Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Hakusessa Varaderon vaihto matkapyörään. Bemarin RT ja GT kokeiltu samoin FJR. Nyt vuorossa uudehko Pannari. Miten sopinee
    pitkälle kuskille. Menen tietenkin koeajamaan kun sopiva pyörä ilmestyy vaihdokkina pk-seudun liikkeisiin.
    Missä kohdassa se kuskin pituus on

Jos selässä, niin Pan on aerodynamiikaltaan hyvä (=hiljainen) ja huono (=epävakaa). Pitkäselkäiselle kuskille pleksi toimii paremmin kun se asennetaan kiinteistä perusasetuksista siihen ylempään. Tämän vaihtaa pari ruuvia löysäämällä viisi sormea ja vilaus eikä moottoripleksiä tarvi ajaa niin ylös. Yltää se lähes kaikille alemmassakin asennossaan silmien tasalle, vaan tulee pystympään ja sallii pienemmän ilmavirtauksen pleksin alta pleksin ja katteen välistä, joten meteli ja pyörteet pahenevat.

Pitkäselkäinen voi kokea ohjaustangon olevan liian edessä/alhaalla, minkä vuoksi raiseripaloja noihin rakkineisiin on tarjoalla useampaakin sorttia.

Jos taas pituus on jaloissa, vaikuttaa satulan kolmiasentoinen säätö paitsi takapuolen etäisyyteen asfaltista, myös etäisyyteen ohjauskolmiosta. Hyvä tai huono, ks. yllä?

Myös satulan kallistussäätö eri asentojen välillä on rakennettavissa pikku vaivalla, mutta koeajopyörää ei kannata ryhtyä modailemaan ainakaan myyjän nähden.

Itse olen 180 cm korkea ja siitä on huomattavan paljon selkää, eli persjalkainen joten pidän itse yhdistelmästä vakiopleksi ylemmässä perusasetuksessa ja satula alimmassa, mutta itsellehän se pitää sovittaa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Ensin tulee mieleen mikä on pitkä??
    Ite olen lähinnä pätkä ja kaiken lisäksi ittellä on st1100. *

Mutta kyllähän tuollaiset 185-190 pitkät kaverit niillä ajelee *mahdollisesti jopa pidemmätkin.
    Jakkara yläasentoon (löytyy 3 eri korkeutta)

Hieman hankala sanoa kun toiset tahtoo ajaa polvet enemmän tai vähemmän koukussa ja silti on hyvä.

Ota kunnon koeajot 3-4h niin tiedät paljon enemmän.
    Käske säätää myös takajousi itsesi painoon sopivaksi ennen koeajoa, niin mopo toimii "oikein".
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  4.  
    Tuossa yllä jo tuli oleellisemmat, säätövaraa vakiona on paljon ja lisäksi saa modaushärpäkettä: tangon korotuspalat monesta erinomaiset. Muistaakseni tappien alennussarjaakin saa.