Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
    Onneks ei tainnut käydä pahemmin...ainekset olis ollu. Mitenhän paljon ois itellä tullu savea lahkeisiin tajuttua, et vittu nyt kiilaan muuten autoa?

Ne peilit, se olan yli katsominen. Ei saa olla niin kiirus. Toipumisia ja laajakulmapeileja toivotan.

Vastaavien tilanteiden valttamiseksi on itsellani peilin varteen kiinnitetty pieni laajakulmapeili, kun ei paa kaanny tarpeeksi. Ei jaa lainkaan kuollutta kulmaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Pitää olla aika umpisokea motoristi, ettei näe ihan vieressä olevaa autoa.

Näöntarkastusta varten pitäisi jostain hankkia taulu jossa on metrin korkuisia kirjaimia.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (terkale @ Elo. 23 2009,16:55) kirjoitti

Näöntarkastusta varten pitäisi jostain hankkia taulu jossa on metrin korkuisia kirjaimia.
    Entäpä, jos kyseessä on valikoiva näkö ..
    Jos motoristi on niiiiiiiiin motoristi, että ei edes näe autoja ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Puusilmä motoristi
    Elä ja anna muiden roudata.
    Aika jännä veto kaverilta..

Just meinasin ihmetellä että eikö kukaan ole vielä huutanut: s****nan puusilmä, mitenkä tuollaisia m*****ja pääsee liikenteeseen yms!

Epäilen jos osapuolet olisi toisinpäin niin tässä olisi jo pari sivua nuita
    Tuostakaan ei saa nyt oikein käsitystä mitä todella on tapahtunut. Oma tuttu joutui vetämään liinat kiinni autoilijan tietoisen sikailun takia ja heräsi vasta sairaalassa (tämä oli eri tapaus vuodelta -07). Iltapäivälehdessä olikin jo ollut "meriselitys"...

"En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

Clutch - The Regulator

Tai se auto on ollut jo kuolleessa kulmassa. Voisi käydä kyllä kelle vaam.

Pitäisi katsella sitä peiliä pari kertaa ennen kuin lähtee, jolloin se ohittava auto olisi katveesta pois. Mutta.. Joo osu nyt sitten noin.

Tasapuolinen moka niin autoilijoille kuin pyöräilijöille.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Mulla kävi toissa vuonna Posariin tullessa vähä samallai... köröttelin letkassa, ekana ol peräkärry, sit mamma, sit mie ja takana kamu. Jahka aukes suoraa nii vilkku päälle ja parista ekasta ohittaan, mut ku olin mamman vierel nii hän keksi saman ajatuksen.. 3-numeroisella tiellä siin valkosen viivan ja ojan välis o 10cm asvalttia ja totesin et siinä pystyy viel kiihdyttään alta pois karkuun. Kymmenen kilsan päästä ol parkkis ku jäin muita ootteleen nii kamu tul ihan vihreenä kertoon et ol ihan varma et tulee hautajaiset.
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    Lainaa (heneld @ Elo. 23 2009,17:39) kirjoitti
    Aika jännä veto kaverilta..

Just meinasin ihmetellä että eikö kukaan ole vielä huutanut: s****nan puusilmä, mitenkä tuollaisia m*****ja pääsee liikenteeseen yms!

Epäilen jos osapuolet olisi toisinpäin niin tässä olisi jo pari sivua nuita *
    Niinpä, autoilijan virheet ja erehdykset on kuljettajan huonoutta tai tahallisuutta ja siitä itketään monta sivua. Melko moni meistäkin on vain autoilija suuremman osan aikaa, ja ikävä kyllä erehtyväinenkin. Myös prätkällä.
    haemis
    Lainaa (jannep @ Elo. 23 2009,18:39) kirjoitti

Tai se auto on ollut jo kuolleessa kulmassa. Voisi käydä kyllä kelle vaam.

Pitäisi katsella sitä peiliä pari kertaa ennen kuin lähtee, jolloin se ohittava auto olisi katveesta pois. Mutta.. Joo osu nyt sitten noin.

Mulla onkin kaulassa jotain niveliä että pystyy kääntämään sitä päätä
    KTM 690SM
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Isossa maassa tolle päänkääntämiselle on oma termikin, "lifesaver".
    Dirty Nasty Furriner
    [QUOTE= (jannep @ Elo. 23 2009,18:39)]
    Lainaa terkale,Elo. 23 2009,16:55 kirjoitti
    Minkä "mokan" se autoilija nyt tässä muka teki? Kaveri ohittamassa normaalisti letkaa, niin yhtäkkiä pyörä puikkaa kylkeen. Korkeintaan syyllistyi malttamattomuuteen, kun ei jäänyt kyttäämään että 'lähteeköhän tuo mopo/muut tuosta edeltä vai nou'.

Autolla kun ei ihan joka välissä pysty ohittamaan, niin se on mentävä sillon ku paikka tulee tai nuoltava näppejään.

Oletteko ikinä ajatelleet että joskus motoristi on ihan itse aiheuttanut oman pipinsä ja että aina autoilija ei olekaan se pahis?
    Onneksi oon vielä siinä iässä, että pää kääntyy.
    Lainaa (timor @ Elo. 23 2009,16:01) kirjoitti
    Onneks ei tainnut käydä pahemmin...ainekset olis ollu. Mitenhän paljon ois itellä tullu savea lahkeisiin tajuttua, et vittu nyt kiilaan muuten autoa?
    Mä melkein kiilasin autoja.

Mulla meinas juuri käydä noin muutama päivä sitten. Tuli tehtyä virhearvio. Lähdin ohittamaan edessä olevaa kolme autoa. Oli suora tie ja edessä oli ylämäki. Sieltä ei tullut ketään. Mutta sitten yks kaks jostain se kotilo ilmaantuikin mutkan takaa. Olin jo ohittamassa vasemmalla kaistalla kun auto tulikin mua vastaan. Se kerkes tulla melkein mun eteen kun mä olin jo siirtymässä takaisin omalle kaistalle. Siinä mentiin hiuskarvan varassa. Autojen ja mun väliin ei juuri jäänyt yhtään pelivaraa. Oli pakko kiihdyttää lisää vauhtia jotta pääsen takaisin omalle kaistalle.
    Kortti pois tollasilta puusilmiltä Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (-JuhaK- @ Elo. 24 2009,12:05) kirjoitti
    Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
    Täysin samaa mieltä,en ikinä lähde ohittamaan missään vauhdissa,kurkkaamatta olan yli,vaikka on kuperat peilit.
    God hates us all

By SLAYER

Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
    Lainaa (bandit @ Elo. 24 2009,16:26) kirjoitti
    Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
    Täysin samaa mieltä,en ikinä lähde ohittamaan missään vauhdissa,kurkkaamatta olan yli,vaikka on kuperat peilit.
    Täysin eri mieltä, pitää tosin olla peilit joista näkee muutakin kuin olkapäänsä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Kortti pois tollasilta puusilmiltä Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
    Ei yleensä jaksa päätä käännellä. Jos näyttää siltä, että olisi kohta tarvis ohitella, niin seurailin vähän aktiivisemmin peileistä ennen ohitusta, mitä takana tapahtuu. Sitten, jos ei ole tullut seurailtua tapahtumia takamaastossa, tulee katsottua sivulle.
    +1. En todellakaan luota pelkkiin peileihin, en autolla enkä mopolla ajaessa. Todennäköisyys että joskus kolahtaa on aika suuri jos ei viitsi olan yli vilkaista. Mutta aika moni niihin näyttää luottavan, ehkä jopa enemmistö.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    Lainaa (hesekie1 @ Elo. 24 2009,22:49) kirjoitti
    +1. En todellakaan luota pelkkiin peileihin, en autolla enkä mopolla ajaessa. Todennäköisyys että joskus kolahtaa on aika suuri jos ei viitsi olan yli vilkaista. Mutta aika moni niihin näyttää luottavan, ehkä jopa enemmistö. *
    Joo siltä vähän tuntuu. Onneksi on vielä sen verran nuori, että jaksaa/pystyy kääntämään päätä samalla kun valmistautuu ohitukseen
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (J@ck @ Elo. 24 2009,22:20) kirjoitti
    Täysin eri mieltä, pitää tosin olla peilit joista näkee muutakin kuin olkapäänsä.
    Minulla oli aikoinaan Ducati, jossa nakyi polvet.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa (tk100 @ Elo. 24 2009,22:44) kirjoitti
    Ei yleensä jaksa päätä käännellä. Jos näyttää siltä, että olisi kohta tarvis ohitella, niin seurailin vähän aktiivisemmin peileistä ennen ohitusta, mitä takana tapahtuu. Sitten, jos ei ole tullut seurailtua tapahtumia takamaastossa, tulee katsottua sivulle.
    Sama homma täällä. Paljon euroopassa ajelleena oppinut että yleensä yhtä hyvä tietää takana tapahtuvat kuin edessä niin helpottaa itseäkin ennakoinneissa huomattavasti. Eli olen aika hyvin perillä koko ajan myös peileissä tapahtuvassa trafiikissa...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (hesekie1 @ Elo. 24 2009,22:49) kirjoitti
    +1. En todellakaan luota pelkkiin peileihin, en autolla enkä mopolla ajaessa. Todennäköisyys että joskus kolahtaa on aika suuri jos ei viitsi olan yli vilkaista. Mutta aika moni niihin näyttää luottavan, ehkä jopa enemmistö.
    Mun mielestä peileistä näkee paremmin, jos joku tulee todella lujaa takaa ja se pidän sitä pahimpana riskinä ohituskaistoilla tai motarilla. Mä katson aina viimeiseksi peiliin tuon takia. Toisin tietty kaupunkiliikenteessä.
    Pätee yhä: Sinut ampuu alas, se jota et näe! I-WW Hävittäjälentäjien ohje!
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 24 2009,23:20) kirjoitti
    Sama homma täällä. Paljon euroopassa ajelleena oppinut että yleensä yhtä hyvä tietää takana tapahtuvat kuin edessä niin helpottaa itseäkin ennakoinneissa huomattavasti. Eli olen aika hyvin perillä koko ajan myös peileissä tapahtuvassa trafiikissa...
    Tuo onkin jo oikeasti tarpeellista tuolla "sivistyksen" keskellä missä eteenpäinkin meneminen on mahdollista. Taito jonka oppii hetkessä, tai ei pärjää. Täällä ei tunnu olevan niin väliksi kun körötellään toppahousuissa omaa sopivaa vasemmalla ja annetaan muiden ihmetellä letkassa perässä.

Ohituksen tarkkailuun täällä kotosalla riittääkin oikean kaistan silmällä pitäminen. Siellä tuntuu olevaan aina paremmin tilaa mennä...
    Supermoto
  28.  
    Lainaa (jaulis @ Elo. 26 2009,22:01) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 24 2009,23:20) kirjoitti
    Tuo onkin jo oikeasti tarpeellista tuolla "sivistyksen" keskellä missä eteenpäinkin meneminen on mahdollista. Taito jonka oppii hetkessä, tai ei pärjää. Täällä ei tunnu olevan niin väliksi kun körötellään toppahousuissa omaa sopivaa vasemmalla ja annetaan muiden ihmetellä letkassa *perässä.

Ohituksen tarkkailuun täällä kotosalla riittääkin oikean kaistan silmällä pitäminen. Siellä tuntuu olevaan aina paremmin tilaa mennä... *
    Jos mennään samaan suuntaan kahta tai useampaa kaistaa niin aina katson olan yli mut jos mennään kahteen suuntaan menevää tietä niin jos lähdet heti vastaan tulevan auton jälkeen ohi vielä sillein että satasen vauhdissa on jollain kyykkäpyörällä kakkonen tai kolmonen tuvassa niin ei siinä rinnalla ketään ole!Edit:ei mun pitäny kyllä ketään lainata!menny vähän painikkeet sekasin väsymyksestä eli nukkumaan!

YZF1000R