Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
  1. #1
    Laitetaan tämä aihe nyt tähän, kun kirjoituksia sensuroitiin toisaalla aika roheesti ja hyvä aihe siinä sivussa. Eli, kertokaapas nyt tähän topicciin ne perustelut, jonka takia kaahaminen/avaaminen taajaman ulkopuolella olisi taajaamaa suotavampaa? Ja, jotta pohdintoihin saadaan hieman lisää syvyyttä, niin kertokaa pohditteko asiaa yksittäisen jalankulkijan vai motoristin näkökulmasta?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #2
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,15:04) kirjoitti
    Laitetaan tämä aihe nyt tähän, kun kirjoituksia sensuroitiin toisaalla aika roheesti ja hyvä aihe siinä sivussa.
    Hyvästä en kyllä tiiä.. Aikamoista vääntöä ja riitaa veikkaisin tämän aiheuttavan..? Mutta katsotaan kuinka käy.

    Jalankulkijana taajamassa oletan ajoneuvojen kulkevan nopeusrajoitusten mukaan. Ainakin suunnilleen. Joten en sen suuremmin varo (toki nyt varon, mutta en kiinnitä siihen erityistä huomiota).
    Taajaman ulkopuolella taas sitten jalankulkijana, polkupyöräilijänä tai rullaluistelijana kyllä koitan kiinnittää erityistä huomiota ajoneuvoihin, jotka siellä liikkuvat. Ihan vain siksi, että siellä kun kevyt liikenne on vähäisempää, ajoneuvojen kuljettajat eivät välttämättä ole sen suhteen yhtä skarppeina kuin taajama-alueilla, jossa on paljon suojateitä yms. Ja kevyt liikenne saattaa ylitellä teitä sieltä sun täältä. (Ja taajamassa on todennäköisemmin leikkiviä lapsiakin.)

    Tällä perusteella siis väittäisin, että se "kaahaaminen" on sallitumpaa taajaman ulko- kuin sisäpuolella.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  3. #3
    Lainaa (Terhi @ Elo. 24 2009,16:08) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,15:04) kirjoitti
    Laitetaan tämä aihe nyt tähän, kun kirjoituksia sensuroitiin toisaalla aika roheesti ja hyvä aihe siinä sivussa.
    Hyvästä en kyllä tiiä.. Aikamoista vääntöä ja riitaa veikkaisin tämän aiheuttavan..? Mutta katsotaan kuinka käy.

    Jalankulkijana taajamassa oletan ajoneuvojen kulkevan nopeusrajoitusten mukaan. Ainakin suunnilleen. Joten en sen suuremmin varo (toki nyt varon, mutta en kiinnitä siihen erityistä huomiota).
    Taajaman ulkopuolella taas sitten jalankulkijana, polkupyöräilijänä tai rullaluistelijana kyllä koitan kiinnittää erityistä huomiota ajoneuvoihin, jotka siellä liikkuvat. Ihan vain siksi, että siellä kun kevyt liikenne on vähäisempää, ajoneuvojen kuljettajat eivät välttämättä ole sen suhteen yhtä skarppeina kuin taajama-alueilla, jossa on paljon suojateitä yms. Ja kevyt liikenne saattaa ylitellä teitä sieltä sun täältä. (Ja taajamassa on todennäköisemmin leikkiviä lapsiakin.)

    Tällä perusteella siis väittäisin, että se "kaahaaminen" on sallitumpaa taajaman ulko- kuin sisäpuolella.
    Noin mäkin ajattelen. Se että onko suotavampaa ei niin en ota kantaa, vaan toimin niin.
  4. #4
    Lainaa (Terhi @ Elo. 24 2009,16:08) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,15:04) kirjoitti
    Laitetaan tämä aihe nyt tähän, kun kirjoituksia sensuroitiin toisaalla aika roheesti ja hyvä aihe siinä sivussa.
    Hyvästä en kyllä tiiä.. Aikamoista vääntöä ja riitaa veikkaisin tämän aiheuttavan..? Mutta katsotaan kuinka käy.

    Jalankulkijana taajamassa oletan ajoneuvojen kulkevan nopeusrajoitusten mukaan. Ainakin suunnilleen. Joten en sen suuremmin varo (toki nyt varon, mutta en kiinnitä siihen erityistä huomiota).
    Taajaman ulkopuolella taas sitten jalankulkijana, polkupyöräilijänä tai rullaluistelijana kyllä koitan kiinnittää erityistä huomiota ajoneuvoihin, jotka siellä liikkuvat. Ihan vain siksi, että siellä kun kevyt liikenne on vähäisempää, ajoneuvojen kuljettajat eivät välttämättä ole sen suhteen yhtä skarppeina kuin taajama-alueilla, jossa on paljon suojateitä yms. Ja kevyt liikenne saattaa ylitellä teitä sieltä sun täältä. (Ja taajamassa on todennäköisemmin leikkiviä lapsiakin.)

    Tällä perusteella siis väittäisin, että se "kaahaaminen" on sallitumpaa taajaman ulko- kuin sisäpuolella.
    En tiedä, että onko sinulla lapsia, mutta kummassa vaikkapa 10-vuotiaan lapsen on mielestäsi turvallisempi liikkua:

    - taajamassa (40-50km/h), jossa erillinen pyörä-/kävelytie?
    - taajaman ulkopuolella, jossa ei pyörätietä ja 80km/h?

    Eli haen sitä, että mikäli taajaman ulkopuolella jalankulkijat kokevat jo nyt liikkumisen taajaamaa pelottavammaksi, niin miksi ei pyritä ennemmin sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki pelkäisivät yhtä paljon? Toki taajamassa asuu paljon ihmisiä ja näistä lähtee paljon paheksuvaa ääntä, mutta onko silloin kyse enemmin riskien siirtämisestä heikompien harteille ja suoranaisesta kaksinaismoralismista?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  5. #5
    ^En ymmärrä mitä koitat kertoa. Mikä tekee jostain kaksinaismoraalia?

    Kerroin vain oman mielipiteeni, ja sen myös perustelin. Ja ajattelin itseäni jalankulkijana, fillaroitsijana tai rullaluistelijana.
    En kuitenkaan pelkää liikkumista taajaman ulkopuolella. Ja kuten todettu, taajamassa on mielestäni turvallisempaa. Sekä 10-vuotiaalla, että aikuisella.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  6. #6
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,16:28) kirjoitti
    Eli haen sitä, että mikäli taajaman ulkopuolella jalankulkijat kokevat jo nyt liikkumisen taajaamaa pelottavammaksi, niin miksi ei pyritä ennemmin sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki pelkäisivät yhtä paljon?
    No miksi sinä sitten haluat perusteluja että taajaman ulkopuolella on turvallisempaa jos tähtäät päin vastaiseen ratkaisuun?

    Ja itse availen fiilispohjalta oli sitten taajama tai ei..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  7. #7

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Eikö kaahaaminen tarkoita hallitsematonta ja päätöntä ajelua?
    Ei kai kukaan tarkoituksella kaahaa?
    Kysymys oli huonosti muotoiltu,olisi pitänyt kysyä: Onko kovaa ajaminen soveliaampaa tai turvallisempaa taajamassa vai taajaman ulkopuolella?
    No tietenkin siellä missä on pienempi riski osua johonkin esteeseen esim. joku mummo tai jänis joka holtittomasti pomppii tai jupeksii ajoradalla nopeampiensa jaloissa. Mutta jos tien näkyvällä osuudella ei ole noita miinoja niin ei kai sillä niin väliä ole missä ajaa kovaa? Paitsi jos tien näkymättömällä osalla eli esim. pensaassa,hyttys tai sontakärpäsparvin ympäröimänä joku huonompipalkkainen alempiasteisen koulutuksen saanut syö ruisleipää ja meetvurstia(parasta ennen on mennyt jo koska metu on ostettu jäteloorasta eli doggilaarista) ja tähtäilee sitä suurrikollista kustoomilla, niin sitten ei kannata ajaa kovaa
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  8. #8
    Mielestäni turvallisempi paikka availulle on taajama-alueiden ulkopuoliset alueet (jos nyt availla sitten pitää). Tämä siksi että silloin lähestyvä mp on uskoakseni helpompi havaita, eikä esim. lapsilla ole muita ärsykkeitä huomiota jakamassa.
    Terv. Mirmuxin, kolmen kouluikäisen iskä, taajama-alueen ulkopuolelta.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  9. #9
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,16:28) kirjoitti
    Eli haen sitä, että mikäli taajaman ulkopuolella jalankulkijat kokevat jo nyt liikkumisen taajaamaa pelottavammaksi, niin miksi ei pyritä ennemmin sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki pelkäisivät yhtä paljon? Toki taajamassa asuu paljon ihmisiä ja näistä lähtee paljon paheksuvaa ääntä, mutta onko silloin kyse enemmin riskien siirtämisestä heikompien harteille ja suoranaisesta kaksinaismoralismista?
    Ootko oikeasti noin v... yksinkertainen vai mitä mä en ymmärrä tuosta jutustasi...
    Totta helvetissä taajamassa on monikertainen riski vahingoittaa muita ihmisiä eikä sielä pitäisi tarvita pelätä, varsinkin lapset jotka ei havainnoi muutenkaan hirveän tarkkaan liikennettä yms... Itellä ainakin sellainen suojelutahto noita lapsiani kohtaan et jos taajamassa joku koheltaa niitä vahingoittaen, eipä tule koheltaja ainakaan helpommalla pääsemään se on vissi se... Maantiet on mielestäni eri asia, lapset ei sinne kuulu ja se on vanhempien vastuu siittä pitää huoli ja yllättäviä paikkoja on paljon vähemmän kuin taajamassa, joten se jättää myös kuskille enemmän aikaa reagoida.



    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  10. #10
    Jää tosiaan ihan teoriaksi tällainen kysymyksen asettelu ;)
    Taajamass on enemmän tapahtumia. Lapsia, aikuisia, risteävää liikennettä jne..
    Mutta ei taajaman ulkopuolelle ole yhtään sen turvallisempi availla.
    Huonot tiet, pikipaikkauksia, heittoja, yllättäviä kallisteluita, eläimiä hiirestä karhuun.Sorapätkiä, asfaltin repeilyjä...
    Riippuen ajatko valtatiellä vai jollakin pikkutiellä
    Eilen lensi kotka kaverina yhdelle motoristille ;)
    Eli taajamassa saat aikaan ihmisvahingon, jollekulle muulle ja hiukan itsellesi.
    Ulkopuolella luultavasti viet hengen joltain eläimeltä tai itseltäs.
    Onko se hyväksyttävämpää?
    No ei!
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  11. #11
    Jopa minulle säälittävän hitaalle heterosohvan kuskille ajo edes minun kovin vaatimatonta omaa kovaa on aivan sietämättömän suuri riski liikenteen seassa -> Radalla voi käydä toteamassa kädettömyytensä tason yhä uudelleen.

    Mutta tilastojen valossa vastaan että jos on ostanut niin huonon mopon ettei sillä voi ajaa radalle saakka eikä omista Volvoa ja peräkärryä ja silti on pakko availla, niin avautuminen olisi vähiten vahingollista siellä missä on vähiten sivullisia komponenttien sironta-alueella.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  12. #12
    ihan törmäyskurssin teoriaan pohjautuen taajaman ulkopuolella on parempi kaahata. taajamassa on paljon operaattoreita, heidän liiikkensä (kaistanvaihdot, yllätävä pisto puun takaa) jne ovat yllättäviä. Näiden kaikkien seuraaminen vaatii paljon prosessoritehoa. Taajaman ulkopuolella on peltoaukealla kilomterien näkyvyys joka suuntaan eikä siellä pellolla liiku kuin yksinäinen traktori => törmäyskurssilaskenta on simppeliä myös suurilla (yli 250 km/h) nopeuksilla.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Laitetaan tämä aihe nyt tähän, kun kirjoituksia sensuroitiin toisaalla aika roheesti ja hyvä aihe siinä sivussa. Eli, kertokaapas nyt tähän topicciin ne perustelut, jonka takia kaahaminen/avaaminen taajaman ulkopuolella olisi taajaamaa suotavampaa? Ja, jotta pohdintoihin saadaan hieman lisää syvyyttä, niin kertokaa pohditteko asiaa yksittäisen jalankulkijan vai motoristin näkökulmasta?
    Jätä jo toi 1835 rauhaan. Tossa voit käydä Pudasjärven ja Puolangan välillä vetämässä. Ei siellä ketään oo. Vain hirvi voi kömpiä pahasti eteen, mutta sudet kyllä tulee haaskalle. Itäturistit korjaa pyörän raadon mukaansa Lapin matkallaan heti ens vuoden alussa. Ei sinne mitään jää ... mutta Legenda elää!
  14. #14
    Ehdotan etta topicin aloittaja tekee empiirisen kokeen ajamalla ensin tien 1835 niin kovaa kuin pystyy rajoituksista piittamatta ja sen jalkeen saman matkan Helsingin keskustassa samalla periaatteella, esim Mannerheimintie paasta paahan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  15. #15
    Miksi on niin vaikeaa mennä radalle kokeilemaan vauhtia? On siellä muitakin, jopa enduroilla tai matkapyörillä. Puoli päivää kun tuolla vääntää niin on ihan kiva ajella rauhallisesti - vaikka motarilla. Ja kaikenkaikkiaan taitaa noi ratapäivät tulla aika edulliseksikin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #16
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 24 2009,22:50) kirjoitti
    Ehdotan etta topicin aloittaja tekee empiirisen kokeen ajamalla ensin tien 1835 niin kovaa kuin pystyy rajoituksista piittamatta ja sen jalkeen saman matkan Helsingin keskustassa samalla periaatteella, esim Mannerheimintie paasta paahan.
    Yksittäisen jalankulkijan kantilta tämä on sama tilanne vasta, jos Mannerheimintieltä poistetaan jalkakäytävät ja moottoria tuuletetaan sellaisia liki 200km/h nopeuksia. Opetelkoot hesalaiset katsomaan kakaroidensa perään ja kävelemään tien reunaa! *Liikenteen takia siellä toki ihan vastaaviin vauhteihin päästä, mutta antaa kuvan siitä mitä maalla ajatellaan, kun kaupunkilaiset pitävät oman pesänsä puhtaana ja tulevat maalle paskomaan. Ite tosin ole sen puhtoisempi ja parempi muita arvostelemaan, mutta en sentään syyllisty kaksinaismoraaliin ja avaan siellä missä turvalliselta tuntuu enkä tosiaan välitä tippaakaan, jos motoristien maine sen takia tahraantuu.



    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  17. #17
    Lainaa (seppo02 @ Elo. 24 2009,22:57) kirjoitti
    Miksi on niin vaikeaa mennä radalle kokeilemaan vauhtia? On siellä muitakin, jopa enduroilla tai matkapyörillä. Puoli päivää kun tuolla vääntää niin on ihan kiva ajella rauhallisesti - vaikka motarilla. Ja kaikenkaikkiaan taitaa noi ratapäivät tulla aika edulliseksikin
    Varmaan sen takia, että rata vastaa geometrialtaan jotain vanhaa kylätietä jossa on 40 km/h rajoitus ja muutama 90-asteen risteys. Lyhyillä pääsuorilla saa toki revitettyä sekunniksi yli 250 lukemia, mutta muuten ajo on jatkuvaa kiihdytystä jarrutusta ja kanttausta. Vähän niinkuin juoksisi lenkillä niin, että pysähtyy viiden metrin välein.. Revittelyn tarpeen tyydyttämiseen, ajoharjoitteluun ja taajamatien simulointiin ne kyllä sopivat, mutta vauhdikasta maantietä korvaamaan tarvittaisiin paria pykälää isompi rata.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #18
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,23:33) kirjoitti
    blablabla...avaan siellä missä turvalliselta tuntuu enkä tosiaan välitä tippaakaan, jos motoristien maine sen takia tahraantuu....blablabla
    sähän myit pyörän pois?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #19
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,23:33) kirjoitti
    avaan siellä missä turvalliselta tuntuu enkä tosiaan välitä tippaakaan, jos motoristien maine sen takia tahraantuu.
    Moni on yllättänyt tälläkin ajokaudella itsensä "avaamalla paikassa, mikä turvalliselta tuntuu", ja aivan erityisen usein näin on tapahtunut silloin, kun taajama on tuntunut turvalliselta avauspaikalta.

    Tutustuhan vaikka Mäntsälän, Tattarisuon tai Turun melko tuoreisiin tapauksiin, sekä niiden erittäin karuun saldoon, ennen kuin rupeat täällä kohkaamaan taajamassa tai muualla koheltamisista. Kyseiset tapaukset ovat jäätäviä esimerkkejä siitä, missä on kaikista tyhmintä alkaa availemaan.

    Ja jos tämä asia nyt oikeasti on sinulle niin kovin epäselvä kuin miten sen esität, niin lienee kyllä kaikkien yhteinen etu, jos ei sinulla enää ole pyörää.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #20
    Lainaa (SamiN @ Elo. 25 2009,10:05) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,23:33) kirjoitti
    blablabla...avaan siellä missä turvalliselta tuntuu enkä tosiaan välitä tippaakaan, jos motoristien maine sen takia tahraantuu....blablabla
    sähän myit pyörän pois?
    Juu, Trumppa on myyty, mutta ei sitä sentään ole koko kesää tarvinut ajamatta olla.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  21. #21
    Lainaa (pecha @ Elo. 25 2009,10:27) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 24 2009,23:33) kirjoitti
    avaan siellä missä turvalliselta tuntuu enkä tosiaan välitä tippaakaan, jos motoristien maine sen takia tahraantuu.
    Moni on yllättänyt tälläkin ajokaudella itsensä "avaamalla paikassa, mikä turvalliselta tuntuu", ja aivan erityisen usein näin on tapahtunut silloin, kun taajama on tuntunut turvalliselta avauspaikalta.

    Tutustuhan vaikka Mäntsälän, Tattarisuon tai Turun melko tuoreisiin tapauksiin, sekä niiden erittäin karuun saldoon, ennen kuin rupeat täällä kohkaamaan taajamassa tai muualla koheltamisista. Kyseiset tapaukset ovat jäätäviä esimerkkejä siitä, missä on kaikista tyhmintä alkaa availemaan.
    Niin, vieläkö ihmettelet miksi maalle ei haluta yhtään enempää kaahottajia? Liikennemäärään suhteutettuna täällä tapahtuu jo nyt aivan tarpeen paljon onnettomuuksia, joten tänne kaivata yhtään enempää porukkaa, joka ei edes tiedä missä mikin liittymä sijaitsee, kuinka paljon siellä on lapsia jne. On paljon parempi, että paukuttelet menemään sitä kotikatuasi äläkä perkele usuta tänne noita Rosseja. *Ja, jos homma ei ala pian upota, niin tullaan sorapyörillä vastavierailulle ja tuodaan samalla pari sutta ja karhua muutoin niin ankeaan Hesan luontoon.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  22. #22
    Lainaa (The Legend @ Elo. 25 2009,11:31) kirjoitti
    Niin, vieläkö ihmettelet miksi maalle ei haluta yhtään enempää kaahottajia? Liikennemäärään suhteutettuna täällä tapahtuu jo nyt aivan tarpeen paljon onnettomuuksia, joten tänne kaivata yhtään enempää porukkaa, joka ei edes tiedä missä mikin liittymä sijaitsee, kuinka paljon siellä on lapsia jne. On paljon parempi, että paukuttelet menemään sitä kotikatuasi äläkä perkele usuta tänne noita Rosseja. *Ja, jos homma ei ala pian upota, niin tullaan sorapyörillä vastavierailulle ja tuodaan samalla pari sutta ja karhua muutoin niin ankeaan Hesan luontoon.
    Onko tämä tieto perustettu kenties Legen legendaarisiin tutkimusretkiin ellei peräti ristiretkiin?

    Pikku vinkkinä että mm. tiepituuksiin suhteutettuna taajamissa henkilävahinko onnettomuudet ovat 5 kertaa todennäköisempiä 100km kohti verrattuna esim taajamien ulkopuolelle (tässä ei ole pää teitä mukana vaan nimen omaan nini sanottuja kantateitä ja muita missä nyt ollaan vissiin availemassa) Samaten henkilövahinkoihin johtaneet tapaturmat ovat n. 4 kertaiset taajamissa verrattuna taajamien ulkopuolella kun suhteutetaan asukaslukuun.

    Ainut asia mikä on suunnilleenkaan samassa on kuolemat mutta sekin tod näk sen vuoksi että taajamissa vauhdit ovat niin paljon hiljaisemmat jotta niitä ei niin "herkästi" kopsahtaessa tule.

    Ja nämä on perustettu mm. liikenneturvan ja suomen kuntien liikenneturvallisuuden tekemiin laskelmiin eikä varmaan ole vartailu kelpoista materiaalia Legendan tutkimuksien kanssa joten helsinkö vaviskoon jos sieltä ihan yksi mopo tulee käymään pääkaupunkiseudulla. (pst... varo sitten ku muutkin siellä ajaa sora tyylisillä vehkeillä mutta käyttäen slicksejä niin saatat maalaispoikana jäädä jalkoihin)
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  23. #23

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (The Legend @ Elo. 25 2009,11:31) kirjoitti
    Niin, vieläkö ihmettelet miksi maalle ei haluta yhtään enempää kaahottajia? Liikennemäärään suhteutettuna täällä tapahtuu jo nyt aivan tarpeen paljon onnettomuuksia, joten tänne kaivata yhtään enempää porukkaa, joka ei edes tiedä missä mikin liittymä sijaitsee
    Kuka yleensä haluaa mennä maalle pujottelemaan niiden saatanan savipaakkujen välistä? Tuossa asiassa voisi sopia niin että ajelkoot kaupunkilaiset taajamissa ja motareilla, ja juntit pysykööt zetoreillaan pellolla, ja sitten kun sieltä pellolta tullaan sivistykseen eli asvaltille niin putsataan ne helvetin renkaat tai siivotaan jäljet mitä sinne ihmisten kiusaksi jätetään! Ja jollei paakut lähde sieltä tieltä niin ei muuta kuin tekemään kahdeksikkoa crossipyörällä sinne syysviljapellolle
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  24. #24
    Availin eilen kummassakin mestassa, on se niiiin mukavata...
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  25. #25
    Pitääkö tämä nyt käsittää niin, että Legendan mielestä kaahata saa, mutta ei hänen lähellään? Tälle mielipiteelle on lyhennekin: NIMBY.
    Durty Nelly's Boys
  26. #26
    Nyt on pakko kysyä, mitä tällä avauksella ajetaan takaa?
    Minä kuvittelin, että Lekentti itte haluaa kaahata taajaman ulkopuolella, mutta se alkoikin kiroilemaan muita?
    Eiks toi 1835 ole aikalailla taajamien ulkopuolinen tie ja sitä hän itse suosittelee ajettavaksi tuhatta ja sataa/vaatii muita ajamaan
    Mun mielestä kaahaaminen ei ole viisasta missään.Hiukan nopeampaa vaan voi ajella jos on kiiru?
    Nimimerkillä:ymmällään oleva maalainen?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  27. #27
    Lainaa (Cute @ Elo. 25 2009,14:14) kirjoitti
    Nyt on pakko kysyä, mitä tällä avauksella ajetaan takaa?
    Koitetaan luultavasti hakea kaveria, jonka kanssa yhdessä voi inttää ja olla samaa mieltä siitä, että taajamien ulkopuolella on erityisen vaarallista "kaahata". Eli siis ajaa nopeammin, kuin mitä taajama-alueilla.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  28. #28
    "niin miksi ei pyritä ennemmin sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki pelkäisivät yhtä paljon"

    Mul *on kuule Terhi kauhee visio......
    Jostain syystä epäilen, että nyt on joku ollu ajaa Lekentin lapsen yli ja se vaatii taajaman ulkopuolelle samaa rajoitusta kuin taajamaan?
    Yhtäkkiä yllättäen kaahauksen puolustaja haluaakin kaikkien ajavan 40km/h JOKAPAIKASSA?

    P.s...aika ihme hippi pitäs olla jotta tietäs jokaisen taajaman ulkopuolisen liityymän Helsingistä Ivaloon....



    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  29. #29
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 25 2009,11:57) kirjoitti
    Pikku vinkkinä että mm. tiepituuksiin suhteutettuna taajamissa henkilävahinko onnettomuudet ovat 5 kertaa todennäköisempiä 100km kohti verrattuna esim taajamien ulkopuolelle (tässä ei ole pää teitä mukana vaan nimen omaan nini sanottuja kantateitä ja muita missä nyt ollaan vissiin availemassa) *Samaten henkilövahinkoihin johtaneet tapaturmat ovat n. 4 kertaiset taajamissa verrattuna taajamien ulkopuolella kun suhteutetaan asukaslukuun.

    Ainut asia mikä on suunnilleenkaan samassa on kuolemat mutta sekin tod näk sen vuoksi että taajamissa vauhdit ovat niin paljon hiljaisemmat jotta niitä ei niin "herkästi" kopsahtaessa tule.
    Eli haluat siis sanoa tilastoihin nojaten, että taajamassa liikkuminen on yksittäiselle jalankulkijalle taajaaman ulkopuolista liikkumista vaarallisempaa? Oletko koskaan edes kävellut/fillaroinut noita kantateitä ja kokenut miten läheltä jotkut dorkat siellä vetää? Se, että siellä tapahtuu 5x taajamaa vähemmän onnettomuuksia, perustuu jalankulkijoiden vähäisyyteen, mutta ne ketkä siellä vielä uskaltavat liikkua, he tuskin näistä teidän höpinöistänne riemastuvat.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (The Legend @ Elo. 25 2009,14:55) kirjoitti
    Eli haluat siis sanoa tilastoihin nojaten, että taajamassa liikkuminen on yksittäiselle jalankulkijalle taajaaman ulkopuolista liikkumista vaarallisempaa? Oletko koskaan edes kävellut/fillaroinut noita kantateitä ja kokenut miten läheltä jotkut dorkat siellä vetää? Se, että siellä tapahtuu 5x taajamaa vähemmän onnettomuuksia, perustuu jalankulkijoiden vähäisyyteen, mutta ne ketkä siellä vielä uskaltavat liikkua, he tuskin näistä teidän höpinöistänne riemastuvat.
    No mutta kuten itsekkin sanot niin siellä kun on vähemmän jalakulkijoita jne niin siellä on parempi availlakkin

    Ja toinen fakta kun tiedetään että prosenttuaalisesti iso osa onnettomuuksissa on juuri suistumisia niin ei muuta kuin taajamien ulkopuolelle availeen niin osumat ovat epätodennäköisempiä muita kohtaan eikö totta?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen