Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa (pecha @ Elo. 25 2009,19:20) kirjoitti
    Vaihtoehtojen listassa olisi myös jättää makuupussit kotiin (tilansäästö on ilmeinen), ja ottaa ns. travel linerit, eli vähän kuin makuupussit mutta lakanapaksuudella. Niillä on ollut paljonkin käyttöä esim. Aasiassa missä halvimmat paikat on joskus aivan uskomattomia sontalääviä......... vaan enpä oikeastaan tiedä, minkälaisia säästöluokan majoitukset keskimäärin tuppaa olemaan tällä suunnalla?
    Sinuna jättäisin makuupussit kotiin, jos kerran telttakin jää.
    Tosin en ole yöpynyt missään mökeissä, enkä moisia nähnytkään missään..

    (Ite kannan Aasiassa vanhaa pussilakanaa toimittamassa makuupussin virkaa. Sen saa sitten reissun loppupuolella hävittää, jolloin jää mahdollisille tuomisille lisää tilaa. Eikä se juuri tilaa vie reissatessakaan.)
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  2. #32
    Jovvain...



    Mihinä työ hävisitte koko kööri ? Eikai se ameriikka nytnii iso maa oo et työ kaikki sinne hukkaannuitte vaikka iso se muuten onkin..

    Ajakaaha matalalla !
  3. #33
    Lainaa (mchuurre @ Syys. 05 2009,11:25) kirjoitti
    Jovvain...



    Mihinä työ hävisitte koko kööri ? Eikai se ameriikka nytnii iso maa oo et työ kaikki sinne hukkaannuitte vaikka iso se muuten onkin..

    Ajakaaha matalalla !
    No ei sitä mihinkään hävitty...no täältä virtuaalimaailmasta tosin hetkeksi. Ei ollut oikein aikaa roikkua täällä internetin ihmeellisessä maailmassa, semminkään kun en ottanut läppäriä riesakseni...

    Kotiin päästiin ehjänä ja 6700 km Wingiä tuli koeajetuksi, joten jonkinsortin mielipiteen uskaltaa siitäkin jo lausua. Suht. pienillä kommelluksillä selvittiin, yksi kassi unohtui Chicagon lentokenttäterminaalin ulko-ovelle, mutta onneksi poliisi korjasi pommikoiran nuuskinnan jälkeen sen talteen ja yksi paikallinen liiketuttava haki sen pois ja pani kuriirilla perään. Myös Schuberthin J-1:sen visiiri särkyi kun kova tuuli lennätti potan parkkipaikalla satulasta, mutta tuossapa nuo pahimmat...

    Vettä saatiin niskaamme noin kolmen minuutin verran, muuten oli kelit ihan odotetut eli alkumatkalla oli aamuisin viileätä (n. 12-15 C) ja loppumatkalla tarkeni sitten jo paremmin eli 40 C meni rikki muutamssa paikassa. Pisin ajorupeama oli 15 tuntia ja siinä ajassa mentiin hieman alle 1200 km, mutta tuota sotki Kalliovuorten ylitys näköalareittiä myöten, jolloin noin 120 km matkaan tärvättiin nelisen tuntia.

    Kallein motelliyö oli Jacob Lakella lähellä Grand Canyonia (lähes 130 USD / 2 henkeä) ja halvin Las Vegasin Hootersilla (noin 35 USD).

    Sakoilta onneksi säästyttiin, vaikka 10 - 15 mph yli rajoitusten tultiin koko ajan. Kaupunkien läpiajossa koetettiin sentään olla lainkuuliaisempia.

    Tarkempaa tarinaa koetan saada aikaan tässä syksyn mittaan...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #34
    Noh, miltä se wingi tuntui versus LT?
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  5. #35
    Lainaa (jarska @ Syys. 11 2009,20:00) kirjoitti
    Noh, miltä se wingi tuntui versus LT?
    Tarkoitus on joskus saada aikaan parempikin analyysi, mutta tässä äkkiseltään vertailua (omaan LoTjaan joka ei oo ihan vakio):

    - kone vetää kuin höyryveturi, ei tartte paljon vaihteita hämmennellä, pisteet wingille
    - painopiste alempana, joten käsittely nollavauhdissa helpompaa, pisteet wingille
    - kyseisen yksilön vaihteisto vähän kronasi ja kylmänä ei vapaata meinannut löytyä ollenkaan, lämmettyään hieman parani. Lisäksi muutaman kerran putosi viitonen omia aikojaan neloselle, saattoi olla yksilövika, joten ei pisteitä kenellekään.
    - wingin vakioistuin hakkaa mennen tullen LT:n vakiopenkin, tämä oli myös muiden mielipide, pisteet wingille
    - jarrut toimii kyllä, mutta ne tuntui jotenkin "pehmeiltä", ei samaa napakkuutta kuin LT:n jarruissa, pisteet LoTjalle
    - cruise selvästi alkeellisempi, kytkentä kesti oman aikansa, jolloin ei varmuutta oliko päällä vai ei, lisäksi komennot kaasukäden puolella, jolloin koko kapineen tarpeellisuus ja käytettävyys vähän ontuivat. Kun cruisen kykeminen sai vielä aikaan jokaisessa pyörässä kovaa hyttysen ininää muistuttavan soundin kypärän kajareihin musiikin päälle pisteet menee LT:lle että heilahtaa.
    - wingissä on radio ja intercom ja CB-valmius vakiona ja nuppeja ja säätöjä piisaa. Saatiin Arekasta PMR-boksit ja yritettiin saada PMR-puhelimet pelittämään, myös omat Baehr-varustelut kypärät oli varustettu wingin antiikkisella isolla jätskitötterömikillä sekä asiaankuuluvilla DIN-koskettimien napaisuuden vaihtopalikalla. No eihän niitä saatu tositilanteessa toimimaan...Yksi PMR sai aikaan niin kauhean alkuräsähdyksen kun tangenttia painoi, että Finfonicit lensi korvista ulos monta metriä. VOX-säätöä ei myöskään löydetty eikä mitään matkustajan ja kuskin erillistä volyymisäätöä, joten heppoiseksi osoittautui wingin audiovarustus. Radio toimi ja siitä oli iloa, kunhan ei cruisea pitänyt päällä (tuon ininän takia). Elikkäs kyllä Autocomilla tai Baehrillä varustettu LT on eri vuosikymmeneltä audiovehkeiden suhteen kuin wingi vaikka siinä vakiona enemmän "ominaisuuksia" onkin.
    - sain lainaksi Pompen wingikassit ja takalaukun kassi osoittautui ihan toimivaksi. Sivutavaratilat on matalammat kuin LT:ssä samoin takalaukkukin, mutta nuo muotoilut on vähän makuasioita. Sen sijaan nuo wingin laukkujen auki-hälyttimet on ihan hanurista. Arekan Ari jo varoittelikin, että niitä pitää joskus "napauttaa", jotta saa tuon "laukku auki" hälytyksen pois. Joopa joo, aina kun kolonnamme lähti liikkeelle, lähtö muistutti vähän semmoista ratsastuskilpailun lähtöä kun jokainen läimäytteli svulaukkujensa kansia saadakseen nuo hälytykset kuitatuksi. Omassani ei takaluukun hälytys kuittaantunut vaikka kuinka luukkua taoin. *Niinpä kolmen tuhannen kilsan verran "open" ilmoitusta mittaristosta katseltuani (tuo ilmoitus kun peittää alleen mm. matkamittarin, molemmat tripit, radion muun audiovarustuksen näytöt) hermostuin siihen ja purin takaluukun lukkoa sen verran, että pääsin käsiksi noihin onnettomiin mikrokytkimiin ja väänsin niiden viikset sen verran solmuun, että hälytys loppui. Noiden toimimattomien luukkurajojen takia annan kyllä tavaratilapisteet LT:lle.
    - reippaampi mutka-ajo sujuu kyllä wingilläkin, odotukset olivat itselläni kyllä alempana. Renkaina oli vissiin jotkut Avonit, jotka kiljui melko tavalla kaarteissa ja rampeilla, mutta kun tuohon ujellukseen tottui, niin kyllä wingillä kaartelee siinä missä LT:lläkin. Pitkissä loivissa kaarteissa alusta vähän nuljui, jonka sain omassani loppumaan Öhlinssien asennuksella. Pisteet menkööt tasan.
    - wingin tuulilasia säädetään käsin kiskomalla eikä sähköllä kuten LoTjassa. Harvemmin tuli siis sitä säädetyksi. Kohina ja melske kypärässä on wingissä pahempi kuin CeeBailey -varustetussa LT:ssä. Niskaveto on samanlainen kuin LT:ssä.Sen sijaan wingin lasissa oleva tuuletusritilä on kätevä. Pisteet siitä huolimatta LT:lle.
    - omassa yksilössäni oli pienet jalkojen "lämmittimet" tai oikeammin tuuliohjaimet, joilla voidaan ohjata ajoviimaa pois saappailta ja tällöin koneen lämpö pääsee varpaita hyväilemän. Tämä oli oikein hyvä varuste, ja pisteet siitä hyvästä wingille.
    - penkin ja kahvan lämmittimet löytyivät omasta pyörästäni myös, pari pyörää oli Kalifornian malleja, joissa niitä ei ollut. Toimivat kuten pitkin, pisteet tasan.
    - valovarustus on vakiowingissä parempi kuin vakioLoTjassa, nuo kun vielä vaihtaa xenoneiksi, niin johan näkee. Pisteet wingille.
    - joskus olen kuullut wingien ylilämpöongelmista. Me ajoimme olosuhteissa, joissa koneet olisi takuuvarmasti keittäneet, jos noita onglelmia vielä olisi. (Mateluvauhtia autojonossa Hooverin padolla kun lämpöä + 38 C) Flektit pörisi aika taajaan, mutta moottorin lämpömittari pysyi aisoissa (tai sitten se oli rikki...) Joka tapuksessa...emme saanneet koneita keittämään. Ei pisteitä kummallekaan.

    Yhteenvetona sanoisin, että wingi on ihan hyvä pyörä. Monen negatiivinen käsitys siitä perustuu pelkän ulkonäön taivasteluun ilman, että olisi metriäkään päässyt sillä ajamaan. Ulkomuoto on tietysti makuasia, mutta kun lähdetään oikein kunnon matka-ajoon, niin kyllä siinä luokassa winkula ihan huippumopo on.
    Itse en sitä kylläkään hankkisi, osin samoista syitä miksi jotkut käyttää Macciä Windowsin sijaan. Niitä jälkimmäisiä kun on kaikilla...

    Uutta LT:tä odotellessa...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #36
    Näköjään hyvin samoilla linjoilla näyt olevan Wingi vs. LT, kuin minä. Vaikka mun mielestä, kun vertaillaan wingin ja LT:n omia soittimia ja intercomia ( wingissä vakio, LT:ssä lisävaruste ), niin mun mielestä pisteet wingille. Sulla vaan kun pitää olla vaan niin perkuleesti ylimääräistä systeemiä ( kuten live-yhteys Disovery sukkulaan, yms. * ), niin meneehän siinä kaikki piuhat sekaisin *
    Himoksella Kulon Erkki sanoi, että mää kehuin liikaa wingiä, vaikken kehunu edes noin paljon kun sää * *Hauska kuulla, että oli hyvä reissu, ja ilmeisesti se TPMS hässäkkäkin selvisi.
    Same shit, different day.
  7. #37
    Lainaa (pomppe1 @ Syys. 12 2009,01:58) kirjoitti
    Näköjään hyvin samoilla linjoilla näyt olevan Wingi vs. LT, kuin minä. Vaikka mun mielestä, kun vertaillaan wingin ja LT:n omia soittimia ja intercomia ( wingissä vakio, LT:ssä lisävaruste ), niin mun mielestä pisteet wingille. Sulla vaan kun pitää olla vaan niin perkuleesti ylimääräistä systeemiä ( kuten live-yhteys Disovery sukkulaan, yms. * ), niin meneehän siinä kaikki piuhat sekaisin *
    Himoksella Kulon Erkki sanoi, että mää kehuin liikaa wingiä, vaikken kehunu edes noin paljon kun sää * *Hauska kuulla, että oli hyvä reissu, ja ilmeisesti se TPMS hässäkkäkin selvisi.
    Juu, sen verran vielä tuosta audiovertailusta, että en edes yrittänyt verrata wingin systeemiä LT:n omaan lisävarustesysteemiin, josta tehdaskin luopui jo muutama vuosi ennen kuin lopettivat koko pyörän valmistamisen.
    Vertasinkin wingin systeemiä esim Autocomiin ja Baehriin, josta itsellä on kokemuksia ja vaikken nyt ihan Discovery-yhteyttä tarvitsekaan, niin kyllä kuskin ja repsikan mikrofonin herkkyyden (VOX) säädöt sekä kummallekin tulevan äänenvolyymin säädöt pitää löytyä. Ehkä sitä on vain tottunut siihen, että ohitettavan rekan renkaiden ulina ei kierrä oman mikrofonin kautta korvatulppakajareihin tai että cruisen päälläoloa ei tarvitse tiedostaa musiikin sekaan tunkevasta vinkunasta vaan pelkkä merkkivalo mittaristossa riittäisi...

    Se jäi se TPMS-merkkivalomysteeri muuten selvittämättä. En viitsinyt siitä mainita pyörää luovuttaessani, kun vaarana oli, että saan syyt jonkin härvelin särkemisestä. Ainoana koko joukosta mittasin rengaspaineet ja lisäsinkin ilmaa niihin, mutta merkkivalo sinnitteli päällä koko reissun. Käyn tässä Arekassa palauttamassa PMR-kilkkeet, ehkä asia siellä selviää...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  8. #38
    Tervetuloa vaan takaisin amerikanmatkaajat! Tekee mieli vähän kommentoida tätä LT/Wingi-vertailua itsekin paljon molemmilla ajaneena. Noiden kahden pyörän päälle kun istuu, huomaa heti selkeitä eroja. Wingissä on amerikkalaista tyyliä mittaristossa ja hallintalaitteissa. Paljon katkaisijoita, jotka näyttävät suoraan sanottuna olevan 60-luvulta. Valitettavasti toimintakin tuntuu joskus olevan samalta aikakaudelta, esim. se käsin liikuteltava pleksi. Kyllä Wingillä on paljon parannettavaa, ennen kuin se on samalla tasolla LT:n kanssa tässä suhteessa. No, nythän molemmat ovat uudistumassa, joten aika näyttää... Wingin moottori ja etenkin sen painopiste ovat sen parasta antia. Viisi vaihdetta tuollaisessa on hätävarjelun liioittelua, kolme riittäisi mainiosti. Mutta se bensatankki! Onko se mikään matkapyörä, jos reippaammassa ajossa joutuu etsimään huoltoasemaa parinsadan kilometrin välein? Näin minulle kävi, kun yritin isompaa kiirettä Saksassa pitää. Ikävä tuli omaa Gessua, jolla saa ajaa 600km tankillisella.
    Wingin parasta antia on rauhallinen matka-ajo hyvillä teillä. Siinä se etenee junan lailla riippumatta, onko kyydissä siro neito meikkipusseineen vai perinteinen suomalainen frouva kaikkine kapaaseineen. Ja noiden kahden daami-tyypin välillä on sentään kymmenien ja taas kymmenien kilojen ero!
  9. #39
    Lainaa (pozo izquierdo @ Syys. 12 2009,00:11) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Syys. 11 2009,20:00) kirjoitti
    Noh, miltä se wingi tuntui versus LT?
    Tarkoitus on joskus saada aikaan parempikin analyysi, mutta tässä äkkiseltään vertailua (omaan LoTjaan joka ei oo ihan vakio):

    - kone vetää kuin höyryveturi, ei tartte paljon vaihteita hämmennellä, pisteet wingille
    - painopiste alempana, joten käsittely nollavauhdissa helpompaa, pisteet wingille
    - kyseisen yksilön vaihteisto vähän kronasi ja kylmänä ei vapaata meinannut löytyä ollenkaan, lämmettyään hieman parani. Lisäksi muutaman kerran putosi viitonen omia aikojaan neloselle, saattoi olla yksilövika, joten ei pisteitä kenellekään.
    - wingin vakioistuin hakkaa mennen tullen LT:n vakiopenkin, tämä oli myös muiden mielipide, pisteet wingille
    - jarrut toimii kyllä, mutta ne tuntui jotenkin "pehmeiltä", ei samaa napakkuutta kuin LT:n jarruissa, pisteet LoTjalle
    - cruise selvästi alkeellisempi, kytkentä kesti oman aikansa, jolloin ei varmuutta oliko päällä vai ei, lisäksi komennot kaasukäden puolella, jolloin koko kapineen tarpeellisuus ja käytettävyys vähän ontuivat. Kun cruisen kykeminen sai vielä aikaan jokaisessa pyörässä kovaa hyttysen ininää muistuttavan soundin kypärän kajareihin musiikin päälle pisteet menee LT:lle että heilahtaa.
    - wingissä on radio ja intercom ja CB-valmius vakiona ja nuppeja ja säätöjä piisaa. Saatiin Arekasta PMR-boksit ja yritettiin saada PMR-puhelimet pelittämään, myös omat Baehr-varustelut kypärät oli varustettu wingin antiikkisella isolla jätskitötterömikillä sekä asiaankuuluvilla DIN-koskettimien napaisuuden vaihtopalikalla. No eihän niitä saatu tositilanteessa toimimaan...Yksi PMR sai aikaan niin kauhean alkuräsähdyksen kun tangenttia painoi, että Finfonicit lensi korvista ulos monta metriä. VOX-säätöä ei myöskään löydetty eikä mitään matkustajan ja kuskin erillistä volyymisäätöä, joten heppoiseksi osoittautui wingin audiovarustus. Radio toimi ja siitä oli iloa, kunhan ei cruisea pitänyt päällä (tuon ininän takia). Elikkäs kyllä Autocomilla tai Baehrillä varustettu LT on eri vuosikymmeneltä audiovehkeiden suhteen kuin wingi vaikka siinä vakiona enemmän "ominaisuuksia" onkin.
    - sain lainaksi Pompen wingikassit ja takalaukun kassi osoittautui ihan toimivaksi. Sivutavaratilat on matalammat kuin LT:ssä samoin takalaukkukin, mutta nuo muotoilut on vähän makuasioita. Sen sijaan nuo wingin laukkujen auki-hälyttimet on ihan hanurista. Arekan Ari jo varoittelikin, että niitä pitää joskus "napauttaa", jotta saa tuon "laukku auki" hälytyksen pois. Joopa joo, aina kun kolonnamme lähti liikkeelle, lähtö muistutti vähän semmoista ratsastuskilpailun lähtöä kun jokainen läimäytteli svulaukkujensa kansia saadakseen nuo hälytykset kuitatuksi. Omassani ei takaluukun hälytys kuittaantunut vaikka kuinka luukkua taoin. *Niinpä kolmen tuhannen kilsan verran "open" ilmoitusta mittaristosta katseltuani (tuo ilmoitus kun peittää alleen mm. matkamittarin, molemmat tripit, radion muun audiovarustuksen näytöt) hermostuin siihen ja purin takaluukun lukkoa sen verran, että pääsin käsiksi noihin onnettomiin mikrokytkimiin ja väänsin niiden viikset sen verran solmuun, että hälytys loppui. Noiden toimimattomien luukkurajojen takia annan kyllä tavaratilapisteet LT:lle.
    - reippaampi mutka-ajo sujuu kyllä wingilläkin, odotukset olivat itselläni kyllä alempana. Renkaina oli vissiin jotkut Avonit, jotka kiljui melko tavalla kaarteissa ja rampeilla, mutta kun tuohon ujellukseen tottui, niin kyllä wingillä kaartelee siinä missä LT:lläkin. Pitkissä loivissa kaarteissa alusta vähän nuljui, jonka sain omassani loppumaan Öhlinssien asennuksella. Pisteet menkööt tasan.
    - wingin tuulilasia säädetään käsin kiskomalla eikä sähköllä kuten LoTjassa. Harvemmin tuli siis sitä säädetyksi. Kohina ja melske kypärässä on wingissä pahempi kuin CeeBailey -varustetussa LT:ssä. Niskaveto on samanlainen kuin LT:ssä.Sen sijaan wingin lasissa oleva tuuletusritilä on kätevä. Pisteet siitä huolimatta LT:lle.
    - omassa yksilössäni oli pienet jalkojen "lämmittimet" tai oikeammin tuuliohjaimet, joilla voidaan ohjata ajoviimaa pois saappailta ja tällöin koneen lämpö pääsee varpaita hyväilemän. Tämä oli oikein hyvä varuste, ja pisteet siitä hyvästä wingille.
    - penkin ja kahvan lämmittimet löytyivät omasta pyörästäni myös, pari pyörää oli Kalifornian malleja, joissa niitä ei ollut. Toimivat kuten pitkin, pisteet tasan.
    - valovarustus on vakiowingissä parempi kuin vakioLoTjassa, nuo kun vielä vaihtaa xenoneiksi, niin johan näkee. Pisteet wingille.
    - joskus olen kuullut wingien ylilämpöongelmista. Me ajoimme olosuhteissa, joissa koneet olisi takuuvarmasti keittäneet, jos noita onglelmia vielä olisi. (Mateluvauhtia autojonossa Hooverin padolla kun lämpöä + 38 C) Flektit pörisi aika taajaan, mutta moottorin lämpömittari pysyi aisoissa (tai sitten se oli rikki...) Joka tapuksessa...emme saanneet koneita keittämään. Ei pisteitä kummallekaan.

    Yhteenvetona sanoisin, että wingi on ihan hyvä pyörä. Monen negatiivinen käsitys siitä perustuu pelkän ulkonäön taivasteluun ilman, että olisi metriäkään päässyt sillä ajamaan. Ulkomuoto on tietysti makuasia, mutta kun lähdetään oikein kunnon matka-ajoon, niin kyllä siinä luokassa winkula ihan huippumopo on.
    Itse en sitä kylläkään hankkisi, osin samoista syitä miksi jotkut käyttää Macciä Windowsin sijaan. Niitä jälkimmäisiä kun on kaikilla...

    Uutta LT:tä odotellessa...

    t. pozo

    Pozon lista on melko kattava, mutta muutaman rivin vielä lisäisin;
    - Wingi voblasi, ainakin minulla ollut yksilö, suht laajalla nopeusalueella, ainakin 30-40 mile/h.
    - Siirtyminen Wingin käyttöön ei tuntunut niin suurelta harppaukselta, kuin paluu takaisin oman LT:n sarviin. Tässä on siis kyse Wingin paremmuus nollavauhdissa.
  10. #40
    Terveiset Coos Baysta Oregonin rannikolta! Matkalla Losista pohjoiseen sisämaassa on ollut päivisin yli 30 graadia lämmintä, mutta ihan rannan tuntumassa on kiusannut sitkeä sumu, joka ilmestyessään tiputtaa lämmötkin suomilukemiin, ja syö näkyvyyden kokonaan. Haihtui onneksi tänään puolenpäivän jälkeen, on tosi upean näköinen tämä rannikko - kun vaan näkee jotain!

    Tänään juuri sattumoisin kävin keskustan turisti-infossa, ja lätkäisivät kouraan lehden, jossa kuponkeja eri majapaikkoihin, lohkesi yllättävän reilu eli n.30-40 taalan halvennus ihan juuri avatusta Super8-motellista, jossa on ilmainen wireless, iso taulutöllö, ja kuulema hyvä aamiainen, jonka tosin pääsee testaamaan vasta aamulla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #41
    Lainaa (pecha @ Syys. 25 2009,07:12) kirjoitti
    Terveiset Coos Baysta Oregonin rannikolta! Matkalla Losista pohjoiseen sisämaassa on ollut päivisin yli 30 graadia lämmintä, mutta ihan rannan tuntumassa on kiusannut sitkeä sumu, joka ilmestyessään tiputtaa lämmötkin suomilukemiin, ja syö näkyvyyden kokonaan. Haihtui onneksi tänään puolenpäivän jälkeen, on tosi upean näköinen tämä rannikko - kun vaan näkee jotain!

    Tänään juuri sattumoisin kävin keskustan turisti-infossa, ja lätkäisivät kouraan lehden, jossa kuponkeja eri majapaikkoihin, lohkesi yllättävän reilu eli n.30-40 taalan halvennus ihan juuri avatusta Super8-motellista, jossa on ilmainen wireless, iso taulutöllö, ja kuulema hyvä aamiainen, jonka tosin pääsee testaamaan vasta aamulla.
    Jenkkien "hyvä aamiainen" ei sitten ihan vastaa eurooppalaista vastaavaa
    Pullaa, muroja ja kahvi.. jossain sai peräti paahtoleipää.

    Super8 on halpishotelliketju mitä tuli tuettua useasti. Jos tarkoitus on käydä vain nukkumassa niin enemmän kuin riittävä. Jokaisessa on netti
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #42
    Joo, aamiainen ei siellä oo ihan sellainen, mihin on tottunu rapakon tällä puolen, esim. mansikan(esanssin) makuinen sulatejuusto...

    Ja ainakaan Mäkkärin aamiaisella "sausage" ei nimestä huolimatta ollut muuta kuin hampparin välistä tuttu jauhelihapihvi...
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  13. #43
    Reissu on taputeltu. Karvan vaille 8000 mailia kertyi Kaliforniassa, Oregonissa, Washingtonissa, Idahossa, Nevadassa, Arizonassa, New Mexicossa ja Teksasissa. Alkuperäinen idea mennä mm. Yellowstonen kansallispuistoon ja Utahin/Coloradon suuntaan jouduttiin hylkäämään, kun rykäisi juuri kyseiseen aikaan oikein kunnolla lunta koko sille kulmalle. Kelipuolella olikin kyllä tarjolla ihan koko kirjo, 40C helteestä pakkaslukemiin, ja näiden ääripäiden välissä ei parhaimmillaan ollut kuin 2-3 päivää!

    Aika jättiläismäisen kokoinen on tuo Ameriikka kyllä, ei oikein yhdellä reissulla kerkiä kaikkea näkemään. Kohtuullisen halvallakin siellä tulee toimeen, ei ihan niin ilmaiseksi kuin Aasiassa, mutta vähemmällä kuin Euroopassa. Turisti-infoista ja huoltsikoilta kerätyt kuponkilehdet (esim. RoomSaver ja Travel Coupon Guide) oli monesti käteviä ja niiden avulla pystyi myös varaamaan majapaikkoja etukäteen, jos meinasi mennä myöhälle saapumisen kanssa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #44
    Lainaa (pecha @ Loka. 29 2009,22:49) kirjoitti
    Reissu on taputeltu. Karvan vaille 8000 mailia kertyi Kaliforniassa, Oregonissa, Washingtonissa, Idahossa, Nevadassa, Arizonassa, New Mexicossa ja Teksasissa. Alkuperäinen idea mennä mm. Yellowstonen kansallispuistoon ja Utahin/Coloradon suuntaan jouduttiin hylkäämään, kun rykäisi juuri kyseiseen aikaan oikein kunnolla lunta koko sille kulmalle. Kelipuolella olikin kyllä tarjolla ihan koko kirjo, 40C helteestä pakkaslukemiin, ja näiden ääripäiden välissä ei parhaimmillaan ollut kuin 2-3 päivää!

    Aika jättiläismäisen kokoinen on tuo Ameriikka kyllä, ei oikein yhdellä reissulla kerkiä kaikkea näkemään. Kohtuullisen halvallakin siellä tulee toimeen, ei ihan niin ilmaiseksi kuin Aasiassa, mutta vähemmällä kuin Euroopassa. Turisti-infoista ja huoltsikoilta kerätyt kuponkilehdet (esim. RoomSaver ja Travel Coupon Guide) oli monesti käteviä ja niiden avulla pystyi myös varaamaan majapaikkoja etukäteen, jos meinasi mennä myöhälle saapumisen kanssa.
    Hienoa, laittelehan reissustooria luettavaksi, eiksvain?
  15. #45
    täältä pesee, härifrån tvättar:

    http://annejapekkausassa.blogspot.com/

    (...minusta tuo, että uusin päivitys tulee ylimmäiseksi, ja aiempia selataan alaspäin, tuntuu vähän omituiselta, vaan en ole keksinyt mistä sitä muutettaisiin... samoin nyt pitää selata blogiarkistoa ´lokakuun´ kohdalta, että saa ekat jutut näkymään. En ole ennen pitänyt itse tämmöistä blogia, joten olen vähän pihalla.. Mutta 12.9. siis lähdettiin, ja 25.10. tultiin poies).



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16.  
  17. #46
    Lainaa (pecha @ Marras. 03 2009,18:51) kirjoitti
    täältä pesee, härifrån tvättar:

    http://annejapekkausassa.blogspot.com/

    (...minusta tuo, että uusin päivitys tulee ylimmäiseksi, ja aiempia selataan alaspäin, tuntuu vähän omituiselta, vaan en ole keksinyt mistä sitä muutettaisiin... samoin nyt pitää selata blogiarkistoa ´lokakuun´ kohdalta, että saa ekat jutut näkymään. En ole ennen pitänyt itse tämmöistä blogia, joten olen vähän pihalla.. Mutta 12.9. siis lähdettiin, ja 25.10. tultiin poies).
    Muutamia samalla blogi-'koneella' tehtyjä juttuja lukiessa oon huomannu ihan saman. Tosi käyttäjäepäystävällinen. Mutta eiköhän tuon kans pysty elämään
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12