Minä ostin molemmat niin ei tarvinnut pähkäillä-
Nukyään ei tosin enää kyykkypyörää tallissa ole vähäisen käytön vuoksi.
RC8 oli kyllä kova ja komia.
upea runko ja helvetin kiva ajaa.
Sopii myös tälläiselle 2 metriselle.
Dukella kun ilmestyin kuulailemaan niin muilla oli hauskaa teemalla isoin kuski ja pienin mopo.
Kivasti se kulkee ja ei tule ajettua yli kahtasataa joka suoralla.
Kuulaillessa meidän 3 hengen porukka Tomminen. minä ja Saksalainen Thomas ollaan useita etappeja vedetty nopeiten koko porukasta.
Eli kyllä se yksmukinen mopokin ihan kivasti kulkee.
Iso mies. Pieni vehje
Ja Goofylle infona ettö tossa kuvassa ollaan tauolla ja tankkilaukku on irti.
Ei tuu mahan tielle ajellessa.
Aina mutkia matkassa.
Mopo ja ajovermeet on matkalla Italiaan.
Viikonpäästä se alkaa.
Cannonball Bike Run 2018
![]()
Aina mutkia matkassa.
Ostin tossa elokuun lopussa -13 mallin duken, jolla kävin sitten.motoparkissa ajelemassa.
Vähän on pehmeen puolella jousitus tuohon lajiin jolloinka aloin etsimään ratkaisua ilman säätömahdollisuuksia olevan keulan säätämiseksi.
Motokeitaan sivuilla on tämmöset säätimet:
https://www.motokeidas.com/shop/tuot...90-SXS08300040
Onko tietoo saako noilla oikeesti säätömahdollisuudet vai onko noi vain koristeena perus duken keulassa?
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Kyllä siellä sisäpuolellakin tarttis osia olla. Keulaa saanee hitaammaksi/kovemmaksi vaihtamalla vähän paksumpaa keulaöljyä. Herkkyys vissiin kärsii. Jäykemmillä vietereillä saadaan keulaan lisää kantavuutta, kuten myös öljypinnan tasoa nostamalla (öljyä lisäämällä ilmajousi voimistuu joustoalueen loppua kohti).
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Niin, kysymykseni lienee väärin kirjotettu.
Olisi pitänyt kirjoittaa että onko myytävä tuote vain oranssi säädin vai korkki säätönipukat kaikkineen.
Sain vastauksen kun kysyin tuotetta myyvästä liikkeestä.
Eli pelkät oranssit tuohon hintaan.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nuo oranssit kolmihaaraiset nupikat ovat vaimennuksen säätö. Esijännityksen säätö on tuo mutterikanta tuossa oranssin alapuolella. Omassa Endurossa nupikat ovat samanlaiset muoviset punainen ja valkoinen ja nuo alumiiniset oranssit ovat vain tuning-koristeet. Eivät vaikuta toimintaan millään tavalla verrattuna alkuperäisiin muovisiin.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
...but of course.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olen ensimmäiseksi pyöräksi katsellut 690 Dukea. 4000-5000 on laittaa rahaa kiinni joten ihan tuoretta peliä en ole saamassa. Olen paikallisessa liikkeessä käynyt istumassa pyörän päällä ja ihan kivalta tuntuu. Valokuvasta kun kattoo yhdistelmää 192cm kaveri 690 duken päällä niin onhan se hivenen hassun näköistä. Tuskailenko nyt liikaa et näyttääkö et pojalta olen mopon alle ottanut. Suorituskyky nyt varmaankin riittää kun kaksipyöräisellä ajokokemus on pojan kiinan skootterista :o)
Vinkit käytetyn duken ostoon on tervetulleita. 10-30tkm on ajettu peleillä mitä kattelen. Jotenkin oma ajatus on et pitäisi kunnon äänet pyörässä olla eli joku ei perusputki pitäisi jo valmiina löytyä. Jos muuten oot haluumassa eroon omasta Dukesta mikä sopii kuvaukseen niin kokeillaan hieroa kauppoja!
Mikä mahtaa olla dukessa (v.2012) vikana, kun jarruttaa vaihteilla alaspäin, niin välillä moottori sammuu äkisti?? Tätä ei aina tapahdu.. Ja kerran kesken kiihdytyksen 4 ja 5 vaihteella tuntui kun tehot olisi hävinneet?? Kone ei ottanut kuin 4-5t kierroksia. Hetken päästä kaikki toimi normaalisti?? Lämmöt oli normaalit.
Tuli hankittua sitten viimeisin 690 R. Onhan tuo Superhauska kikotin pyöritellä mutkissa. Ketterä kuin mikä ja kuitenkin maantiellä tuntuu, että alla olisi isompi pyörä. Koeajoin myös vanhemman ärrän, mutta kyllä tuo uusi on selvästi sivistyneempi moottorin osalta. Nyt saa kahvaa selvästi vääntää laittomuuksiin mikä on vain hyvä![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Itelläkin duke kuumottelis, tod näk kolmonen ehkä nelonen jos budjetti sallii. Mitenkäs tommonen on elinkumppanina, onko kytkin kuinka jäykkä? Jostain sähköongelmista olen kuullu pelottelua, onko kuinka yleisiä? Entä istuinkorkeus, itse 170cm sulka päässä joten matalampi parempi. Entä millainen ajaa pitempää vetoa, täriseekö? ajoasento vissiin melko pysty. Toimintasäde/kulutus/vakuutusmaksut myös kiinnostaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itsellä oli nelosduke R-mallina. Pituutta noin 172, hyvin pärjäsi jopa korkeammalla R-mallilla korkeimmillakin mahdollisilla jousitussäädöillä. Kulutus luokkaa 3-5 litraa saturaisella vaihtelevalla ajolla. Itävallassa tuli käytyä 3500km reissu, eli itse ainakin pystyin pidempääkin siivua vetelemään helposti. Puigin tuulilasi, Powerparts-geelipenkki ja lämpökahvat toki toivat ajomukavuutta. Bensa valo alkaa syttymään siinä noin 260 km kohdalla usein.
Värinät riippuvaisia moottorin kierrosalueesta, sweet spotissa ei merkittäviä. Kytkin huydraulinen, ehkä paras ja kevyin koskaan käyttämäni. Sähköongelmia, tai mitään muutakaan ongelmia en löytänyt reilu 20tkm aikana.
kiitokset tyhjentävästä vastauksesta! Varmaan tää loppukesä mennee ilman mopetia mut jos sitä yrittäs talven aikana panna jokusen roposen sivuun ja hankkis vähän uuemman tällä kertaa ettei tarttis ens töikseen panna hepoa lihoiks. Kattelin et sillä ärrällä ei kauheita saanu, kaks heppaa lisää ja vähän jotain hifihilpettä mut ei kummempia.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Suosittelen Ärrä mallia jos sellaisen vaan siistin löydät.
Parempi alusta, satula, varustelu, väritys jne. Varmasti hintaeron arvoinen.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
690 SM, joka on kolmoiskoppanen duke pitemmillä joustoilla, meni reissussa siirtymillä 3,5l/100km (hiukan vakiota lyhyemmillä väleillä). Parhaimmillaan menee yli 300km tankkausväleillä. Suht pihi mielestäni. Tärisee, mutta taajuus mukavampi ku nelipyttyisissä, kun siihen asennoituu/tottuu ei se häiritse.
Ainoa sähkövika ollut johtosarjasta kulu yks piuha ja otti maihin. Vakiopenkki, kova ja kapea pitkille reissuille, silti vedin yli 3500km reissun. Ajoasento on rento, siitä ei jää kii. Vakuutusmaksut pienet, käyttökuluiltaa edullinen peli.
Ärrissä yleensä vissiin myös paremmat jarrut, vaikka ei ne kehnot ole karvalakeissakaan. Vanhoissa kolmoskoppasissa huonosti suojattu mittari, jos kosteutta sisälle, menee aikanaan paskaksi. Kohtuu arvokas (reilu 400€)
Mutta kyllä minäkin sen neloskoppaisen melkein säästäisin, onhan se sivistyneempi peli, vaikka rauta olisikin samaa (paitsi kuutiot nousi 654->690cm3). Nuo 690sm ja duke3 taisi olla ensimmäisiä ruiskuvehkeitä. Varmasti on jotain kehitystä tapahtunut.
Viimeksi muokannut: Calypso; 08.08.2019 klo 11:41.
KTM 690SM
Viimeisen sukupolven Duke R mallissa eli 2016-2017 on vakiona Track Pack, jonka joutuu halutessaan ostamaan erikseen normi Dukeen. Sisältää luistonesto, MSR vähän kuin luistokytkin moottorin puolesta, supermoto abs, kallistuksen tunnistava abs. Kolme ajomoodia sport, street, rain jotka vaikuttavat kaasun tuntumaan eivät siis leikkaa tehoa varsinaisesti.
R mallissa on WP:n täysin säädettävä jousitus ja 15 mm pidempi joustomatka; jalkatapit ylempänä niin kallistusvaraa enemmän kuin normi Dukessa. Istumakorkeus on 30 mm korkeampi kuin normi Dukessa. Etujarru ärrässä Brembon M50 monoblokki. Lisäksi R mallissa on vakiona Akrapovic vaimennin..mukavat pörinät ilman db killeriä.
Itsellä ei ole kokemusta normi Dukesta, mutta jotkut väittävät että R tuntuu aivan eri pyörältä. Kannattaa varmaan testata molemmat.
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Ktm 690 dukessa bensapumppu ongelmaa. Virrat kun laittaa päälle niin ajoittain kuulee kun pumppu paineistaa linjan ja ajoittain ei. Systeemi purettu ja liitokset käyty läpi,ei apua ongelmaan. Suodatin tsekattu. Mitä seuraavaksi?
Onko porukka minkälaisia kilometrilukemia noilla Dukeilla ajellut mittariin, ja missäkohtaa alkoi tulemaan isompia ongelmia? Itsellä vm.2012 duke kiikarissa jolla ajeltu vähän reilu 20tkm. Eli kiinnostaa toisinsanottuna tietää uskaltaako hyvin huollettua noilla kilsoilla olevaa dukea ostaa.
Life is orange - KTM 690 Duke R
Life is also black & white - Yamaha R6R
Mainos- & markkinointivastaava, some- & tiedotusvastaava + jäsentuotevastaava
@TRE
Moro, tuli tossa puhdistettua ruisku ja nyt vilkkuu FI valo 9 lyhyttä putkeen. Ohjekirjan mukaan: "Imuputken paineentunnistin sylinteri 1 - sisäänmenosignaali liian matala/korkea". Mitäs tässä kannattaisi yrittää tehdä?
Ollut idle ongelmia ja enää ei pysy ollenkaan käynnissä vaikka kaasua antais.
Kyseistä laitetta enempää tuntematta yleisellä tasolla kannattaisi varmaan tarkistaa tuo imupuolen paineanturi. Jos se on suoraan imukurkun yhteydessä niin onko se paikallaan ja tiivisterengas ehjä. Jos se on jossain letkun päässä, niin onhan letku paikallaan, ehjä eikä ole tukossa? Sähköliittimen kiinnityksen ja puhtauden / hapettumien tarkistus, ja tarvittaessa johtosarjan tarkistus, ettei ole hankautunut puhki. Jos anturi ei ole kallis, niin voihan sen kokeilla uusiakin, koska paineanturin mittaaminen kotikonstein ei tyypillisesti ole kovin helppoa.
Ps. Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ”ruiskun puhdistus” mistä vika alkoi? Vai oliko puhdistuksen motivaatiokin jo joku ongelma toiminnassa?
Oli siis jo ongelmia tyhjäkäynnin ja kaasun kanssa. Kävi valtuutetussa huollossa ja vika paikallistettiin tukkoutuneeseen ruiskun suuttimeen ja sen "moottori" oli myös rikki.
Tuo vikakoodi oli omaa tyhmyyttä, ei pitäisi yömyöhään tallissa puuhailla, se liitin oli huonosti kiinni.