Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 179:sta
  1. #31
    Kaikkein eniten tossa ahdistaa se, että täytyy antaa oma kulta jonkun toisen perseen alle
  2. #32
    Lainaa (jr66 @ Elo. 31 2009,23:11) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Elo. 31 2009,22:27) kirjoitti
    Lainaa (Spede1 @ Elo. 31 2009,22:03) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Elo. 31 2009,22:01) kirjoitti
    Kävin toissa viikolla muutoskatsastamassa akran pöntöt. Läpihuutojuttu, kun niissä on E-leimat. Jollei olisi ollut ei muutoskatsastusta olisi suoritettu ollenkaan älämölöstä riippumatta. Ja halpaa oli * oikea hinta olis ollut 75€, mutta muija ehti sanoa 60€ ennen kuin toinen ehti korjaamaan joten sain sen sitten vissiin säälistä halvemmalla.

    Katsastusmies katsoi E-hyväksynnät ja kirjasi ne ylös, mopo tulille ja yksi kierrätys about 3000rpm ja sitten sammutus. Mopon syynäämiseen meni minuutti ja otteen kirjoittamiseen 15 min. Nyt otteessa lukee:"Ajoneuvoon vaihdettu Akrapovic merkkiset äänenvaimentimet, Vaihdettujen osien määrä 21.08.2009 yhteensä 1.o%"

    Tiedä häntä onko siitä sitten mitään iloa tuolla liikenteessä jos veemäinen gyy sattuu vastaan? Ainahan sitä voi määrätä katsastukseen jollakin tekosyyllä jos vituttaa tarpeeksi...
    Missä kävit? Mittasko ne metelit?
    Hyrylässä kävin, eikä mitattu mitään. Korvalla kuulosteli hetken...
    Korvakuulolta sisällä hallissa vai ulkona avaralla pihalla ? On meinaan hiukkasen eroa äänissä.
    Korvakuulolla pihalla, eikä sillä ole merkitystä koska E-hyväksyntä riittää konttorilla.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  3. #33
    Lainaa (harmaahukka @ Elo. 31 2009,21:53) kirjoitti
    Vallitseva vähäbyrokraattinen nykytilannehan on ollut suorastaan erinomainen, mikäli sitä verrataan kaikkiin mahdollisiin edessä odottaviin realistisiin kauhuskenaaroihin*.

    (*Rakentelupykäläviidakko on tietysti eri lukunsa, mutta nyt tarkoitan lähinnä katsastusvapautta ja fiksua tapaa katsoa kohtuullisen suvaitsevaisesti perustuuninkia, kuten slipareita, suutinvaihtoja yms. pikkupuuhaa)

    -hh-

    PS. Valitettavasti motoristeilla ei vaikuta olevan minkäänlaista konsensusta yhteisistä eduistaan, kuten tämän ketjun eräistä postauksia voi aika iisisti päätellä.
    Nykyinen vähäbyrokraattisuus on tietysti tavallaan hyvä juttu, mutta valitettavasti se ei perustu lakiin. Seurauksena on mainitsemani villi länsi, jossa ajellaan millä putkilla sattuu huvittamaan ja poliisi määrää satunnaisotannalla (ja joskus stetson-harrison-menetelmällä) seuraamuksia. Vituttaa, jos sattuu kohdalle, muttei ainakaan melua hillitse, eikä edesauta lainkuuliaisuutta.

    Meluhommassa oli vain ajan kysymys, milloin paska osuu tuulettimeen. Huolimatta siitä, että käytäntö tullee tiukkenemaan, päätettiin olla mukana tässäkin keikassa ja tehtiin perusteltu ehdotus uudeksi laiksi. Ehdotetuilla säännöillä muutoskatsastus olisi mahdollista tehdä (ei tietenkään millä tahansa putkilla) ja verrattuna vuosikatsastukseen siinä valvonnan kustannukset kohdistuisivat vain niille, jotka putkia muuttavat.

    Ehdotus meni lausunnolle aika pitkälti sellaisenaan, mutta saa nähdä, mitä sieltä lopulta tulee ulos.

    Mitä tulee harrastajien konsensuksen puuttumiseen, en voisi olla enempää samaa mieltä. Ikävä kyllä.
    High Stuck Are Wit To
  4. #34
    Tämä on vasta alkusoittoa siitä, kuinka tulevan parinkymmenen vuoden aikana tullaan harrastustoimintaa vaikeuttamaan..
    Polttomoottorilla huvikseen päristely on todnäk. yhtä paheksuttavaa ja kallista kuin tupakointi nykyään, verraten vaikka -70 lukuun..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  5. #35
    Lainaa (NOx @ Elo. 31 2009,22:54) kirjoitti
    Sen verran tämä turha, mutta vaarallinen lausunto ottaa nuppiin, että laitoin viestiä menemään muutamalle kansanedustajalle.

    En hyväksy sitä, että turhasta ja olemattomin hyötyperustein ollaan luomassa katsastuskonttoreille rahastusautomaattia. Auton sentään voi kuntotarkastuttaa konttorilla, mutta moottoripyörät ovat kyllä ihan eri maailmasta. Ei niin mitään vastinetta tiedossa. Melutason mittaus kerta vuoteen on sekin aika turha jumppa. Putket on vaihdettu leiman jälkeen viidessä minuutissa eikä poliisilla edelleenkään ole yhtään sen enempää resursseja valvoa millä putkilla porukat ajelee.
    +1. Juuri näin.
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  6. #36
    www.sunkatsastus.fi

    Tuolla on ihan hyvällä ajatuksella alkua tekevä liikeidea noin niinkuin yleisesti jo autonkin katsastuksia ajatellen....
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
  7. #37
    Sori vähän OT, mutta meilläpäin on mäen päällä torni, jossa kilkuttavat jotain s..tanan kelloa iltaisin ja viikonloppuisin niin, ettei siltä melusaasteelta pysty suojautumaan. Etenkin sunnuntai aamuisin tämä h.lvetillinen kilkatus alkaa jo aamusta.

    Miksi kukaan ei puutu todelliseen melusaasteeseen, joka ihan oikeasti kiusaa ihmisiä eli vaadin kirkonkelloille katsastusta melusaasteen takia!!!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  8. #38
    V..kun tekis heittää näitä kailottavia jäätelöautoja kivellä ikkunasta sisään, kuuluu nimittäin kovemmin kuin yksikään mp tai edes mopot. Millähän oikeudella muuten ne saa kailottaa asuinalueella ?
    Kyllä muuten lähtee harrastepelit rekisteristä takuu varmasti jos tuo katsastus tulee, vaikka katsastus maksaisi vain kympin niin monesta kertyy jo iso summa. Kyllä se vain napsahtaa vakuutuyhtiön nilkkaan!
    Protestina pidän yhden kakstahdin rekisterissä ja katsastan orkkisputkilla ja ajelen iltaisin suorilla putkilla öisin pitkin kyliä, lähtee nimittäin karmee meteli 3-sylinterisestä!
    Tekevät juppiharrastusta tästäkin, ei se rikasta paljon rasita tämäkään, kuten ei TV-lupa, auton käyttömaksu, piiloveroja joilla saadaan pienituloista kyykytettyä!
    Saatana mikä kapitalistinen poliisi hyysäys rangaistus valvonta valtio tästä on tullut :-(
    Vastarannankiiski
  9. #39
    Lainaa (JaZZo @ Elo. 31 2009,18:21) kirjoitti
    noh, muutoskatsastan pyöräni tällä viikolla ja kaikki muutokset tulee otteeseen. siinähän alkaa joku tinanappi pätemään kun on paperit kunnossa.
    No, voihan ketura jos tulee katsastus pakko

    Mites toi muutoskatsastus? Tarviiko muita modeja, kun putki hyväksyttää (esim. vilkut, kilpitelineet tms.) ja onkohan siinnä muutoskatsatuksessa jotain erikoista mitä tulisi huomioida? Rengasprofiiliahan sai vähän muuttaa muistaakseni, mut esim. joku kilpivalon puute, tuleeko se jotenkin huomioida. OT, mut pakko kait hoitaa tälläinenkin jos tosiaan alkavat pyöriä katsasteleen...
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  10. #40
    Ehdotan tarkempia vuosittaisia vero- ja tilintarkastusta AKE:lle. Perusteluna jatkuvien aivopierujen aiheuttamat melu- ja hajuhaitat, sekä ilmeisesti liian suuren budjetin aiheuttama tarpeeton ja ylimääräinen toiminta. Koska kysymyksessä on veronmaksajien varoilla toimiva instanssi, tulisi turha, vahingollinen ja kallis toiminta pyrkiä vähentämään minimiin mahdollisimman pian.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #41
    Olin aikonut avata aiheesta ihan oman topicin, mutta harmaahukka ja Juutana jo ehtivätkin samoista asioista mainita.

    Mielessäni on ollut, että kun tämä katsastusvelvoite kuitenkin tulee päällensä, niin miten me haluaisimme katsastuksen hoidettavan? Onhan joka konttorilla oma raskaaseen kalustoonkin erikoistunut katsastaja, mutta ilmaventtiilien ruuvaaminen paikoilleen lienee kuitenkin helpompaa kuin kaikkien erityylisten moottoripyörien varma hallinta? Vai olisiko englantilainen tyyli ok, jossa pyörän omistaja/haltija itse ajaa rullille ja käyttää pyöräänsä? Minun mielestäni viime mainittu.

    Lueskelin toisaalla foorumista, että Englannissa oli kaveri ollut katsastamassa maxiskootteriaan ja katsastaja oli käskenyt laittaa vapaalle ja kierrokset ylös muistaakseni melumittauksen takia. Eli muitakin kuin musiikillisia eroavaisuuksia mielipiteissä ja käsityksissä tulee varmaan Suomessakin olemaan.
  12. #42
    Lainaa (Miq @ Syys. 01 2009,08:45) kirjoitti
    Lainaa (JaZZo @ Elo. 31 2009,18:21) kirjoitti
    noh, muutoskatsastan pyöräni tällä viikolla ja kaikki muutokset tulee otteeseen. siinähän alkaa joku tinanappi pätemään kun on paperit kunnossa. *
    No, voihan ketura jos tulee katsastus pakko

    Mites toi muutoskatsastus? Tarviiko muita modeja, kun putki hyväksyttää (esim. vilkut, kilpitelineet tms.) ja onkohan siinnä muutoskatsatuksessa jotain erikoista mitä tulisi huomioida? Rengasprofiiliahan sai vähän muuttaa muistaakseni, mut esim. joku kilpivalon puute, tuleeko se jotenkin huomioida. OT, mut pakko kait hoitaa tälläinenkin jos tosiaan alkavat pyöriä katsasteleen...
    Jos pyöriä aletaan katsastamaan, niin noilla putkien muutoskatsastuksilla ei ole mitään hyötyä, kun päästöjä ryhdytään myös luonnollisesti tarkkailemaan...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  13. #43
    Lainaa (dYNY @ Elo. 31 2009,23:25) kirjoitti
    Korvakuulolla pihalla, eikä sillä ole merkitystä koska E-hyväksyntä riittää konttorilla.
    Taitaa tuo E-leima olla se ainoa juttu jonka osaavat tarkistaa. Itse aikanaan tuon Reveren maahantuontikatsastanut ja ihan samalla tavalla se homma jäi pelkkien paperien + E-merkintöjen syynaamiseksi. Tuosta ilosta toki rokotettiin "kiwasti", mutta pakkohan se oli jotta sai leimat poikeisiin papruihin ja mopon FIN-kilpiinkin

    Mitenkäs muuten kun kiinalainen duunaa sulle pöntön vaikka läkkipellistä, nakkaa siihen esim. Akran leimat kylkeen ja kaivertelee moiset E-merkinnät viereen. Vaan mitä sanoo Suomen viranomainen? Melua varmasti löytyy kuin pienestä pitäjästä, mutta merkinnät on kyllä "kohillaan". Helpointa varmasti valojen kanssa, muovimuottiin kun ei ole kummoinen juttu "E-merkintöjä" lisätä
    - Pyörä myyty jo pois -
  14. #44
    Lainaa (fjrdgtmc @ Syys. 01 2009,08:28) kirjoitti
    V..kun tekis heittää näitä kailottavia jäätelöautoja kivellä ikkunasta sisään, kuuluu nimittäin kovemmin kuin yksikään mp tai edes mopot. Millähän oikeudella muuten ne saa kailottaa asuinalueella ?
    Haha, jätskiauto pysähtyy mun talon eteen ja huudattaa pilliään siinä. Samoin naapurin mopopojat huudattaa mopojansa päivät pitkät... No, pitäähän tuo remuksen gp-"vaimenninkin" jonkun verran möykkää jos kierrättää :P

    Jostain syystä ei vituta yhtään? Mutta tuntuu joillain olevan joku panta vähän turhan tiukalla...

    Rennosti vaan ihmiset.
  15. #45
    Lainaa (dYNY @ Elo. 31 2009,22:01) kirjoitti
    Tiedä häntä onko siitä sitten mitään iloa tuolla liikenteessä jos veemäinen gyy sattuu vastaan? Ainahan sitä voi määrätä katsastukseen jollakin tekosyyllä jos vituttaa tarpeeksi...
    Näinhän se on. Jos gyyn korvaan äänet ovatkin liian kovat, niin voi määrätä katsastuskonttorilla käynnin tai sitten jostain muusta jännästä jutusta.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  16. #46
    Heh. Se nyt vielä puuttuisi, että itse tekisi katsastusduunit ja katsastusyhtiölle luovutettaisiin lompsasta kaikki löydetyt rahat

    Toisaalta kerrassaan nerokas rahastusmenetelmä, jota voi suositella joka bisnesalalle - asiakas tekee, asiakas maksaa. Vain leima tulee firmalta

    -hh-

    PS. Jos vielä mopoilis katsastuskauden alettua, niin olisihan vaihtoehtokin absurdi: hiukka koomista konttorilla aloittaa tapahtuma selittämällä inssille, että "Ykkönen on alhaalla, siis se vasen poljin... varovasti nyt kaasua... katse eteen..."
  17. #47
    Kyllä se luitakin alkaa vituttamaan kun kasvaa mopo iästä pois
    Vastarannankiiski
  18. #48
    Lainaa (harmaahukka @ Syys. 01 2009,09:06) kirjoitti
    Toisaalta kerrassaan nerokas rahastusmenetelmä, jota voi suositella joka bisnesalalle - asiakas tekee, asiakas maksaa. Vain leima tulee firmalta
    Unohdit vielä lakimääräisyyden että se freesi leima on siihen papruun saatava kerran vuoteen. Tuohon vielä (about) monopoli-asema, niin mikäs sitä olisi yrittäjänä ollessa. Rahantuloa ei voisi estää
    - Pyörä myyty jo pois -
  19. #49
    Näitä kommentteja lukiessa alkaa tuntua, että katsastusmiehet ja -naiset ovatkin niitä kaikkein tyhmimpiä (jopa poliiseja ja virkamiehiä alempana?).. Oliskohan niillä jollain kuitenkin ollut moottoripyörä tai edes vaihteellinen mopo?

    Itse asiasta en kyllä innostu, mutta ääniin saisi kyllä puuttua. Toki pelkkä katsastus ei kaikkiin pure.
    Tässä taitaa käydä nyt niin, että sitä (kaikki) saa mitä (jotkut) tilaa.
  20. #50
    Itse haluaisin nähdä miten ällainen päästömittaus suoritettaisiin. Jos esimerkiksi verrataan saman ikäistä HD:tä ja japanian pyörää, niin siinä missä Harrikan putkesta syöksee vielä nokikokkareita ja käsinpideltävää pakokaasua, tupruaa pienestä kawasuzukista hengitettävää huoneilmaa. Miten tehdään rajat?







    *merkit viitteellisiä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  21. #51
    Mul on hyvä idea, ehdotetaan että katsastus on vapaaehtoista .

    Ai niin, niinhän saa tehdä jo nykyäänkin kuka tahansa

    Olen itse edelleen samaa mieltä, kuin ennenkin. Liikennepoliisi hoitamaan asiaa tiukemmin, jos jollain on asiaan jotain sanomista. Ylilyönti-putkistot katsastukseen kadulta, kyllä ne sillain ennemmin tulee hoidettua, kuin järjestelmälllisen pakon kautta kaikille pyörille. Ja kuten joku neropatti aikaisemmin totesi, putkistojen takasin ruuvaaminen tai killereiden asentaminen vie 5 min maksimissaan ja valvonta on samalla tasolla, kuin ennenkin.

    Järjetöntä byrokratiaa, jos ei ole valvontaa (piste)

    Miten me ollaankaan selvitty tähän asti

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  22. #52
    Lainaa (archer @ Syys. 01 2009,07:40) kirjoitti
    www.sunkatsastus.fi

    Tuolla on ihan hyvällä ajatuksella alkua tekevä liikeidea noin niinkuin yleisesti jo autonkin katsastuksia ajatellen....
    Tuo on hyvä liikeidea ja nimenomaan liikeidea, se ei ole mikään pelastusarmeija missä katsasetaan ilmaiseksi. Mielenkiinnolla jään odottamaan tämän konseptin katsastushintoja. Miksi myydä halvalla kun asiakas maksaa naapuriin enemmän... Katsastushinnat eivät tule oleellisesti halpenemaan vaikka autokorjaamot jatkossa saisivat toimiluvat katsastustoimintaan.
  23. #53
    Lainaa (HiTec @ Syys. 01 2009,08:59) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Elo. 31 2009,23:25) kirjoitti
    Korvakuulolla pihalla, eikä sillä ole merkitystä koska E-hyväksyntä riittää konttorilla.
    Taitaa tuo E-leima olla se ainoa juttu jonka osaavat tarkistaa. Itse aikanaan tuon Reveren maahantuontikatsastanut ja ihan samalla tavalla se homma jäi pelkkien paperien + E-merkintöjen syynaamiseksi. Tuosta ilosta toki rokotettiin "kiwasti", mutta pakkohan se oli jotta sai leimat poikeisiin papruihin ja mopon FIN-kilpiinkin

    Mitenkäs muuten kun kiinalainen duunaa sulle pöntön vaikka läkkipellistä, nakkaa siihen esim. Akran leimat kylkeen ja kaivertelee moiset E-merkinnät viereen. Vaan mitä sanoo Suomen viranomainen? Melua varmasti löytyy kuin pienestä pitäjästä, mutta merkinnät on kyllä "kohillaan". Helpointa varmasti valojen kanssa, muovimuottiin kun ei ole kummoinen juttu "E-merkintöjä" lisätä
    Jos katsastuksessa syynätäään pelkkiä e-merkintöjä niin niiden tekemisellä voisi tehdä joku pientä bisnestä. Ihan mahdotonta on katsastusmiesten selvittää onko merkintä valmistajan vai paikallisen kyläsepän tekemä. Vaikka se jotenkin selviäisikin, että merkintä on itse tehty niin ei siitä mitään rangaistusta voi määrätä koska mahdotonta olisi näyttää toteen, että omistaja on sen siihen laittanut. Tietysti voisi ajatella, että vaadittaisiin vaimenninta koskevat dokumentit mutta miten se taas onnistuu tällä hetkellä käytössä oleviin pyöriin kun niitä ei ole tähän mennessä vaadittu.
    GSF1200S
  24. #54
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 01 2009,10:29) kirjoitti
    Itse haluaisin nähdä miten ällainen päästömittaus suoritettaisiin. Jos esimerkiksi verrataan saman ikäistä HD:tä ja japanian pyörää, niin siinä missä Harrikan putkesta syöksee vielä nokikokkareita ja käsinpideltävää pakokaasua, tupruaa pienestä kawasuzukista hengitettävää huoneilmaa. Miten tehdään rajat?







    *merkit viitteellisiä.
    Höpö Höpö,
    Vaikka merkit on viitteellisiä, Niin Jenkeissä ja Kaliforniassa on aina ollut tiukemmat saaterajat kuin Japanin pojilla...Tietty jos vertaat aikaan ennen mailmansotia, Millon kinkit vasta rakentelivat/Kopiovat tuotantolinjoja
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  25. #55
    Lainaa (Miq @ Syys. 01 2009,08:45) kirjoitti
    Lainaa (JaZZo @ Elo. 31 2009,18:21) kirjoitti
    noh, muutoskatsastan pyöräni tällä viikolla ja kaikki muutokset tulee otteeseen. siinähän alkaa joku tinanappi pätemään kun on paperit kunnossa. *
    No, voihan ketura jos tulee katsastus pakko

    Mites toi muutoskatsastus? Tarviiko muita modeja, kun putki hyväksyttää (esim. vilkut, kilpitelineet tms.) ja onkohan siinnä muutoskatsatuksessa jotain erikoista mitä tulisi huomioida? Rengasprofiiliahan sai vähän muuttaa muistaakseni, mut esim. joku kilpivalon puute, tuleeko se jotenkin huomioida. OT, mut pakko kait hoitaa tälläinenkin jos tosiaan alkavat pyöriä katsasteleen...
    Eilen kävin auton katsastamassa, niin samalla kysäisin moottoripyörän muutoskatsastusta jos on äänenvaimennin vaihdettu. Ei kuulemma tarvitse katsastaa jos on E-hyväksytty vaimennin...
  26. #56
    Tää on just tätä Pelkkää rahastuksen makua.Paljonkohan pyörän katsastus sit maksais 80€ ? KAIKILLE AKE URPOILLE.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  27. #57
    Lainaa kirjoitti
    Eilen kävin auton katsastamassa, niin samalla kysäisin moottoripyörän muutoskatsastusta jos on äänenvaimennin vaihdettu. Ei kuulemma tarvitse katsastaa jos on E-hyväksytty vaimennin...
    On taas katsastaja ollut ihan pihala asiasta, koska rakennemuutos päätöksessä sanotaan:

    7 §
    Pakoputken ja äänenvaimentimen muutokset

    1. Moottoripyörän alkuperäisen pakoputkiston tai äänenvaimentimen saa korvata toisella pakoputkistolla tai äänenvaimentimella tai moottoripyörän pakoputkistoa ja äänenvaimenninta muulla tavalla muuttaa. Muutoksen edellytyksenä on, että korvatun tai muutetun pakoputkiston ja äänenvaimentimen suuntaus ja mitoitus vastaavat katsastushetkellä voimassa olevia määräyksiä ja että moottorin äänenvoimakkuus ja pakokaasupäästöt eivät muutoksen jälkeen ylitä moottoripyörän käyttöönottoajankohtana Suomessa voimassa olleita rajoituksia.

    11 §
    Muutoskatsastus

    1. Muutettu moottoripyörä on esitettävä ajoneuvojen katsastuksesta annetun asetuksen (843/89) 22 §:n mukaisesti muutoskatsastukseen, jos rekisteriin merkityt tiedot ovat muuttuneet tai jos moottoripyörään on tehty edellä 2, 3, 5-7 taikka 9 §:ssä tarkoitettuja muutoksia.
  28. #58
    Lainaa (OdeO @ Syys. 01 2009,11:56) kirjoitti
    1. Muutettu moottoripyörä on esitettävä ajoneuvojen katsastuksesta annetun asetuksen (843/89) 22 §:n mukaisesti muutoskatsastukseen, jos rekisteriin merkityt tiedot ovat muuttuneet tai jos moottoripyörään on tehty edellä 2, 3, 5-7 taikka 9 §:ssä tarkoitettuja muutoksia.
    Toivottavasti jokainen, joka hakee Biltemasta putken autoonsa, muistaa muutoskatsastuksen.
    Tasapuolisuuden vuoksi tuo vaatimus koskee luonnollisesti myös autoja?

    PS Miten muuten niiden Monster-Kawojen (ZX-10) kävi, joihin maahantuoja oli asentanut sliparin jo uutena? Siitä ei taida olla mitään merkintää rekisteriotteessa?



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #59
    Lainaa (vetomies @ Syys. 01 2009,12:04) kirjoitti
    PS Miten muuten niiden Monster-Kawojen (ZX-10) kävi, joihin maahantuoja oli asentanut sliparin jo uutena? Siitä ei taida olla mitään merkintää rekisteriotteessa?
    Missäs kawoissa on katti? Poistuiko alkuperäisen vaimentimen mukana vai onko jossain pakosarjan perässä?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  30.  
  31. #60
    Lainaa (vetomies @ Syys. 01 2009,12:04) kirjoitti
    Toivottavasti jokainen, joka hakee Biltemasta putken autoonsa, muistaa muutoskatsastuksen.
    Tasapuolisuuden vuoksi tuo vaatimus koskee luonnollisesti myös autoja?
    Tää on todella huomionarvoinen seikka, kyllähän se niistäkin on melut mitattava. e-merkkejähän noista syynäillään vaihtelevasti jo nyt.
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen