Onkos kenelläkään kokemusta tuneboyn käytöstä ja säätämisestä?
Itse olisi tod näk ensi viikolla tarkoitus tilata säädettävä ruisku 690 SMC:hen kun saan mopon takaisin ajoon.
Tällä hetkellä on jo akran kokoputkisto ja avarampi ilmansuodatin.
Ens viikolla löytyy vielä avarrettu kansi ja factory replica nokka-akseli. Joten varmaan olis syytä jo ruveta seoksiakin hämmästelemään...
Toimiiko tuneboy vai onko muitakin vaihtoehtoja tarjolla...
Kokemusta ei oo , mutta supermotojunkie foorumilla on aika paljon tosta keskustelua. Näyttäis olevan siellä suunnassa ainakin pientä alkukankeutta sen tuneboyn kanssa.
Helppoa ku p*llun pesu. *Säätöä varten kannattaa hommata kunnollinen laajakaistalambda tiedonkeruulla. *Mulla on SS900 ducatissa tuneboy flash ja dataa ajelen talteen innovaten LM-2 laajakaistamittarilla. *
Laitteen analogiseen sisääntuloon olen laittanut kaasun asennon. *Sen lisäksi lokiin tallentuu seos ja kierrokset. *Näillä pääsee aika pirun hyvin alkuun. *Oon muutaman iltana säädellyt karttaa ja nyt homma alkaa olemaan siinä mallissa että AFR näytössä seilaa kokoajan joku luku 12,5-13 välillä. *Sytkää en oo itse vielä uskaltanut härkkiä. *Se olis parempi tehdä dynossa nakuluurit päässä. *Ei viitti ajaa ilman pottaa peltorit päässä maantiellä ;)
Täältä löytyy tarinaa alkukankeuksista *ja siitä miten homma lähti futaamaan. *http://jakoavain.wordpress.com/category/auto-ja-mp/
Kankeudet johtuivat lähinnä Suomen pään kyvyttömyydestä auttaa ohjelman käyttöönotto-ongelmissa. *Jos tommosen hommaat, tilaa se suoraan Australiasta. *Sitten on tukikin kohdallaan. *Euroopan diileriä ei taida tuneboyllä edes olla tällä hetkellä. *Ausseista kyllä apu löytyy jos osaa vähän englanniksi raapia sähköpostiin ongelmiaan.
Älä nyt ainakaan mihinkään commanderiin sorru, kun voit samalla muuttaa koko moottorinohjauksen säädettäväksi. *Ulkomaiden ktm boardeilla on ollu tosta paljonkin juttua. Jos ei itseä huvita säätää niin kyllä ton säätäminen pitäis onnistua keneltä vaan, jolla on laitteet säätöhommia varten. *Imaise tunedit *koneelles ja katsele miltä se näyttää. *Ei oo mikään maailman ihmeellisin juttu.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
nyt on tuneboy tilattu maapallon toiselta puolelta. Saa nährä millon tulee vai tuleeko ollenkaan.
Dynossa olis tarkotus käydä kohdalleen säätämässä joten en ainakaan vielä rupee mitään laajakaistalambaadoita hommaamaan, mutta ihan perus lambdamittari kyllä vähän kiinnostais.
ASIAA!! sitten vaan dynolappua skannerin väliin ja näytille(mökkimopo @ Syys. 02 2009,17:51) kirjoitti
kerro ihmees sitten kun sen saat, että miten kaikki sujuu... asennus, dynotus, perstuntuma ymsyms...
No ny on mopediin tuneboy asennettu ja penkissäkin käyty! 71hp irtosi!
Tuneboyn tilaus asennus ja penkissä säätö oli helvetin helppoa ja vaivatonta! Säädötkin oli suht kohdallaan yläpäässä kävi vähän rikkaalla ja senkin kohdalleen säätöön meni n.10minuuttia. Helppoa kun ei tartte kun hiirtä vähän heilutella ja arvot muuttuu.
Pikkasen jos on tietokoneiden kanssa plärännyt niin ei pitäisi olla vaikeeta!
Mulla Tuneboy ylimääräsenä! Tarvii viel sen ECU kohtasen lisenssin, mut muuten täydellinen paketti!
100E
Laita YVtä