Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    joo kumpaa näistä kannattas katupyörän vitjoihin heittää?? aiemmassa pyörässä oli noi motulin öljyt, ihan ok. onks kellään kokemusta tosta motorexista? tarkoitus olis hakea ketjuöljyä heti ku kauppa aukee mut en osaa päättää kumpi parempi...
    Tero Eskelinen
  2. #2
    Mä lopetin empimisen ennenkuin aloitinkaan, sillä Motul oli hyvää mömmöä jo kevariaikoina eli ei mitään syytä vaihtaa merkkiä. Rätillä ylimääräiset ketjusta pois ja ei tartte pestä vannettakaan turhaan.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  3. #3
    Molempia olen käyttänyt (Motorexia tällä hetkellä), molemmat voitelevat, mutta Motul pysyy paremmin ketjuissa.
  4. #4
    Moottorisahan teräketjuöljy paras pysymään ketjussa, sitä varten tehtykin! Halpaa ku saippua!
  5. #5
    pari kesää käytin motorexiä. ei ikinä enää. **ttu mitä tatinaa...

    nykyään mukana kulkee pienessä pullossa moottori/peräöljyä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #6
    Lainaa (Eagle-no2 @ Elo. 21 2009,14:29) kirjoitti
    Moottorisahan teräketjuöljy paras pysymään ketjussa, sitä varten tehtykin! Halpaa ku saippua!
    Riippuu hieman että mitkä niistä. Teboilin mineraali teräketjuöljy (siis se jota on saatavilla 4l kannussa ja vihreä etiketti) on täyttä roskaa koska alle 100km ajon jälkeen 110kmh vauhdissa ketju ruostui lähes täysin.

    Mutta aiheeseen palaten voin suositella motulin road ketjuöljyä. Minun mielestäni se on ehdottomasti yksi parhaimmista prätkän ketjuöljyistä. Hinta on ainoa syy miksi en sitä ole enää käyttänyt. Motorex on toki myös ihan ok.
  7. #7
    Motulilla monta vuotta ja ei oo valittamista. Kerran tai kaksi kesässä pesen ketjut puhtaaks, muuten on selvinny lisäämällä. Ketjut pysy märkänä ainakin 2-3 tankillista. Varmaan pysyis pidempäänkin, mutten oo kehdannu testata.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  8. #8
    Lainaa (Eagle-no2 @ Elo. 21 2009,14:29) kirjoitti
    Moottorisahan teräketjuöljy paras pysymään ketjussa, sitä varten tehtykin! Halpaa ku saippua!
    Varmaan m-sahan ketju pyörii vinhempään, ainakin mun Stihl ruikkii paikoittain sitä ölppää aika rankasti ja kovin juoksevalta muutenkin tuntuu.

    Motul pysyy ketjussa ja toisaalta m-sahan ketjussa ei taida olla o-,x-, yms. lenkkejä, vai?

    Ääni edelleen Motul Roadille, vaikka ideana tuo teräketjuöljy tavallaan kuullostaa hyvältä.

    Ai niin ja unohtui mainita, että täällä vallitsevan yleistyksen ja totuuden mukaan, et halvalla saa mitään hyvää (paitsi delvac), joten unohtaa pitää teräketjuöljykin kun kerran on halpaa.



    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  9. #9
    Muutin vasta politiikkaani joka oli suihkia milloin muistaa noita sitkostettuja spray-muodossa olevia ketjuöljyjä. Ajattelin noissa uusissa käyttää 80W-90 vaihteistoöljyä heti ajon jälkeen, jos muistaa ja kylmälle ketjulle ellei muista. Ellei sillä pysy liukkaina tai likaantuu niin välillä tavallista 10W-40 moottoriöljyä sekä öljyllä ja rätillä pyyhintää. Pitemmille siivuille tms. pölyisille pätkille sitten noita tahmeita paremmin pysyviä mp-kettinkiöljyjä. Pysyypä niillä likakin sitten paremmin kiinni ketjuissa, mutta voitelevatpa hetken pidempään. /z
  10.  
  11. #10
    Motulin Roadia tuli käytettyä ennen. En käytä enää. Ketjut erittäin hankalat putsata. Pinta jää tahmeaksi kuin siirappi. Tästä johtuen likaa tarttuu todella paljon ja helposti ketjuun. Pikku pätkä hiekkatietä saa ketjut hirveään kuntoon.
    Nykyään käytän Würth High Performance Chain lubea.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8