Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tervehdys.

    Itsellä on Honda Hornet 600cc vm 99 jolla ajettu nyt n 36tkm.

    Mitähän huoltoja tähän olisi korkea aika tehdä? Muuta ku öljyjen, tulppien, ilman ja öljyn putsarien vaihtoa?

    Venttiilien säätöä? Jakoketjun+kiristimen vaihtoa? Ja mitä tämä kaasarien synkkaus lyhykäisyydessään tarkoittaa ja koska se pitäisi tehdä? (omat aavistukset tästä on mutta ei mitään varmaa)

    Ja jos jollain olis vielä jotain hinta arviota jos teettäisi nämä työt jossain paikallisessa mp pajassa?

    Kiitän etukäteen jo vastauksistanne.
  2. #2
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  3. #3
    Miten ihmeessä 10v vanhassa pyörässä on noin vähän kilometrejä? Tallissa seissyt vaan?
    SuperDuke 2011.
  4. #4
    joo, vähäajettu suomipyörä? Itellä vastaavassa vasta 80tkm.. Venavälykset varmaa kannattaa tarkistaa, ei paha homma, huoltomanuaalissa hyvät ohjeet. Mulla ei ainakaa tarvinnu vielä 65tkm kohdala tarvinnu edes säätää. Uudet tulpat, öljyt ja suodattimet ja kovaa ajoo, synkata voi jos haluaa ja jos tuntuu että tarvetta on.. Mitäpä näissä, kovia vehkeitä.. Nokkaketjulle ja kiristimelle kannata mitää tehdä jos ei kuumana rallata.
    KTM 690SM
  5. #5
    Lainaa (Calypso @ Syys. 03 2009,11:36) kirjoitti
    joo, vähäajettu suomipyörä? Itellä vastaavassa vasta 80tkm.. Venavälykset varmaa kannattaa tarkistaa, ei paha homma, huoltomanuaalissa hyvät ohjeet. Mulla ei ainakaa tarvinnu vielä 65tkm kohdala tarvinnu edes säätää. Uudet tulpat, öljyt ja suodattimet ja kovaa ajoo, synkata voi jos haluaa ja jos tuntuu että tarvetta on.. Mitäpä näissä, kovia vehkeitä.. Nokkaketjulle ja kiristimelle kannata mitää tehdä jos ei kuumana rallata.
    Joo no ei siitä nyt ole mitään takuita että sillä noin "vähän" olisi ajettu, mutta hyvässä kunnossa tuntuu olevan. Ei juuri käytön jälkiä huomaa. Tuo tekisi sen 3600km kesässä mikä ei välttämättä ihan mahdottomuus ole.

    Tarkoitus olisi ensi kesänä tehdä vähän pidempää reissua ja tarkoitus olisi huoltaa sen verran hyvin että ei ongelmia tulisi.

    Mitä tuo synkkaus nyt oikein on ja koska sen huomaa että sille on tarvetta?

    Ja kiitos vastanneille.
  6. #6
    Eihän 3600km per vuosi ole edes vähän.. vähemmänkin ajavia tiedän paljon. Kaikki ei vaan aja hampaat irvessä sohjossa ja syyssateissa.

    Minä ajan autolla noin 5000km vuodessa. Moniko uskoisi jos myisin 20v vanhaa autoa jolla on ajettu 100tkm ettei ole mittaria ruuvattu jos muut todisteet puuttuisi?



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Eikä tuo honda ole moksiskaan kilsoista. Entiä, mutta jos se käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vastaa kaasuun hienosti niin eikai synkka voi kovin perseellään olla. Kaasu pohjassahan 80% ajosta tapahtuu niin synkalla ei oo väliä

    Siis kaasareisen synkronointihan tarkoittaa että jokainen syöttää samanverran soppaa sylinteriin. Tai siis pyritään siihen.

    Osasinkohan: Service Manual@megaupload



    KTM 690SM
  8. #8
    Ei muuten ollut tuossa Sik:in linkissä mitään puhetta jakoketjun/kiristimen vaihdosta? Onko tätä edes tarvis huoltaa ja pitääkö vaihtaa koko ketju samalla vai riittääkö kiristin?
  9. #9
    Ketju/kiristin vaihdetaan kun rallatus on sietämätöntä.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  10. #10
    Lainaa (Muukka @ Syys. 30 2009,19:22) kirjoitti
    Ketju/kiristin vaihdetaan kun rallatus on sietämätöntä.
    Miten tämän rallatuksen huomaa sitten helpoiten? Lämpinä itellä ei kuulu pahemmin mitään, mutta ku pysähtyy laittaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin sellanen rohinan tyylinen alkaa. Onko tämä sitten sama asia?
  11. #11
    Lainaa (HondaM83 @ Syys. 30 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Muukka @ Syys. 30 2009,19:22) kirjoitti
    Ketju/kiristin vaihdetaan kun rallatus on sietämätöntä.
    Miten tämän rallatuksen huomaa sitten helpoiten? Lämpinä itellä ei kuulu pahemmin mitään, mutta ku pysähtyy laittaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin sellanen rohinan tyylinen alkaa. Onko tämä sitten sama asia?
    Rohina tulee laatikosta, ketjun rallatuksen kyllä huomaa sitten kun se alkaa. Jos se ääni olisi ketjusta miksi ei kuulu kytkin pohjassa?
  12. #12
    Lainaa (jr66 @ Syys. 30 2009,19:45) kirjoitti
    Lainaa (HondaM83 @ Syys. 30 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Muukka @ Syys. 30 2009,19:22) kirjoitti
    Ketju/kiristin vaihdetaan kun rallatus on sietämätöntä.
    Miten tämän rallatuksen huomaa sitten helpoiten? Lämpinä itellä ei kuulu pahemmin mitään, mutta ku pysähtyy laittaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin sellanen rohinan tyylinen alkaa. Onko tämä sitten sama asia?
    Rohina tulee laatikosta, ketjun rallatuksen kyllä huomaa sitten kun se alkaa. Jos se ääni olisi ketjusta miksi ei kuulu kytkin pohjassa?
    No joo lähinnä ajattelin ku en muita ylimääräisiä ääniä ole huomannut. Onko toi laatikon rohina sitten ihan normaalia vai vaatisko jotain toimenpiteitä?
  13. #13
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 03 2009,16:31) kirjoitti
    Eihän 3600km per vuosi ole edes vähän.. vähemmänkin ajavia tiedän paljon. Kaikki ei vaan aja hampaat irvessä sohjossa ja syyssateissa.
    Itsellä on 10v vanhassa pyöränmittarissa alle 29 000. Viimeisen neljän kesän keskiarvo noin 1900km/vuosi. Johtunee elämäntilanteesta, ilmankaan ei pärjää. Kokeiltu on.
  14. #14
    Lainaa (HondaM83 @ Syys. 30 2009,20:03) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Syys. 30 2009,19:45) kirjoitti
    Lainaa (HondaM83 @ Syys. 30 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Muukka @ Syys. 30 2009,19:22) kirjoitti
    Ketju/kiristin vaihdetaan kun rallatus on sietämätöntä.
    Miten tämän rallatuksen huomaa sitten helpoiten? Lämpinä itellä ei kuulu pahemmin mitään, mutta ku pysähtyy laittaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin sellanen rohinan tyylinen alkaa. Onko tämä sitten sama asia?
    Rohina tulee laatikosta, ketjun rallatuksen kyllä huomaa sitten kun se alkaa. Jos se ääni olisi ketjusta miksi ei kuulu kytkin pohjassa?
    No joo lähinnä ajattelin ku en muita ylimääräisiä ääniä ole huomannut. Onko toi laatikon rohina sitten ihan normaalia vai vaatisko jotain toimenpiteitä?
    Onko tuo laatikon rohina normaalia vai vaatiiko toimenpiteitä? Sama homma itellä -98 600 hornetti 28tkm mittarissa.
  15. #15
    Painapa kytkin pohjaan, ja kuulostele muuttuuko ääni. Jos muuttuu, kaikki ok. Ääni kuuluu kytkimen painelaakerista ja tuommoinen pikku ääntely/rohina kuuluu asiaan.
    .
  16.  
  17. #16
    Lainaa (vma @ Syys. 16 2010,21:38) kirjoitti
    Painapa kytkin pohjaan, ja kuulostele muuttuuko ääni. Jos muuttuu, kaikki ok. Ääni kuuluu kytkimen painelaakerista ja tuommoinen pikku ääntely/rohina kuuluu asiaan.
    Kiitos vastauksesta. Joo, ääni muuttuu ihan selkeästi eli ei rohise/rallattele kun painaa kytkimen pohjaan. Nyt on mielenrauha tämän asian suhteen.