Pyörä stoppas kesken ajon. Yritin sahata sitä käyntiin ja lähtikin mut kävi tosi huonosti tyhjäkäynnillä eikä kestäny kaasun antoo yhtään. Sammu heti ku vähä käsi kahvaa edes hipasi. No työntämällä kone kotiin. Nyt oon vaihtanu tulpat uuden akun ostin ja öljyt vaihtuu seuraavaks. Ajattelin et syy olis niis tulpissa. Mut ne oli kyl terveen näköiset. Ja kun otin tankin irti ja taistelin tieni tulpille ni lähti se ilmanputsari irti. Kai se siis ilman putsari oli...
En siis ymmärrä oikein noit moottoripyörien tekniikkaa.
Onko kellään sammunu cebari samalla tavalla? Mitä pitäis tehdä? Haluis oppii ite korjaa ku viimeeks maksoi huolto yli 1000€.![]()
sulla on nyt ilmeisesti se ilmanputsari irti joten kaada bensaa suoraan kaasareihin muutamat loraukset ja kokeile lähteekö käyntiin.
Jos lähtee niin vika bensapumpussa.
Horo Elää !
Joo täytyy kokeilla. Tosin toissa kesänä teki saman tempun. Silloin vein seen paikalliseen motskarikorjaamoon eikä silloin muistaakseni vaihtanu bensabumppua. Yks asiakas jutteli tänään et siel saattais olla joku kastunu pahvi (WHAT?) ja sen vuoksi ei bensa pääse jostain läpi??? Liittyneekö em lausunto just tohon bensapumpuun?
Ettei tarkoittais sellaista bensafiltteriä jossa paperi sisällä? Se jos kastuu niin ei varmaan toimi kunnolla. Ja onkos noissa vuosimalleissa se alipainebensahana? Se joskus jumii eikä saa tarpeeksi bensaa.(arska1976 @ Loka. 05 2009,23:15) kirjoitti
Joo sitä se varmaan tarkoitti. Pitää syventyy enempi ton toosan tekniikkaan. Niinku aiemmin maininnu ni ei oo "ihan" toi mopedin tekniikka hallussa. Jos kyseessä on toi pahvi ni mikä apu. Se pitää vissii vaihtaa? Onko vaikee homma?
No jos siis bensaletkusta löytyy sellainen erillinen bensansuodatin niin se "pahvi" on sen sisällä: vaihda se suodatin uuteen. Mutta en ole varma onko tuon ikäisessä cebarissa se suodatin tankin sisällä vai bensaletkussa.(arska1976 @ Loka. 05 2009,23:25) kirjoitti
edit: nii ja toinen nitä "pahvilla" on voinut tarkoittaa on ilmasuodatin, sekin kun on joissain mallissa paperinen.
Okei...
Entä miten mä saan sen putsarin lootan takasin kiinni? Se kun irtos niistä 4:stä kumista (alapuolelta).
Suosittelen hommaamaan Service Manualin, luultavasti löytyy netistäkin. Pikaisella google-haulla löytyi räjäytyskuvat, niistä voi olla apua:
http://hawkworks.net/F4-fiche/
Ja siis sulta varmaan irtosi se putsarikotelo imukurkuista? neljä isoa pyöreää kumista osaa? Niissä on jonkilaiset kiristysklemmarit, löysää ne ensin.
Joo just se irtosi. Mä koitan löysää niit klemmareita mut tiukassa oli silti. Mut kyl mä ne jollain saan. Tuli mieleen et joku viemäriputkien (muovi) asennuksessa käytettävät liukunesteet vois olla kans aika hyviä et sais sen lootan takas niihin imukurkkuihin. Vaikuttaaks se käynnistymiseen jos se on irti? Ja kuinka paljon voi käyttää mekaanista väkivaltaa siihen hommaan? Ajattelin vaan et jos käyttäs jotai "kenkälusikkaa" siihen lootan kiinnitykseen.
Ja by the way.... Kiitti tosta räjäytyskuva linkistä. Näyttää siltä et siitä tulee olemaan hyötyä.![]()
Hei kaverit. Se on ihan okei jos kysyy täällä kun ei tiedä mistään mitään, mutta jos vastaa tietämättä sitten senkään vertaa niin se on jo toinen juttu![]()
häh? Ilmeisesti minun vastauksiin viittaat? Korjaa ihmeessä jos paremmin jotain tiedät. Onhan tuossa tuo pahvin/paperin arvailu aika toivotonta, mutta kyllä tuo seosongelmalta vaikuttaa, eli ei saa bensaa tai ilmanputsari on tukossa.(Simbad @ Loka. 09 2009,23:43) kirjoitti