Jees! Joku oli viiltänyt suojapeiton auki ja ruhjonut virtalukon mukaansa. Tankolukko oli kuitenkin jäänyt kiinni ja suojapeiton alta paljastunut levyjarrulukko oli kait vienyt halut jäädä paikan päälle pidemmäksi aikaa.
Tankolukko kiinni + virtalukko puuttuu = en pysty siirtämään pyörää mihinkään ennen kuin hinausfirma hakee sen (maanantaina kai). On kyllä hieno päätös kaudelle, luojan kiitos pyörää ei oltu hajotettu mitenkään muuten, varmaan siksi että haluttiin liueta paikalta ja/tai yrittää uudestaan esim ensi yönä.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mitkähän renkaat laittais kesäksi vai onko sillä mitään väliä? Kun nyt max. vauhti tulee olemaan 160km/h niin noista 270km/h hypersporttirenkaista menee tavallaan ominaisuudet hukkaan, mutta ei näille pyörille taida olla mitään "omia" renkaita? Mulla oli tuossa 636:ssa aikanaan Bridgestonen BT016:t ja ne tuntui mun mielestä tosi hyviltä ajaa, joten mietin jos laittaisi nyt nuo uudet BT S20:t. Ymmärsin että ne olis 016:n evoluutioversio eli ei vielä liian pehmeät ratarenkaat.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Heh juu mietin sitä että jos renkaan seos ja rakenne on tehty niin että se on parhaimmillaan 180km/h mutkissa (kyykyllä) niin toimiiko se sitten huonommin 80-100km/h mutkissa (dukella). Mutta toisaalta vois ajatella että nää nykyiset renkaat on niin hyviä että ne toimii missä vaan.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Itel pitäs kans vaihtaa heti alkuunsa uudet kummit. Varasin tost yhdestä paikasta jo itselleni Michelinin pilot powerit. Luulen et nykyistä takakumia ennnen siel paikoillaan oli tollanen. Se oli hyvä ja levee. Tykkään siit leviämmäst profiilist sekä ulkonäöllisesti, että ajomukavuudeltaa. Esim. Pirellin diablo on sellanen aika kapeenmallinen, sitä välttäisin itse.
Loppuviikosta aattelin päästä ajelemaan.Hyvää vauhtii sulaa lumet tuol. Aurinko paistaa ja +5,5'C.
![]()
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Just ajattelin että pitäiskö kokeilla PirelliäTäytyy nyt sitten kattoa. Michelineissä on ainakin kuulemma "kolmio"-profiilin eturengas joka nopeuttaa ohjausta, ja se on tässä pyörässä mun mielestä ihan hyvä. Nuo vakiorenkaat on Pilot Powerit mutta ei 2CT:t. Michelinin imagossa on vaan se vika, että ne ei oo missään hipospeks-kilpasarjassa mukana kuten Bridgestone, Dunlop ja Pirelli
Vaihtoehdot joista arvon jonkun on nyt Bridgestone S20, Dunlop Sportmax Q2, Pirelli Diablo Rosso Corsa ja Michelin Power Pure.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Pakko huudella vaikka ei itellä dukea olekaan, vaan velipoika 690 sm. Ajattelin kans seuraaviksi hankkia puhtaasti asfaltille tarkoitetut renkaat, ja ajatuksena olisi noi continentalin road attack 2:set. Onkos niistä kenelläkään kokemuksia, vai eivätkö sovellu laisinkaan?
Nuo Road Attackit on näemmä "sport touring" -renkaat. Heitän hatusta että "sport"-renkaisiin verrattuna niissä on varmaan kovempi/kestävämpi seos eli vähemmän max. pitoa, ja mahdollisesti vähemmän jyrkkä profiili eli ohjaa hitaammin mutta rauhallisemmin. Tässä nyt vaan nousee tietty se kysymys jota jo tuossa mietin, että vaatiiko nuo "sport"-renkaat paljonkin kovempaa kuormitusta että ne lämpenee kunnolla? Jolloin "sport touring" -rengas olisi loppupeleissä parempi kevyen pyörän mutkatieajoon.
Näyttäisi lisäksi siltä että Continental käyttää renkaissaan enemmän hiilimustaa (carbon black) kun taas muut enemmän piidioksidia (silica). Tässä on kait kaksi eri tapaa saavuttaa parempi märkäpito, mutta mitä eroa niillä on, ei aavistustakaanLisäsin kuitenkin Contin SportAttackin vielä omaan listaani (road attackista pykälä sportin suuntaan).
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
OK... vähän hämärää kun tällä Dunlopin nettisivuilla mitä aluksi katsoin koko mallia ei edes tunneta, kun taas tältä dunlopmotorcycle.eu-sivulta se löytyy.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mitä on tullu kuminvaihdolle hintaa? Ja itse kumille? Missä ootta vaihtanu? Vaiko ite?
<p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
Tuli sitten Duken keulasta ölpät pihalle. En tiedä oliko talvisäilytyksellä jokin osuus asiaan mutta tässä on siis kyseessä 6500km ajettu 2011 uutena ostettu pyörä. KTM Nordic suostui pistämään keulahuollon takuuseen ja pakettiin kuuluu myös uudet jarrupalat öljyisten tilalle.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Paljonkohan määräaikaishuollon Km-määrä saa mennä yli, että pysytään edelleen KTM-takuun edellyttämässä "määrätyt huollot on suoritettu oikeaan aikaan" -vaatimuksessa?
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Soita vaikka bikeworldin huoltoon ja kysy.
Buell xb12Ss
Onkos tässä 690 Duke 2012/2013 mallissa jotain mitä pitää tietää ennen ostoa?
125 Dukessa ollut hiukan onkelmia... tässä mitään vastaavaa?
Ketjussa raportoitu yksi keulan stefojen pettäminen. Onko enemmän? Yms.
Osto päätös työn alla ennen 15.02.2013.
Kiitos kommenteista jo näin etukäteen.
T: Tämä vai joku tylsä.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Tuosta keulasta voin ainakin sanoa, että 2011 R:ssä oli säädettävä WP:n keula kun taas 2012/2013 perusmallissa ei, eli ainakin osittain eri palikka kyseessä. Voihan niissä tietty olla samat stefat.
Eikös tuo 125 Duke rakenneta Intiassa? Kyllä nää Itävallan KTM:t on mun mielestä laadukkaasti rakennettuja ja kestäviä vehkeitä.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Duke vai Duke.
Harkinnassa on KTM kesäpöristelyyn, mutta köyhän on aloitettava ns edullisista laitteista.
Syy on se että saa liikenteen bonareita kasaa (aloitus 20% ei kauheesti auta 1200€ laskusta vielä), kunnes on kohtuullisella tasolla ne ja voi päivittää esim RC8.n.
Vaihtoehtoina pyörii 390 Duke tai 690 Duke. Toinen on edullinen ja toinen vielä edullisempi.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta ns "intian" laitteesta.
Uutena tietenkin kun sellaisen hankkii, niin takuu auttaa joissakin asioissa.
Mutta siihen siitä ei ole apua jos tekniikan pettämisen takia rukki seisoo kesät pajalla ja talvet kotona.. edelleen mentäsiin polkrattaalla.
390:n "teho" luulisi riittävän pariksi kesäksi, jolloin saa taas silmän ja kropan toimimaa yhteispeliä kohtuudella sen verran mitä nämä laitteet vaatii kun kurvaillaan mutkateitä.
Voiman kasvaessa laittessa on suunnitelmissa ratapäivien kurvailut. No miksei sinne "mopollaki" voi mennä, ohi pääsee aina..
Renkaista jutusteleville.
Jos ajelee reippaasti ja riehuu mutkissa ja käy joskus radalla.
Supercorsa Pro tai Conti Attack SM loistavia Dukeen.
Siitä vähän rauhallisempaan sporttiseen menoon uusi Pilot Power 3.
Perus Pilot Power hyvä katugummi halpa.
Jos hakee pelkkää kulutuskestävyyttä ja mutkapito ei oo nii tärkeää -
Menee hyvä huligaanimopo hukkaan =)
Conti Attak SM
Pilot Power
Supercorsa Pro
(Supercorsat o mun isommassa fillarissa RC8 kiinni mutta varmaan toimii Dukessakin ratavauhdeissa)
Sateella aivan paskat ajaa - btw.
Conti Attack SM toimii sateellakin ihan hyvin kuhan ei yritä polvi maassa mutkaan vetää.
Viimeksi muokannut: Wiwwee; 03.09.2014 klo 01:30.
Tietääkö kukaan minkä kokoinen 690 dukessa on etujarrupääsylinterin mäntä? Jotain se lienee 13-16mm väliltä... Tai pystyykö kukaan mittaamaan sitä omasta? Googlellakaan ei tunnu tätä tietoa löytyvän, jarrusatulat ovat kuitenkin dukessa ja smc:ssä samat, mutta yläpuristin on eri (dukessa radiaali ja smc:ssä perinteinen).
Vuosimallin 2012 - 2013 Duke 690 mallien eroavaisuudet ?
Vuosimallissa 2013 näyttää olevan kahden mallista vannetta; 5-puolaista tai 10 puolaista.
Onko kyseessä vain ylivuotinen 2012 malli (5-puolainen) ja tuliko 2013 malliin muita eroavaisuuksia kuin noiden vanteiden malli ?
A.D
Viimeksi muokannut: AppleDrill; 10.04.2014 klo 18:18.
Juu se on ylivuotinen eli 2012 mallia se 5 pulolanen.
Vanteiden lisäks aninakin katalysaattori on hiukan erillainen uudemmassa mutta ei niissä suurta eroa oo.
Osta R-malli.
Enemmän sisältöä rahalle.
Jarrut, jousitus, kaikki powerpartsit erityisesti sliderit ja kaatumaraudat...
pari muutakin pientä yksityiskojtaa R:ssä esim. Vilkut, seisontatuki, maavara ...
Ei ollu R mallia 2012 kun omani ostin ja noi kaikki samat Power Partsit tuli kuitenkin ostettua.
Aina mutkia matkassa.
Vuosimalli -08 ja siitä uudemmat ja vielä ne mallit joissa on radiaali yläpuristin. Vastaus tosin on selvinnyt jo, 15mm on halkaisija.
Duke 690 tai Duke 690R olisi hankintalistalla seuraavana. Tulee nurkkapyöräksi/työmatka-ajoon 20km/sivu sekä satunnaiseen hupiajeluun mutkateille. Onko näillä (vakio) moottoreilla 654 vs. 690 suurta käytännön eroa keskenään normaalissa käytössä (kierrosherkkyys, värinät, moottorijarru, vääntöalue, kaasuunvastavuus tms) ?
Onko 690 moottori "valmiimpi" ilman mitään lisämodauksia, vai onko 654 ihan yhtä hyvä ?
Käytettävissä oleva rahamäärä rajoittaa hankinnan 690R vanhempaan malliin vuoteen 2011 asti.
Normiduken saisi hankittua 2012 - 2013 mallisena samaisella 690 koneella.
654 moottorinen 690 Duke olisi hinnaltaan edullisempi vaihtoehto, mikäli se on muuten samalla viivalla.
Kommentteja, please !
A.D
Hei palstalaiset!
Nyt on sit ensimmäinen prätkä ja tottakai KTM Duke R 690 vm.2011 hankittu, tämä ollu unelmana vuosia tai oikeastaan SD 990, mutta koska ajo on pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla ja vakuutuksien hintojen takia päädyin sitten pikkudukeen ja muutamien sadepäivä ajojen perusteella voin kyllä todeta, että eiköhän tää pikkunen tule riittämään alkuunsa ja on just semmone pieni ja pippurinen lelu mitä pyörältä odottikin. Nyt vaan kun tuuli loppuis ja vähä ois kivempi sää.... On tää suomen kesäsää ihana
Noniin muuta, onko jotai perus asioita mitä nyt pitäisi tietää ja osata? Huoltovälit taitaa olla sen 7500km? Vai pitääkö ne 1000km huollot kans käydä tekemässä?
Ootteko käyny penkittämässä omianne dukeja, löysin salkusta paperin missä luki tuloksena 65.3hp, joka sai minut vähä ihmettelemään, koska eikö duke ärrässä pitäisi olla lähes 70hp. Vai voikohan tämä olla penkitettym ennen uutta putkistoa...
EDIT: Onko ominaisuus vai vika, koneenlämpenemisen jälkeen tai sanotaanko kun on ajanu vähän matkaa, niin alkaa kuuluu semmonen "sähköinen surina". Paikalleen pysähdyttyä, niin sitä ei enää kuulu. Onko tämä ECU/ elektriset bensapumput vai mikä elektroninen bensanohjausjärjestelmä näissä onkaan joka surisee? Pahoitteluni huonoista termeistä tai tietämksestä, ei ole vielä ihan kaikkea sanastoa ym. oppinu!
T:Miki
-M
Onkos täälä kukaan vaihdellu tuota handlebaria, eli tankoa? Renthalin tankoja näköjää saa aika suorilteen kottaraiseen ja ainaki superdukeen noita vissii paljon vaihdellaan, entäs pikku dukeen? Saako siitä suoranaista hyötyä/ajomukavuutta?![]()
-M