Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Morjensta!

    Vaihtelin tossa jarrusysteemeihin uusia nesteitä ja siinä tuuskatessa huomasin että, takajarrun vasemman puolen mäntä ei liiku yhtään minnekkään. Oikeenpuoleinen sen sijaan on herkkä ja pelittää hyvin.

    Onkos kellään kovia vinkkejä siihen miten saan toisenkin puolen männän liikkeelle? Ilmeisesti koko satulan saa halutessaan halkaistua kahtia, mutta hyödyttääkös moinen mitään männän liikkeelle saannin suhteen?

    Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vinkeistä. Ainahan tuolla vois itekki tuuskata "kokeile / erehdy / opi" metodilla vaikka puoleen yöhön. Mutta kokeillaan tällasta lähestymistä!
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.02.2013 klo 20:51.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #2
    ota se satula irti ja lukitse se liikkuva mäntä jollain niin ettei se enää liiku. älä kuitenkaan irroita jarruletkua

    pidä vastaan vaikka isoilla pihdeillä tai jollain muulla sopivalla kalulla...


    paina polkimella se toinen mäntä ulos ,puhdista se ja satula ja kokoa sitten takaisin ja ilmaa
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  3. #3
    ^ OK, en sitte tajunnu ite lukita tuota toista mäntää?!?

    Tätä kokeillaan het huomenissa. Kiitos, kyllä se siittä vielä v*tuiksi menee!
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 17.02.2013 klo 22:37.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    onhan sullakin ollu joskus jamaha, et sää tätä onnistu tyrimään...

    jos sen satulan saa halki niin voithan sen sitten halkaista kun olet saanut jumittuneen männän ulos ja uskot että se liikkuva tulee käsivoimin vetämällä pihalle, on vaan aika paljon helpompi puhdistaa kun on kahdessa osassa...

    eikä ton ikäisissä tiivisteissäkään vielä pitäs olla kovettumia en niitäkään pitäs vaihtaa...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  5. #5
    Nonni, hyvin lähti liikkeelle toinenki mäntä. Pikkasen WD40.stä se vaati ja vähä pumppailua eestaas. Ny pelaa taas takajarrut niinku pitää. Tosin Multissa on toi takajarru kyllä TÄYS VITSI jo alkujaankin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    ... Tosin Multissa on toi takajarru kyllä TÄYS VITSI jo alkujaankin...
    Olen samaa mieltä, vois olla takajarrussa tehoa enemmänkin. Saiskohan parannettua jos vaihtelis vaikka jarrupaloja (eri valmistajien, erilainen materiaali???), vai onko tuhoon tuomittu ajatus.
    Onko kenelläkään kokemusta
    -
  7. #7
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Nonni, hyvin lähti liikkeelle toinenki mäntä. Pikkasen WD40.stä se vaati ja vähä pumppailua eestaas. Ny pelaa taas takajarrut niinku pitää. Tosin Multissa on toi takajarru kyllä TÄYS VITSI jo alkujaankin...
    Se WD40 ei vaan ole välttämättä ihan oikea aine sinne jarrukumille, saattaa turvottaa sen ajan kanssa pilalle.
  8. #8
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Se WD40 ei vaan ole välttämättä ihan oikea aine sinne jarrukumille, saattaa turvottaa sen ajan kanssa pilalle.
    Ourait, meni jo joten kattellaan miten käy. Aika se vissiin pilaa nuo leikkikalut muutenkin ku aina pitää olla päivittämässä? Eiköhän tuo rakkine sitte jollain tapaa ilmottele jos alkaa paikat hajoomaan? Tosin tuosta takajarrusta kun on kyse, niin jarrutehosta ei kyllä huomaa vaikka olis tippunu tielle koko satula.

    Tuota WD40.stä tulee kylvettyä muutenkin haalauksien ohessa vähän sinne sun tänne, joten kertokaa ihmeessä minne muualle sitä ei missään nimessä saisi laittaa?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  9. #9
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Se WD40 ei vaan ole välttämättä ihan oikea aine sinne jarrukumille, saattaa turvottaa sen ajan kanssa pilalle.
    Mitäs sinne kannattaa laittaa? On nimittäin ittelläniki satula palasina odottaen uudelleen kasausta.

    Lähti muuten ilmanpaineella mäntä irti satulasta ku ohjus. Olis ehkä pitäny miettiä kahteen kertaan
    (eikä ollu edes etäisesti mikään ilmatiivis liitos) Näitä sattuu..
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  10. #10
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sinne kannattaa laittaa? On nimittäin ittelläniki satula palasina odottaen uudelleen kasausta.

    Lähti muuten ilmanpaineella mäntä irti satulasta ku ohjus. Olis ehkä pitäny miettiä kahteen kertaan
    (eikä ollu edes etäisesti mikään ilmatiivis liitos) Näitä sattuu..
    Eiköhän jarrussylinterirasva aja sen asian.
    Esimerkki biltsusta http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...irasva-361826/
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  11. #11
    Lainaa ukko kirjoitti Katso viesti
    Olen samaa mieltä, vois olla takajarrussa tehoa enemmänkin. Saiskohan parannettua jos vaihtelis vaikka jarrupaloja (eri valmistajien, erilainen materiaali???), vai onko tuhoon tuomittu ajatus.
    Onko kenelläkään kokemusta
    Ei ole kokemusta mutta kyllä soralla pitäisi takis saada lukkoon tarvittaessa. Epäilen että Multissa (ja muissakin Ducateissa) on takajarrun pääsylinteri halkaisijaltaan niin iso että lukitsemiseen tarvittaisiin järkyttävä poljinvoima. Ei toi takajarruasetelma muuten niin huonolta vaikuta, noin päällisin puolin. Viisaammat kertokaa?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sinne kannattaa laittaa? On nimittäin ittelläniki satula palasina odottaen uudelleen kasausta.




    Lähti muuten ilmanpaineella mäntä irti satulasta ku ohjus. Olis ehkä pitäny miettiä kahteen kertaan
    (eikä ollu edes etäisesti mikään ilmatiivis liitos) Näitä sattuu..

    Jos ei muuta satu olemaan, niin uusi puhdas jarruneste on ihan käypänen voide siihenkin.
    Pesee vaan sitten satulan lämpimällä vedellä ulkoapäin , kun on saanut sen kasaan, ettei jää sitä nestettä yhtään ulkopuolelle ja kuivaa paineilmalla.
  13. #13
    moi,

    Multistradan takajarru on ilmauksen kannalta
    väärässä asenossa.

    Se pitäisi ennen ilmausta irtottaa ja roikottaa
    selaisessa asenossa että ilma nousee ilmaus aukkoon.

    Noin 2-3 tunnin roikotus vidakko puhelimen mukaan riittää.

    http://multistrada.net löytyy kaikki mitä haluat jo tietää
    ja mitä oikastaan et halua viellä tietää sun pyörästäsi!
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  14.  
  15. #14
    Lainaa boy007 kirjoitti Katso viesti
    moi,

    Multistradan takajarru on ilmauksen kannalta
    väärässä asenossa.

    Se pitäisi ennen ilmausta irtottaa ja roikottaa
    selaisessa asenossa että ilma nousee ilmaus aukkoon.

    Noin 2-3 tunnin roikotus vidakko puhelimen mukaan riittää.

    http://multistrada.net löytyy kaikki mitä haluat jo tietää
    ja mitä oikastaan et halua viellä tietää sun pyörästäsi!
    Palaan tähän aiheeseen vielä, koska samaan päätelmään päädyin osittain itsekkin. Mun mielestä ongelma vain on pääasiassa se miten jarruletku on linjattu. Eli se lähtee polkimelta ylös takahaarukkaan jossa tekee lenkin ja painelee alas itse jarruille. Jos tuo letku pysyy tossa asennossa, niin ilmoja ei sieltä haarukan "yläkiepistä" kyllä pois saa vaikka miten pumppailee nesteitä läpitte. Näin päättelin ja...

    Otin takarenkaan veks, takajarrun veks, takalokasuojan veks (koska letku menee siellä suojassa). Sit ku koko letkulinja oli vapaa polkimelta lähtien, niin vedin koko takajarruhässäkän ylös takapenkin tasolle ja nippusiteellä kiinni oikeanpuoleiseen kauhukahvaan. Ja näin, koko jarrulinja oli lähes suora ylöspäin polkimelta saakka. Nyt sit vaan ilmausruuvia auki sieltä ylhäältä ja KAS... ilmaa tuli samantien 2-3 pumppauksella läpi oikeen roimasti > yllätys yllätys... polkimen tatsi koveni HUOMATTAVASTI.

    Ennen tätä projektia olin "ilmaillut" jarruja paikoillaan moneen otteeseen, mikään ei tuntunut auttavan. Vaan nyt ne on hyvät, tai niin hyvät kuin ne Multissa ylipäätään voivat olla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...