Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Päivää!

    Lueskelin tuossa näistä käynnissä olevistä rengasratsioista ja mietin että mites sileäksi porukka on omat Misukan PP 2CT:t ajellut? Itselläni on keskeltä aika sileät, reunoilla pari milliä uraa.

    Ihmettelen vaan kun eihän niissä ole uutenakaan keskellä uraa kuin pari milliä, vai muistanko ihan väärin?
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  2. #2
    Muistat.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  3. #3
    Komps On niissä hieman enemmän kun pari milliä uutena...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  4. #4
    Tuskin mp-renkaisiin mitään orjallista sääntöä on, onneksi. Onhan vaikkapa Z6 täysin sileä keskeltä - eikä käsittääkseni laiton tietenkään.

    -hh-

    e: niin, topiciin: kankaille on ihan säästösyistä ajettu Power 2 CT:t pari sarjaa



  5. #5
    Eikös se nykyisin oo minimi urasyvyys 1.5mm koko renkaan alueella. Siis uran kohdalla- ei siinä missä ei oo uraa, esim keskellä.
    Ja tietty uran päät jotka on alun perinkin matalat.

    Edit. jjarilla oli enemmän tietoo - 1.0mm uraa.

    Kyllä se periaatteessa on ihan tarkasti määrätty ja mitattavissa, mut miten tiukasti sitä valvotaan ja puututtaan on eri juttu.

    Joskus muinoin sääntö oli muistaakseni jotenkin et *25% keskiviivasta ja siitä reunaanpäin piti olla sen 1.5mm vaiko 1mm, keskeltä sai mennä sileemmäksikin. Saatan kyllä muistaa väärinkin...



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Jees, uutta alle siis ja ihmettelyt sikseen. Vanhat savutellen roskiin.

    Ei kait niissä kuitenkaan yhtä paljon uraa keskellä ollut kuin esim. Diabloissa? Siis ne pikku urat ihan keskellä.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  7. #7
    Lainaa (specka @ Syys. 01 2009,14:48) kirjoitti
    Eikös se nykyisin oo minimi urasyvyys 1.5mm koko renkaan alueella.

    Joskus muinoin sääntö oli muistaakseni jotenkin et *25% keskiviivasta ja siitä reunaanpäin piti olla sen 1.5mm vaiko 1mm, keskeltä sai mennä sileemmäksikin. Saatan kyllä muistaa väärinkin...
    Pari viikkoa sitten katsastusmies sanoi että 1mm pitäisi uraa olla.
  8. #8
    No, yhden ylesimmän rinkulan eli Z6:n urasyvyys on keskellä uutena 2,5 sm leveydellä tasan 0,0 milliä. Ja märkäpito mitä mainioin

    -hh-

    PS. On tää kans menossa ihme lastentarhapuuhasteluksi: renkaiden uramillejä, putkien e-merkkejä, katsastuspakkoja, huomioliivejä, etukilpiä...
  9. #9
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (harmaahukka @ Syys. 01 2009,14:59) kirjoitti
    PS. On tää kans menossa ihme lastentarhapuuhasteluksi: renkaiden uramillejä, putkien e-merkkejä, katsastuspakkoja, huomioliivejä, etukilpiä...
    Älä nyt. Olisiko ollut vuosi vai kaksi takaperin kun oikein moottoripyöräpoliisi näytti telkkarissa miten huonosti moottoripyörä pysähtyy kun rengas on kulunut kankaille. Pisti vaan "vähän" naurattamaan kun poliisisetä tosissaan selittää huonosta hidastuvuudesta samalla kun näytetään videokuvaa takarengas lukossa jarruttavasta mopopoliisista joka ei käyttänyt etujarrua lainkaan. Jännä homma että jarrutus meni pitkäksi... Kumpikohan tuossakin oli vaarallisempaa, jarrutustyyli vai takarenkaan kuluneisuus?

    Itse tulee kyllä vaihdettua rinkulat ihan hyvissä ajoin. pitemmälle reissulle ei viitsi lähteä jos tietää, että kumit ovat aivan finaalissa. Vanhoilla metukoillakin olisi sopivasti ajellut Kemoran ratapäivät, mutta viimeistään takaisintulomatkalla olisi renkaan keskelle kulunut ura josta kankaat paistaa. Siinä vaiheessa on sama asennuttaa se uusi kumi 800km aikaisemmin, kuin ostaa se jumalattoman kallis kumi jostain pikkupajasta.

    Ontopic: Kyllä noissa Pilot Power 2CT:ssä on luokkaa 5-6mm uraa keskelläkin. Aivan reunoilla uraa on "vain" 3-4mm. Onhan siellä ne kulutusmerkitkin joista voi päätellä kumin olevan vaihtokunnossa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Juutana @ Syys. 01 2009,15:51) kirjoitti
    Älä nyt. Olisiko ollut vuosi vai kaksi takaperin kun oikein moottoripyöräpoliisi näytti telkkarissa miten huonosti moottoripyörä pysähtyy kun rengas on kulunut kankaille. Pisti vaan "vähän" naurattamaan kun poliisisetä tosissaan selittää huonosta hidastuvuudesta samalla kun näytetään videokuvaa takarengas lukossa jarruttavasta mopopoliisista joka ei käyttänyt etujarrua lainkaan.///
    Joo, järki käteen, totta kai: kangaskumit ajetaan loppuun lähikortteleissa ja liikenteeseen lähdetään aina kunnossa olevilla renkailla.

    -hh-

    PS. Kyllähän melkein sileäksi kulunut rengas on kuivalla kelillä loistavasti pitävä tassu. Kankaille kuluneilla renkailla ei sen sijaan jostain syystä ole vielä koskaan tullut testailtua varsinkaan jarrumatkoja

    (oishan se poliisisetä voinut näyttää kuinka hyvin etunen lukossa jarrutetaan pitkää mustaa viivaa kankaille kuluneella nakilla )