Tuumailin syksyn myötä tilailla varastoon MynetMotosta gummit ja kun kattelee Michelin Pilot Road 2 renkaita, huomaa ettei noita saakkaan koossa 190/55ZR17(75W).
Getorin alla tykkäsin noista pilot roadeista ja kysynkin onko mitään haittaa pistää alle vanhemman ässän kokoa 190/50ZR17(73W)?
Jenkkilän palstoja kun lueskelee, menee puolesta ja vastaan.
Jotkut väittää että menee mutkissa raskaammaksi, yms. tiedä sitten..
Ei varmaan vielä ole kovinkaan kokemuksia 1300 kumeista, mut kysympä kuitenkin tämän ikuisuuskyssärin.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Misukalla ei näyttäis olevan mitään täysin sopivaa tuohon pyörään. Renkaiden kun pitäisi olla vähän normaalista vahvistettua mallia, painoindeksikin on 75W. Bemarin sivuilla on nuo vaihtoehdot (bitte, syötä ensin pyörän malli):
http://www.bmw-motorrad.de/de....nt=http
Nuo M3:t siinä taitaa nyt olla? Koossa 190/50 ne ei pelannu mulla ollenkaan, ei uutena eikä vanhana varsinkaan, mutta nekään ei olleet vahvistetut.
Periaatteessa 190/50 aiheuttanee pienen maavaran laskun, mittarivirheen kasvamisen ja välityksen lyhentymisen. Tuon jälkimmäisen voi kokea positiivisena, koskapa vanhassa mallissa 190/55-renkaita kokeilleet kokivat välityksen pidentymisen huonona. Tuskin se kummasti kankeemmaksi menee, ainakaan tourinkihommissa, vaikka 190/50 onkin vähän latteampi profiililtaan.
Itse saattaisin laittaa Continentalin.
Jep, Mezzin M3:set nyt alla, rapiat 3000km ajettu ja nyt jo selvästi kantikkuutta(paineet takana 3.2& edessä3.1).
Reunoilta kuluu ja keskelle tulee pattia.
Edit: Nuot continentalit olis kyllä aika edulliset MynetMotossa ja sais oikeessa koossa.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Ajateko pääasiassa radalla, vai miksi moisia kumeja? Esim. MZ kutosilla pääsee toista kymppiä ja ominaisuudet säilyy pikkasen toisille lukemille...(jarska @ Elo. 25 2009,15:23) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ihan vaan sen takia, että rengaskoko K13S:ssä on tosiaan 190/55 75W, eikä sellaisia nyt ihan hirveesti löydy.
Omassa pyörässä on 190/50, jota sinällään löytyy hyvin, mutta ei vahvistettuna. En tiedä omakohtaisesti Z6:n toimintaa bemarissa, mutta fasussa kyllä toimi. Bemariin erikoismerkintä 'U'.
Nyt on alla Misukan Pilot Powerit (vahvistetut, erikoismerkinnät B ja W), toinen satsi, välissä oli ne onnettomat M3:t. Suositeltava rengas sinällään, mukava ja pitävä. Kestää mulla kesän ajot 7-10tkm.
Empäs ole radalla koskaan käynytkään vaikka sekin pitää joskus kokeilla.(J@ck @ Elo. 25 2009,23:16) kirjoitti
Enemmän touring-käyttöön passelia satsia, ja siksi tuota pilot roadia haikailinkin, ei vaan saa tossa koossa.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Eikö Mezlelerin kutosia sitten löydy ko. kokoa? Renkaasta on tullut tänä vuonna jopa uusi, parempi? versio, vaikka en siitä vanhempaakaan osaa moittia.(jarska @ Elo. 26 2009,08:40) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ei Roadtec Z-6 eikä Interactia ole 190/55-17 kokoisena. Tuo koko on sporttipyörissä käytetty koko ja vastaavasti renkaat ovat myös mallia sport. Metzen Sportec M-3 löytyy 55 profiililla.(J@ck @ Elo. 26 2009,09:35) kirjoitti
Merkinta S Bemarin tyyppinimessä kertoo sen olevan Sporttipyörä ja R on matkapyörä, näin olen ymmärtänyt.
Näyttää vähän siltä ettei 190/55/17(75W) koossa oikeen saa kestävämpiä touring-kumeja vaan on tyydyttävä "sporttisempiin" renkuloihin.
Kilosiin näyttää tyrkyttävän etupäässä myös tuota continentalin sport attack kumia toi Mynetmoton "my motorcycle" nappula.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
mainio liike tuo mynetmoto..jokusen renkaan tilannut ja hyvin pelittänyt..(jarska @ Elo. 26 2009,17:32) kirjoitti
paitsi nytten kesällöä tuli kakxvuotta vanha misukka.
reklamoin asiasta sähköpostilla kahteen kertaan..kysyin että onko vastaisuudessa odotettavissa samanlaista toimintaa et renkaat ei olekkaan enää suhteellisen uusia kuten on ollut tähän mennessä?
no tyypillinen nettikauppa..raha kelpaa palaute ei..en ole saanut tähänpäivään mennessä minkäänmoista vastausta.
Kun katteli noita Susimoottorin tuli mieleen..miksi enää tilata saksasta?-HINTOJA-
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Viime viikolla alle Pilot Roud 2 190/50 sr 17 * 73w *hyvin näyttää toimivan, huomenna etunen samaa mallia jos vain tullut.
Alkuperä gummi 13s kesti 7500km ja sit niin kulmikas et oli kun ois urassa kokoaika ajelllu ja pintaa ei paljon enään ollu.
Etusella vielä ajelis mut ei kestäis tulevia alppeja nyt 10000 täynnä.
Ja eiköhän niitä sateitakin ala enemmältikin tulla kun kattoo kalenterii....![]()
Noniih, joku sentäs laittanutkin juuri mun himoitsemat Pilot Road 2:et alle.(pro600 @ Elo. 26 2009,19:02) kirjoitti
Voitko kertoilla tarkemmin kokemuksia miten pelaa K13:ssa, huomaako mutkissa,välityksissä,yms. jutuissa eroja?
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Asiaan liittyen, haluttas ostaa ittelle tunkki/nostin, jolla sais takarenkaan irti.
Heinolta tilaamalla hintaan 160€ ja varaosakoodi: T70363981.
Tietäiskö joku paikan josta sais halvemmalla, googletus ei löydä tommosella koodilla.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Keskiseisontatuki?(jarska @ Elo. 27 2009,10:43) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Sekin kävi mielessä, mut jotenkin ei mun mielestä passoo tohon pyörään.(J@ck @ Elo. 27 2009,12:16) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Mulla on K 12 ässässä kekituki, ei se mitenkään siitä silmään pistä, eikä siitä mitään muutakaan haittaa ole. Jotenkin omituista, että sekin pitää ostaa lisävarusteena. Mun mielestä keskituki on kyllä ehdoton.(jarska @ Elo. 27 2009,12:22) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Sehän on nyt osapuilleen paras keskiseisontatuki, mitä pyörissä yleensä on.(J@ck @ Elo. 27 2009,12:30) kirjoitti
Ergonominen käyttää ja ei taatusti vähennä kallistusvaraa.
Kallis se kyllä on.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ostitteko bemun oman vai jonkun tarvike-keskituen(Sw-Motech,yms.)?
Ja ilmeisesti pitää leikellä sitä alakatetta?
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Ihan sen oman.(jarska @ Elo. 27 2009,12:39) kirjoitti
Asensin itse, kun se on niin helppo homma. Jousikoukku on kyllä hyödyllinen apuväline.
Alakatetta pitää sahata, mutta se on helppo nakki. Ihan tavallinen rautasaha puree siihen muoviin hyvin ja siellä on sisäpuolella merkattu valmiiksi kohdat, mistä sahata.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Bemun oma tuki tuli tilattua samalla kuin pyöräkin, en muista enää mitä maksoi. Hinta löytynee jostain BMW Suomi sivuita, ehkä Mototripinkin sivuilta.(jarska @ Elo. 27 2009,12:39) kirjoitti
Ainakaan orggis keskituelle tarvitse leikellä yhtään mitään. Sen kun vaan ruuvaat paikoilleen.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Okei, kiitokset avusta pojat, minusta tuli sittenkin "käännynnäinen" ja päädyin tilaan SW-Motechin version keskituesta, joka on suunniteltu kuulemma juuri K13:een.(129€).(Ekku @ Elo. 27 2009,13:23) kirjoitti
Kattelin kuvia ja ei tuo nyt pahalta näytä.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Ai, enpä tuota arvannutkaan, kun keskituki oli jo tehtaalla asennettu.(Ekku @ Elo. 27 2009,13:23) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Toki sen keskituen olisi saanut ostettua asennettuna uuden pyörän yhteydessä ihan samoin kun ne laukkutelineetkin, mutta se asennushinta oli sen verran suolainen, että tein asennuksen itse.(J@ck @ Elo. 27 2009,13:29) kirjoitti
Paremmalle tuntipalkalle siinä pääsi kuin varsinaisessa leipätyössäni ja ei ollut mikään "vaativa" asennustyö.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Hyi ylimääräistä mahan alle...... eihän siinä ole ketjuja jota varten rasvauksessa toimis hyvin, missä muuten tarvii.
Jos vain renkaan vaihdossa niin takapukki ja sovite keskinapaan, edellisessä oli mut eipä tulis mielenään laittaa tähän, onneksi ei vakiovaruste.
Renkaista voin kertoa paremmin parinviikon päästä kun alppiturnee on ohi ja mutkaa ja kovaa on sit takana n.4t km nyt niillä ajettua välityksiin ei huomattavaa eroa ja ajo-ominaisuudet ei muuttuneet miksikään, tykkään. Tosin takana vasta satasia.
Sen renkaan vaihdon lisäksi vaikka perän öljynvaihdossa, pestessä sekä lähes kaikissa huoltotoimenpiteissä.(pro600 @ Elo. 27 2009,22:24) kirjoitti
Rumahan se on jo näin lähtökohtaisesti, joten ei sitä yksi keskiseisontatuki enää rumenna.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Morot,
Hiukan aiheen sivusta, mutta koska aikaisemmat ovat jo kirjoittaneet keskiseisontatuesta niin menköön...
Mulla on tuollainen K1200S keskiseisontatuki, alkuperäinen, täysin käyttämätön / asentamaton, kaikilla ´heepeleillä' varustettuna tehtaan paketissa autotallin hyllyllä. Jos joku tuntee halua ostaa ko. tuen, niin olen valmis siitä luopumaan sopivaa korvausta vastaan.
By the way - mitäs tommonen nykyään maksaa BMW:ltä ostettuna?
-gosox-
Ai missäkö..?(Ekku @ Elo. 27 2009,23:14) kirjoitti
Mahtuu talliin mukavammin, siis pienempään tilaan.
Takarengas on kuormittamaton talvisäilytyksessä, koukku kattoon ja kohottaa vaan keulaa esim. pikku räikkäliinan avulla, niin ei makaa eturengaskaan lattiassa.
Laukkujen asennus ja vallankin teltan yms. kuormaaminen käy kätevämmin keskituella.
Renkaiden kunnon tarkistus helpompaa, myös ilmanpaineiden tarkistus on helpompaa ja mikä tärkeintä, mahdollistaa rengashommat myös reissussa.
Jos pitää kuskata pyörää pakussa, tai kärryssä ja kun sitä pitää kuskata hinausautossa, niin en oikein luottaisi sivutukeen... On hieman heiveröisen oloinen ja eikös niiden kanssa ole jotain murtumisvahinkoja sattunutkin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joo, kokemusta on sivutuen (tai oikeastaan rungon kiinnityskorvakkeen) murtumisesta. Ihan kiva oli, kun sai sentään jättää pyörän pystyyn keskituelle, ettei tarvinnut jäädä pitelemään pystyssä, tai jotain muuta kekseliäämpää.
Onhan siitä keskituesta monenlaista hyötyä, vaikka tietysti useimmiten sivutuki onkin käytössä. Nooh, se siitä.
Palatakseni aiheeseen olen kallistumassa tilaamaan sittenkin Misukan Pilot Road 2:et, samat gummit toimi erittäin hyvin painavemmassa GTR:ssä, joten miksei muka tässä ja kulutuskestävyys hieman eri luokkaa kuin "sporttigummeissa".![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi