Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Hep,

ekalla vfr:llä alkaa takana olemaan sen verran kilometrejä, että pitäisi renkaita alkaa kattelee. Näyttäisi vaan olevan vähän ronkeli renkaiden suhteen, ainakin muutaman netistä löytyneen jutun perusteella. Eli olisko suosituksia renkaista uudehkoon vfr:ään?
    Tällähetkellä alla on mez Z4A jotka on kilometrjä nielly n. 8000km.

-m-
    Laita samat jos tykkäsit?

Ainakin eteen tuo Z4 on varma valinta. Älä ainakaan Dunloppia laita, -06:ssa ensiasennusrengas ja kuluu aika pahasti laineille.

Omassa takana Michelin Pilot Road2, eteenkin varmaan sen laitan, vahvistetulla rungolla varmuuden vuoksi. Kantavuus siinä on sama kuitenkin.
    Lainaa (tupola @ Syys. 09 2009,20:23) kirjoitti
    Laita samat jos tykkäsit?

Ainakin eteen tuo Z4 on varma valinta. Älä ainakaan Dunloppia laita, -06:ssa ensiasennusrengas ja kuluu aika pahasti laineille.

Omassa takana Michelin Pilot Road2, eteenkin varmaan sen laitan, vahvistetulla rungolla varmuuden vuoksi. Kantavuus siinä on sama kuitenkin.
    No en tosta z4:sta hirveesti valittamista keksi, lähinnä toi kulutuskestävyys. Edellisessä pyörässä (CBF600S) oli pilot road2:set ja niillä ajelin 12000km ja olis vielä jonkun aikaa menny. On tosin "vähän" erityyppinen pyörä toi cbf.
    Yleisesti ottaen oon kyllä sitä mieltä, että ehjää ei kannata korjata.
    Eli jos on jo hyvät renkaat, niin turha vaihtaa.

-m-
    Lainaa (hirvikärpänen @ Syys. 09 2009,14:41) kirjoitti
    Hep,

ekalla vfr:llä alkaa takana olemaan sen verran kilometrejä, että pitäisi renkaita alkaa kattelee. Näyttäisi vaan olevan vähän ronkeli renkaiden suhteen, ainakin muutaman netistä löytyneen jutun perusteella. Eli olisko suosituksia renkaista uudehkoon vfr:ään?

-m-
    Jos sinulla on vm.2009 pyörä niin hanki siihen 2000-luvun renkaat, esim. Z-6 Interact, Z-4 on -90 lukua.
    Mulla on muutamien Z4:sten jälkeen nyt Z6:et alla. Enpä mä ainakaan kovin kummoista eroa renkaissa sinänsä huomaa, paitsi nyt tietysti sen, että kulmikkaiksi kuluneiden renkaiden jälkeen varmaan mitkä tahansa uudet nakit tekevät pyörästä noin miljoona kertaa paremman ajettavan...

Pitäis päästä koittamaan eri rengasmalleja uusina samalla kertaa, niin olis vähän helpompi vertailla. Nyt ehtii jo unohtaa, miltä pyörä silloin edelliskerralla uusilla renkailla tuntui...

Z6:ia on kenties aiheestakin kritisoitu siitä, ettei renkaan keskellä ole mitään kuviota ja kulumisen arvioiminen on siksi vaikeaa. Kuulemma rengas voi nakkikiskalle lähtiessä näyttää vielä hyvältä ja hetken päästä sieltä palatessa paistavatkin jo kankaat läpi. Tiedä sitten, eiköhän noilla mun renkailla vielä useamman tonnin ajele, nyt on 6tkm takana ja ihan hyvältä edelleen näyttävät.
    Honda Vfr Vtec '04
    Pilot Road 2. Miun pitäis saada jo pikkuhiljaa micheliniltä rahaa kun mainostan noita joka threadissa

Kestävyyttä löytyy kun omassa CBR:ssä on kulunut takarenkaan pinnasta 7mm -> 4mm ja kilsoja takana 15000...

Ja pitoa löytyy tehokkaampaankin pyörään.. Jos ei rataennätyksiä halua hioa.

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (veenelonen @ Syys. 09 2009,21:48) kirjoitti
    Mulla on muutamien Z4:sten jälkeen nyt Z6:et alla. Enpä mä ainakaan kovin kummoista eroa renkaissa sinänsä huomaa, paitsi nyt tietysti sen, että kulmikkaiksi kuluneiden renkaiden jälkeen varmaan mitkä tahansa uudet nakit tekevät pyörästä noin miljoona kertaa paremman ajettavan...

Pitäis päästä koittamaan eri rengasmalleja uusina samalla kertaa, niin olis vähän helpompi vertailla. Nyt ehtii jo unohtaa, miltä pyörä silloin edelliskerralla uusilla renkailla tuntui...

Z6:ia on kenties aiheestakin kritisoitu siitä, ettei renkaan keskellä ole mitään kuviota ja kulumisen arvioiminen on siksi vaikeaa. Kuulemma rengas voi nakkikiskalle lähtiessä näyttää vielä hyvältä ja hetken päästä sieltä palatessa paistavatkin jo kankaat läpi. Tiedä sitten, eiköhän noilla mun renkailla vielä useamman tonnin ajele, nyt on 6tkm takana ja ihan hyvältä edelleen näyttävät.
    Yli 26tkm Honda VFR 750 takarenkaalla, Z-6 eikä kankaita näkynyt. En itse ajanut, tyytyväinen työkaveri ajoi.
    Lainaa (veenelonen @ Syys. 09 2009,21:48) kirjoitti

Mitenkäs toi Z6 sitten sateella toimii?
    Nimimerkillä: Tänä kesänä 5 pv norjassa ja 5pv sato vettä.

-m-

z6 ei valittamista sateellakaan. Kierrelly Norjat ja euroopat, jopa pakkasen puolella ajellut ja loskassa.

Radallakin menee polvipala maassa, joten pitopuoli on kunnossa.

Itse pidän sitä hiton hyvänä renkaana.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Vanhassa VFR 750:ssa käytin Pirellin Diablo Stradaa. Hyvä oli kulutuskestävyys, pito niin sateella kuin kuivallakin, ja myös kulutuskestävyys oli kohdallaan. Takarengas kesti hyvin sen 10-12 tkm.
    Honda CBR 1000 RR -08
    Lainaa (rammus @ Syys. 09 2009,23:24) kirjoitti
    z6 ei valittamista sateellakaan. Kierrelly Norjat ja euroopat, jopa pakkasen puolella ajellut ja loskassa.

Radallakin menee polvipala maassa, joten pitopuoli on kunnossa.

Itse pidän sitä hiton hyvänä renkaana.
    Samaa mieltä minäkin toistaiseksi. Jos noi omani vielä muutaman tuhat kilsaa pysyvät kunnossa, niin eipä ole kulutuskestävyydessäkään valittamista. Jos vaikka kymppitonnin saisin noilla rikki, niin voisin hyvillä mielin ostaa ensi kesäksi samanlaiset...
    Honda Vfr Vtec '04
    Kyllä tuota 10tkm takarenkaalla voisi pitää näillä pyörillä semmoisena keskimääräisenä kilometritavoitteena? Jos sen kestää niin minusta ainakin ihan ok, ei harmita vaihto.

Kyykyt sitten 5-8tkm arkiajossa. Ja tämä ei tarkoita sitä että kankaat paistaa, sakkorenkaita kuitenkin.

Etusethan pruukaa kestää kulutuspinnaltaankin vaikka kuinka paljon, mutta ne on syytä vaihtaa sen takia että ne ovat jossain vaiheessa kuluneet kantikkaiksi tai laineille, eikä ajotuntuma ole enää mukava.

Aloittajalle on nyt tullut 3 suositusta, Mez4 ja 6(i) ja Micheliniltä Pilot Road 2. Joskus vanhemmassa Vfr:ssä minulla oli alla myös Bridgestonea, BT014. Kohtuullinen rengas tuossa mutta -07 750 gixxerissä taas en siitä tykännyt yhtään. Uudemmista BT renkaista ei kokemusta.
    Lainaa (hirvikärpänen @ Syys. 09 2009,14:41) kirjoitti
    olisko suosituksia renkaista uudehkoon vfr:ään?
    Itse vaihdatin omaan VFR:ään elokuussa Norjan reissulle lähtiessä Michelin Pilot road 2 alle. Hyvin on toiminut vaikka kilometrejä kasassa vaihdon jälkeen vasta vajaa 4000 km.
    ex VFR 1200F 2010
  14.  
    Kiitokset vaan kaikille kommenteista.
    Taidan koittaa seuraavaksi noita Z6 Interacteja.
    Ei oo ainakaan mitkään ysäri renkaat *

-m-