Mä mistä löytäisin soft tatsi -penkit LT:hen. Paitsi varmaan BMW-kaupasta.
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Mä aloittaisin skannaamalla härmäläiset verhoilijat. Mielestäni tälläkin foorumilla on ollut esillä moniakin satulan verhoilutöitä tekeviä... Itse asiassa ajattelin talven aikana verhoiluttaa Hondan jakkaran ja pistättää siihen hieman lisää tavaraa eturauhasen pehmikkeeksi....![]()
<p>2002-2014</p>
off topic. c-a-d viestiloota on täys, ei ota vastaan viestejä kun lähetän. kyse on eräästä voiteluaineesta,, kukaan ei arvaa, että delvacista, joten jätetään se mainitsematta,, mutta ajelen kohta bemböleen huvikseni.. sit yöks töihin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Proteesipajoilta saa geelimattoa ym. sälää jolla verhoilija tekee kivan pärssettä vasten.Täällä oli joku threadi siitä juurikin,jos käytät hakua. Ja voin sanoa että kyllä kannattaa,mulla on tosin DP:n geelijakkara.(pintos @ Syys. 02 2009,17:16) kirjoitti
Juu, sen soft touch-penkin / penkit saat BMW-kaupasta, mutta ei kyllä missään tapauksessa ole sen 800 euron (tai mitä ne nyt tänä päivänä maksaakaan) arvoiset. Nimittäin tuo "soft touch" ominisuus ei korjaa faceliftatun LT:n liian kapean penkin ongelmaa eli apinanperseilmiö ei poistu.
Jos tuon rahan haluaa sijoittaa penkkien uudistamiseen, niin sen voi tehdä joko kotimaisella satulasepällä (jos vaan joku tietää kunnollisia) tai sitten teettää homman rapakon takana. Itse hankin koko penkkisetin (kuskin + repsikan penkit ja selkänoja) käytettynä Floridasta ja myyjä lähetti sen Kaliforniaan Russellin penkkipajalle http://www.day-long.com/
jossa kuskin penkki muotoiltiin uusiksi ja matkustajan penkki ja selkänoja vain verhoiltiin (nahalla) sopimaan kuskin penkkiin. Koko lysti kustansi vähän alle noiden BMW-softpenkkien hinnan.
Toki sinne sepälle voi lähettää myös omat penkit, mutta noilla postikuluilla melkein ostaa rapakon takaa vanhat sitsit (verhoilun kunnolla kun ei ole väliä).
Tuo mainittu Russell on ehdottoman luotettava firma ja heillä on jopa tyytyväisyystakuu eli penkkiä korjataan, jollet ole tyytyväinen. Tämän arvo on tietysti näiltä etäisyyksiltä kyseenalainen, mutta paikalliset voi ajaa moponsa verstaalle ja seppä korjaa penkkiä samaan hintaan kunnes ostaja on tyytyväinen.
Jos vaan kotimaasta löydät penkintekijän, niin toki homma olisi paljon simppelimpää. Mun Russell-penkki joutaa kyllä talven tullen malliksi, jos siitä on apua.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Pozo - Kaikella kunnioituksella. Sun penkissäs ei taida tuo "soft" touch toteutuaAnatomisuus varmasti...
<p>2002-2014</p>
No ei toteudu "soft touch" ei, mutta semmoinen mulla oli orkkiksena, ja se oli kyllä ihan päin persettä sekin...(C-A-D @ Syys. 11 2009,19:52) kirjoitti
Ei ole nimittäin uuden mallin penkki olenkaan sama kuin vanhan mallisessa eli ne onnelliset, joilla on vanhan mallin soft-penkki (tai vaikka tavallinenkin) eivät oikestaan tiedä ollenkaan, mikä ongelma Pekalla on.
Jos joku nyt ihmettelee, mikä teki uuden mallisesta penkistä huonomman kuin vanhan, niin vastaus on BMW.
LoTja kun on jo valmiiksi helskutin yläpainoinen (ja nyt Wingillä melkein 7 tonnia ajanena tiedän, mistä puhun) ja vähänkään lyhytjalkaisemmat kaverit kaatoivat pyöriään ihan alvariinsa ja asiakaspalaute oli aika murhaavaa. Tehtaan viksut insinöörit keksivät konstin: Samalla kun faceliftataaan pyörää, niin uudistetaan myös satula sellaiseksi, että myös persjalkaisemmat yltää maahan ja saa pidetyksi mopnsa pystyssä.*Siispä satulasta tehtiin kapeampi *
, pyörän runkoa kun olisi ollut paljon työläämpi muuttaa.
Seuraus on se, että pari kolmesataa kilsaa tuolla uudella penkillä on monelle maksimi ja aftermarket-penkintekijät taas kiittelee.
Eli tästä tuleekin mieleen vielä yksi ajatus. Jos onnistut löytämään sopivasti vanhan mallin penkin, niin jo sekin auttaisi paljon. Se saa sopimaan uuden mallin pyörään aika pienillä muutoksilla. (Omakin penkkini runko on vanhan mallin pyörästä.)
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kiitos valaisusta. Kunhan ehdin, käyn Elimäellä Mauri Riihiluoman pakeilla. Hän on tehnyt noita hommia työkseen. Katsotaan sitten, tarviiko ruveta vanhan mallin penkkiä etsimään.
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Elimäellä? Missä siellä on Riihiluoman putiikki?
Mulla on alvariinsa asiaa Elimäelle, joten voisin hyödyntää, gessun penkki on aika väsähtänyt.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kelpaisko Tällainen
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Riihiluoman verhoomo: Väenpolku 2 , vanha meijeri Elimäellä(tapjar @ Syys. 14 2009,14:11) kirjoitti
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Riihiluoma tekee omien toiveittesi mukaan persoonallisemman.(J@ck @ Syys. 14 2009,15:07) kirjoitti
BMW K 1200 LT -04
(ed. Vespa Primavera -71)
Maukalla on pitkä kokemus myös geelipenkkien tekemisestä. Ja tietää oikeasti mitä tekee.(pintos @ Syys. 14 2009,21:45) kirjoitti
Maukalta löytyvät aineet suoraan hyllystä, ettei tartte proteesipajoja lähteä etsimään.
Miehen tekemästä laadusta kertoo sekin ehkä jotakin, että herra ei mainosta missään mutta on täystyöllistetty jatkuvasti. Tosin ei pelkillä mopojen satuloilla, vaan verhoilee esim. näyttelyautoja ulkomaille. Hänelläkin on muuten perheessä 4 mopoa. Eli tuntee motoristienkin tarpeet ihan omakohtaisesti.
Kannattaa kysäistä, mitä hän ehdottaa. Kun itse ostin tuon uudemman LT:n, Maukka takertui ensimmäiseksi kuskin istuimeen. Ihmetteli sen muotoa ja "hengittäviä" tikkauksia.
T. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kiitos vinkeistä. Soittelin hänelle eilen ja taisipa tulla Elimäelle asiaa.(Repa @ Syys. 14 2009,22:25) kirjoitti
Tuo ässän penkki tuntuu mun persauksiin pitemmillä matkoilla niin pirun kovalta, että 500 km jälkeen ajaminen alkaa olla tuskaa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jopas kummallista, mulla ei puudu persuus tossa K13:sta tippaakaan, ei kait se ole erilainen K12?(J@ck @ Syys. 16 2009,11:40) kirjoitti
Yhtäsoittoa, lyhkäsillä tupakkitauoilla menee kevyesti 700 kilsaa eikä kivistä persuusta![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Liekö sitten pehmusteita muutettu, vai minun persaukset tavallista herkemmät..(jarska @ Syys. 16 2009,11:53) kirjoitti
Airhawk oli pakko hankkia ensiavuksi ja kun sen pohjoisen reissulta unohdin, niin voi ***kele. Joku 500 km päivämatka on vielä inhimillinen, mutta sen jälkeen matkasta tulee oikeasti tuskaa.
Tosin jo parinsadan kilsan jälkeen alkaa painaa epämiellyttävästi, ei kuitenkaan vielä kipua aiheuttaen. Sitten kun kunnolla alkaa sattua, niin ei auta ihan pienet jaloittelutkaan enää.
Mites muilla, eli olenko vaan tavallista herkkänahkaisempi? *
Aiemmassa RS:ssä en tosin vastaavaa kokenut, sillä ja sen penkillä olisi työnnellyt vaikka läpi vuorokauden. 1000 km luokkaa taisi sillä pisin päivämatka ollakin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Reilun parinsadan km:n jälkeen alkaa tuo K12S:n penkki ilmoittelemaan itsestään. Alkaa tuntua kovalta. Seuraava tankkaus on jo aina käsillä ja tankkauksen jälkeen ajaa taas reilun parisataa km penkkiä huomaamatta. Eli lyhyt tauko auttaa. Lyhyen tankkausvälin vuoksi se tulee automaattisesti oikea-aikaisesti. Ja toisilla näyttää tupakkitauko ajavan saman asian.
Jotkut muistanevat, että EKA ajoi 2966 km yhtäsoittoa S:llä tankkaustaukoja lukuunottamatta. Ja kehui satulaa.
Eli yhteenvetona on todettava, että vika löytynee ajajan ahterista eikä S:n satulasta niin BMW:n tehdaskin sen todennäköisesti esittäisi
T. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Gross Glocknerilla näin Ässässä Bagsterin geelipenkin mikä vaikutti pirun asialliselta.
Jos jollain löytyy fotoa / kokemuksia esim Elimäellä tehdyistä penkeistä niin hurjalla mielenkiinnolla niitä otetaan vastaan.
1000km päivässä ei ole ongelma kuskille mutta takanaistuja valitteli että persus puutuu..![]()
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Pannariin ja getoriin jouduin modaamaan itte geeliä penkkeihin jotta persuus kesti paremmin, eli ei voi olla ainakaan persnahan kestävyydestä kiinni.
Jospa mä sitten liikuskelen tolla ässän penkillä enemmän tahi sopii mun pukamille justiinsa, kun en tajua yhtään mistä puhutte.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
En Ässän penkistä osaa sanoa mitään, mutta esim LT:n kunnolliset aftermarket-penkit ovat yleensä selkeästi kovempia kuin tehtaan istuimet. Myös oma Russellin satulani on ihmeen kova ja aluksi sen mukavuutta jopa epäilinkin, mutta turhaa oli pelko. Juju on nimemomaan oikeassa muotoilussa.(J@ck @ Syys. 16 2009,11:40) kirjoitti
Wingin (tehdas)penkki taas on pehmeä, mutta muotoilultaan selkeästi onnistuneempi (lue: leveämpi) kuin LT:n vastaava ja ainakin oma ahterini sieti hyvin siinä istua viidentoistatunnin rupeaman (kuten sohvien äidiltä voi toki odottaakin...).
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Entäpä Mika Halonen desing.www.mhd.fi Tekee satuloita jos jonkinlaisia
Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi
Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition
"Honda mies"
Käytin oman GT satulan MHD:llä, mutta tulos oli huono ja kallis tehtyyn työhön nähden. Piti tilata Kahedolta kunnon satula. Epäilen siis kykyä korjata LoTjankaan mukavuutta, mutta tietysti voin olla väärässä ja oma kokemukseni vain oma mielipiteeni. En siis haku, en kehu, kerron vain oman kokemukseni.
Onko rumempaa enää kuin tämä Sargent Seat ässään, pthuiii.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Tulipahan tossa viime viikonloppuna todistettua itselle ton Pozon kommentin paikkansapitävyys.(pozo izquierdo @ Syys. 11 2009,17:37) kirjoitti
Ajettiin vaimon kanssa 1300km kahden päivän aikana melkoisessa helteessä ja siitä pitäen onkin sitten pitänyt takapuolta rasvata
Vaimo kehui takapenkin todella mukavaksi, takapuoli ei puutunut yhtään
Samaa en voi sanoa kuskinpenkistä: reisien sisäpuolet ja osin pakaratkin olivat melko punaiset aitoon paviaani-tyyliin. Ilmeisesti penkki on liian kapea ja kun takapuoli hautuu gore-pöksyissä ja penkki painaa reisiin/pakaroihin, niin loppumatka sunnuntain reilusta 700 kilometristä oli melkoista kärsimystä.
Vanhasta penkistä mulla ei ole kokemusta, mutta tuskin se ainakaan huonompi oli, kuin tämä ns. "soft touch"-penkki. *![]()
Aikansa kutakin...
Niin, tämä Pintoksen viime vuonna aloittama ketju voidaankin updeitata:
Hänen penkkinsä oli menneenä talvena uudelleen muotoiltavana Verhoomo Riihiluomalla (0400-496492) ja mallina oli allekirjoittaneen Russell.
Mauri R. otti mallia siitä ja lopputulos oli ilmeisen hyvä ja tuon jälkeen hän on tehnyt (ainakin) yhden LT:n penkkisarjan lisääkin.
Meidän tilaajien ongelma on se, että miehellä on suut ja silmät täyteen hommia muutenkin, joten millään kahden viikon toimitusajalla ei sieltä apuja saa.
Mutta kun viet penkit hänelle heti ajokauden loputtua syksyllä, niin eivätköhän ne kevääksi ole ihan uudessa uskossa.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Minulla on se toinen satulasarja, josta Pozo mainitsi ja voin sanoa, että kaverilla on tosiaan työmäärän takia pitkät toimitusajat. Helmikuussa soitin verhoilusta ensimmäisen kerran, jolloin sovimme että soitan huhtikuussa uudelleen. Huhtikuun alussa soitin ja toteutusajankohdaksi sovimme kesäkuun lopun. Nyt voin kahden vkl:n kokemuksella sanoa, että lopputulos on parempi kuin alkuperäinen "soft touch".(pozo izquierdo @ Heinä. 08 2010,22:37) kirjoitti
BTW: Nämä kaikki kolme muokattua satulaa ovat nähtävillä LT-tapaamisessa Imatralla elokuun ensimmäisenä vkl:na.
(JOV @ Heinä. 11 2010,23:39) kirjoitti
Hyvä juttu! Pintoskin lienee paikalla, joten hänenkin modattu satulansa on tutkimuskohteena.![]()
Aikansa kutakin...
Kolmella muokatulla satulalla tarkoitin Pintoksen , Pozon & omaani.(ttdriver @ Heinä. 12 2010,00:45) kirjoitti
Vielä tuosta soft touch -satulasta: Kun oma satulani oli purettu, niin selkisi, että soft on saatu aikaseksi lisäämällä 20 mm paksu pehmike peruspehmusteen päälle. Pintamateriaalissa olevat koristesaumat oli "vesieristetty" pelkällä liimakalvolla ilman mitään vahvikekangasta, jolloin käytössä sauman venyessä tämä kalvo oli monin paikoin halennut, jolloin sadevesi oli päässyt kastelemaan pehmikkeet melko hyvin, eikä se vesi ole päässyt sieltä mihinkään haihtumaan. Taas on yritetty saada halvalla hyvää.
(JOV @ Heinä. 12 2010,02:13) kirjoitti
Niinpä tietysti, *![]()
Aikansa kutakin...