On alkanut hieman täristämään etujarru. Mittarissa alle 9000 km. En ole tehnyt asian eteen vielä mitään, mutta onko niittien herkistelystä rasvauksesta yleensä apua? Ei nyt pitäisi näillä kilometreillä mitään laakerivammaa missään olla.
KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
Testaa että levyt heiluvat sivuttain eli eivät niitit ole jumissa.
Kawasaki zx-10r
Sama homma itsellä Sprintissä. Syykin tosin on jo selvillä, niitit totaalisen jumissa. Herkistelemällä kaiketi saisi hieman lisäaikaa levyille mutta...
Uudet levyt alle tuossa talven pimeinä iltoina.
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Kalliiksi tulee jos jokakerta meinaa levyt vaihtaa kun niitit jumittaa![]()
K750 -61
Maailmassa lienee vaihdetty lukematon määrä "kieroja" jarrulevyjä, jotka eivät edes ole kierot. Yleisin syy nypyttämiseen on se, että jappupaloista tarttuu materiaalia epätasaisesti levyn pintaan ja aikaansaa erilaisen kitkakertoimen levyn eri kohdissa. Tähän auttaa, kun hiekkapaperilla hinkkaa levytpuhtaaksi. Elkää rälläkkää käyttäkö, vaan ihan käsipelillä tai max epäkeskokoneella ja suht hienolla paperilla.
Ei mahdu minun ymmärrykseen, miten niitin voivat olla "jumissa" kelluvissa levyissä.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21