Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Ajosaappaat pitäisi hommata.Onko kellään kokemusta TCX:n INFINITY Gore-Tex saappaista?Ulkonäkö niissä on ihan ok mutta pysyykö vesi siellä missä pitää eli ulkopuolella?Hintalappua kun katsoo niin luulisi olevan kaikinpuolin hyvät 289e! mutta eihän sitä koskaan tiedä.......
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
    Vajaan vuoden noilla ajanut (myös talvella/kylmällä) - tosin TCX Inifinty-nimisinä, mutta sama saapas, firma vaan vaihtoi nimensä viime vuonna. Alussa tuntuivat pikkasen epämiellyttäviltä, mutta kunhan muotoutuivat jalkaan, niin nyt niiden päälläoloa tuskin huomaa.

    Gore-Tex tekee tehtävänsä; vesi ei ole usean tunnin Suomen kesän kaatosadetesteissäkään tullut läpi.

    Ovat kohtalaisen lämpimät; kun lämpötila nousee yli 20C, rupeaa jalat kiehumaan. Vastaavasti kylmällä kelillä en ole tarvinnut edes villasukkia.

    Negatiivista: muoviset soljet hiukan pelottaa, olisivat saanet olla metallia. Soljissa ei tosin vielä ole mitään ongelmaa ilmennyt.
    R1200GSA '11
  3. #3
    Soljet ovat kestäneet kevään aamupakkaset?Nykyisistä MP-asun saappaista meni pakkasella heijastimet muruiksi!
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  4. #4
    On käytössä oxstar-nimisinä kylmän kelin saappaina. *Otin numeroa suuremmat juuri siksi, että mahtuu paksumman sukan kanssa jalkaan. Ja on sitten todella lämpimät, kesäkelille varmaankin liiankin kanssa. *Muuten sellaiset suht tukevat jalkineet ja tosiaan vedenpitävät. Housun lahje menee juuri sopivasti varren päälle.
    *Muovista tehdään nykyään moottorisahan runkojakin, niin miksei nuo soljetkin voisi kestää - aika näyttää.
    Ainakin Tampereen Heinolla oli jokusia hajakokoja alle parin sadan (pari viikkoa sitten havainnoituna)



  5. #5
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 29 2009,14:19) kirjoitti
    Ajosaappaat pitäisi hommata.Onko kellään kokemusta TCX:n INFINITY Gore-Tex saappaista?Ulkonäkö niissä on ihan ok mutta pysyykö vesi siellä missä pitää eli ulkopuolella?Hintalappua kun katsoo niin luulisi olevan kaikinpuolin hyvät 289e! mutta eihän sitä koskaan tiedä.......
    Kun kalvona on aito Gore-Tex, ei vedenpitävyyttä tarvitse epäillä. Jos vuotaa, korjataan takuuseen. Ja toimii. Maksaakin kyllä vähän enemmän ostaessa.
  6. #6
    Mulla on LaJa:n tekemät saappaat ja on olleet toimivat. Lämpimätkin.

    LaJa on Laitosjalkine. Ainoa kotimainen saappaantekijä mopoiluun??

    LaJa

    Älä ruoki lamaa..
  7. #7
    Sievin Jalkineelta löytyy tosi hyvä ajosaapas Gore-Tex vuorituksella. www.sievi.com-tuotteet-ammattilaiset-GoreTex.
  8. #8
  9. #9
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat..

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Lainaa (lato17 @ Syys. 02 2009,19:45) kirjoitti
    Sievin Jalkineelta löytyy tosi hyvä ajosaapas Gore-Tex vuorituksella. www.sievi.com-tuotteet-ammattilaiset-GoreTex.
    Mitä makso.
  11. #11
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #12
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,12:55) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Ei kai sulla mitään Bilteman kamoja ole?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  13. #13
    Lainaa (AimoPamaus @ Syys. 02 2009,21:17) kirjoitti
    Sovita myös SIDIn kengät. *
    Sidi Dry Road:lla on menty jo vuosia ja yhä pysyy vesi pihalla ynnä varpaat lämpöisinä myös hiukka viileämmissäkin keleissä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #14
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,12:55) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Tästäkös kenkä puristaakin!

    Kenkäasiaa
    Hain ihonäyte on haista kaavittu!
  15. #15
    Lainaa (TPM @ Syys. 03 2009,12:57) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,12:55) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Ei kai sulla mitään Bilteman kamoja ole?
    Ei sentään. "Kaverilla".

    Minun kenkäni ovat maailman johtavien motogp-kuljettajien testaamat, maailman parhaista materiaaleista valmistetut racing-käyttöön kehitetyt kilpasaappaat, joiden mekanismit koneistetaan samoilla työkaluilla kuin sveitsiläiset kellot. Niissä on ajonopeutta lisäämässä muun muassa Vented sole, ajonaikaisia ilmavirtoja hyödyntävä ilmastoitu pohjallinen, Metatarsal Control System, sekä täysin uudistettu Torsion Control System. Niiden titaaninen kärkipala kestää kovimmankin asfaltinlaahauksen. Tosin kenkähyllyssä on myös Louisilta tilatut bootsit, joita käytän aika paljon.



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #16
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,13:08) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Syys. 03 2009,12:57) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,12:55) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Ei kai sulla mitään Bilteman kamoja ole?
    Ei sentään. "Kaverilla".

    Minun kenkäni ovat maailman johtavien motogp-kuljettajien testaamat, maailman parhaista materiaaleista valmistetut racing-käyttöön kehitetyt kilpasaappaat, joiden mekanismit koneistetaan samoilla työkaluilla kuin sveitsiläiset kellot. Niissä on ajonopeutta lisäämässä muun muassa Vented sole, ajonaikaisia ilmavirtoja hyödyntävä ilmastoitu pohjallinen, Metatarsal Control System, sekä täysin uudistettu Torsion Control System. Niiden titaaninen kärkipala kestää kovimmankin asfaltinlaahauksen. Tosin kenkähyllyssä on myös Louisilta tilatut bootsit, joita käytän aika paljon.
    Niin munki.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  17. #17
    Lainaa (HiTec @ Syys. 03 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Syys. 02 2009,21:17) kirjoitti
    Sovita myös SIDIn kengät. *
    Sidi Dry Road:lla on menty jo vuosia ja yhä pysyy vesi pihalla ynnä varpaat lämpöisinä myös hiukka viileämmissäkin keleissä
    Mulla kyllä korkkasi vetoketju sidin perferoiduissa kumisaappaissa. On mulla nuo sidin hegittämättömät umpikumisaappaatkin ja lisäksi tourinkikäytössä sidin goretexmonot. En tiedä vedenkestosta, kun en sadetta ole vielä löytänyt niiden kanssa epätoivoisista yrityksistä huolimatta.

    Dainesen goretexmonot kyllä ovat kestäneet matka-ajoa vuotamatta jotain satatuhatta, mutta ovat pitäneet uudesta lähtien vittumaista narinaa, vaikkei mitään ulkoisia osia olekaan.
    Dixi et animam levavi
  18. #18
    Sidi Flexforce SRS krossisaappaat ihan katuajossakin ollut jo kohta kolmatta vai neljättä vuotta.

    Sivuilta kävelty saumat paskaks ja pitää helvetinmoista narinaa, lipattu noin 8 kertaa ja edelleen pysyy kuivina kun työntää sotanorsua savivellin läpi.

    Sen verran tukeva saapas että tuolla kenkii vaikka jääkaappipakastimeen reikiä jos haluaa.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  19. #19
    Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä? Allekirjoittaneella kiinnostaisi hommata ns. yleispätevät kengät joilla reissussa ollessa voi suunnata tarvittaessa illanviettoon paikalliseen tanssiravintolaan.

    Invaderin kengät

    Tai

    NPS:n kengät

    Niin ja tietysti, että onko kokemuksia kyseisistä popoista?
    I'm not totally useless i can be used as an bad example
  20. #20
    Lainaa (1101 @ Syys. 06 2009,22:21) kirjoitti
    Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä?
    Joo oon itsekin aikonut hommata vastaavat, kun nyt kuitenkin joudun välillä työn puolesta oleilemaan pitemmänkin aikaa yhdessä paikassa sisätiloissa - nuo olis kuitenkin vähän mukavammat kuin kunnon ajokengät ja toisaalta ehkä hiukan turvallisemmat kuin Converset...

    Mutta kannattaa varmasti hankkia tuollaiset ilman teräskärkiä, sillä ne kuulemma amputoivat sitten kerralla kaikki varpaat, jos huono tuuri käy...
    FXSB & ZX10R
  21. #21


    Mitä enkö voikkaan luottaa myytinmurtajien suorittamiin testeihin?

    Teistailivat yhdessä jaksossa teräskärkiä juuri kyseisen myytin tiimoilta ja näyttivät päätyvän tulokseen, että siinä vaiheessa jos leikkaa varpaat, niin se on joka tapauksessa pienin murheista. Koska jalkapöytä ja varpaat on muutenkin pas...... Gröhöm hajalla.

    I'm not totally useless i can be used as an bad example
  22. #22
    Lainaa (1101 @ Syys. 06 2009,22:21) kirjoitti
    Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä? Allekirjoittaneella kiinnostaisi hommata ns. yleispätevät kengät joilla reissussa ollessa voi suunnata tarvittaessa illanviettoon paikalliseen tanssiravintolaan.

    Invaderin kengät

    Tai

    NPS:n kengät

    Niin ja tietysti, että onko kokemuksia kyseisistä popoista?
    Mulla on ollut jonkin aikaa ihan suomalaiset Jalaksen tekemä GoreTex, varrellinen ja vetoketjullinen turvakenkä. Pitää veden ulkona loistavasti. Ainoa miinus on se, että nilkalla ei ole juuri suojausta (siksi olen ajatellut ostaa ihan kunnon ajokengät...) vrt. normi ajokenkään. Ja mikä parasta ko. kengät saan ilmaiseksi vaikka joka vuosi (työn puolesta).

    Toisaalta illanviettoon ei ko. kengät sovi. No, motoristitansseihin kylläkin
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  23. #23
    Lainaa (1101 @ Syys. 06 2009,22:21) kirjoitti
    Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä?
    Takavuosina tuli ajeltua paljonkin maihareilla (ennen kuin hurahdin sporttikenkiin). Kyllä niillä hyvin ajelee, kunhan ensin ajaa ne kävelemällä "sisään" - eli saa nilkankohdan notkistumaan. Tuntuma ei tietenkään ole varsinaisten ajokenkien veroinen. Reippaampaa sadetta kannattaa välttää maihareilla ajaessa, vesi menee rakenteen vuoksi sisään varsin helposti.

    Lainaa (1101 @ Syys. 06 2009,22:21) kirjoitti
    Invaderin kengät

    Tai

    NPS:n kengät

    Niin ja tietysti, että onko kokemuksia kyseisistä popoista?
    Brittimaiharit ovat kyllä noista laadukkaammat (mikä tietty näkyy hinnassakin). NPS:iä (ja vastaavia) olen kuluttanut jo useamman parin. Invadereita olen pari kertaa sovitellut (kustannussäästön toivossa), mutta sekä sisä- että ulkopuolen viimeistely on ollut epätyydyttävää ja kauppaan ovat jääneet (kuvissa paljon paremman näköiset kuin luonnossa).
  24. #24
    en tarkoittanu niitä racing-saappaita vaan niitä mustia nahkaisia. hyvin ovat toimineet. niin varmaan ne "kaveritki" sanoo jos niiltä kysyy.. *

    maihareita käytin ensin, kunnes ne hajos. kengät oli mallia valtio eli M-91. hyvät kengät eikä tullu vesi läpi ku kunnolla lankkasin ne armeijan tavaralla.

    mutta niissä alko pohjat hajota, ajattelin että syynä oli kuumuus joka putkesta hohkasi, mutta kuopion suutari sanoi että syynä on se että pohja on tehtu jostain polyuretaanista tms ja se reagoi hapen kanssa ja sen vuoksi pohjien käyttöikä on noin 10 vuotta.

    mulla ne kesti suunnilleen 9 vuotta. pohjat kirjaimellisesti alkoi murentua käsiin. mutta hyvin ne ajoi asiansa ajokenkinä. ja työkenkinä. ja metsästyskenkinä. ja......
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #25
    Lainaa (TPM @ Syys. 03 2009,14:02) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,13:08) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Syys. 03 2009,12:57) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 03 2009,12:55) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Syys. 03 2009,12:19) kirjoitti
    pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat.. *

    lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
    Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
    Ei kai sulla mitään Bilteman kamoja ole?
    Ei sentään. "Kaverilla".

    Minun kenkäni ovat maailman johtavien motogp-kuljettajien testaamat, maailman parhaista materiaaleista valmistetut racing-käyttöön kehitetyt kilpasaappaat, joiden mekanismit koneistetaan samoilla työkaluilla kuin sveitsiläiset kellot. Niissä on ajonopeutta lisäämässä muun muassa Vented sole, ajonaikaisia ilmavirtoja hyödyntävä ilmastoitu pohjallinen, Metatarsal Control System, sekä täysin uudistettu Torsion Control System. Niiden titaaninen kärkipala kestää kovimmankin asfaltinlaahauksen. Tosin kenkähyllyssä on myös Louisilta tilatut bootsit, joita käytän aika paljon.
    Niin munki.
    maksaako nuoki 59e..? *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #26
    Itsellä Puman 1000 v2 ja muuten oon ollut tyytyväinen kyseisiin kenkiin mutta nyt alkasi esiintymään pientä vikaa.Nilkan kohdassa olevat ruuvit on alkaneet löystymään ihan itsestään ja näin on käynyt kummankin kengän kanssa.Gearzoneen olin yhteydessä ja kyselin että löytyisikö heiltä avainta millä kiristää kyseiset ruuvit.Olivat ottaneet yhteyttä valmistajaan ja valmistajan yhteydenottoa tässä odotellaan.Nyt yhdestä kengästä on jo 1kpl ruuvi kateissa.Onko muilla vastaavan kengän omistavilla ollut ko ongelmaa??
    Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi

    Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition

    "Honda mies"
  27. #27
    Lainaa (JJJ78 @ Syys. 10 2009,21:27) kirjoitti
    ...Nilkan kohdassa olevat ruuvit on alkaneet löystymään ihan itsestään ja näin on käynyt kummankin kengän kanssa...
    Mulla on kaikista ajokengistä tippunu noita kulutuspalojen ruuveja, välillä aina roikkuu hassusti yhden ruuvin varassa jos ei muista tiukkailla välillä...

    Hyvä puoli on se, että tuntuu kaikki merkit käyttävän samankokoisia kuusiokoloruuveja, joten on helppo löytää uusia hukkuneiden tilalle!

    Se tärinä...
    FXSB & ZX10R
  28.  
  29. #28
    Joo kun oiskin noi ruuvit tossa kuusiokoloruuveja mut kun ei.Ja mitään muuta tehokasta kiritys keinoa en keksinyt kuin piikkikärkisillä pihdeillä kiristää.Mut perkeles kun noita saa kiristää joka päivä Menee hermot.Ootan et saisin jonkinmoisen avaimen sieltä tehtaalta ja uudet ruuvit tilalle.Isken niihin kyl sellaisetki lukiteliimat et ei lähde atomipommillakaan irti
    Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi

    Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition

    "Honda mies"