Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Kun olen seurannut näitä keskusteluja foorumeilla ja lehdissä, on pannut miettimään omiakokemuksia.

Harrastuksiini kuuluu myös metsästys, ja sitä kautta aseet. Nyt parin erittäin ikävän tapahtuman takia ollaan puuttumassa välineisiin, siis aseisiin ja niiden hallussapitoon.

No miten tämä liittyy mp-turvallisuteen?

Kerron tähän omia kokemuksia aikaintakaa. Joskus oli aika kun piti päästää höyryjä, ja siihen hommaan sopi RD-piikki oikein hyvin. Eli tuli ns. kaahattua, tuolla nyt ei onneksi saanut niin kauheata vauhtia. Tuohon aikaan vauhdista sai jotain helpotusta tunsi elävänsä, ja sillä pääsikö reissusta elävänä takaisin ei ollut merkitystä ennemmin päinvastoin. Miten tuossa tilanteessa minua olisi auttanut tiukemmat rajoitukset, tai kovemmat tuomiot?
    Ehkä pitäisi puuttua niihin syihin miksi jotku kayttäytyy liikenteessä/elämässään yleensäkin niin itsetuhoiseti? Ainakaan itse en aikanaan tiennyt mistä olisi voinut apua pyytää, se löytyi kaasukahvasta ja kossupullosta(ei edes silloin yhtäaikaa sentään)
    Se on tietysti paljon vaikeampaa ja etenkin kalliimpaa panostaa mielenterveystyöhön kuin, jakaa lappuja jossain suoranpäässä, kiristää lakia ja kieltää välineet kaikilta.
    No onhan se huomattavasti helpompaa heittää kaikki omenat pois kuin yrittää poimia vain ne mädät joukosta - eritoten jos se omppuhillo ei tule omaan varastoon ja itse saa liksansa biojätteiden poiskuljetuksesta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa (iskari @ Elo. 29 2009,14:06) kirjoitti
    Miten tuossa tilanteessa minua olisi auttanut tiukemmat rajoitukset, tai kovemmat tuomiot?
    Ehkä pitäisi puuttua niihin syihin miksi jotku kayttäytyy liikenteessä/elämässään yleensäkin niin itsetuhoiseti? Ainakaan itse en aikanaan tiennyt mistä olisi voinut apua pyytää, se löytyi kaasukahvasta ja kossupullosta(ei edes silloin yhtäaikaa sentään)
    Se on tietysti paljon vaikeampaa ja etenkin kalliimpaa panostaa mielenterveystyöhön kuin, jakaa lappuja jossain suoranpäässä, kiristää lakia ja kieltää välineet kaikilta.
    Eipä ole ajat paljon muuttuneet: vieläkään ei tiukemmat rajoitukset tai kovemmat tuomiot vaikuta yhtään mitään. Jos pitää elämästä niin paljon, ettei telo itseään tai muita, voi käytännössä välttää suurimman osan onnettomuuksista (ainoaksi mahdollisuudeksi jää toisen tielläliikkujan tai hirven telomaksi joutuminen). Onnellisen ihmisen onnettomuusriski on nopeusrajoituksesta riippumatta aina huomattavasti pienempi kuin vittuuntuneen. Valitettavasti kehitystä on tehokkaasti estämässä nykyinen nollatoleranssikyttäämiseen, nysväämiseen ja vitutuksen lisäämiseen keskittyvä "liikenneturvallisuustyö". Odotan mielenkiinnolla tilastoja mahdolliselta nousukaudelta vuoden-parin päästä. Jos saan ennustaa tulevaisuutta, niin onnettomuudet tulevat kasvamaan lisääntyneen liikennemäärän suhteessa, jopa hiukan yli. Sen jälkeen todetaan, että kyttäämistä ja vitutusta pitää lisätä edelleen, ja/tai nopeusrajoituksia laskea.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Perhana puole asiasta jäi pois tuosta aloitusviestistä olisi ehkä sittenkin kannattanut kuunnella sitä äidinkielen maikkaa, sais edes suunnilleen kirjoitettua mitä tarkoittaa.
    Noh HiTec ja vetomies vissiin ymmärsi sen mitä tarkoitin menneellä, mutta tulevaisuus pelottaa.
    Nyt lyödään luu kurkkuun tuossa minun toisessa harrastuksessa ja väki vain myöntelee, kattokaa vaan kohta tulee arki. Moni ajattelee etteise minua koske, minä harrastan tätä ja minulla on välineet valmiina.
    Noh miten tämä liittyy liikenteeseen? No silleen että samalinja näkyy toimivan sielläkin, kiristetään, kovennetaan, rangaistaan. Niinkuin pientä ylinopeutta ajava olisi liikenteen pahin uhka? Unohdetaan täysin se että, suurinosa liikenteessä/elämässä poikkeavasti *käyttäytyvästi on jäänyt jostain paitsi. Toki kaahareiden sekaan sopii pari "normaaliakin", mutta jos aletaan tutkimaan kuolleitten taustoja,,, eiei helpompaa todeta että darvin.
    Itse tunnustan että aikanaan kaahasin se ei ole kehumisenaihe, ja nyt hävettää myötään. Noh pitäisikö minut nyt viedä saunantaa, vai antaa vaan sakihivutusta. Vai mietittäkös että miten voitais estää nykypäivän nuoria joutumasta samaan tilanteeseen.
    Sen verran olen kuullut asianosaisilta, että esim. Vantaan nimismiespiiri kerää kahden ylinopeuden tai kahden juopumuspidätyksen kokeneilta aseenkantolupia pois. Ylinopeussakon lisäksi siis lisärangaistus niille, joilla sattuu olemaan aseita.
    Toivottavasti liittyy jotenkin ajeluun tai aiheeseen.
    Lainaa (iskari @ Elo. 29 2009,19:41) kirjoitti
    Vai mietittäkös että miten voitais estää nykypäivän nuoria joutumasta samaan tilanteeseen.
    Ei mitenkään. Joidenkin nuoruuteen vaan kuuluu vauhti ja vaaralliset tilanteet. Vanhenemisen myötä vauhti kasvaa, mutta vaaralliset tilanteet vähenee

Vielä silloinkin, kun kaahaamisesta tuomitaan julkisesti hirtettäväksi, jotkut kaahaavat kuolemaa uhaten. Ei se kaamea kaahaaminen käskemällä lopu, ei edes sanktioita kiristämällä.

Itse en kaahailuani häpeä, vaan kuljen ylpeänä pää pystyssä kaaharin viitta harteillani hulmuten.
    Lainaa (kake10 @ Elo. 29 2009,21:24) kirjoitti
    Sen verran olen kuullut asianosaisilta, että esim. Vantaan nimismiespiiri kerää kahden ylinopeuden tai kahden juopumuspidätyksen kokeneilta aseenkantolupia pois. Ylinopeussakon lisäksi siis lisärangaistus niille, joilla sattuu olemaan aseita.
    Liittyy paljonkin! Tätäkö me tai te kukkahatut halutaan? Kohta tullimies sanoon 170kw mp:tä liikaa tehoa omaan käyttöön. Vertaa siihen että 200l olutta on liikaa
    Jotain tämmöstä olen odotellutkin
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Jos oikein ymmärsin niin tässä aiheessa koitetaan löytää yhteyttä mielenterveysongelmien ja ''kaahamisen'' kanssa?
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
    Lainaa (Miqa @ Elo. 29 2009,22:25) kirjoitti
    Jotain tämmöstä olen odotellutkin *
    Tuossa täytyy olla kyseessä ylinopeuksien kohdalla reilu nopeus, jossa siis teko tulkitaan törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi.
    Tuoloin saattaa aseluvat lähteä, luultavasti väliaikaisesti tosin.

Tuota en itsekään tiennyt, ennen kuin tänään seuran kisoissa tuttu asekauppias joka ajellee itsekin moottoripyörällä otti tuon puheeksi.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

Lainaa kirjoitti
    No silleen että samalinja näkyy toimivan sielläkin, kiristetään, kovennetaan, rangaistaan. Niinkuin pientä ylinopeutta ajava olisi liikenteen pahin uhka?
    Pahoin pelkään, että toi viranomainen vaan aikoo kiristää ruuvia tiukemmalle, ainakin jos kaikki vetomiehet ei saa pidettyä housuja jalassaan. Muutama näyttävä keuliminen lisää suoraan taivaaseen ja pari sivullista mukaan, niin ei sillä ainakaan saa nk. yleisön tukea taakseen.

Lainaa kirjoitti
    Ei mitenkään. Joidenkin nuoruuteen vaan kuuluu vauhti ja vaaralliset tilanteet. Vanhenemisen myötä vauhti kasvaa, mutta vaaralliset tilanteet vähenee *

Vielä silloinkin, kun kaahaamisesta tuomitaan julkisesti hirtettäväksi, jotkut kaahaavat kuolemaa uhaten. Ei se kaamea kaahaaminen käskemällä lopu, ei edes sanktioita kiristämällä
    Kokemuksesta voin kertoa, että tollasia parikymppisiä sankareita vielä jännittää, että jos tulee kuukausi ajokieltoa, niin tuleeko sieltä kutsu vielä oikeuteen. Sekin tossa iässä vielä jännittää, että mistä pitää luopua, että saa sakot maksettua.

Sanktio toimii, ainakin sillon, jos rikosrekkaria ei oo kertyny kilometritolkulla jo teini-iässä.

Lainaa kirjoitti
    Jos oikein ymmärsin niin tässä aiheessa koitetaan löytää yhteyttä mielenterveysongelmien ja ''kaahamisen'' kanssa?
    En tunnista, vaikka inttikaveri 'kaahasikin' päin siltapylvästä. Kyllä se siihen tähtäs ja valitettavasti osu, vaikka olikin tukevasti kännissä. Henki lähti ja se kai oli sillä hetkellä tarkotuskin.

Muuten en tunnista, kun musta tuntuu siltä, että 'kaahaminen' saa alkunsa pikemminkin elämän ilosta ja siitä, että on vaan vauhti kallossa.
    Lainaa (iskari @ Elo. 29 2009,19:41) kirjoitti
    Vai mietittäkös että miten voitais estää nykypäivän nuoria joutumasta samaan tilanteeseen.
    Jokainen varmaan muistaa omasta teini-iästä että silloin ei seuraamukset ja varoittelut paina niin paljoa kuin vanhempana. Eipä siihen varmaan mikään konsti auta, nuoruuteen. Nuorten mielenterveysasioihin taas auttaisi raha, mutta kun sitä ei ole, kun päättäjiä ei kiinnosta niin mitätön pikkuasia.

Mutta nuo aikuisena/keski-ikäisenä kaahaavat ovat taas jo eri asia, jostain puuttuu jotain tai väärät pillerit.

Lainaa (T-Doggy @ Elo. 29 2009,23:00) kirjoitti
    Jep
    Ja muutamaan onnettemuus ketjuun mitä täällä on ollut: Sanon että ymmärrän, mutta en hyväksy
    Lainaa (sportster2 @ Elo. 30 2009,13:51) kirjoitti
    Kuinkas nyt noin itseesi otit vaikken edes sinua maininnut? *
    Väärä tulkinta

Mutta sehän ei ole kukkahattujen kohdalla mikään uutinen, kun ovatten varustetut hieman liian vilkkaalla mielikuvituksella ja joskus se tekee tepposet ja sitten pelottaa poloisia tahi tulee tilanne silmille ja jopo pomppaa pystyyn kunnes pajukko pöllyää...

Ratakaahailu on kivaa, mutta nykyään katukaahataan silloin kuin huvittaa ja ehtii - ei enää almanakan mukaan.
    Lainaa kirjoitti
    Mutta nuo aikuisena/keski-ikäisenä kaahaavat ovat taas jo eri asia, jostain puuttuu jotain tai väärät pillerit.
    Noi kun olis saanu tältä kesältä pois, vois olla tyytyväinen.

Itseäni nypyttää tämän kesän aikana tään foorumin hallitsevaksi piirteeksi muodostunut jatkuva akkain kitinä valvonnasta. Luuleeko täällä joku tosissaan, että sillä on vaikutusta poliisin toimiin? Pikemminkin sen vois uskoa vahvistavan poliisin ennakkokäsitystä siitä, että moottoripyöräily edustaa vain järjestäytynyttä rikollisuutta, josta tuli muuten näyttöä eilisiltana Vantaalta.

Jos tekniikka ja olosuhteet on hallussa, niin antaa mennä vaan. Joskus se sattuu lompakkoon, ja onneksi aniharvoin sattuu muihin. Ei siitä valvonnasta kannata täällä urputtaa, koska sillä ei oo v..tunkaan merkitystä viranomaisen linjauksiin.
    Turhaa länkytystä poistettu.

Rajoitusten kiristäminen ja rangaistusten koventaminen ei auta niihin, jotka ovat ongelma. Ne vain vituttavat niitä, jotka ajavat osapuilleen sääntöjen mukaan. Ugh, olen puhunut.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Niinpä, mistä ikinä voitte tietää oliko esim. nämä hulluimat vedot itsareita? (mm.ne missä auto kävi MP:n törmäyksestä katon kautta)
    Aina vaan toitotetaan Darwinista ja kuinka idiootti motoristi oli. Eikö kellään tule mieleen ettei jotakuta yksin kertaisesti kiinnosta, jos nirri lähtee seuraavalla ajelulla? Ollaan välinpitämättömiä.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
    Lainaa kirjoitti
    Rajoitusten kiristäminen ja rangaistusten koventaminen ei auta niihin, jotka ovat ongelma. Ne vain vituttavat niitä, jotka ajavat osapuilleen sääntöjen mukaan. Ugh, olen puhunut.
    Totta höpiset päällikkö.

Toisessa topiikissa oli hellyttäviä viittauksia DDR:ään. Siinä mielessä tilanne on vielä, ainakin toistaiseksi, erilainen, että Suomesta saa vapaasti kälppiä mihin tahansa ilmansuuntaan. Valko-Venäjällekin pääsee vapaasti lähtemään, jos sattuu saamaan Lukashenkolta viisumin.

Ehdotankin tässä rohkeesti, että jos alkaa liika valvonta ottaa sydämen päälle, niin kannattaa lähtee pakolaiseks Afrikan sarveen. Ne ottaa varmaan mielellään vastavuoroisuusperiaatteella sinne poliisivaltiota pakenevia suomalaisia. Siellä vois ajella kaltaistensa joukossa, eikä siellä taatusti toteuteta minkäänlaista turhaa nopeusvalvontaa
    Lainaa (PoS @ Elo. 30 2009,15:33) kirjoitti
    Turhaa länkytystä poistettu.

Just tanaan mietin miten paljon paremmalla tolalla liikennevalvonta oli 20 vuotta sitten.
    Kenenkahan loistoidea oli kylvaa kameratolppia tienvarret tayteen ja kuvitella etta niilla saataisiin ajonopeuksia tiputettua?
    Olisin erittain paljon tyytyvaisempi jos partioiden maara palautettaisiin 80-luvun tasolle.

Odottamattomien tutkien, puhallusratsioiden ja yleisen poliisin nakyvyyden avulla alkaisi varmasti liikennekuria loytya enemman kuin pelkkia rangaistuksia koventamalla.

Tuli itsekin tuon 80-luvun liikennevalvonnan ansiosta kaytettya korttia hyllylla, mutta kylla se vaan toimi. Ei uskaltanut vetaa mutkan taakse ylinopeutta kun ei ikina tiennyt josko siella on luuraamassa tutka. Nyt saa pyyhkia umpikannissa 200 lasissa Rovaniemelta Helsinkiin, kunhan vaan muistaa loysailla kameroiden kohdalla.
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JesseD @ Elo. 30 2009,17:59) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Totta höpiset päällikkö.

Toisessa topiikissa oli hellyttäviä viittauksia DDR:ään. Siinä mielessä tilanne on vielä, ainakin toistaiseksi, erilainen, että Suomesta saa vapaasti kälppiä mihin tahansa ilmansuuntaan. Valko-Venäjällekin pääsee vapaasti lähtemään, jos sattuu saamaan Lukashenkolta viisumin.

Ehdotankin tässä rohkeesti, että jos alkaa liika valvonta ottaa sydämen päälle, niin kannattaa lähtee pakolaiseks Afrikan sarveen. Ne ottaa varmaan mielellään vastavuoroisuusperiaatteella sinne poliisivaltiota pakenevia suomalaisia. Siellä vois ajella kaltaistensa joukossa, eikä siellä taatusti toteuteta minkäänlaista turhaa nopeusvalvontaa
    PoS puhuu järkeviä.

Kuka täällä on vaatinut täydellistä valvomattomuutta tai anarkiaa? Miksi ensimmäisenä pitää vertauskohdaksi ottaa kongot, somaliat, sambiat tai jotkut muut diktatuurit? Allekirjotittaneelle kävisi paremmin kuin hyvin samanlainen valvonta kuin Saksassa. Taajamassa koheltamiseen puututaan, samoin kuin motarilla leikkivät/vaaraa aiheuttavat poimitaan tehokkaasti pois. Muutoin saa ajella aika rauhassa taajamien ulkopuolella eikä polizeita tarvitse pelätä. Silloin tällöin joku intoutuu liiaksi (esim. 160@100) ja häntä rangaistaan parin sadan sakolla. Tämä järjestely kävisi minullekin.

Pois muuttamisesta sen verran, että vahvassa harkinnassa tuo on ollut jo pitkään. Kunhan saan yhteiskunnan maksaman ylemmän korkeakoulututkinnon valmiiksi niin taidankin nostaa kytkintä. Alkaa nimittäin pikkuhiljaa vituttamaan tämä työnteosta rankaiseminen erilaisten veroluonteisten maksujen muodossa. Siihen asti ajellaan rikesakkonopeuksia ja siirrytään pikkuteille ja radoille ajamaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  21.  
    En väitä mitään, kun ei ole tullut omakohtaisesti kokeiltua. Vaan semmoinen kutina on, että taitaa läsy lähteä kuivumaan Saksassakin, jos ajat viralliseen mittauspisteeseen satasen alueella 160.

Se voi tietty olla sitten eri juttu, jos sattuu kohdalle niin reilut polliisit, etteivät halua turistin lomaa pilata. Parille kaverille kävi kerran näin onnekkaasti Tanskassa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä