Ilmeisesti palstalla vähissä Duke-kuskit, kun ei ole vastauksia tullut.
Virirööristä en tiedä valmistaako niitä joku muu kuin Akra. Hyvin todennäköisesti kyllä, mutta mistä niitä saa - en tiedä. Muutenhan tuohon vekottimeen kannattaa tehdä samoja muutoksia kuin sm/smc/enduro-osastollekin. Eli
- Tehorajoitus pois pieniltä vaihteilta
- Välityksiä kohdalleen (sm:ssä on oikein hyvä, kun on 15/42-välit)
- Halutessaan nokka-akselin voi vaihtaa (suosittelen)
Sitten tukku kaikennäköistä pientä ihan siihen malliin mistä itse tykkää. Kilpiteline, kahvalämppärit jne.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Nopealla googletuksella pönttöjä; Akrapovic, FMF, Remus ja GPR, joista halvin oli Remus, ebay.de, 530 euroa + lähetyskulut, joita ei mainittu.
Itelläkin olis kiinnostusta putken ja kartan vaihtoon, mutta hinnoista ei ole tietoa. Akran putki on kuulemma aika kallis![]()
Itse olen räpeltänyt lähes kaiken helpon mitä dukeen voi tehdä.
-Änkkäristä lähti katti ja samalla tuli kiiloitettua pönttö
- ilmanputsarissa lisää reikiä , vakio filsua on turha vaihtaa *
"vapariin".
-akran mappi toi löylyä huomattavasti lisää , vääntö lähtee 1-1,5k alempaa. *( 1-2 vaihteen rajoitin poistuu mapilla)
Vaan eipä taija poistua. Ei ainakaan mun mopoista (690sm ja 690e) poistunu. Smotosta nyppäsin johot irti niinkuin monet muutkin ovat tehneet. Endurosta en o nyppiny mitään.(kanuuna12 @ Syys. 01 2009,00:13) kirjoitti
![]()
Tuutti Honda
Onkos tota Akran mappia kukaan kokeillut vakioputken kanssa (siis modaamattoman)?
Alas pitäisi saada lisää jerkkua, nyt tuntuu että ei oikeen pelitä alta kolmentonnin kiekoilla...
Ulkomaanelävät myös juttelivat että tehtaalta olisi tullut uusi ruiskukartta joka hieman parantaisi tota alaväännön puutetta, käsittääkseni päästörajoitusten takia nämä kiulut on säädetty aika laihalle.
Kokemuksia meneekö toi kartan päivitys ihan takuun piikkin vai joutuuko siitä kuinka paljon köyhtymään...?
<p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
kauko: Pyysin että ottavat pois , kun kävin ajattamassa akran mapin. , ilmeisesti rasti ruutuu valinnasta vain kyse? (käsitin että 1-2 vaihteen rajoitin olisi vakiona pois käytöstä)
Deströyer: akran mappia ei kannata vakiopönttöön laittaa. se tukkii ja tappaa katalysaattorin hetkessä.
Osta uusi pönttö jos haluat ääntä. Vakiostakin saa tehtyä paremmin virtaavan ja hieman äänekkäämmän kun poistaa katin...
->Eikä 690 kone vedä alle 3k kierroksen , 2k on tyhjäkäyntikin
->mapitus vie 30min työn eli BW:llä maksoi 30-40€
Jaa, tää onkin uutta mulle. Epäilen hiukan, mut en rupee väittämään, ku en mistään mitään tiiä yleensäkään.(kanuuna12 @ Syys. 01 2009,10:37) kirjoitti
On tästä tullu luettua moneltakin palstalta ja monet on kumonnu tuon luulon, et akra-mappi poistaa sen rajottimen. Mut voihan se olla, et se nykyään onkin niin.![]()
Tuutti Honda
Kanuuna 12 ostitko ton kilpitelineen vai teitkö itse? Kun vakio kuraläppää poistin niin näkyi paljon reikiä eikä ihan heti tullu kunnollista ratkaisua mieleen niiden peittämiseksi fiksulla tavalla.
http://www.mustardbikes.com/index_files/Page2660.htm(SB2 @ Syys. 24 2009,01:08) kirjoitti
Ostin ebayn kautta , helppohan tuo olisi itsekkin tehdä.
Suomesta kun sais niin ois hieno homma. Ei ole mitään tilejä millä ebay:ssä maksaa![]()
Sain aikaseksi tehtyä kilpitelineen itse
5kpl jäi ylimääräisiä joita voin myydä halukkaille, kuvia tulee joskus. On se parempi kuin vakio![]()
Lomilla sain viimeisteltyä kilpitelineen. Ei tarvi hajottaa orkkis osia, helppo asentaa *
2kpl valmiita telineitä halukkaille maksua vastaan
Herätetääs vanhaa ketjua eloon.
Tuli vihdoin haettuu duke3 kaupasta ja sisäänajot rupee olee loppusuoralla.
Mitäs välityksiä porukat on vaihdellu dukeen? Oli joskus 5v sitte 640 alla ja tuntuu, et se nosti tassua paljon pirteemmin ku duke..
Entäs noitten pönttöjen laita? Akran hinta uutena pari tonttua, joten sen voi luultavasti unohtaa ja käytetyn löytäminen näyttää olevan aika kiven alla. Ktm twinssiltä näyttäis löytyvän remusta ja FMF aika kohtuu hintaan. Mitenhän esim. akran kartta soveltuu näihin pönttöihin?
http://www.ktmtwins.com/690duke/exhaust.html
SB2: voisin poistaa yhen kilpitelineen jos vielä jälellä.
Potkitaan tätäkin ketjua ylös. Eräässä toisessa ketjussa oli katkera tilitys 33tkm kohdalla levinneestä LC4:stä, joka on kuulemma täysin normaalia. OK, onhan kyseessä korkean viritysasteen 1-mukinen joten ei voi odottaa samaa kuin japsien rivinelosilta.
Onko tietoa/kokemusta tästä päivitetystä 2010/2011 LC4:stä jonka huoltoväliä on pidennetty? Minkälaista elinkaarta koneelle on odotettavissa?
Vinkkejä koneen elämän helpottamiseksi? Nämä ainakin poimin jo:
- Öljyt/suodatin vaihtoon usein (huolto-ohjelman mukainen väli hulppeat 7500)
- Koneen annettava aina lämmetä kunnolla
- Vältettävä liian isolla vaihteella vedätystä ts annettava kiertää
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Taitaa olla nuo pienillä kilometreillä räjähdelleet LC4 koneet kuitenkin aika harvinaisia...(sunshine @ Touko. 19 2011,11:57) kirjoitti
Eli ei kyllä ole mitenkään ihan normaalia, millään asteikolla.
Ja tällä 690 koneellahan ei ole mitään tekemistä tuon wanhemman konstruktion kanssa, jota ilmeisesti tarkoitit tuolla hajonneella, joten niiden kestävyyttä tuskin kannattaa arpoa noihin vertaamalla.
Se on totta että ei yksimukista voi oikein järkevästi verrata esim samankokoiseen rivineloseen.
Ei hyvässä eikä pahassa.
Eiköhän nuo jo luettelemasi ohjeet auta koneen kestämiseen, vaikkei tuota öljynvaihtoväliä tuosta tehtaan ilmoittamasta edes lyhentäisi.
Eikös ekoissa 690 vuosimalleissa ollut 5000km huoltoväli,?
Tuossa omassa 640a pyörähti viikonloppuna 100000km mittariin, ilman mitään totaalisia koneen hajoamisia...
OK, hyvä tietää ettei koneremontteja ole ihan koko ajan tiedossa. 690:n huoltoväliä tosiaan pidennettiin 2011 5000->7500km, joten kai kotarillakin on luottoa tuotokseensa.(Seikkailu_R @ Touko. 19 2011,13:03) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Asiasta kukkaruukkuun: voiko Duken bensansyöttöä säätää ilman powercommanderia tai tuneboyta? Pyörässähän on ne valittavat kartat joista vain kolme on käytössä ja loput tyhjiä paikkoja.
Vakiopöntön surinat eivät oikein vakuuta ja katselin Leovincen underbody-sliparia, mutta sitten varmaankin tekisi hyvää säädättää pyörä ko. putkelle. Onnistuuko pelkästään pyörän omalla tietokoneella?
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Tääl on toinen joka janoaa tietoa tost mapittamisesta! Hyötyykö acran mapista ja paljon? Sain ke leovincen underbody II sliparin. En o kerenny viel laittaa kiinni. Kiitos!
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Kun saat kiinni niin kerro miten ääni muuttuu. Tuo Akran mapin vaihtohan onnistuu missä vain KTM-huollossa koska se on valmiiksi tehty kartta, mutta kiinnostaa tosiaan tuo voiko dynossa säätämällä tehdä uutta karttaa ilman erillistä PC/TB:tä. En oo varma kuin hyvin se Akran täysröörin kartta sopii muulle putkelle kuin juuri sille?(Winski @ Touko. 19 2011,17:23) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Olisikohän näistä kurapuolen 690 ruisku jutuista mitään apua Duken suhteen?
Ja toinen ketju samasta aiheesta...
Saattaa niitä olla enemmänkin, nämä nyt muistin...
Kiitti! Ainakin tuon perusteella näyttäisi siltä että pyörän omaan boksiin nimenomaan voi kirjoittaa karttoja sopivalla softalla ja kaapelilla. Vaikuttaisi siis siltä että voin asentaa sliparin ja sen jälkeen teettää sille kartan jossakin asiantuntevassa pajassa jossa on dyno. Täytyy pitää mielessä tuo että '11-malli on bensansyötön elektroniikan suhteen erilainen kuin 09-10, jos kerran jopa joku huolto on ollut siitä pihalla.(Seikkailu_R @ Touko. 19 2011,19:59) kirjoitti
Edit: toisaalta, kaikista halvimmalla pääsisi jos joku sattuisi tekemään kartan tuohon Leovincen slipariin ja laittaisi sen jakoon. Noh, pitää kysellä hintoja huolloista.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Leovincen slipari kiinni laitettuna. Kolisee niin perhanasti moottorijarrutukses ja välil ihan tyhjäkäynnilki. Kaikki musterit on kiristetty useeseen kertaan jo, ei auta.
Kuullostaa siltä ku ois 5penninen putken sisäl kolisemas.
Kellää mitää kutinaa mikä se vois olla?
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Niin ja kyl mä itse ainakin tykkään äänistä. Ei viel mahdottoman kovat ettei tulpat pääs tartte ajaa.(sunshine @ Touko. 19 2011,17:28) kirjoitti
Kaveri tilas hetimiten samanlaisen allrightilta.
Mitä mapittamiseen tulee ni BW:ssä ne sano et kannattaa käydä dynoilee se siin BW:n naapuris (espoo). Ei viittis mennä sinne maksaa jotai 200-300e kaikkineen siit jos tekee siihen oman kartan.
Kyllä me acran kartan lupas tohon laittaa, muttei ota vastuuta siit et särkeekö se paikkoja.
ps. Ajoitko eilen mechelininkatua pitkin? Siinä Marian sairaalan kohdalla ja jatkoit siitä sillan ali satamaan päin? Ajeltii jonku R:n peräs oranssil ja mustal dukella.
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Joo ite ajattelin mapittaa dynossa, haluaisin että siinä menee seokset varmasti kohdalleen. Sääli että tossa R:ssä ei ole ihan sama kone kuin perusmallissa, voitais jakaa kustannukset niin että yks mapittaa dynossa ja sitten laitetaan TuneECUlla sama kartta kaikille kolmelle ;P Te voisitte kaveris kanssa halutessanne pistää kustannukset puoliksi noin, koska pyörät ja pöntöt on samat. Tarvitte vaan yhen yhteyskaapelin ja tuon softan, Seikkalu_R:n postaamissa kurafoorumin linkeissä on juttua aiheesta.(Winski @ Touko. 23 2011,10:42) kirjoitti
Ite haluaisin mahdollisuuksien mukaan säilyttää tuon 2v takuun voimassa, ja periaatteessahan se raukeaa heti jos pyörään ruuvaa kiinni jotain mitä ei KTM:n listoilla ole. Täytyy kysellä BW:stä asiaa.
Ajoin joo mechelininkatua satamaan siinä 21 paikkeilla eilen, en oo tajunnu että mun perässä on oltu
Edit: mikä dynofirma siinä BW:n naapurissa on?
Edit2: Dyno-Might
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Joo oltiin siin parin auton perässä, käännyttiin siit sit aika sun kohdalla sit länärille päin.
Niin mietin just samaa, et ois hyvä laittaa littii ne kustannukset. Mut se acran mappi on ainaki hyväksytty et se siin o hyvää. Soittelin tänään ympäriinsä ni kyl ne leo vincen myyjät sano kaikki, et acran mappi siihen on laitettu ja et toimii sillä.
Itselläni tosin on nyt pient vikaa tos putkes, avasin äsken sen taas osiin siit.(se falskas) Mult puuttuu kokonaan se vakioputken tiiviste siit liitoksesta, sellasta ei missään kyl ollu. Ja sit siin saattaa olla valuvirhe siin leo vincen liitospalas. Saattaa kyl olla et se on luulotautia.
Lupaan kiroilla huomen lisää jos se tiiviste on kans tilauskamaa! ''
Sit on pakko laittaa vakiopönttö takas kiinni ja ootella romujen saapumista.
No enivei katkasin 2/3:sta kiinnitysruuvista siinä avatessa. Muutama perkele pääs tos ilmoille. P
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
http://tuneecu.com/
Tuolta on tulossa "ilmainen" työkalu karttojen kanssa kikkailemiseen.
Thanks!(kanuuna12 @ Touko. 24 2011,01:07) kirjoitti
En vaan viel ainakaa uskalla/viiti rupee noil pelaa, ku en tarkemmin tiedä et kui särki saan sit taas ton mopon.
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Joku firma jolla on jarrupenkki, voisi saada tuosta pienen valtin jos opiskelisivat tuneECU:n käytön... Kuka vastaa huutoon?kirjoitti
Penkissä saisi säädettyä ja testattua kartat heti kohdilleen. *![]()
Millä esim. Dyno-Might sitten säätää nyt kotareita? Eivät he kai powercommanderia ala myymään jos pyörän omassa boksissa on valittavien karttojen mahdollisuus, eli olettaisin että heillä on joku vastaava kaupallinen softa jolla onnistuu KTM:n ohjelmointi?(kanuuna12 @ Touko. 24 2011,13:58) kirjoitti
Jos alkavat tuputtaa commanderia eivätkä suostu pyörän omaa ecua säätämään, niin sitten en kyllä siihen firmaan meneEi paljon nappaa maksaa 300e toiminnosta joka on pyörässä vakiona.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä