Tässä vielä -06:n laajempana. Säännöt olivat ehkä toiset silloin(14,5:1 puristus), kirjoittivat jopa 214hpw konetehoista.
http://home.cogeco.ca/~ebaypics/CBR1000RR_HRC.PDF
Korjataan pieni virhe myös pois: öljy on Elf HTX tai TX niin löytyy kisaöljyt.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Hyvä toi "isomman huollon huoltoväli" 6tkm jossa vaihdetaan ...ömmmm... moottori.(lippa @ Heinä. 13 2010,22:56) kirjoitti
Vakiopeleistä sen verran, että nyt on sovittu takuuhuolto mun pyörälle. Ymmärtämystä löytyi, että pyörän myyminen seuraavanlaisella myyntipuheella ei oikein onnistu: "Joo, hyvä pyörä. Älä aja yli 140kmh ettei katteet irtoo. Niin ja jos oot ajamassa yli 500km päähän tallista niin 1 litran öljypurkki ei riitä, vaan pitää ottaa mukaan enemmän jotta pääset takaisin. Toi pakoputken ruoste on ominaisuus eikä vika. Toi ruskea väri sopii tähän punamustaan väritykseen oikein hyvin."
Eli hyllyssä odottaa jo uudet alasivukatteet, alakate ja pakoputki. Osat on tilattu koneremppaa varten ja se tehdään yhdessä muiden osien kanssa syystalvesta kun heitän pyörän niille "pitkään parkkiin". Ilmoittelevat sitten joskus talvella kun sen saa noutaa pois. Kaikki menee maahantuojan piikkiin. Tämä silleen niin kuin tiedoksi niille, joilla katteet alkaa takuun aika repsottamaan tai öljynkulutuksen takia olette päässeet jo OPECin joulukorttilistalle.
Joku saa tuosta hyvin huolletun ja huippukuntoon varmistetun bladen ensi keväänä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Taitaa olla 08-spesiaali tuo öljynkulutusongelma. 09-mallissa ei ole ikinä tarvinnut lisätä öljyä määräaikaishuoltojen välillä.(Juutana @ Elo. 18 2010,20:03) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Olen antanut itseni ymmärtää, että 09-malliin tuli alunperinkin jäykemmät männänrenkaat. Se öljyhän häviää tuossa nimenomaan pikkuhiljaa palamalla kun männänrenkaat jättää sylinterin seinään liian paksun öljykerroksen. Sinänsä vikaa ei ole, mutta toi "tarkista bensan määrä ja lisää öljyä" settien välissä alkoi jo pikkuhiljaa vituttaa. Pohjanmaan ratakierroksella meni reilusti yli 2 litraa, vaikka siirtymät kuljetettiin pyörä peräkärryssä.(vetomies @ Elo. 18 2010,22:55) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kaveri osti 09 cebarin ja BikeWorldissä sanottiin että takuu raukeaa, jos laittaa sliparin....voiko pitää paikkaansa??
jami
Veikkaan ettei raukea jos BW:n Valtuutettu Huoltomies tekee vaihtotyön, Valtuutettuun Hintaan. Noh, näyttövastuu taitaa olla myyjällä, jos väittävät esim. konerikon johtuneen sliparin vaihdosta.
Toki näyttövastuu on myyjällä, mutta he voivat sen aika helpoilla kikkailuilla kääntää sinulle. Esimerkiksi vakio pötössä olevan läppäsysteemin ohittaminen muuttaa koneen hengitystä alakierroksilla ja he voivat väittää tämän vaikuttavan koneen kestävyyteen pitkällä aikavälillä. Mikäli valtuutettu liike tekee sen, he ottavat vastuun siitä, että muutokset on tehty asianmukaisesti.(Brocol @ Syys. 13 2010,10:04) kirjoitti
Hanuristahan se on, mutta aivan varmaa on, että konerikon yhteydessä yrittävät kieroilla itsensä vastuusta jos vain pystyvät. Esimerkiksi allekirjoittaneelta kysyttiin heti ensimmäisenä että onko pyörään vaihdettu putki ja jos on niin missä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
juu ihan perseestähän tuo on..eipä sitten muuta kuin jostain merkkiliikkeestä kysymään josko vaihtavat tai sitten investoida koko putki!!
jami
Jaa-a,ostin BW:stä Kawan ja myyjä yritti vielä myydä sliparia tohon vielä päälle niin kysyessäni takuu asiaa myyjä sanoi että ei vaikuta millään tavalla takuuseen vaikka vaihtais sen itsekin.
En tiedä sitte noista Hondista että onko heillä jokin erilainen käytäntö niitten kanssa.
Ja kyseessä siis BW Espoo.
-09 Z750
Turhia härveleitä näyttää olevan pyöräntäysi ja nyt olisi taas talven tullen aikaa harrastaa minimalismia. Vaikuttaako mihinkään toimintaan mitään, jos nuo kaksi A4-arkillista roinaa heivaa pois?
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei kai noiden poisto mitään haittaa. Juurikin noin se PAIR pois, putken pätkät ja tulpat niihin.
Tuossa kuva mitä sieltä flapperi puolelta pois lähtee.
http://www.1000rr.net/forums....9995906
Linkkejä.
http://www.1000rr.net/forums/showthread.php?t=53417
Tämä PAIR mutta harmi kun tästä katosi aikoinaan täydellinen kuvasarja.
http://www.1000rr.net/forums/showthread.php?t=45817
Tämä taas flappereihin. Keskustelua melkoisesti.
http://i28.photobucket.com/albums/c2...1006091514.jpg
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Kiitos!(lippa @ Joulu. 28 2010,03:15) kirjoitti
Huoletti, että jättää jonkun vikailmoituksen vilkuttelemaan, mutta ilmeisesti kumpikaan noista modauksista ei sitä tee.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Oletteko löytäneet jostain PAIRin kannen peitelevyjä, vai onko ne veistettävä itse? Olis hiukan tyylikkäämpi ratkaisu, kuin laittaa letkunpätkä ja tukkia se.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ebaystä löytyy aika hyvin hakusanalla smog cbr1000rr. Itse tyydyin tukkimaan vain ne putkenpäät...(vetomies @ Tammi. 23 2011,19:53) kirjoitti
Honda VTR SP1
BMW S1000RR 16
BMW S1000RR 11
Tattista. Haeskelin aiemmin näköjään väärillä hakusanoilla, kun ei meinannut löytyä.(fayban @ Tammi. 23 2011,21:28) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Heitin pakoputken servon mäkeen, koska tarvin lisää tilaa penkin alle. Tuli tietysti vikakoodi 34. Koska varaservoja näkyy saavan parilla kympillä, rohkenin pistää helvetinkoneen paloihin.
Sisällä ei ole mitään muuta, kuin sähkömoottori ja jonkinlainen potikka/asentoanturi (päällä teksti "E 5kOhm 898" ja alhaalla navat 1, 2 ja 3).
Toisaalta huotokirja sanoo servon testauksesta:
Sisällä ei siis ole myyntimiesten puheista huolimatta minkään valtakunnan huipputekniikkaa. Ei siis luulisi olevan maailman vaikein homma tehdä eliminaattori, mutta tekeekö niitä vieläkään kukaan sarjatuotantona niin, että saisi ostettua EU:n puolelta ja halvalla? En ole vieläkään saanut aikaiseksi tilata jenkeistä..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Omistamatta kyseistä pyörää, servoa tai näkemättä minkälaista signaalia sille syötetään ja minkälaista se oikein palauttaa, heitän ainoastaan arvauksen:(vetomies @ Helmi. 12 2011,19:05) kirjoitti
Kyseinen asentoanturi on normaali potikka ja ohjaus päättelee/haistelee läpän paikan yksinkertaisesti resistanssin (ja sen muuttumisen) avulla; näinollen esimerkiksi normaali passivinen vastus ei riitä huijaamaan ohjausyksikköä. Ko. sähkömoottori on perus DC-moottori (ei edes stepperi), jonka pyörimissuuntaa ohjaus saa muutettua yksinkertaisesti polariteettiä vaihtamalla (jos ymmärsin kuvien/kaavion perusteella oikein, eli liittimeen tulee ainoastaan 2 piuhaa moottorille).
Mikäli näin on, maailmalla on olemassa N kpl erilaisia digitaalisesti ohjattavia potikoita joita on suhteellisen yksinkertaista ohjastaa (ja joista osa jopa muistaa "paikkansa" vaikka virrat kävisivätkin alhaalla). Pintaliitoskomponenteillä huijaavan lastu vienee liittimen verran tilaa, tarvittanee muutama vastus (muuttamaan digipotikan vastus pyörälle kelpaavaksi), pari diodia (ohjaussuunta) ja kelloviritelmä jolla saadaan digipotikka "pyörimään" samantapaisella nopeudella kuin mitä oikea servo tottelee (konkka/trankku/kellopiiriviritelmä) yms.
Tietty reaalimaailmassa sieltä johdoista tulee ajon aikana taas kissoja ja koiria, eli mikä näyttää toimivan suunnittelupöydällä varsin helposti ei oikeasti pelaa sinne päinkään..![]()
Eli tuon servomoottorin saa pois joko tinaamalla kasaan itse, tai ostamalla jenkeistä yksinkertaisen mokkulan. Päädyin tilaamiseen, koska hinta oli varsin kohtuullinen (29$ / 21€ Suomeen lähetettynä).
Tarkat ohjeet laitteen rakentamiseksi tai tilaamiseksi löytyy 1000rr.net sivustolta "esrm" hakusanalla.
Paketissa tuli tuollainen alle pikkukolikon kokoinen piiri, jonka toisessa päässä on pyörään sopiva liitin:
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Laitteeseen on ainakin joku kytkin recall, mistähän syystä? Muuta keinoa selvittää onko tehty kuin näkyvät tiivisteliimasaumat? Mitä muita recalleja ko. kamppeelle on ja tehdäänkö ne suomessa veloituksetta myös tuontipyörille?
Ainakaan tässä ketjussa ole juurikaan tullut esille hankintapaikkoja tai varusteita mitä kyseisiin pyöriin on asenneltu. Eli jotain jalkatappisarjaa, kilpitelinettä, sliparia tms. mistä järkihinnoilla? crashpadit taitaa lsl:n suolaisen hintaisia tatteja lukuunottamatta olla katteiden porausta vaativia?
Tuosta linkistä saa merkit ja mallit takaisinkutsut ja klikkaamalla löytynyttä takaisinkutsua saa valmistusnumerot joita kutsu koskee. Meillä oli vesiletkun klemmari ja kytkin. Merkit keulassa oikealla puolella rungonnumerossa, ei ns. tyyppikilvessä. Toinen on ensimmäisen kirjaimen päällä ja toinen viimeisennumeron alla. Ovat suht pienet.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/
Mitä katoin niin kolme mahdollista löysinolttoainesäiliö, vesiletkun klemmari ja kytkin.
Meillä ainakin harmaatuotu ei tuottanut BW Vantaalla mitään ongelmaa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Hyvää heinäkuuta tällekin osiolle, nouseepa hiukan ylemmäs.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Uskaltaakohan tuollaisen -08 RR:n ostaa jos tietää, että pyörällä on edellisessä elämässä rankahko ratahistoria? Kestääkö tuo öljyä syövä kone kovaa rääkkiä pitkään?
Mitä erityistä tuosta kannattaisi katsoa? Mistä tietää onko recallit tehty vai ei?
GAAAAAZ!!!!
Hommasin -08 mallin 13.000 ajettuna. Kytkin ja klemmari ~15.000 kohdilla laittoon. Uus kytkin kahisee aika voimakkaasti mut ei liene vakavaa..?
Ei syö öljyä yhtään.
Nyt ~18.000 ajettua huomasin etukatteen lohjenneen noin 2cm matkalta, vasemman peilin kiinnityksestä taakse päin. Takuuanomus: ei takuuseen ja perusteltuna oli joku huolto PDF, missä neuvotaan etuplexin oikea oppinen asennus tms.. Mitähän ihmettä! Orkkis plexi edelleen paikallaan joten etukatetta ei ole räplätty ollenkaan!!![]()
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
^^^^ Oli juuri tuossa selvitetty mistä saa tietoa mitä takaisinkutsuja millekin merkki/malli/rungonnumerolle. Myös mistä ne merkit näissä Hondissa saattavat löytyä jos jo tehty, lyödyt pisteet saattavat olla hyvin pienet. Tiedon saa varmaan myös merkkihuollosta, ainakin meidän nähtiin kun antoi vielä moottorinnumeron rungonnumeron lisäksi.(micky1000 @ Heinä. 07 2011,11:02) kirjoitti
Noin yleensä ratakäytössä olevia huolletaan paljon enemmän kuin normaalisti.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Ei kai pleksi mitään siihen etukatteen kiinnityksee etukehtoon liity. Laitoin linkin myös mistä löydät manuaalin, on kyllä tuolla ekallakin sivulla.(Sumi® @ Heinä. 08 2011,18:25) kirjoitti
Lataa tuosta huoltomanuaali, yli 550 sivua. Siellä on kaikki mitä tarvitset.
http://www.1000rr.net/forums....+manual
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Toi manuaali mulla kyllä on ja en sitä nyt tässä takuu asiassa tarttee..(lippa @ Heinä. 08 2011,19:28) kirjoitti
Kyllä siinä takuuanomuksen vastauksessa oli mukana joku tiedosto missä oli infoa tuosta "yleisestä" ongelmasta kuvineen ja kaikkineen ohjeineen.
Se tässä ihmetyttää et miks se haljennut kate ei mene muka takuuseen...katetta/pleksiä ei ole irrotettu tms. Pitää hommata se papru asentajalta ja tutkii tarkemmin mikä sen takuun poistaa.
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Kysellääs tällä puolella ni saadaan topic pidettyä näkyvillä. Eli liekö mallin ominaisuus vai vika vain korvien välissä kun tasakaasulla ajettaessa meno tuntuu kuin auton vakionopeussäätimellä eli tuntuu kuin kone olis väillä moottorijarrulla ja välillä veto päällä?
Toinen juttu sitten moottorijarrulta kaasulle siirtyminen hiukan kulmikas, onko vain tottumiskysymys vai poistettaessa commaderilla tms.?
Noihin säätölaitteisiin liittyen vielä tiedustelua..mitä käytännön eroja on powercommanderissa, bazzaa, juice box ja (onko niitä muitakin) laitteissa?
Ykkös ja kakkos kysymykseen annan yhteisen vastauksen. Pidän Hondan moottorinohjauksen toimintaa yhtenä parhaista juuri tuon tasaisen toiminnan kannalta. En ole huomannut nykimistä tasakaasulla ajossa, melkein tyhjäkäynnilläkin käynti ja veto on tasaista. Kaasuun vastaa tietysti terhakasti ja sehän on vain hyvä. Ei nuo mitään kovin kulmikkaita ole, ainakaan jos vertiluna Kawan a-mallin 12r, jossa oli jyrkkä off-on kaasu.
Honda 1000rr on kuin naisille tehty, kaikin puolin helppo ajaa.
Miksi pitäisi asentaa joku lisä boksi, tehoa on melkoisesti ihan vakiona, pahempia kuoppiakaan ei liene. Tietysti jos haluaa kaikkea hyvää pyörään niin kaippa se olisi Bazzaz. Tuossa sivu:
http://www.bikehps.com/bazzaz/
Jenkkilän sivuilta löytyy paljon juttua noista boksesista. Omiin ei ole mitään tarvetta niitä hankkia koska kaikki toimii tehtaan jäljiltäkin erinomaisesti.
Onko pyöräsi täysin vakio, onko vakio vaimennettu eturataskin.
Vielä se, Bazzaz ainakin ohjaa kaikkia 8 ruiskua, muista en tiedä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
vakio laite, enklannista laivattu mutta lienee samat systeemit ku suomipyörissä. Tehoa en tartte lisää, vähemmälläkin pärjäisin mainiosti. Vertailukohtana bmw f800s joka tuntuu ajossa tasaisemmalta ja vaihto moottorijarrulta kaasulle pehmeämmältä. Toki bmw:llä tullu kurvailtua vuodesta 07 lähtien joten tottunut siihen toisella lailla verrattuna alle 1000km hondalla. Ja onhan pyörien formaatti hieman toinen. Sillä noista bokseista kysyin jos on vastaavia tuntemuksia ollu muilla ja olis poistunu säädöillä.(lippa @ Heinä. 22 2011,22:41) kirjoitti
Tere,omassa vaihdettu slipari,rykii ja pätkii n.3000-3500rpm taajamanopepeuksissa ja
olen ajanut myös vakiolla jokinverran jossa em.ominaisuutta en ole huommannut.Mielestäni vaki vetää nöyremmin em.kierroksilla.Aion laittaa ensikaudeksi PCV+autotunen,niitäkunsaa ainakin tietojen mukaan 09-10 malleihin,08-mallissa ilmeisesti eri ohjainboksi kun siihen näytetään PC:3sta.Tehoista ei ole puutetta,käytännön ajomukavuuteen on vaikutus.TÄÄ ON MUTU.
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>