Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 218:sta
  1. #31
    Ratastusta Hondaan.Tuolla oli juttua muualla, mutta kirjoittelen tänne kun muuten näivettyy tämä.
    Tarkoitus olisi hommata pari 17 piikkistä eturatasta eli kumpaankin harvempi välitys. Alkuperäinen on 16/42 ja tuleva 17/42. Sama ketju käy,vain akseliväli hiukan lyhenee.Harkitsen jopa 17/41, akseliväli aavistuksen pitenee.

    http://www.gearingcommander.com/
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  2. #32
    Lainaa (lippa @ Loka. 08 2009,04:38) kirjoitti
    Ratastusta Hondaan.Tuolla oli juttua muualla, mutta kirjoittelen tänne kun muuten näivettyy tämä.
    Tarkoitus olisi hommata pari 17 piikkistä eturatasta eli kumpaankin harvempi välitys. Alkuperäinen on 16/42 ja tuleva 17/42. Sama ketju käy,vain akseliväli hiukan lyhenee.Harkitsen jopa 17/41, akseliväli aavistuksen pitenee.

    http://www.gearingcommander.com/
    Uteliaana: millaiseen ajoon/tarpeeseen harvennat välitystä?

    Itse kun siirryin 6-satkusta niin vakiovälitykset tuntuivat toooosiii pitkiltä ja viime la sain alle 15-44 => tuntuu jo paremmalta.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  3. #33
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (lippa @ Loka. 08 2009,04:38) kirjoitti
    Ratastusta Hondaan.Tuolla oli juttua muualla, mutta kirjoittelen tänne kun muuten näivettyy tämä.
    Tarkoitus olisi hommata pari 17 piikkistä eturatasta eli kumpaankin harvempi välitys. Alkuperäinen on 16/42 ja tuleva 17/42. Sama ketju käy,vain akseliväli hiukan lyhenee.Harkitsen jopa 17/41, akseliväli aavistuksen pitenee.

    http://www.gearingcommander.com/
    Saanko kysyä että mikä tähän on syynä? Jos et lisää huippuja hae, niin en ainakaan itse näe tuossa mitään järkeä. Mulle tuli olosuhteiden pakosta 1 piikin pienempi takaratas ja talven proggiksena on etsiä pari piikkiä isompi. Polttoainetalous ei ainakaan parantunut yhtään ja mielestäni pyörästä tuli "lahnamaisempi" ajaa, eli ikään kuin tehoja hävisi. Ratakäyttöön Suomessa noi välitykset on muutenkin aika pitkät. Ainakin omilla taidoillani...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  4. #34
    Huipuista viis, matka-ajoon kierroksia hiukan alemmas. Ei mitään sen kummempaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  5. #35
    Voimastahan se bladen tuunaus kantsii alottaa.

    http://www.nettivaraosa.com/834262
    AHDIN TAKAA TAHDIN!!
  6. #36
    Lainaa (Turder @ Loka. 01 2009,15:16) kirjoitti
    Tuo hinta on semmoinen että voisi harkita. Pikainen laskelma:

    Mopo jenkeissä 4646e
    Rahti Floridasta suomeen 250e (Falcontin kyydillä joulukuu/tammikuu)
    Mahdollinen rahti Tennesseestä Floridaan esim 100e
    Vakuutus vaikka ~50e

    Tulli 6% ja ALV 22%

    Kilvetön mopo vajaa 6500e.

    Tullin ajoneuvoveropäätöksistä arvellen noin 2500e + 200e rekisteröintikulut

    Kilvellinen mopo vajaa 9000e

    Ja juokseviin kuluihin kun laskee vaikka parisataa vielä päälle (mahdollinen huolinta, paperityöt jne. )

    Laitoin tuonne jo sähköpostia ja kyselin mahdollisesta hyvityksestä jos tilaa useamman ja jos saisi tuon "lifetime warrantyn" pois kun ei se kuitenkaan jenkeistä tänne toimi.

    Lisäksi valot ja vilkut eivät välttämättä sisällä Ce hyväksyntämerkintöjä. Pakoputkesta en osaa sanoa..

    Varsin varteenotettava vaihtoehto. 07 mallisen >10tkm ajetun saa suurinpiirtein samalla rahalla.

    -Lauri
  7. #37
    Lainaa (Lauri_S @ Loka. 26 2009,11:52) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Loka. 01 2009,15:16) kirjoitti
    Tuo hinta on semmoinen että voisi harkita. Pikainen laskelma:

    Mopo jenkeissä 4646e
    Rahti Floridasta suomeen 250e (Falcontin kyydillä joulukuu/tammikuu)
    Mahdollinen rahti Tennesseestä Floridaan esim 100e
    Vakuutus vaikka ~50e

    Tulli 6% ja ALV 22%

    Kilvetön mopo vajaa 6500e.

    Tullin ajoneuvoveropäätöksistä arvellen noin 2500e + 200e rekisteröintikulut

    Kilvellinen mopo vajaa 9000e

    Ja juokseviin kuluihin kun laskee vaikka parisataa vielä päälle (mahdollinen huolinta, paperityöt jne. )

    Laitoin tuonne jo sähköpostia ja kyselin mahdollisesta hyvityksestä jos tilaa useamman ja jos saisi tuon "lifetime warrantyn" pois kun ei se kuitenkaan jenkeistä tänne toimi.

    Lisäksi valot ja vilkut eivät välttämättä sisällä Ce hyväksyntämerkintöjä. Pakoputkesta en osaa sanoa..

    Varsin varteenotettava vaihtoehto. 07 mallisen >10tkm ajetun saa suurinpiirtein samalla rahalla.

    -Lauri
    Ennen kun tilaat pyörää tänne kekkoslandiaan, tarkasta AKElta saako pyörää kilpiin tänne kotoiseen maahamme.
    Jossain tapauksissa kilvittäminen on ollut erinomaisen tuskallista.
    .
  8. #38

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (vma @ Loka. 26 2009,14:25) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Loka. 26 2009,11:52) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Loka. 01 2009,15:16) kirjoitti
    Tuo hinta on semmoinen että voisi harkita. Pikainen laskelma:

    Mopo jenkeissä 4646e
    Rahti Floridasta suomeen 250e (Falcontin kyydillä joulukuu/tammikuu)
    Mahdollinen rahti Tennesseestä Floridaan esim 100e
    Vakuutus vaikka ~50e

    Tulli 6% ja ALV 22%

    Kilvetön mopo vajaa 6500e.

    Tullin ajoneuvoveropäätöksistä arvellen noin 2500e + 200e rekisteröintikulut

    Kilvellinen mopo vajaa 9000e

    Ja juokseviin kuluihin kun laskee vaikka parisataa vielä päälle (mahdollinen huolinta, paperityöt jne. )

    Laitoin tuonne jo sähköpostia ja kyselin mahdollisesta hyvityksestä jos tilaa useamman ja jos saisi tuon "lifetime warrantyn" pois kun ei se kuitenkaan jenkeistä tänne toimi.

    Lisäksi valot ja vilkut eivät välttämättä sisällä Ce hyväksyntämerkintöjä. Pakoputkesta en osaa sanoa..

    Varsin varteenotettava vaihtoehto. 07 mallisen >10tkm ajetun saa suurinpiirtein samalla rahalla.

    -Lauri
    Ennen kun tilaat pyörää tänne kekkoslandiaan, tarkasta AKElta saako pyörää kilpiin tänne kotoiseen maahamme.
    Jossain tapauksissa kilvittäminen on ollut erinomaisen tuskallista.
    Tekee ratapyörän niin ei tuotakaan ongelmaa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  9. #39
    Linkkiä en katsonut, mutta eikö jenkki-bladet ole "kuristettuja" huipputehon osalta. Tehokäyrä leikataan ohiajomelun tjsp vuoksi, ja tehoja puuttuu muistaakseni noin 10.

    Edit: Tässä linkki. 2008:n käyrä näyttää samalta.



    - JAM Racing Team -
  10. #40
    Lainaa (johtaja @ Loka. 27 2009,12:35) kirjoitti
    Linkkiä en katsonut, mutta eikö jenkki-bladet ole "kuristettuja" huipputehon osalta. Tehokäyrä leikataan ohiajomelun tjsp vuoksi, ja tehoja puuttuu muistaakseni noin 10.

    Edit: Tässä linkki. 2008:n käyrä näyttää samalta.
    Näyttää menevän poikki 10 000 kierroksen kohdalla, kun suomalaisen huiput on lähellä 12 000:a.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #41

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (vetomies @ Loka. 27 2009,13:11) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Loka. 27 2009,12:35) kirjoitti
    Linkkiä en katsonut, mutta eikö jenkki-bladet ole "kuristettuja" huipputehon osalta. Tehokäyrä leikataan ohiajomelun tjsp vuoksi, ja tehoja puuttuu muistaakseni noin 10.

    Edit: Tässä linkki. 2008:n käyrä näyttää samalta.
    Näyttää menevän poikki 10 000 kierroksen kohdalla, kun suomalaisen huiput on lähellä 12 000:a.
    Mulla kaveri osti jenkkeihin juuri tuollaisen ylivuotisen Bladen. Täytyy kysyä siltä onko kuristettu.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  12. #42
    Niissä jenkkiversioissa on eri ECU kuin mikä on eurovehkeissä.

    edit. puolivillaisesti muistaisin, että jenkkiversiossa tosiaan toi sytkäkartta on sotkettu ylhäältä huipputehon leikkaamiseksi ja lisäksi jenkkimallista puuttuu HISS (ajonesto) ja Lambda-anturi. Voi olla, että muistikuvat ovat vääriä, joten kannattaa varmistaa tieto jos noi on tärkeitä asioita.



  13. #43
    Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen Blade threadiin, mutta laitetaan tännekkin;

    Tietääkö kukaan miten "vikavalon" saa sammumaan kun EGCV-servo (pakoputken perhosventtiilin servo) poistetaan?
    -Timo
  14. #44
    Lainaa (hetian00 @ Loka. 27 2009,22:02) kirjoitti
    Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen Blade threadiin, mutta laitetaan tännekkin;

    Tietääkö kukaan miten "vikavalon" saa sammumaan kun EGCV-servo (pakoputken perhosventtiilin servo) poistetaan?
    Pistä servo takaisin paikalleen, ja pyöritä sitä säätöpyörää kunnes valo sammuu. Poista läppää liikuttavat vaijeri vaan poijes siitä servon pyörältä.



    .
  15. #45
    Lainaa (hetian00 @ Loka. 27 2009,22:02) kirjoitti
    Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen Blade threadiin, mutta laitetaan tännekkin;

    Tietääkö kukaan miten "vikavalon" saa sammumaan kun EGCV-servo (pakoputken perhosventtiilin servo) poistetaan?
    veikkaan että jos poistat servon niin tarttet jonkun dummyn tilalle feikkaamaan servoa. siellä varmastikkin moottorin diagnostiikka seuraa, että servo on paikallaan ja OK. Eli jos meet vaan poistaa sen niin vikavaloa pukkaa.
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  16. #46
    Jos joku meinaisi rekisteröidä jenkki-Bladen, niin mitenhän saastemääräysten kanssa, jos jenkkiversiossa on eri säädöt (vaikkakin olisivat puhtaammat, mutta ehkä eri tavalla mitattu)?
  17. #47
    Omaan olen heittänyt SMT:n luistokytkimen. Toimii paremmin kuin alkuperäinen. Tuntumaltaan herkempi, mutta toiminnassa puuttuu peliin myöhemmin.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  18. #48
    Lainaa (vma @ Loka. 28 2009,09:32) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Loka. 27 2009,22:02) kirjoitti
    Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen Blade threadiin, mutta laitetaan tännekkin;

    Tietääkö kukaan miten "vikavalon" saa sammumaan kun EGCV-servo (pakoputken perhosventtiilin servo) poistetaan?
    Pistä servo takaisin paikalleen, ja pyöritä sitä säätöpyörää kunnes valo sammuu. Poista läppää liikuttavat vaijeri vaan poijes siitä servon pyörältä.
    Valon saan sammumaan kun laitan servon takaisin paikalleen, se ei ole ongelma. Mutta kun ajatuksena oli heittää se koko servo menemään niin tästä neuvosta ei juurikaan ole apua. Tarkoitus on riisua kilpurista kaikki ylimääräinen pois ja toimettoman servon mukana kuljettaminen ei oikein istu tähän ideologiaan.



    -Timo
  19. #49
    Tuon hondan saa STK1000 -sääntöjen mukaan alipainoiseksi (<169kg) niin helposti, että tuo parin sadan gramman servomoottorin poistaminen ei ole niin relevanttia. Onnistuu siis vakiovanteillakin. Toki tuo hondan penkinalunen on aika ahdas ja jos sinne haluaa jotakin (esim. pc3 tms.) lisää, niin tila on vähissä. Itse sovitin sinne myös ingnition modulen ja kyllä ne sinne jotenkuten sai kiinnitettyä servonkin ollessa kehissä.

    Tuota servoa ei oikein pysty pelkällä tehovastuksellakaan korvaamaan, joten suosittelen jättämään sen sinne, jos vakiosähköjä meinaat käyttää. Jos jaksat keksiä, miten sen saat poistettua ja ecua huijattua niin laita tieto jakoon. Itse en jaksanut alkaa perehtymään, koska ei ollut oleellinen asia.
  20. #50
    Lainaa (gikseri @ Loka. 29 2009,20:09) kirjoitti
    Tuota servoa ei oikein pysty pelkällä tehovastuksellakaan korvaamaan, joten suosittelen jättämään sen sinne, jos vakiosähköjä meinaat käyttää. Jos jaksat keksiä, miten sen saat poistettua ja ecua huijattua niin laita tieto jakoon. Itse en jaksanut alkaa perehtymään, koska ei ollut oleellinen asia.
    Näyttää ainakin jollain toimivan sama vastusviritys kuin kusiaisessa:

    1000rr.net
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #51
    Lainaa (vetomies @ Loka. 29 2009,21:46) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 29 2009,20:09) kirjoitti
    Tuota servoa ei oikein pysty pelkällä tehovastuksellakaan korvaamaan, joten suosittelen jättämään sen sinne, jos vakiosähköjä meinaat käyttää. Jos jaksat keksiä, miten sen saat poistettua ja ecua huijattua niin laita tieto jakoon. Itse en jaksanut alkaa perehtymään, koska ei ollut oleellinen asia.
    Näyttää ainakin jollain toimivan sama vastusviritys kuin kusiaisessa:

    1000rr.net
    Tuota ketjua itsekin lueskelin, mutta sama viritys ei toimi 2008-> bladessa, vanhemmissa toimii. Täytyy seurata jenkkipoiken puuhastelua, löytääkö ne ratkaisun tähän ongelmaan.

    Servon paino sisänsä ei ole ongelma, lähinnä tarkoitus on saada lisää tilaa penkin alle että mahtuu PC ja ign.module sinne järkevästi.
    -Timo
  22. #52
    Talvikausi ja pyörien huollot alkaneet. Perus kausihuolto ja jotain pientä vaikka suht uudet ovatkin.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352974.jpg
    Kytkinvaijerin rasvaus,pari ml öljyä ruutalla rasvariin. Rasvari Biltemasta 3.49€. Toimii loistavasti.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352979.jpg
    Tähänkin piti vaihtaa R&G.n kilpiteline samalla.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352983.jpg
    Etu-, takapyörän ja takahaarukan akselipultit pitää vielä avata ja tarkastaa onko vaseliinia varmasti suojana. Takarengaskin aika loppu alkaa olemaan(6000 km).
    1000RR.net:stä katselin paria mahdollisesti tulevaa muokkausta, takuu vain rajoittaa hiukan.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  23. #53
    Lainaa (lippa @ Marras. 15 2009,04:01) kirjoitti
    Etu-, takapyörän ja takahaarukan akselipultit pitää vielä avata ja tarkastaa onko vaseliinia varmasti suojana.
    Siis akselipultissa (tarkoitatko etu- ja takapyörän akseleita) vaseliinia suojana?
    .
  24. #54
    Näitä tarkoitan. Palaan asiaan kuvien kera kun akselit ovat esillä.

    Sen verran tarkennan että takaswingin akseli tärkein.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  25. #55
    Swingin akseli siinä ilman rasvaa, alkavaa ruostumista laakerien kohdalla. Pyörä on 08 Blade 6tkm.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2357662.jpg
    Kunnon puhdistus ja ohuesti laadukasta vaseliinia pintaan ja loppui ruostuminen.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2357664.jpg
    Akselissa pitäisi olla "ohut kerros rasvaa". Sama koskee pyörien akseleita. Akseleitten ohjeissa lukee: apply a thin coast of grease ...
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  26. #56
    Siinä sitten etu- ja takapyörien akselit vuorostaan. Vaseliinikerros pintaan ja takaisin.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360135.jpg
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360132.jpg

    Etuakselin asennus takaisin. Akselin pää samaan syvyyteen kuin se alunperin olikin ettei levyt kahnaa satuloihin, ei tartte säätää.
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360136.jpg
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  27. #57
    http://www.1000rr.net/forums/showthr...etar%27s+track
    Mielenkiintoista seurata kuinka kevyt tuosta lopulta tulee. Viimeksi tuo -09 1000rr painoi n. 150kg mutta on siihen tullut vielä lisää "extra light" osia sen jälkeen.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  28. #58
    Lainaa (lippa @ Marras. 19 2009,08:17) kirjoitti
    http://www.1000rr.net/forums/showthr...etar%27s+track
    Mielenkiintoista seurata kuinka kevyt tuosta lopulta tulee. Viimeksi tuo -09 1000rr painoi n. 150kg mutta on siihen tullut vielä lisää "extra light" osia sen jälkeen.
    Pistähän korjaten tuo linkki, kiinnostaisi aihe kovasti...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #59
    Lainaa (vetomies @ Marras. 19 2009,08:31) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Marras. 19 2009,08:17) kirjoitti
    http://www.1000rr.net/forums/showthr...etar%27s+track
    Mielenkiintoista seurata kuinka kevyt tuosta lopulta tulee. Viimeksi tuo -09 1000rr painoi n. 150kg mutta on siihen tullut vielä lisää "extra light" osia sen jälkeen.
    Pistähän korjaten tuo linkki, kiinnostaisi aihe kovasti...
    Veikkaan, että kyse on tästä -> klik
    xxx
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Streethawk @ Marras. 19 2009,08:59) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Marras. 19 2009,08:31) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Marras. 19 2009,08:17) kirjoitti
    http://www.1000rr.net/forums/showthr...etar%27s+track
    Mielenkiintoista seurata kuinka kevyt tuosta lopulta tulee. Viimeksi tuo -09 1000rr painoi n. 150kg mutta on siihen tullut vielä lisää "extra light" osia sen jälkeen.
    Pistähän korjaten tuo linkki, kiinnostaisi aihe kovasti...
    Veikkaan, että kyse on tästä -> klik
    Kyse juuri tuosta linkistä. Muutama kilo sieltä sun täältä niin kummasti kevenee. Rahaa myös joutuu jonkin verran käyttämään.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen