elikkäs pitäs melkein hankkie eteen ja taakse uudet levyt. suomessa hinnat aika muhkeita joten ajauduin tuonne ebayn maailmaan ja sieltä sais kiinasta tilattua 2levyä suomen 1 levyn hinnalla joten houkuttelis. mutta onko niissä levyissä erojakin?
esim perus levyt suomesta vs ulkomaan ?
tälläisiä katsellut:
levyt
tietysti noihin saattaa tullit läpsähtää päälle, ellei onnistu kiertämään..
Eipä toimi linkki. Mikäs noilla on hinta? Itse en kyllä viitsisi alkaa jarruissa säästämään, kuitenkin kyseessä on melko kriittinen turvallisuustekijä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Käys vilkaisemassa TUOLTA!!!
Itse ostin tuolta etulevyt ja tältä foorumiltakin löytyy juttua
LINKKI VANHEMPAAN KESKUSTELUUN
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
ok, nyt linkki toiminee..
lukasen tuon toisen ketjun myös nyt siis..
tosi tiukalla raha ja ei jaksaisi maksaa 300e etulevyistä. tutkin mahdollisuuksia ensiksi, sitten päätän mihin kallistun. siksi tämä kyselykin että onko niissä nyt eroja.
Jotta kysymykseesi eroista voisi edes yrittää vastata, pitäisi tietää, minkälaiset kamppeet oikein on vertailussa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
jarruissa ei kannata säästää![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Vilkaisin laittamaasi linkkiä ja itsekin aikoinaan katsoin noita samoja levyjä mutta jotenkin alkoi jo noilla hinnoilla itsesuojeluvaisto ilmoittamaan itsestään.
Kuitenkin jos levypari maksaa suomessa n.4-500 euroa niin n.100 eurolla ei vaan voi enää saada yhtä hyvää, tai eipäilisin ainakin suuresti.
Tuossa vielä linkki tuonne kagizumen omille sivuille
LINKKI
ainakin sivuista päätellen vois olettaa että ovat ihan tosissaan *![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
sitäpä just mietinkin, että voiko noin halvalla saada sutta ja sekundaa vaiko ihan ok kamaa (vertaa jotkut bilteman ja motonetin tuotteet)...
mutta nuo kotisivut ei tosiaankaan ole kauhean edustavat saatikka informatiiviset. taitavat jossain hikipajassa perus raudasta noita kiekkoja leikellä. suomen keleissä varmaan ruosteessa hetkessä.
taidan säästää hetken ja ostaa jotkut luotettavammat..
ja! totta turisette, jarruissa ei kannata säästää.
kiitos siis tästä ja unohdetaan ebayn halpis kiekot.
Nyt toimi linkki ja voin sanoa, että jos <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear-Brake-Disc-Rotor-Suzuki-GSXR1000-K5-GSXR-1000_W0QQitemZ270445162242QQcmdZViewItemQQpt
ZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item3ef7c9af02 &_trksid=p3911.c0.m14" target="_blank">Jarrulevyjä</a> myydään alle 35USD/kpl, niin jossain on vikaa. Epäilisin vahvasti että nuo ovat niitä "kiinan levyjä" jotka on leikattu perus ruostumattomasta teräksestä (AISI 304/316). Eivät ruostu, saattavat olla suorat ja näyttävät hyvältä, mutta tiukemmassa jarutuksessa voivat ns. sulaa alle.
Ymmärrän vielä että porukka ostaa lidlistä selkäsuojia, motonetistä ketjuja ja rattaita, biltemasta sähköosia ja yingyangilta renkaat, mutta jarruissa säästämistä en ymmärrä. Kuuluu samaan sektoriin pesäpallon ja painin pohjanmaalla haukkumisen ja vankilan suihkussa pyllistämisen kanssa: siinä kaivaa vain verta nenästään ja ennemmin tai myöhemmin sattu juhaa leukaan.
Ei voi suositella...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Pari kesää ollut busassa rekkarin linkin mukaiset levyt, ei ole sulanut, eikä täristä ja pysää yhtä hyvin ellei paremmin ku alkuperäisillä..
Samoja levyjä myydään suomessa, hintaa taitaa olla liki 200e/pari, tosin kukaan ei tajua mistä se myyjä ne hommaa.. *;)
Edit.
Niin mistä sen voin tietää leviääkö ne seuraavassa jarrutuksessa tuhannen pirstaleiksi vai ei, mutta eipä sitä tiedä kalliimmistakaan.. Mutta sen tiedän että koville nuo on joutunut ja vielä pelittää..
Ennemmin tulee mieleen että jos jarrulevyjä myydään parisataa € kappale niin jossakin on vikaa. Ei ne nyt niin hitec-osia ole eikä arvometallista tehtyjä. Kumma kun autoon jarrulevyt ja iskarit maksaa muutoman kympin ja mopoihin kymmenkertaisesti? Kuka siinä vetää välistä? Mistä se hinta oikein tulee vai maksaako jengi vaan kiltisti vaikka mitä pyydetään kun siihen rakkaaseen mopoon kerran pitää saada "parasta"?(Juutana @ Syys. 04 2009,01:27) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Erään nimeltä mainitsemattoman moottoripyörätehtaan edustajan mukaan orkkisetulevyt maksavat noin 15 puntaa (17 euroa) kappale, mikä kuulostaa uskottavalta huomioiden materiaali, aihion koko, työ ja toimitus. Noista saa sitten jokainen maksaa sen verran kuin haluaa. Siitä huolimatta Kiinan pojan levyt voivat olla paskoja.(Utah @ Syys. 04 2009,09:29) kirjoitti
[edit: kyseessä on siis rei'itetty + kevennetty kilokyykyn levy, ei suora lätty]
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Vähän ot, mutta esimerkki autopuolelta. Kyseessä raskaan ajoneuvon jarruvalokatkaisin.
Original = 250 €
Tarvike = 12,50 €
Hauskinta tässä on se, että ko tarvikekatkaisin oli saman valmistajan tekemä ja 100 % sama kuin kuin alkuperäinen.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
OT: Moottoripyöräily on vähän sama asia kuin veneily. Jos osa on tarkoitettu moottoripyörään tai veneeseen, maksat siitä mp/vene lisän. Esim. veneiden köysien metri hinnassa huomaa tämän asian hyvin.(Utah @ Syys. 04 2009,09:29) kirjoitti
Itsellänikin on täysjarruremontti edessä tuossa talven aikana ja osien metsästely alkamassa.
Suzuki S1 ´91
Honda NS125F ´87
Honda NSR125R ´94
Kawasaki ZZ-R600 ´02
Kawasaki ZZR1400 ´08
Kertoisitko mihin perustuu Kiinalaisesta teräksestä tehtyjen levyjen "alle sulaminen". Olisin hyvin kiinnostunut siitä minkälaisella seostuksella teräksen sulamispisteen saa niin alas että jarrulaikka sulaa enemmin kuin jarrupala tuhoutuu.(Juutana @ Syys. 04 2009,01:27) kirjoitti
Se Kinukki levy saattaa vääntyillä tai säröytyä mutta että sulaa...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Joo.... Kiinassahan melkein kaikki nykyään on tehty. ELi miksei. Itse kuitenkin mieluummin ostan jotain "merkkiosia". Olkoonkin, että olisivat kiinalaisia, joku ottaa brändillään vastuun laadusta. Varsinkin jarruissa.
Mitä tulee osien arvonlisään, niin paras lisä kuitenkin lienee lentokoneissa ja puolustustarvikkeissa. JackPot on tuottaa lentokoneen osia puolustustarkoituksiin. En ihan tarkkoja lukuja muista, mutta muistaakseni Yhdysvaltain valtiovarainministeriön tarkastajat puhalsivat pelin poikki kun B52-pommittajan ohjaajan penkkiin liittyvä normaali M8-pultti maksoi 90-luvulla varaosana kymmeniä dollareja ja samaan aikaan rautakaupassa muutaman sentin.
<p>2002-2014</p>
Mitä hyötyä ns.kelluvista jarrulevyistä on eli niistä missä on ne niitit?eikös se vaan pehmennä jarrutuksen aloittamista?mistään mitään tiiä paitsi paikan jossa tehdään laserilla semmoset levyt kun ite haluaa mut ne ei tee kelluvia vaan uppoavia![]()
YZF1000R
Tosiaan joo!uskaltaiskohan semmoset etulevyt kumminkin teettää isoon mopoon!?Laittakkaa googleen Rempsun metalli ja käykää ihmettelemässä!Mulla on enska kawassa semmonen umpikiekko takana ja toimii ihan hemmetin hyvinHintakin oli kohdallaan!en tiiä sit mitä semmonen yksittäinen tilaus maksaa mut tuskin niin paljon kun kaupan levyt!
YZF1000R
Oma vilpitön mielipiteeni on se, että kyllä nuo "kiinalevyt" toimivat.
Se on sitten eri asia jos ajaa ääriolosuhteissa, siis esim. radalla.
Kertaluontoiseen hätäisempäänkin jarrutukseen siis mielestäni kelpaavat.
Muut ominaisuudet vaatisivat laajempaa testausta useammassa pyörässä useammalla jarrulevy-yksilöllä.
Omassa mopossani ns. normaali takatarvikelevy ruostuu, mutta keulan kiinapiparit eivät. Vaikea tosin tulkita tuota tulosta ilman meediota....
Kumma, ettei noita ole jo testattu lehtien toimesta? Ei luulisi olevan hankalaa lyödä pyörä penkkiin ja jarrutella.(zed @ Syys. 04 2009,22:27) kirjoitti
Tosin eräs hiukan villisti muotoiltuun levyyn liittyvä ongelma on väsymissäröjen muodostuminen teräviin kulmiin. Tätä ei tietenkään (toivottavasti) saa näkyviin ilman pitkää väsytystestiä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Aivan. Levy ei väänny lämmetessään, vaan jäähtyessään, eikä siinäkään, mikäli se saa jäähtyä vapaasti ilmaan, eikä esim. niin, että 30% levystä saa vettä niskaansa rapakosta..(rellonen @ Syys. 04 2009,21:59) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Ongelma lienee siinä että Kiinasta (jos "kiinanlevyt" tulee sieltä) voi tulla ihan mitä tahansa, kunnollisen ja täyspaskan väliltä, jopa samalta valmistajalta. Niillä ei tuo materiaalitietämys ja laaduntarkkailu ole vielä ihan japanilaisella tasolla. Monasti riittää kun tuote näyttää suunnilleen oikealle. Hintahan niillä on jo kohdillaan, vaikka taitaa valmistuskustannus olla parin euron luokkaa siellä...(vetomies @ Syys. 05 2009,09:09) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Moottori-lehdessä vähän aikaa sitten ollut kiinanmönkkärin kestotesti kuvasi mielestäni niiden kamppeiden laatua melko hyvin. Suurin osa komponenteista oli ihan hyväksyttäviä, tai jopa laadukkaita, mutta jotkut täysin ala-arvoisia. Ja näitä viimemainittuja löytyi myös aika kriittisistä komponenteista, kuten jarruista ja takarattaan kiinnityksistä.
Suoraan ajoturvallisuuteen vaikuttavissa komponenteissa ´sinnepäin´ ei valitettavasti riitä, oli hinta miten halpa hyvänsä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo se on ihme homma kun ihmisiä kusetetaan ihan olan takaa!setämies oli Kiinassa valvomassa kuljettimien valmistusta ja sano et samasta pajasta lähti pieniä metallituotteita pahvilaatikoissa missä luki komeesti saksaksi jotain ja myös made in germany!kiinan kielen koukeroita ei ollu laatikon kyljessä kyllä pätkääkäänettä se siitä saksalaisesta laatutavarasta!
YZF1000R
Itse ostaisin tarpeessa ollessani ääntä nopeammin nuo oikean hintaiset kiinalaiset levyt. On kyllä ihan väärä hinta alkuperäisillä.
Dixi et animam levavi
Jos tuosta takalevystä puhutaan, niin parin kämmenen kokoinen 4-5mm levystä vesi- tai laserleikattu kakkara nyt vaan ei maksa oikeasti sen enempää. Olkoonkin, että on vielä magneettipakassa hiottu kahta puolta. Jarrulevyissä käytetty martensiittinen ruostumaton on halvempaa kuin austeniittinen rosteri tai haponkestävä, sillä siinä ei ole kallista nikkeliä.(Utah @ Syys. 04 2009,09:29) kirjoitti
Etulevyssä on vähän enemmän osia, mutta ei varsinaista hitechiä kyllä sekään. lisähintaa tuo kokoonpano, mutta tuskin Kiinassa merkittävä kustannus sekään. Nc-sorvi polkee niitä niittejäkin ihan solkenaan muutama sekunti/kipale.
Mopon osissa on kyllä ilmaa ihan törkeästi hinnoissa. Onko jonkun äänenvaimentimen (peltipurkki, ehkä jopa vähän hiilikuitua) ja villoja oikea hinta rehellisesti muka 700€? Tuotantokustannusten ja myyntihinnan suhdetta ei tietenkään pidä tuijottaa, mutta antaapahan leivän useammalle välikädelle.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Niin, no. noiden perus austeniittisten terästen ominaisuudet alkavat loppua kun lämpötila nousee. Eihän nuokaan varsinaisesti alle sula kuin juusto, vaan lähinnä tarkoitin että ne muovautuvat ja kieroutuvat enemmän kuin martensiittisesta tehdyt lajitoverinsa. Jarrulevyt joutuvat ottamaan aika kovia voimia ja lämpökuormia vastaan, etenkin kovemmassa käytössä. Kolmesta viiteen tiukkaa jarrutusta yli 200kmh nopeuksista ja alkaa laikkojen lämpötila olemaan aika kova... Jos haluat kovaa dataa, niin esim. Otukummun sivuilta löytyy teräslaatujen ominaisuuksia. Martensiittisen teräksen lujuusominaisuudet korotetuissa lämpötiloissa ovat aika erilaiset verrattuna perus austeniittisiin.(Hsippe @ Syys. 04 2009,21:31) kirjoitti
Takalevyt ovat asia erikseen, niiden vaikutus koko hidastustapahtumaan on muutenkin aika nimellinen. Muistelisin jonkun tehneen takalevyn jopa alumiinista kun etsi painonsäästöä...
Jos oikein säästää haluaa, niin voihan sen levyn teettää täällä Suomessakin. Eräässä aiemmassa threadissa joku teetti levynsä tammercutilla ja oli ilmeisesti tyytyväinen... Siellä teettämällä ainakin tietää mistä materiaalista ne on tehty ja saa syyttää itseään jos materiaali ei kestänytkään vaatimuksia.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Itse voisin tilata tuolta halvalla ja siirtää pilkkua nii sit muuttuu levyt hyviksi, niinkö?
Mun mielestä ihan järetöntä maksaa mielettömiä summia jos saa halvemmalla.
Kait sit jotkut saa nukuttua paremmin kun maksaa enemmän ja lihottaa aika monen muun tilipussia.
Niinkun joku jo tossa aikasemmin totesi että ei ne levyt mitään älytöntä Hi-Techiä ole.
Martensiittistä levyä vaan ei tunnu saavan oikein mistään. En tiedä, mistä nuo jarrulevyntekijät sitä hommaavat, mutta ainakaan outokumpu pystynyt sitä toimittamaan. Imetiltä Saksasta tilattiin joitakin laippoja, enkä muista kyllä mikä valmistaja oli materiaalitokarissa (olikohan Valbruna Italiassa). Steniltä viimeksi ja taisipa olla Kiinalainen valssaaja niissä.Teräslaatuna se on sinällään kaikkein halvinta ruostumatonta juurikin tuon maailmanmarkkinoiden heilutteleman nikkelin puuttumisen takia. Samasta syystä Duplex-laadut ovat vallanneet alaa austeniittiselta.
Mustasta jos levyt tekisi, en oikein osaa teräslaatua sanoa. Joku Hardox ainakin luulisi kestävän ja on vartavasten tehty hankausta ja kulutusta kestäväksi. Koneistaminen vain on sangen hankalaa. Musta levy ruostuu ikävästi heti kun saa vähänkin vettä pintaan.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21