mutta onko joku paikantanut vian tarkemmin? Muistaisin, että viime talvena ennen kuin ostin Speedmasterin, näitä foorumeita selatessa joku toinenkin valitti samasta viasta. Kiitos ja parempia ajokelejä.
    Onkos vikaa löytynyt?
    Tästä taloudesta löytyy myös speedmaster ja kas, tänään alkoivat samanlaiset ongelmat.
    Jonkin aikaa kävi ongelmitta, pääsin n~5km ja sen jälkeen sammui. Ehkä n 4 krt kävi tosi huonosti ja kaasun avaaminen sammutti moottorin, n~15:sta kerta kun starttas, lähti käymään normaalisti ja ajelin muutaman kilometrin kotiin ilman ongelmia. Aika vaikea metsästää tuollaista vikaa..
  9.  
    Mulla oli uutena täsmälleen samanlainen vika speedmasterissa. Tuolloin vika löytyi puolasta. Puola vaihtoon ja ongelma selvisi. Kuulemma ihan yleinen vika ja ilmenee nimenomaan sateella.
    Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003