Onko kukaan törmännyt missään sellaiseen pikakaasuun joka ei vaadi alkuperäisen kahvan vaihtoa?
Ainakin Gixxeriin myytiin sellaista pelkkää palikkaa joka laitettiin orkkiskahvaan ja se kasvatti vain kehää jossa vaijeri on kahvan sisällä kiinni.
Mistäs porukka on tottunu hankkimaan Hondan varaosia? Haetteko tiskiltä vai tilaatteko jostain netistä?
Hukkasin polttoainesäiliön katteen toisen etummaisen "kumikiinnikepylpyrän". Siihen pitäis sellainen löytää nyt uusi tilalle. En taida olla ainoa jolla näin on käynyt, kun siitä on varoitus huoltomanuaalissakin..
Tässä pari paikkaa mistä hankkinut.
http://www.ebay.co.uk
http://www.lingshondaparts.com/
xxx
Kokemusta on:
Honda of Bournemouth, http://www.hondaofbournemouth.co.uk/
Pari-kolme vuotta sitten kun punnan hinta oli kohdillaan niin laatikollisen tilasin tuolta, virallinen Honda-diileri, toimitus ok. Mailiin tulee muutaman kerran vuodessa 10-15% alennuskoodeja.
Kokemusta ei vielä mutta tilaus sisällä:
Paul Styles
Doble Motorcycles
86-92 & 103 Brighton Road, Coulsdon,
Surrey, CR5 2NG
Call: 020 8668 8856
Email: paul@doble.co.uk
http://www.doble.co.uk
e-bayn kautta tilasin tuolta HRC-pikakaasun, 128EUR toimituskuluineen. Katsotaan mitä tulee...valkkasin sen perusteella että e-bayssä oli 100% asiakastyytyväisyys.
UPDATE: viime su tilasin ja tänään tortaina hain paketin postista. HRC:n pusseissa oleva kama näyttää siltä miltä pitikin joten uskaltaisinpa suositella Dobleakin. Kuten tuossa alla todettiin, postikulut ovat korkeat UK:sta (tulee jonakin ihmepakettina joka Suomessa 'kääntyy' postiennakoksi eli kuitattavaksi.
Taitaa kevät lähestyä kun tännekin jaksaa taas kirjoitella![]()
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
tässä myös yksi, kokemusta on. Hyvin toimii; nopea ja luotettava. Asiointi SP:llä.
Postikulut melko kovat
http://gordonbisson.com/
T7
www.coxhonda.co.uk ja Stuart Gillonin kanssa asioinut useasti. Nopeat toimitukset ja hinnat kohillaan ainakin 1000rr.co.uk jäsenille!
![]()
Nostetaanpa tämä ketju ylös, ku tossa fireblade ketjussa käsitellään pyöriä 20 vuoden ajalta...
Oon kuukauden ajellu -10 mallin bladella. Alku kiiman jälkeen ruvennut häiritsemään kytkimestä kuuluva sirinä. Ääni alkaa kun vedättää vähän kovemmin, eikä lopu ennen kun käyttää kytkintä. Ameriikan pojilla tullu kytkin recall näistä uudemmistaki, mut ei euroopassa. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Tuli ostettua 08 1000rr, siinä on powercommander 3 ja yosimuran koko putkisto.
Pyörä antaa vikakoodin 23 eli lampda?
Ostin siihen sen lampda huijarin mutta silti vilkuttaa koodia 23, olisko jollain vinkkiä millä sen koodin sais kuriin?
Vai millä kikalla porukka on saanu sen valon sammuun putkiston vaihdon jälkeen?
Saako tuota vakioputken läppävaijeria mitenkään kireemmälle. Tyhjäkäynnillä tuntuu pitävän mukavan oloista räminää tuo läppä putkessa.?
Firelate
Luulin jo, että tuo uusi Fireblade SP tulisi kalliiksi hinnaltaan. Ei onneksi tullut
http://www.moto-seinajoki.fi/honda-c...-p-402608.html
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uus Bleidi on sen kaks kymppiä. Kansityö tonnin, takaiskari puoltoista ja keula kaks ja puol???
Tekee 25000 €. Melko lähelle siis.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
http://www.visordown.com/road-tests-...iew/24205.html
Tuon artikkelin mukaan 09 moposta ei SP:tä tule perus Öhläreitä ja Bremboja vaihtamalla. Saattaahan se tietysti olla taitavaa markkinointiakin tuo komponenttien "hienosäätäminen", josta artikkelissa puhutaan? Kalliiksi nuo päivitykset ainakin tulisi. Ei tuo 27t mielestäni paljon ole perusversion hinta huomioiden vaikka onhan se toisaalta aika hitosti Hontasta.
-
Lähellä tai ei. SP on liian hintava tehdäkseen kauppiaat onnelliseksi kauppojen määrästä.
Bemun HP4 aktiivijousituksella ja kaikenmaailman ajo avustein on lähes saman hintainen.
http://www.rmheino.fi/product_info2....oducts_id=5793
Ps. Näyttää hinta-eroa sittenkin olevan jonkin verran. Heinon sivuilla on kaksi eri hintaa, ja luulen että korkeampi on oikein. Tai sitten antavat alennusta jo nyt 2014 kaudelle
Saksassa SP- mallin hinta mobilessa on 17500,- ja täälä härmässä veroton hinta karvan vajaa 21000,-. Autoveroa tuosta menee 6250,-.
Kesän lopulla siis käytettyjä saa germaaniasta 12-14.000 ja siihen verot päälle, ja ollaan max 18.000hinnassa, kenties.
Viimeksi muokannut: vma; 19.01.2014 klo 00:17.
Öhlinsin alusta uutena maksaa 2500e suurinpiirtein. Teettämällä asiantuntijalla voi päästä halvemmalla ja saada paremman. Brembot saa viidellä sadalla, tosin pyörä ei niitä vaadi, eli toi toimii ihan perhanan hyvin vakioillakin. HRC-kilkettä löytyy maailmalta, joten en maksaisi tuota summaa. "vakio bladesta" muutamilla herkuilla.
Ajatuksella rakennetusta ja ratakäyttöön tarkoitetusta uudesta pyörästä tuo olisi halpa hinta.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Viime kesältä. Kävi kuten on monesti muillakin mp:llä käynyt, ei jaksanut lähteä käyntiin. No lykkäämpä tosta ns. "mäkistartin" niin taas mennään. Ei onnistunut sitten ollenkaan, LUISTOKYTKIN.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Onko toi kilpitelineen vaihto miten iso homma? Latasin service manualin ja katselin hiukan purkuohjeita, pitäs sen mukaan purkaa puoli pyörää että saa sen käikäleen pois, onko näin? Pitäs purkaa perän lisäksi tankki, akku ja servot ym., ei kai se nyt ihan oikeesti näin ole? Jos on noin iso homma niin saa tuo kuokka jäädä taakse. Tarkennukseksi, mulla on 2010-malli, näyttäisi olevan ainakin tuo telineen varsi hiukan erinäköinen kuin 2008-mallissa.
Ei se ole niin suuri homma. Vain sieltä takapäästä hiukan purat, ensin irroitat sen muoviosa takasatulan ympäriltä ja sitten takasatulan kiinnityksen ja niin edelleen. Kyllä se siitä onnistuu kun rauhallisesti etenee. Kokemuksia vain Taylor made typestä. Huolellisuutta ja maltillista taivuttelua.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Tuossa videon pätkässä vähän ohjetta purkamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=kvBFrYURYI0
Tuo teline on siis yhtä puuta undertrayn kanssa. Mites olette uudet telineet kiinnittäneet, leikanneet vanhan varren poikki ja undertrayhin uusi ruuveilla vai miten?
Helpointa tietysti ostaa valmis esim r&g tailtidy. Uutena satasen luokkaa. eBayssa välillä käytettyjä puoleen hintaan. Muuten menee askarteluksi mikä tietysti ei oo huono vaihtoehto sekään. Tuossa rg mallissa on se musta undertray mukana
^ Kirjoitin yllä k.telineeksi Taylor made muistista mutta todellisuudessa tietysti tarkoitin r&g:n telineitä. Asennus on sen ensimmäisen kerran jälkeen perin helppoa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Säätöjen pitäisi olla luistokytkimen tehtaanarvojen mukaiset. Molempiin on vaihdettu takaisinkutsussa uudet tehtaan luistokytkin kytkinpaketit aikoinaan, mikä ei kyllä itse kytkimien toimintaan vaikuttanut millään lailla. Kakkonen ja kolmonen olivat suurimmat vaihteet joita kokeilin ja mäki oli varsin loiva. Siinä samassa paikassa esim. 1100zzr lähtee helposti koska kytkin ei luista vaan nappaa heti kiinni. Tulevana kesänä lähtee kyllä nuo hondatkin käyntiin.
Tuon voisi tietysti tarkastaa ihan Japanista asti (ei tarvitse luottaa näihin Jap.-Engl.Suomi virheellisiin käännöksiin) mutta yksi asia voisi olla myös se assistentti siinä kytkimessä joka jättää kytkimen avaavammaksi. Jos esim. kakkosen painaisi siinä alamäkivauhdissa ilman kytkintä, tarttuvuus voisi olla eri. Tiedä häntä kun ei ole enempää haitannut. Muuten nuo kytkimet toimivat ajossa täydellisesti ja sen assisten toiminta ajossa ihan ihailtavan OK.
![]()
Viimeksi muokannut: lippa; 16.02.2014 klo 20:42.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
^ Kakkosella muuten ei onnistunu mäkistartti, ajattelin sen olevan liian pitkä. Ykkösellä sitten lähti. Mutta jotenkin ajattelisin, ettei luistokytkimen pitäisi olla lähelläkään luistoa niillä voimilla, joita mäkistartissa tulee. En tiedä sitten miten se vaikuttaa, että kone ei ole käynnissä tuolloin ja kierroksia on tyyliin 2/min :P
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Mistä olette ottaneet virrat lämpökahvoille? Kestäisiköhän rosvota parkkien piuhoista vai paukkuuko sulakkeet? Silloinhan ei tarviis laittaa erillisiä releitä eikä kahvat tyhjentäisi akkua jos unohtuvat päälle, myös johtovedot jäisi lyhyeksi.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri