Morjensta!
Vaihtelin tossa jarrusysteemeihin uusia nesteitä ja siinä tuuskatessa huomasin että, takajarrun vasemman puolen mäntä ei liiku yhtään minnekkään. Oikeenpuoleinen sen sijaan on herkkä ja pelittää hyvin.
Onkos kellään kovia vinkkejä siihen miten saan toisenkin puolen männän liikkeelle? Ilmeisesti koko satulan saa halutessaan halkaistua kahtia, mutta hyödyttääkös moinen mitään männän liikkeelle saannin suhteen?
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vinkeistä. Ainahan tuolla vois itekki tuuskata "kokeile / erehdy / opi" metodilla vaikka puoleen yöhön. Mutta kokeillaan tällasta lähestymistä!![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.02.2013 klo 20:51.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
ota se satula irti ja lukitse se liikkuva mäntä jollain niin ettei se enää liiku. älä kuitenkaan irroita jarruletkua
pidä vastaan vaikka isoilla pihdeillä tai jollain muulla sopivalla kalulla...
paina polkimella se toinen mäntä ulos ,puhdista se ja satula ja kokoa sitten takaisin ja ilmaa![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
^ OK, en sitte tajunnu ite lukita tuota toista mäntää?!?
Tätä kokeillaan het huomenissa. Kiitos, kyllä se siittä vielä v*tuiksi menee!![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.02.2013 klo 22:37.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
onhan sullakin ollu joskus jamaha, et sää tätä onnistu tyrimään...
jos sen satulan saa halki niin voithan sen sitten halkaista kun olet saanut jumittuneen männän ulos ja uskot että se liikkuva tulee käsivoimin vetämällä pihalle, on vaan aika paljon helpompi puhdistaa kun on kahdessa osassa...
eikä ton ikäisissä tiivisteissäkään vielä pitäs olla kovettumia en niitäkään pitäs vaihtaa...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Nonni, hyvin lähti liikkeelle toinenki mäntä. Pikkasen WD40.stä se vaati ja vähä pumppailua eestaas. Ny pelaa taas takajarrut niinku pitää. Tosin Multissa on toi takajarru kyllä TÄYS VITSI jo alkujaankin...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ourait, meni jo joten kattellaan miten käy. Aika se vissiin pilaa nuo leikkikalut muutenkin ku aina pitää olla päivittämässä? Eiköhän tuo rakkine sitte jollain tapaa ilmottele jos alkaa paikat hajoomaan? Tosin tuosta takajarrusta kun on kyse, niin jarrutehosta ei kyllä huomaa vaikka olis tippunu tielle koko satula.
Tuota WD40.stä tulee kylvettyä muutenkin haalauksien ohessa vähän sinne sun tänne, joten kertokaa ihmeessä minne muualle sitä ei missään nimessä saisi laittaa?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Eiköhän jarrussylinterirasva aja sen asian.
Esimerkki biltsusta http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...irasva-361826/
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ei ole kokemusta mutta kyllä soralla pitäisi takis saada lukkoon tarvittaessa. Epäilen että Multissa (ja muissakin Ducateissa) on takajarrun pääsylinteri halkaisijaltaan niin iso että lukitsemiseen tarvittaisiin järkyttävä poljinvoima. Ei toi takajarruasetelma muuten niin huonolta vaikuta, noin päällisin puolin. Viisaammat kertokaa?
SF 1098S
MTS V4S Sport
moi,
Multistradan takajarru on ilmauksen kannalta
väärässä asenossa.
Se pitäisi ennen ilmausta irtottaa ja roikottaa
selaisessa asenossa että ilma nousee ilmaus aukkoon.
Noin 2-3 tunnin roikotus vidakko puhelimen mukaan riittää.
http://multistrada.net löytyy kaikki mitä haluat jo tietää
ja mitä oikastaan et halua viellä tietää sun pyörästäsi!
---
joni
http://boy007.dy.fi
Palaan tähän aiheeseen vielä, koska samaan päätelmään päädyin osittain itsekkin. Mun mielestä ongelma vain on pääasiassa se miten jarruletku on linjattu. Eli se lähtee polkimelta ylös takahaarukkaan jossa tekee lenkin ja painelee alas itse jarruille. Jos tuo letku pysyy tossa asennossa, niin ilmoja ei sieltä haarukan "yläkiepistä" kyllä pois saa vaikka miten pumppailee nesteitä läpitte. Näin päättelin ja...
Otin takarenkaan veks, takajarrun veks, takalokasuojan veks (koska letku menee siellä suojassa). Sit ku koko letkulinja oli vapaa polkimelta lähtien, niin vedin koko takajarruhässäkän ylös takapenkin tasolle ja nippusiteellä kiinni oikeanpuoleiseen kauhukahvaan. Ja näin, koko jarrulinja oli lähes suora ylöspäin polkimelta saakka. Nyt sit vaan ilmausruuvia auki sieltä ylhäältä ja KAS... ilmaa tuli samantien 2-3 pumppauksella läpi oikeen roimasti > yllätys yllätys... polkimen tatsi koveni HUOMATTAVASTI.
Ennen tätä projektia olin "ilmaillut" jarruja paikoillaan moneen otteeseen, mikään ei tuntunut auttavan. Vaan nyt ne on hyvät, tai niin hyvät kuin ne Multissa ylipäätään voivat olla.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...