Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    Honda monkey
    Yamaha yz
    Susuki 600 gsx
    Honda cbf 600 sa
    Yamaha FJR 1300
  2. #2
    Voi luottaa

    Joskus jossain TV ohjelmassa sanoivat, että se näyttää +1km/h oikeaan nopeuteen nähden. Ohjelmasta aikaa n. valovuosi, joten en ole aivan varma onko tuo kalibrointi enää "voimassa"

    Olen verrannut tuota myös gepsin lukemaan ja lähes poikkeuksetta +/-1 lukemissa mennään
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  3. #3
    Ovat kohtalaisen tarkkoja, Navigaattori ja taulu näyttänyt yhden km tarkkuudella samaa. Pyörien mittarit ovat aika positiivisia.
    Taivas saa odottaa
  4. #4
    Lainaa (sussari @ Elo. 22 2009,08:38) kirjoitti
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    On taulut tarkkoja mutta se kiinnostaa mistä löysit taulun, joka yleensä mittaa pyörän nopeutta? Vai roikuitko kotilon puskurissa kiinni * *?

    Omassa pyörässä mittarivirhe oli 8% 100km/h ajettaessa. Speedohealerilla asia korjaantui ja nopeusnäyttö näyttää oikein vaikka vaihtaa ketjun ratastusta.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  5. #5
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:18) kirjoitti
    Lainaa (sussari @ Elo. 22 2009,08:38) kirjoitti
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    On taulut tarkkoja mutta se kiinnostaa mistä löysit taulun, joka yleensä mittaa pyörän nopeutta? Vai roikuitko kotilon puskurissa kiinni * *?

    Omassa pyörässä mittarivirhe oli 8% 100km/h ajettaessa. Speedohealerilla asia korjaantui ja nopeusnäyttö näyttää oikein vaikka vaihtaa ketjun ratastusta.
    mikkeli valtatie 5 pohjoisen suuntaan löytyy ainakin taulu joka mittaa mopon nopeuden...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  6. #6
    mutta,siinä näyttö taulun näyttämässä on vaan sellanen juttu,että se mittaa SENhetkisen nopeuden,eli täytyy pitää kaasukäsi vakaana,ei jarruttaa,tai kiihdyttää,ja samalla pitäs tuijottaa mittaria ja näyttö taulua,jotta sais luotettavan nopeuden!navilla mä oon oman mittarin "kellottanu"siinä on se etu että voit ottaa niin monta otantaa kuin haluat
    mutta joo,kyllä kai ne noin niinkuin periaatteessa on tarkkoja lukemia
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  7. #7
    Lainaa (jamas @ Elo. 22 2009,11:22) kirjoitti
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:18) kirjoitti
    Lainaa (sussari @ Elo. 22 2009,08:38) kirjoitti
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    On taulut tarkkoja mutta se kiinnostaa mistä löysit taulun, joka yleensä mittaa pyörän nopeutta? Vai roikuitko kotilon puskurissa kiinni * *?

    Omassa pyörässä mittarivirhe oli 8% 100km/h ajettaessa. Speedohealerilla asia korjaantui ja nopeusnäyttö näyttää oikein vaikka vaihtaa ketjun ratastusta.
    mikkeli valtatie 5 pohjoisen suuntaan löytyy ainakin taulu joka mittaa mopon nopeuden...
    Vai siellä etelässä *. Oulu - Kemi välissä on 4 taulua, joista yksikään ei ole mitannut ainakaan minun pyörää (GSX1400).

    Edit: typo



    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  8. #8
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:37) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Elo. 22 2009,11:22) kirjoitti
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:18) kirjoitti
    Lainaa (sussari @ Elo. 22 2009,08:38) kirjoitti
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    On taulut tarkkoja mutta se kiinnostaa mistä löysit taulun, joka yleensä mittaa pyörän nopeutta? Vai roikuitko kotilon puskurissa kiinni * *?

    Omassa pyörässä mittarivirhe oli 8% 100km/h ajettaessa. Speedohealerilla asia korjaantui ja nopeusnäyttö näyttää oikein vaikka vaihtaa ketjun ratastusta.
    mikkeli valtatie 5 pohjoisen suuntaan löytyy ainakin taulu joka mittaa mopon nopeuden...
    Vai siellä etelässä *. Oulu - Kemi välissä on 4 taulua, joista yksikään ei ole mitannut ainakaan minun pyörää (GSX1400).

    Edit: typo
    siis pohjoisessa... ite asun mikkelistä reilu 100km etelään ja täällä ei kans taulut näytä mitään mopolle....
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  9. #9
    eipä silti, ajoin yks päivä 205:llä pösöllä oulun pohjoispuolella taulun ohi eikä näyttäny mittään nopeutta.. taitaa olla liian mopo vehje autoksi. *

    mut aina ku olen navin nopeutta verrannu tielaitoksen tauluun, ni hyvin on pitäny paikkansa.



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Lainaa (jamas @ Elo. 22 2009,12:22) kirjoitti
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:37) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Elo. 22 2009,11:22) kirjoitti
    Lainaa (Thunderpants @ Elo. 22 2009,11:18) kirjoitti
    Lainaa (sussari @ Elo. 22 2009,08:38) kirjoitti
    Voiko tienvarsilla oleviin nopeusnäyttöihin luottaa? Itselläni mittauspisteessä nopeusnäyttö ilmoittaa aina eri nopeuden kuin pyörän nopeusmittari näyttää. Ero voi olla jopa 7km/t vähemmän. Ei viitsisi kalibroida poliisin tutkalla.
    On taulut tarkkoja mutta se kiinnostaa mistä löysit taulun, joka yleensä mittaa pyörän nopeutta? Vai roikuitko kotilon puskurissa kiinni * *?

    Omassa pyörässä mittarivirhe oli 8% 100km/h ajettaessa. Speedohealerilla asia korjaantui ja nopeusnäyttö näyttää oikein vaikka vaihtaa ketjun ratastusta.
    mikkeli valtatie 5 pohjoisen suuntaan löytyy ainakin taulu joka mittaa mopon nopeuden...
    Vai siellä etelässä *. Oulu - Kemi välissä on 4 taulua, joista yksikään ei ole mitannut ainakaan minun pyörää (GSX1400).

    Edit: typo
    siis pohjoisessa... ite asun mikkelistä reilu 100km etelään ja täällä ei kans taulut näytä mitään mopolle....
    Tampere - Kangasala välillä on yksi, joka näyttää myös pyörän nopeuden.
    Älä korjaa ehjää....
  11. #11
    ne taulutkin heittää toisiinsa verrattuna
    CBX 750 F 1985. Mittarissa 110tkm
    DR 650 SE 1996. Mittari sekasin
  12. #12
    Kuopiosta Jyväskylään päin Vehmasmäessä näytti taulu viime pyhäiltapäivällä moottoripyörän nopeuden. Alavudella olen kanssa saanut moottoripyörällä nopeuden näyttöön.
  13. #13
    Tuo kyseinen mikkelin taulu näyttää välillä 20km/h vähemmän kuin auton mittari, välillä lähemmäksi, välillä ei mitään. Taulu on viallinen.



    -
  14. #14
    Oikeasta nopeudesta en tiedä muuta kuin sen että, kun laite pysyy lapasessa ja hieman kuitenkin pelottaa, niin silloin on käytössä oikea nopeus
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  15. #15
    En luottaisi mp:n kohdalla. Itse ajoin Trumpalla 100%:sen varmasti tasaista nopeutta kakkostien Ulvilassa olevaan tauluun autojonon keskellä. Kolmelle edellä ajavalle näytti järjestään noin 7-8km/h suurempaa nopeutta kuin mulle ja ehdin näkemään myös takana tulleen nopeuden, joka täsmäsi noihin edellä menneisiin. Kaikki siis ajoivat suht samaa vauhtia oikeasti.

    Siihen asti olin ihmetellyt miten paljon väärin Scramblerin mittari näyttääkään.
    Retired
  16. #16
    Lainaa (Laikkakone @ Syys. 21 2010,19:06) kirjoitti
    Tuo kyseinen mikkelin taulu näyttää välillä 20km/h vähemmän kuin auton mittari, välillä lähemmäksi, välillä ei mitään. Taulu on viallinen.
    Taitaapi riippua autosta, itse siitä ajan lähes päivittäin, ja aina kun näyttää (autolle), on nopeus 1:1 GPS:n näytämään. Mopedeillehan nuo näyttää sitten (molemmat suunnat, eli Kirjalan taulu etelään ajaessa) ihan sieltä tännepäin, eli ei mitään käryä kuinka paljon mittarivirhe on. Siksipä kai on turvallisinta ajaa 20kmh yli ettei tule laiskimmat dieselit ohi.
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  17. #17
    Lainaa (enkero @ Syys. 21 2010,22:32) kirjoitti
    Lainaa (Laikkakone @ Syys. 21 2010,19:06) kirjoitti
    Tuo kyseinen mikkelin taulu näyttää välillä 20km/h vähemmän kuin auton mittari, välillä lähemmäksi, välillä ei mitään. Taulu on viallinen.
    Taitaapi riippua autosta, itse siitä ajan lähes päivittäin, ja aina kun näyttää (autolle), on nopeus 1:1 GPS:n näytämään. Mopedeillehan nuo näyttää sitten (molemmat suunnat, eli Kirjalan taulu etelään ajaessa) ihan sieltä tännepäin, eli ei mitään käryä kuinka paljon mittarivirhe on. Siksipä kai on turvallisinta ajaa 20kmh yli ettei tule laiskimmat dieselit ohi.
    Yksi aamu ajettiin puuauton kanssa peräkkäin, molemmat ~85km/h, näytti molemmille vauhtia 60. Monesti olen ajanut yöllä rekalla henkilöauton kanssa peräkkäin, reilulla välillä ja taulu näyttää henkilöautolle jonkun lukeman ja minulle ei mitään. Tuntuu että tuo valikoi kenelle näyttää ja mitä. En itse pitäisi kovin luotettavana tuota pohjoista taulua. Jyväskyläntien risteyksen lähellä oleva taulu taas näyttäsi toimivan melko vakaasti. En ole kyllä koskaan saanut kumpaakaan taulua näyttämään mopolle lukemaa, vaan lienee muovia tuossa minun mopossa enemmän kun rautaa.




    -
  18.  
  19. #18
    Prätkälle nopeusnäytöt (ja kamerat) näyttävät joko:

    1) Ei mitään
    2) Mitä sattuu
    tai
    3) oikean nopeuden

    Joista vaihtoehdoista 3 on ylivoimaisesti epätodennäköisin. Omat kokemukset ovat kyllä melko vähärautaisista pyöristä, mutta ongelmia on todistetusti myös Smart ForTwo kokoluokan henkilöautoissakin, joten melko heavy-metal-pyörä saa olla, jos haluaa varmat lukemat. Metallisella pohjapanssarilla voisi onnistua..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.