Lähde: Iron Butt Rally Tech Inspectionkirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Nuinhan se menee, huono kello kauas kuuluu jne...
Mutta itse kumminkin rohkenit uuden Gessun hommata? Onkos VaraPerä jo hankkeissa...?
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Laitan tähän kommenttia ST1300 Pan European testistä, kun en viitsi avata uutta viestiä aiheesta...
Itse asiassa onhan se tuossa viestissä mainittu, joten kyllä tämä nyt jotenkin liittyy asiaan.
Eli testasin ST 1300 Pan Europeania, parikymmentä kilometriä.
Ei olennaista eroa LT:hen, mutta parempi kuin FJR.
Pan Europeanissa on kyllä hyvän tuntunen vääntävä moottori.
Helppo ajaa ja tuntui heti kotoisemmalta kuin FJR,
vaikka olen ajellu FJR:lla 2000 kilometriä.
Pan European oli kevyempi, joten se on helpompi hallita
paikalla ja hitaissa nopeuksissa.
Se on kyllä ihme homma, että LT tuntuu mukavammalta ajaa kurviin.
Jotenkin vaan LT:lla kurvit tuntuu mukavemmilta.
(voi olla kyllä tottumus kysymyksin)
Ajelin ekana pienillä vaihteilla, jolloin kaasu tuntu välillä on/off tyyliseltä,
mutta kun laittoi tarpeeksi ison vaihteen, niin ominaisuus katosi.
Pan Europeanissa on mun mielestä huonompi kate kuin LT:ssä.
Katteeen vaihto varmasti auttaa asiaan, mutta en usko että
se sittenkään yltää LT:n tasolle.
LT:ssä on pystympi ajoasento ja kun siihen on tottunu, niin *
kaikki pyörät joissa on etukenompi ajoasento tuntuu huonnommilta.
Paino tulee enemmän käsille.
LT:n vakionopeussäädintä arvostaa kokoajan enemmän kuin sen ansiosta
voi ajaa takakenommassa asennossa, kun ei tarvi kaasukahvaa puristaa.
Lisäksi sen avulla voi leputtaa helpommin kaasukättä.
LT:n automaattista vilkunpalautinta arvostaa myös kokoajan enemmän,
kun muissa pyörissä tuntuu tuo vilkku jäävän helposti päälle.
Eli yhteenvetona Pan European voisi olla seuraava vaihtoehto
1800 Gold Wingin tai 1300GT:n jälkeen.
Mutta jos nyt pitäis pyörä vaihtaa, niin se ois 1800 Gold Wing.
Siinä kyllä ärsyttää kiinteä kate, kun on tottunu säädettävään katteeseen.
Ja on se kyllä aika kalliskin.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Näin on. Kuten todettu, tämä on sairaus, joka ei ota hellittääkseen.(pozo izquierdo @ Elo. 23 2009,23:09) kirjoitti
GSA on vaan niin ruma että oli pakko hankkia. Ja onhan sillä *äijämäistä* ajella toisin kuin tuolla LotJalla...
GSA:lla ei varmaan kilometrejä paljon tule eli voipi olla että perä kestää sen *eliniän*, pyörä romutukseen ennen kuin 30tkm tulee täyteen...
LotJasta vaan kaipaa kyllä cruisea ja hydraulista keskitukea, nekun tuohon saisi niin LotJa lähtisi samointein! Noh, kai siinä nyt jotain muutakin on... hieman enemmän joutuu pähkäilemään miten saa radion tuohon GSA:han, mihin jemmata radiopuhelin ja kännykkä kun ne yhdistetään AutoKoomaan jne. jne. Ei ole helppoa!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Eikös tämä toimi vain motarilla eli kun yli tietyn nopeuden on vauhti niin se palauttaa sen jonkun sadan metrin ajon jälkeen? Itse en siitä sen suurempaa logiikkaa ainakaan ole löytänyt... Ei se risteyksissä ainakaan ole palauttanut automaagisesti.(Prätkis @ Elo. 23 2009,23:41) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Joo, kyllä se vilkun palautus toimii automaattisesti vain tietyn nopeuden mukaan (oisko yli 60 kmh?).
Mutta kai sitä tule sen verran vauhdikkaasti lähdettyä risteyksestä, että aina se jossain vaiheessa sammuu.
PS. ei se ihan keskustassa toimi, mutta usein muilla pyörillä
ajaessa on vilkku saattanu jäädä pitkäksikin aikaa päälle (10 kilometrejä).
Ja jotenkin on tottunu siihen bemarin vilkun poiskytkemiseen,
joten sitä tulee painettua ihan automaattisesti. (tottumuskysymys)
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Minulla on nyt Pannarilla takana 123 tkm ja poliitikon termein olen suht tyytyväinen. Luultavasti kuitenkin seuraava pyörä ei ole ainakaan Pannari. Tuo Gessu kyllä polttelee kovasti, ihan vaan senkin takia että se on niin erityylinen pyörä. Pitää sellainenkin kokeilla ennenkuin vanhainkodissa ollaan.
Pitää ensin ajaa nuo jäljellä olevat rautaperseajot pois Hondalla niin sitten ei tule niin paljon kilometreja etteikö Bemarikin kestäisi![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Meillä tullut yli 3000 kilsaa suht lyhkäsessä ajassa tolla uudella ässällä ja täytyy sanoa jotta täys matkapyörä se on.
Pientä tottumista tarvittiin taas olla hieman kyykymmässä noitten "oikeiden" matkapyörien jälkeen, mutta äkkii sitä oppii käyttämään tankkia hyväkseen sekä polvilla puristamalla, et vatsakumpua hyväksi käyttämällä saadakseen painoa pois käsiltä.
Mennään taas pystympään JOS tarve vaatii, mut nyt nautitaan mutka-ajosta tosissaan.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
2009 gessussa vilkunpalautin manuskan mukaan poistaa vilkun päältä 200m ajon jälkeen, nopeudesta ei ole mainintaa ja omalla pers-fiiliksellä lauseke tuntuu pitävän paikkaansa.
Tuo gessu on ollut ihan hyvä kampe tähän mennessä, lauantain 800km mutkpätkää ja sitä ennenjotain 4-500km sorateitä ja rymyämistä metsässä.
Pitää ostaa vähän karkeempaa rengasta alle ja nehän on ihan puol-ilmasia verrattuna 17" sporttikumeihin, takarenkaan hinnalla saa koko sarjan.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Siinäpä on niin rektaalista oleva ominaisuus ettei pahemmasta väliä(sakuc @ Elo. 24 2009,13:00) kirjoitti
![]()
Tuon käytettävyyden kukkasen "suunnitellut" ihmiskunnan vihollisten porukka pitäisi laittaa Pohjois-Koreaan uudelleenkoulutusleirille alkuun vaikka kymmeneksi vuodeksi. Jospa siellä kertyisi pikkuisen ymmärrystä käyttäjälähtöisyydestä, tai edes siitä että joku kiinteä 20 sekunnin ajastin ei taatusti sovi kaikkiin maailman vilkutustarpeisiin.
On se yhtä pe*kelettä kun 20k€:n rutkussa ei pysy vilkku päällä jos sitä ei erikseen peukalolla pidä painettuna.
Eikä noin kädettömiä koodareita uskoisi minkään firman palkkalistoilla olevan, etteivät edes osaa tehdä valintaa jolla paska-automaatin saa päälle ja päältä pois. O tempore.
Oma motiivini oli, että minulle moottoripyörät ovat vain moottoripyöriä, joiden joukosta haen kulloinkin itselleni sopivan mallin. Jos merkkiuskollinen pitää olla, kahta en vaihda: Volvoa ja sitten sitä toista juttua...mikäsenyoli...
Eli vertaan vain malleja, en pelkästään merkkejä. Nelisylinterinen BMW kelpaisi kyllä.
R1150RT oli ensimmäinen matkapyöräni ja osoittautui minulle liian painavaksi ja kömpelöksi käsiteltäväksi. Matkamukava se oli ja siksi sen ostin, mutta yllätin itseni huomatessani, että vaikka autossani vakaa koeteltu toimivuus ilman bling-blingiä riittääkin, pitää moottoripyörässäni olla myös jotain muuta. Leikkisyys. Ketteryys. Enpäs laitakaan jalkaa maahan kun valot vaihtuvat pian. Pujottelua tiehen maalattujen nopeusrajoitusmerkkejä, suuntanuolia ja hirvivaroituksia kierrellen. Kakkosella toista sataa tai viitosella viittäkymppiä. Pan painaa yhtä pahasti liikaa kuin vanha RT, mutta silti se on helppo ajaa kuin iso skootteri.
Heiveröisemmin se on kasaan ruuvattu kuin BMW eikä kulje yhtä vakaasti. Ja ne 5 minuutissa ehjänä pois tipahtavat katteet saivat jokaisen homman niiiin helpoksi. Paras kun vie Hondan vaan liikkeeseen silloin kun sen aika on.
Pan on eniten ajettu ja iäkkäöin mopo mikä minulla on koskaan ollut, mikä kertoo jotain. Mutta jos sen joku pöllii ensi yönä, niin tiukka harkinta tulee ostoslistalla Pan, FJR, GT vai GTR eikä voittaja ole lainkaan selvä.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Olikohan nuo poikineet perät sitten kaikki jossain tietynmallisessa/vuosimallisessa kamppeessa?(iaj @ Elo. 23 2009,22:08) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä