Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Olisiko hyviä ideoita poropeukalon asentamien vanneteippien poistoon,sillai ettei maalit lähtis kävelemään?
    Yritin mattopuukolla rapsutella mutta tuntuu lähtevän muruina,eli tiukassa on..
  2. #2
    Painepesurilla johonka saa ns."turbo"suuttimen?Kotilon talvirenkaista lähti ainakin maalia kun laski liian läheltä.Xyleenillä luulisi ainakin liukenevan tosin en viitsinyt sitä käyttää varoitus tarrojen poistoon kun en tiennyt kestääkö maalipinta,mutta vanteisiin kannattaa kokeilla pienelle alalle kun ei oo niin näkyvällä paikalla
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  3. #3
    En ole vanneteippejä poistanut.

    1. Kokeilisin ensi lämmittää kuumailma puhaltimella, jolloin liima pehmenee ja on helpompi rapsuttaa irti.

    2. Valelisin vanteet ruokaöljyllä ja anttaa sen vaikuttaa yön yli, ja sitten rapsuttamaan..

    Ainakin tarrroihin ja listoihin tämä puree
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  4. #4
    Lainaa (Reiska_SB @ Syys. 06 2009,19:11) kirjoitti
    En ole vanneteippejä poistanut.

    1. Kokeilisin ensi lämmittää kuumailma puhaltimella, jolloin liima pehmenee ja on helpompi rapsuttaa irti.

    2. Valelisin vanteet ruokaöljyllä ja anttaa sen vaikuttaa yön yli, ja sitten rapsuttamaan..

    Ainakin tarrroihin ja listoihin tämä puree
    Mutta älä öljyä renkaita samalla tai ei tarvii enää rapsutella enää mitään muuta kuin nimi lunastus papereihin!
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  5. #5
    1-vaihe: Vanne pöydälle vaakaan.
    2-vaihe: kuumailmapuhallin ja puulasta -> raaps raaps (massa lähtee teipistä)
    3-vaihe: sopivalla liuottimella liiman jäänteet pois
    4-vaihe: vaha pintaan

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  6. #6
    Joo, ei kannata vanneteippiä asentaa ilman ohjuria. Sain kuningasneuvon liikkeestä, että ohjuria ei kannata käyttää, kun ilman tulee siistimmät. Varmaan johtui siitä, että kyseisen värin kanssa ei ollut ohjuria, vaikka muissa paketeissa oli. Vaikka kuinka nysväämällä yritti, niin tuli kulmikkaat mutkat teipille. Vaikka heti yritti vetää takaisin päin, niin murusiksi se repeili. Täytyy joku päivä ottaa vanne pöydälle ja jotenkin sohottaa teipit pois...
    Dixi et animam levavi
  7. #7
    Parissa aikaisemmassa ketjussa tätä on jo ehdotettukin, eli toffelaikka tai virallisemmin koristenauhan irrotin: http://www.biltema.fi/osteri....aid=134. Näinpä tuon käytössä - vannenauha lähti siististi noin minuutissa.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  8. #8
    Lainaa (Tachometer @ Syys. 06 2009,22:08) kirjoitti
    Parissa aikaisemmassa ketjussa tätä on jo ehdotettukin, eli toffelaikka tai virallisemmin koristenauhan irrotin: http://www.biltema.fi/osteri....aid=134. Näinpä tuon käytössä - vannenauha lähti siististi noin minuutissa.
    Juuri näin, lähes kaikkeen tarranpoistoon.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  9. #9
    Lainaa (Tachometer @ Syys. 06 2009,22:08) kirjoitti
    Parissa aikaisemmassa ketjussa tätä on jo ehdotettukin, eli toffelaikka tai virallisemmin koristenauhan irrotin: http://www.biltema.fi/osteri....aid=134. Näinpä tuon käytössä - vannenauha lähti siististi noin minuutissa.
    Ka perkele, ovatten salaa kehittäneet jonkun supertyökalun tähänkin hommaan
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  10.  
  11. #10
    Eikä ksyleeni toimi? Sillä on lähteny ainakin muut tarrat hyvin...