Vaatimukset olisi:
Kalvollinen että kestää edes hetken vettä.
OHUT kämmenpuoli niinkuin race hanskoissa yleensä on että tuntuma olisi hyvä, mielellään vielä jopa ilman sitä kämmensyrjän pakunnosta mitä yleensä race hanskoissa on.
Materiaalilla ei niin väliä.
Rystärit ja kahvalämppärit löytyy joten hanskan ei tarvitse olla kaikkein paksuinta matskua mitä on.
Ehdotuksia?
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Rukka GTX Raptor? Itse ajattelin noita käydä josain sovittamassa.
Rukka X-trafit?
Noilla menty tänäkautena pari kymppiä ja hyvin tuntuu kestävän. Vesi ei tule läpi, mutta viima kylmettää märät hanskat jos oiken vilpoisissa olosuhteissa ajaa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Dane gore tex, kokeiltu noin 400 km sateessa, ei tullut läpi vaikka olivat aivan umpimärät muuten.
Vaihtoehtoina oli Rukka ja Dane, Rukan hanskasta lähti sormien vuorit hiestä kosteiden käsien mukana pois paikaltaan, AAAARRRRGGHH!
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Noissa Rukan X-trafit hanskoissa ei ole erityisen ohut kämmenpuoli eli siltä osin ei huva.
Mulla on tälläset BMW Pro Summerit. Ne on mun mielestä kohtuullisen ohuet ja melkoisen mukavat.
![]()
Danelle ääni täältä. Täytyy kyllä myöntää että aivan täydessä monsuunissa ei ole tullut ajettua niillä, vielä.
Minäkin oon miettiny noita x-trafitteja mut pitäskö sittenkin kokeilla ensin daineseja?
YZF1000R
Myös Cloverin ST-04 tuntuisi vastaavan hyvin kysymyksen postaajan speksiä. Vesi pysyy hyvin ulkona ja alle 20 asteen lämpötiloissa ei voi sanoa hiostavankaan.
ex Kawasaki Z1000SX -14
ex Yamaha FZ6SA -06
A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
Ensimmäiset oikeasti käyttökelpoiset, vedenpitävät nahkahanskat tuli hankittua vasta vuosi sitten. Kalvot ei tule sormien mukana märkääkään kättä hanskasta vedettäessä, eivätkä hanskat edes pahasti hiosta. Mallista ei muistikuvaa, mutta merkki Rukka. Hinta jotain >100 €.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Rukalla on ne ohuimmat gore-kalvolliset hanskat. Mitä olen liikkeessä sovitellut, niin voisi kuvitella tuntuman olevan ihan hyvä kalvolliseksi. Ei sellainen kuitenkaan vastaa ihan pelkkää nahkaa olevaa racing-hanskaa, koska materiaali ei taivu ja veny/muokkaannu samalla tavalla.
Itse en ole ostanut noita Rukan hanskoja sen vuoksi, että suojaus varsinkin ranteessa on olematon. Toisaalta ranneosa on niin ohut, että menee helposti hihan alle, jos sateessa ajoa ajattelee ja ajoasennossa kädet osoittaa alaviistoon, jolloin siis hihan on tultava hanskan päälle.
Ääni Dane Fyn GTX hanskoille, vesitiiviit ja lämpimät viileän/kylmän kelin hanskat. Poika ajellut katteettomalla pyörällä niillä ja aina kuivat kädet. En olisi uskonut ellen olisi omin silmin nähnyt. Pitää käydä ostamassa itsellenikin. mm Superbikersilta
Entiset:
Helkama Mini->Hopeasiipi de Luxe->Tunturi Start-> Suzuki TS 125->
Suzuki GSX 750->Honda GL 1200 D->HD XL883C Sportster->
Honda GL 1500->Honda GL 1800
Nykyiset:
BMW K1600 GTL -16
BMW R1100GS -99
Pärjääks viileemmil keleillä ollenkaan?(McTuska @ Elo. 25 2009,17:41) kirjoitti
Tietääkö kukaan saako Danen gore hanskoja Tampereen suunnalta vai ainoastaan tuolta Superbikersilta?
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Mahtokohan tuo hinta olla noissa ihan oikein... *?(petri99 @ Elo. 26 2009,16:38) kirjoitti
Varmasti kylläki hyvät *![]()
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Moi,
Mulla Rukan gore-texit. Ei ole vielä vesi tullut läpi. Ovh 99 €. Mukavan ohkaiset ja kähvaläppärien kera ei ole näpitkään jätyneet. Hiivatin hyvä tuntuma. Suosittelen!
Vinkkinä kesäajoon. Ostin Taloustalosta keväällä neopreeni hanskat, joissa nakalla päällystetty kämmenosa. Hyvä tuntuma ja vaikka vesi tuleekin läpi niin neopreeni pitää näpit lämpimänä ja hintaa oli hulppeat 5.90 €.
BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!
On jo Berikin valkoset kesäkintaat, lähinnä noita texikalvollisia etsin jota ei ole kudottu kuin patakinnas.
Yksi mitä en älynnyt mainita niin kalvo hanskan sisällä pitäisi olla neulottu itse hanskaan kiinni ettei se ala elämään ja rullautumaan ajossa vittumaisille mutkille ja kurtuille.
onhan se oikein jos käyttää maksaessa valuuttana kruunuja...(FJR -07 @ Elo. 26 2009,16:59) kirjoitti
TS: €cuissa siis 63....
Hyvä mä...(masentaja @ Elo. 26 2009,18:28) kirjoitti
![]()
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Nimim. Rukan hanskat ja vuoret irtoaa, eikä sormia saa kunnolla enää takaisin. On kyllä suunnittelun kukkaset nuo rukkaset.(jorim @ Elo. 25 2009,16:21) kirjoitti
![]()
?
Arvaas miksi jäivät hyllyyn(Smistik @ Elo. 27 2009,13:41) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Mites Richan waterproof racing vai mitkä lie hanskat onkaan. Omalla kohdalla ainakin pitänyt veden ulkona. Ainut on vaan, että kuumilla säillä sitten alkaa kämmenet hikoamaan oikein urakalla.
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
Minä ostin tuollaiset, kun valinnanvaraa ei lähiliikkeissä hirveästi ollut enkä jaksanut lähteä tilamaan.(Cad @ Elo. 27 2009,14:41) kirjoitti
Richa Waterproof Racing
En edes yritä käyttää noita kesäkeleillä vaan ajattelin niitä lähinnä nyt syksy/kevät käyttöön.
Ei kannata ostaa liian pieniä kalvolla varustettuja hanskoja. Se kalvo ei käytössä juurikaan muokkaannu. Hanskan pitää olla heti käteen sopiva ja aavistuksen väljä.
Noista Richan hanskoista on ollut juttua jo aiemmin. Pehmeät ovat ja ehkä vesi pysyy ulkona, mutta niin pysyy myös kosteus sisällä. Ei lämpimälle kelille, ei kylmälle kelille. Hyllystä löytyy.
Kahvanlämmittimet auttaa kummasti näissä hanska-asioissa, koska oikeasti joka kelille sopivaa hyvää hanskaa ei ole. On noita tullut ostettua monia pareja hinnasta riippumatta.
Ite käytän normaalisti ts. kuivalla kelillä erittäin ohkasia Jofaman nahkahanskoja. Erittäin miellyttävät... Sateella on parikin vaihtoehtoa eli maailman ensimmäiset gore nahkahanskat vuodelta 92 tai 93 jotka on ihan jees paitsi hiukan paksuhkot. Sit on vielä MP asun tekstiili tixtexit mitä ei voi pitää kun hetken kädessä niin on sormet hiestä märät eikä niitä meinaa saada kädestä pois. Pitävät kyllä sateen ulkona... Ittellä ei ole ikinä löytynyt jokakelin käsineitä mitkä olis mukavat myös lämpösessä kelissä!
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Itsellä oli viime kesän käytössä Lindstrandsin Comet merkkiset hanskat. Ei tullu vesi läpi kovassakaan kelissä ja ei ole mitkään "tumput" ajaa.
Scott Xtreme, samalla hanskalla pärjää suomen suvessa pyöräillessä ja talvella kelkkaillessa.
Sateessa meni 800km eikä vesi tullu läpi, "waterproof" mikälie hanska toi veet läpi jo 50km ajon jälkeen.
Hankintahinta voi tietenni jotakuta kirpasta mutta itellä ollu käytössä 3 vuotta ja eipä ole vielä valittamista.
http://sparewheel.net/p/p_info/i/1655
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein