Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 104:sta
  1. #1
    Lienee jo niin paljon eri paikkoja mistä haulla katsoa foorumilta eri topicceja, joten oma juttunsa siis tässä:

    Hong Kongista asti tulee parissa viikossa mielestäni halpa setti verrattuna esim. suomalaisiin verkkokauppoihin.

    Tokihan näillä ei ole mitään tekemistä laillisten kanssa, mutta niitä ketä asia ei kiinnosta täältä halavalla paketit sekä autoon että mopoon.
    Mulle H4 "BiXenon" (yhdellä polttimolla, joka liikkuu ees-taas) lähipostiin kannettuna ~41€...

    Tuosta vielä kuvatukset alle, vaikkeivät paljoa kerrokaan...
    Ennen:


    ja jälkeen:


    Muuttui siinä ainakin väri, jollei muuta...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  2. #2
    Hmm, paljonkos tuossa on Kelvineitä? (Määrää valon värin)
    B-King K8, The Black One.
  3. #3
    8000k?

    Kun vertaan omiin "laadukkaisiin" niin ei ainakaan 6000k tai sitten laadusta ei tietoakaan.



  4. #4
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 31 2008,16:51) kirjoitti
    8000k?

    Kun vertaan omiin "laadukkaisiin" niin ei ainakaan 6000k tai sitten laadusta ei tietoakaan.
    6000K siinä on, mutta otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuvavalehtelee siis paljon. En tiedä laadusta, mutta lienee samalta tehtaalta kun sunkin...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  5. #5
    Lainaa (JinX @ Maalis. 31 2008,23:41) kirjoitti
    6000K siinä on, mutta otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuvavalehtelee siis paljon. En tiedä laadusta, mutta lienee samalta tehtaalta kun sunkin... *
    Paljon mahdollista.

    Tuo alempi kuva on vaan niin sininen...
  6. #6
    En kanssa usko noissa suuria laatueroja olevan. Pakkohan se on suomalaisen katetta repiä että voi liiketoimintaa pyörittää. Halvemmalla ne hongkongissa elelee, tuskin suomalaisten liikkeiden sisäänostohinnatkaan päätähuimaavia ole... Tosin jos jotain vikaa tulee on paljon vaikeampi asia selvittää hong kongi myyjän kanssa mutta saahan sieltä toisenkin paketin halvemmalla kuin suomesta yhden jos niin ajattelee...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  7. #7
    Lainaa (JinX @ Maalis. 31 2008,23:41) kirjoitti
    otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuva valehtelee siis paljon.
    Ja 1. oli otettu salamavalon kanssa, jälkimmäinen ilman. Jaa kuis ni? No ekassa mm. takana olevan Suzukin heijastin kimaltelee, jälkimmäisessä ei. Tästä salamavalon käytöstä siis tulee jo suuri ero valkotasapainoon = ajovalon väritykseen Toinen havainnekuva voisi olla hyvä ottaa sama kuvapari ennen ja jälkeen esim. tasaista, tummaa seinää vasten. Näin tuon värieronkin voisi havaita ja ennen kaikkea vaikutuksen myös valokuvion muotoon
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Sen verran olen laadusta kuullut että jotkin valmistajat tekee erän tiettyä sävyä.
    Toiset tekee samaa erää koko ajan, josta vinosilmä valkkaa parit ja lätkäisee "sopivan" k-tarran kylkeen. *



  9. #9
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 01 2008,16:08) kirjoitti
    Lainaa (JinX @ Maalis. 31 2008,23:41) kirjoitti
    otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuva valehtelee siis paljon.
    Ja 1. oli otettu salamavalon kanssa, jälkimmäinen ilman. Jaa kuis ni? No ekassa mm. takana olevan Suzukin heijastin kimaltelee, jälkimmäisessä ei. Tästä salamavalon käytöstä siis tulee jo suuri ero valkotasapainoon = ajovalon väritykseen
    No kappas keppanaa, enpä hoksannut. Yleensä tulee kyllä tarkkailtua mitä tekee (olen aika neuroottinen ja pilkuntarkka kuvaaja), mutta nyt en huomannut.

    Pannaas ottaen huomenna uujet kuvat vaikka ulkona päivänvalossa ja ILMAN salamaa...

    Niin ja on se kyllä aika sininen...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  10. #10
    Lainaa (JinX @ Huhti. 01 2008,23:55) kirjoitti
    Niin ja on se kyllä aika sininen...
    Itse kanssa ruuvasin autooni tuollaisen 6000K HID-kitin ja hiukka se tosiaan on sinertävä syttyessään. Kun lamppu on palanut jonkin aikaa, muuttuu värikin jo selvästi valkoisemmaksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 02 2008,10:51) kirjoitti
    Itse kanssa ruuvasin autooni tuollaisen 6000K HID-kitin ja hiukka se tosiaan on sinertävä syttyessään. Kun lamppu on palanut jonkin aikaa, muuttuu värikin jo selvästi valkoisemmaksi
    Tätä tarkoitin.

    Itse voisin sanoa 6000k valoa vitivalkoiseksi.
  12. #12
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 02 2008,21:10) kirjoitti
    Itse voisin sanoa 6000k valoa vitivalkoiseksi.
    Kyllä, valkoista ja hyvin lähellä ns. luonnonvaloa. Tuon huomaa hyvin jos vaikka hämärän tallin seinään tillittää 6000K Xenonit ja vaikka peilillä viereen ehtaa, kirkasta auringon valoa, ei sävyeroa käytännössä ole lainkaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 02 2008,21:10) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 02 2008,10:51) kirjoitti
    Itse kanssa ruuvasin autooni tuollaisen 6000K HID-kitin ja hiukka se tosiaan on sinertävä syttyessään. Kun lamppu on palanut jonkin aikaa, muuttuu värikin jo selvästi valkoisemmaksi
    Tätä tarkoitin.

    Itse voisin sanoa 6000k valoa vitivalkoiseksi.
    Tuota minä en allekirjoita että ois vitivalkoista.
    Mulla on ajovaloissa 6000K ja lisävaloissa 4300K xenonit ja kyllä noi 4300K on vitivalkoiset ja 6000K pikkuisen sinertää.
    6000K on kyllä sitten lähempänä päivänvaloa.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  14. #14
    5500k = päivänvalo joten sen verran sinisempi on.
    Kesäinen pilvetön sinitaivas aikaan saa jopa hieman yli 6000k valoa.

    4300k pidän jo likaisen näköisenä.
    Tottumis kysymys.
  15. #15
    Mikäs pyörä tuossa on kyseessä? Asian vierestä, mutta kumminkin.
    Hieman taukoa
  16. #16
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 03 2008,12:40) kirjoitti
    Mikäs pyörä tuossa on kyseessä? Asian vierestä, mutta kumminkin.
    Huti tämä aihe on mennyt muutenkin.

    Omistajan profiilissa on Kawasaki ZX6R -99
  17. #17
    Xenonissa pätee aika hyvin, että köyhällä ei ole varaa halpaan. Noiden polttimoiden laadussa (alkaen mitoituksesta ja sitä kautta valokuviosta) on isoja eroja. Tuurilla tietty....
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Ei ole tapana mainostaa mutta nyt on pakko heittää vinkki.
    Esimerkiksi H7 setti 58$
    Pitää sisällään siis kaksi ballastia/poltinta ja tuossa on jo toimituskulutkin mukana.

    Otin kokeeksi yhden satsin ja hyvin nuo pelaavat.
    Vaikuttavat ihan yhtä laadukkailta kuin Suomalaiset kalliimmat.
    Maksoin Paypallilla ja olivat alta parissa viikossa tullissa.

    57$ = päivän kurssilla 41.70€

    HUOM. TÄSTÄ EI VIELÄ MENE MUITA MAKSUJA
    ALV ja tullin osuus jää alle 10€ joten sitä ei tullata.
    Kuitti mukaan tulliin!

    Ei ole enää hinnasta kiinni, varsinkin jos myy toisen setin vielä kaverille..



  19. #19
    Lainaa (FixxaH @ Huhti. 01 2008,15:55) kirjoitti
    En kanssa usko noissa suuria laatueroja olevan. Pakkohan se on suomalaisen katetta repiä että voi liiketoimintaa pyörittää. Halvemmalla ne hongkongissa elelee, tuskin suomalaisten liikkeiden sisäänostohinnatkaan päätähuimaavia ole... Tosin jos jotain vikaa tulee on paljon vaikeampi asia selvittää hong kongi myyjän kanssa mutta saahan sieltä toisenkin paketin halvemmalla kuin suomesta yhden jos niin ajattelee...
    Voipi olla lähes mahdotonta saada takuuseen yhtään mitään. Jos sieltä ei vastata edes ostokysymyksiin, niin tuskinpa vastailee mihinkään muuhunkaan...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  20. #20
    Lainaa (Hapa @ Loka. 15 2008,19:21) kirjoitti
    Voipi olla lähes mahdotonta saada takuuseen yhtään mitään. Jos sieltä ei vastata edes ostokysymyksiin, niin tuskinpa vastailee mihinkään muuhunkaan...
    Ko. puljusta en osaa sanoa mutta yleensä takuasiat ulkomaille ovat kohdallani mallikkaasti.

    Tosin tuohon hintaan en edes viitsisi vaivautua.
  21. #21
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 15 2008,21:23) kirjoitti
    Ko. puljusta en osaa sanoa mutta yleensä takuasiat ulkomaille ovat kohdallani mallikkaasti.

    Tosin tuohon hintaan en edes viitsisi vaivautua.
    Aivan, jos n. 45 euroa maksaa pari niin nuohan ei ole enää hirveästi laadukkaita halogeeneja kalliimpia.
    Itse tilasin viimeksi pari settiä H7:aa, yksi setti autossa, yksi kpl meni pyörään ja yksi on koko ajan varalla.
    Ja maksoin muistaakseni kympin enempi satsista
  22. #22
    Lainaa (zpete @ Loka. 15 2008,21:29) kirjoitti
    Aivan, jos n. 45 euroa maksaa pari niin nuohan ei ole enää hirveästi laadukkaita halogeeneja kalliimpia.
    Itse tilasin viimeksi pari settiä H7:aa, yksi setti autossa, yksi kpl meni pyörään ja yksi on koko ajan varalla.
    Ja maksoin muistaakseni kympin enempi satsista *
    Tilauksia EU:n ulkopuolelta tehdessä kannattaa pitää se vara että hinta on alle 45€ vielä tullaus hetkelläkin, koska alle 10€ laskua ei peritä.
    (45€ x ALV 0,22=9,9€)



  23. #23
    Joo ei taida ne suomisarjat olla sen kummosempia paitsi hinnaltaan.

    Jonku 10 honkkari satsia kaikkiaan oon tilannu itelleni ja kavereille viimesen 4 vuoden aikana ja kaikki pelaa vielä. Yksi polttimo on palanut, mutta se oli virallisella D2S kannalla niin oli helppo hommata korvaava Philips tilalle. Toki jos jollain kertyy törkeästi enemmän kilometrejä / vuosi niin silloin voi palaa tai hajota aiemmin, mutta toi hinta on tosiaan niin halpa, että vaikka joka vuosi tilaa uuden setin niin se on pieni hinta siitä lisä valosta.

    Tällä hetkellä mopossa 2xH4 Bi:t ja autossa lyhyissä D2S ja pitkissä H7, kaikki siis xenoneja, kyllä näkee eikä oikein suunnattuina häikäse vastaantulijoitakaan sen enempää kuin halogenit.
    ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
  24. #24
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 15 2008,16:42) kirjoitti
    Ei ole tapana mainostaa mutta nyt on pakko heittää vinkki.
    Esimerkiksi H7 setti 58$
    Pitää sisällään siis kaksi ballastia/poltinta ja tuossa on jo toimituskulutkin mukana.
    Intouduin tuolta satsin tilaamaan ja reilussa viikossa saapuivat.
    Noin 46e tänäpänän kurssilla mutta verotus ei vielä aivan kiristynyt niiden päänmenoksi.
    Sitten vain ihmettelemään miten sen saisi tuonne mopottimeen kytkettyä. Ohjeet ovat aika hervotonta "Made Kiinan sisällä" -englantia mutta onneksi on kuviakin
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  25. #25
    Lainaa (Tympeysmies @ Loka. 28 2008,18:05) kirjoitti
    Intouduin tuolta satsin tilaamaan ja reilussa viikossa saapuivat.
    Noin 46e tänäpänän kurssilla mutta verotus ei vielä aivan kiristynyt niiden päänmenoksi.
    Sitten vain ihmettelemään miten sen saisi tuonne mopottimeen kytkettyä. Ohjeet ovat aika hervotonta "Made Kiinan sisällä" -englantia mutta onneksi on kuviakin *
    Kytkentä on helppo homma, mutta ballasteille tilan löytäminen monesti teettää töitä.

    Plus ja miinus PITÄÄ kytkeä oikeinpäin, muuten et voi tehdä mitään väärin.



  26. #26
    Olis kans ehkä hieman mielenkiintoa, mutta ei tiedä jaksaako ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  27. #27
    mitäs nuo toimituskulut on tuolta tilattaessa vai sisältyvätkö jo hintoihin?
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  28. #28
    Lainaa (Metallimies @ Loka. 28 2008,22:27) kirjoitti
    mitäs nuo toimituskulut on tuolta tilattaessa vai sisältyvätkö jo hintoihin?
    Lueppa viestini tarkemmin...
  29. #29
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 28 2008,19:37) kirjoitti
    Kytkentä on helppo homma, mutta ballasteille tilan löytäminen monesti teettää töitä.
    Jees, kun ohjeista löysi epäkielikohinan seasta sen olennaisen kuvan, niin eipä tosiaan ole kovin mutkikasta.
    Painolastin ripustaminen voi kyllä vaatia vähän miettimistä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Tympeysmies @ Loka. 29 2008,19:37) kirjoitti
    Painolastin ripustaminen voi kyllä vaatia vähän miettimistä.
    Kävipä tuuri. GSX650F:n katteen alla oli toki ruhtinaallisesti tilaa, mutta mikä parasta, löytyi pari ruuvia juuri sopivalla etäisyydellä toisistaan ja ballastin sai vain ruuvattua suoraan kiinni ilman mitään kikkailuja


    Piuhoja piti pätkiä ja kytkeä uusiksi että sai umpion alkuperäisen takakorkin pidettyä käytössä, kseenonin mukana tullut oli ihan liian pieni reiän tukkeeksi, ja muutenkin vähän kyseenalainen muovitulppa.

    Vähän vilpoista hommaa (neljä astetta) pihamaalla ja katteita sai purkaa ja koota aika lailla, mutta tulipa tehtyä.

    Kun tuli pimeä, alkoi myös sataa, joten en viitsinyt lähteä tekemään käytännön koetta tänään. Kyllä siinä ainakin kirkas, odotetun sävyinen valo palaa.

    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen