Ratastusta Hondaan.Tuolla oli juttua muualla, mutta kirjoittelen tänne kun muuten näivettyy tämä.
Tarkoitus olisi hommata pari 17 piikkistä eturatasta eli kumpaankin harvempi välitys. Alkuperäinen on 16/42 ja tuleva 17/42. Sama ketju käy,vain akseliväli hiukan lyhenee.Harkitsen jopa 17/41, akseliväli aavistuksen pitenee.
http://www.gearingcommander.com/
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Uteliaana: millaiseen ajoon/tarpeeseen harvennat välitystä?(lippa @ Loka. 08 2009,04:38) kirjoitti
Itse kun siirryin 6-satkusta niin vakiovälitykset tuntuivat toooosiii pitkiltä ja viime la sain alle 15-44 => tuntuu jo paremmalta.
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Saanko kysyä että mikä tähän on syynä? Jos et lisää huippuja hae, niin en ainakaan itse näe tuossa mitään järkeä. Mulle tuli olosuhteiden pakosta 1 piikin pienempi takaratas ja talven proggiksena on etsiä pari piikkiä isompi. Polttoainetalous ei ainakaan parantunut yhtään ja mielestäni pyörästä tuli "lahnamaisempi" ajaa, eli ikään kuin tehoja hävisi. Ratakäyttöön Suomessa noi välitykset on muutenkin aika pitkät. Ainakin omilla taidoillani...(lippa @ Loka. 08 2009,04:38) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Huipuista viis, matka-ajoon kierroksia hiukan alemmas. Ei mitään sen kummempaa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Voimastahan se bladen tuunaus kantsii alottaa.
http://www.nettivaraosa.com/834262
AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Tuo hinta on semmoinen että voisi harkita. Pikainen laskelma:(Turder @ Loka. 01 2009,15:16) kirjoitti
Mopo jenkeissä 4646e
Rahti Floridasta suomeen 250e (Falcontin kyydillä joulukuu/tammikuu)
Mahdollinen rahti Tennesseestä Floridaan esim 100e
Vakuutus vaikka ~50e
Tulli 6% ja ALV 22%
Kilvetön mopo vajaa 6500e.
Tullin ajoneuvoveropäätöksistä arvellen noin 2500e + 200e rekisteröintikulut
Kilvellinen mopo vajaa 9000e
Ja juokseviin kuluihin kun laskee vaikka parisataa vielä päälle (mahdollinen huolinta, paperityöt jne. )
Laitoin tuonne jo sähköpostia ja kyselin mahdollisesta hyvityksestä jos tilaa useamman ja jos saisi tuon "lifetime warrantyn" pois kun ei se kuitenkaan jenkeistä tänne toimi.
Lisäksi valot ja vilkut eivät välttämättä sisällä Ce hyväksyntämerkintöjä. Pakoputkesta en osaa sanoa..
Varsin varteenotettava vaihtoehto. 07 mallisen >10tkm ajetun saa suurinpiirtein samalla rahalla.
-Lauri
Ennen kun tilaat pyörää tänne kekkoslandiaan, tarkasta AKElta saako pyörää kilpiin tänne kotoiseen maahamme.(Lauri_S @ Loka. 26 2009,11:52) kirjoitti
Jossain tapauksissa kilvittäminen on ollut erinomaisen tuskallista.
.
Tekee ratapyörän niin ei tuotakaan ongelmaa.(vma @ Loka. 26 2009,14:25) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Linkkiä en katsonut, mutta eikö jenkki-bladet ole "kuristettuja" huipputehon osalta. Tehokäyrä leikataan ohiajomelun tjsp vuoksi, ja tehoja puuttuu muistaakseni noin 10.
Edit: Tässä linkki. 2008:n käyrä näyttää samalta.
- JAM Racing Team -
Näyttää menevän poikki 10 000 kierroksen kohdalla, kun suomalaisen huiput on lähellä 12 000:a.(johtaja @ Loka. 27 2009,12:35) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mulla kaveri osti jenkkeihin juuri tuollaisen ylivuotisen Bladen. Täytyy kysyä siltä onko kuristettu.(vetomies @ Loka. 27 2009,13:11) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Niissä jenkkiversioissa on eri ECU kuin mikä on eurovehkeissä.
edit. puolivillaisesti muistaisin, että jenkkiversiossa tosiaan toi sytkäkartta on sotkettu ylhäältä huipputehon leikkaamiseksi ja lisäksi jenkkimallista puuttuu HISS (ajonesto) ja Lambda-anturi. Voi olla, että muistikuvat ovat vääriä, joten kannattaa varmistaa tieto jos noi on tärkeitä asioita.
Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen Blade threadiin, mutta laitetaan tännekkin;
Tietääkö kukaan miten "vikavalon" saa sammumaan kun EGCV-servo (pakoputken perhosventtiilin servo) poistetaan?
-Timo
Pistä servo takaisin paikalleen, ja pyöritä sitä säätöpyörää kunnes valo sammuu. Poista läppää liikuttavat vaijeri vaan poijes siitä servon pyörältä.(hetian00 @ Loka. 27 2009,22:02) kirjoitti
.
veikkaan että jos poistat servon niin tarttet jonkun dummyn tilalle feikkaamaan servoa. siellä varmastikkin moottorin diagnostiikka seuraa, että servo on paikallaan ja OK. Eli jos meet vaan poistaa sen niin vikavaloa pukkaa.(hetian00 @ Loka. 27 2009,22:02) kirjoitti
- If you risk nothing, you gain nothing -
Jos joku meinaisi rekisteröidä jenkki-Bladen, niin mitenhän saastemääräysten kanssa, jos jenkkiversiossa on eri säädöt (vaikkakin olisivat puhtaammat, mutta ehkä eri tavalla mitattu)?
Omaan olen heittänyt SMT:n luistokytkimen. Toimii paremmin kuin alkuperäinen. Tuntumaltaan herkempi, mutta toiminnassa puuttuu peliin myöhemmin.
Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
Valon saan sammumaan kun laitan servon takaisin paikalleen, se ei ole ongelma. Mutta kun ajatuksena oli heittää se koko servo menemään niin tästä neuvosta ei juurikaan ole apua. Tarkoitus on riisua kilpurista kaikki ylimääräinen pois ja toimettoman servon mukana kuljettaminen ei oikein istu tähän ideologiaan.(vma @ Loka. 28 2009,09:32) kirjoitti
-Timo
Tuon hondan saa STK1000 -sääntöjen mukaan alipainoiseksi (<169kg) niin helposti, että tuo parin sadan gramman servomoottorin poistaminen ei ole niin relevanttia. Onnistuu siis vakiovanteillakin. Toki tuo hondan penkinalunen on aika ahdas ja jos sinne haluaa jotakin (esim. pc3 tms.) lisää, niin tila on vähissä. Itse sovitin sinne myös ingnition modulen ja kyllä ne sinne jotenkuten sai kiinnitettyä servonkin ollessa kehissä.
Tuota servoa ei oikein pysty pelkällä tehovastuksellakaan korvaamaan, joten suosittelen jättämään sen sinne, jos vakiosähköjä meinaat käyttää. Jos jaksat keksiä, miten sen saat poistettua ja ecua huijattua niin laita tieto jakoon. Itse en jaksanut alkaa perehtymään, koska ei ollut oleellinen asia.
Näyttää ainakin jollain toimivan sama vastusviritys kuin kusiaisessa:(gikseri @ Loka. 29 2009,20:09) kirjoitti
1000rr.net
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tuota ketjua itsekin lueskelin, mutta sama viritys ei toimi 2008-> bladessa, vanhemmissa toimii. Täytyy seurata jenkkipoiken puuhastelua, löytääkö ne ratkaisun tähän ongelmaan.(vetomies @ Loka. 29 2009,21:46) kirjoitti
Servon paino sisänsä ei ole ongelma, lähinnä tarkoitus on saada lisää tilaa penkin alle että mahtuu PC ja ign.module sinne järkevästi.
-Timo
Talvikausi ja pyörien huollot alkaneet. Perus kausihuolto ja jotain pientä vaikka suht uudet ovatkin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352974.jpg
Kytkinvaijerin rasvaus,pari ml öljyä ruutalla rasvariin. Rasvari Biltemasta 3.49€. Toimii loistavasti.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352979.jpg
Tähänkin piti vaihtaa R&G.n kilpiteline samalla.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2352983.jpg
Etu-, takapyörän ja takahaarukan akselipultit pitää vielä avata ja tarkastaa onko vaseliinia varmasti suojana. Takarengaskin aika loppu alkaa olemaan(6000 km).
1000RR.net:stä katselin paria mahdollisesti tulevaa muokkausta, takuu vain rajoittaa hiukan.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Siis akselipultissa (tarkoitatko etu- ja takapyörän akseleita) vaseliinia suojana?(lippa @ Marras. 15 2009,04:01) kirjoitti
.
Näitä tarkoitan. Palaan asiaan kuvien kera kun akselit ovat esillä.
Sen verran tarkennan että takaswingin akseli tärkein.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Swingin akseli siinä ilman rasvaa, alkavaa ruostumista laakerien kohdalla. Pyörä on 08 Blade 6tkm.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2357662.jpg
Kunnon puhdistus ja ohuesti laadukasta vaseliinia pintaan ja loppui ruostuminen.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2357664.jpg
Akselissa pitäisi olla "ohut kerros rasvaa". Sama koskee pyörien akseleita. Akseleitten ohjeissa lukee: apply a thin coast of grease ...
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Siinä sitten etu- ja takapyörien akselit vuorostaan. Vaseliinikerros pintaan ja takaisin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360135.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360132.jpg
Etuakselin asennus takaisin. Akselin pää samaan syvyyteen kuin se alunperin olikin ettei levyt kahnaa satuloihin, ei tartte säätää.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2360136.jpg
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
http://www.1000rr.net/forums/showthr...etar%27s+track
Mielenkiintoista seurata kuinka kevyt tuosta lopulta tulee. Viimeksi tuo -09 1000rr painoi n. 150kg mutta on siihen tullut vielä lisää "extra light" osia sen jälkeen.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Pistähän korjaten tuo linkki, kiinnostaisi aihe kovasti...(lippa @ Marras. 19 2009,08:17) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Veikkaan, että kyse on tästä -> klik(vetomies @ Marras. 19 2009,08:31) kirjoitti
xxx
Kyse juuri tuosta linkistä. Muutama kilo sieltä sun täältä niin kummasti kevenee. Rahaa myös joutuu jonkin verran käyttämään.(Streethawk @ Marras. 19 2009,08:59) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>