Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Etupään iskarin putkissa on ilmeisesti kivien aiheuttamia pienen pieniä "lommoja" joihin on ilmaantunut ruostetta. Tämä tekee putken pinnan rosoiseksi jolloin se repii stefan pikkuhiljaa rikki ja öljyt tirisee ulos vähän kerrallaan. Ei viitsisi kasata etupäätä ennekuin tuo asia on korjattu ettei tarvii taas kohta olla uudelleen purkamassa. Mikä olisi helpoin ja edullisin tapa saada ruoste pois ?
  2. #2
    Uudet putket?
    Taivas saa odottaa
  3. #3
    Ei viitsisi noin vanhaan vehkeeseen uusia putkia. Ovat varmaan aika tyyriit...
  4. #4
    ei ole sattunu kohdalle,mutta noitten maansiirtokoneiden sylinterien varsiin jos tulee jälkiä ts.teräviä kuoppia,niin me on ainakin hiottu jollain hienolla hiekkapaperilla ne terävät särmät pois,juurikin siksi,ettei tiivisteet "repeä"voi pitää öljyt hyvinkin pitkään,kun ei riko stefoja *
    mut viisaammat vois vastata jos niihin joku parempi hoito on olemassa.
    E:siis HIENOLLA paperilla



    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  5. #5
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Harrikaan saa keulaputkia tonne 150€:n pintaan, kannattaa ainakin kysäistä mitä omaan maksaa.
    Dirty Nasty Furriner
  6. #6
    Lainaa (Staga @ Elo. 21 2009,18:48) kirjoitti
    Harrikaan saa keulaputkia tonne 150€:n pintaan, kannattaa ainakin kysäistä mitä omaan maksaa.
    no jos tohon hintaan saa uusia niin en kyllä mäkään paljo kikkailis
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  7. #7
    Eiköhän ne lähe kaksitonnisella vesihiomapaperilla,kiertää vaan paperin tasasen palikan ympäri ja avot ja muistaa hioa tasaisesti ja hellästi niin ei tule uria
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  8. #8
    Lainaa (Staga @ Elo. 21 2009,18:48) kirjoitti
    Harrikaan saa keulaputkia tonne 150€:n pintaan, kannattaa ainakin kysäistä mitä omaan maksaa.
    Hiekkapaeri maksaa noin euron en tuhlaisi rahoja 150e maksaviin putkiin jos kuopat ovat tarpeeksi pieniä että ne voi korjata hiomalla.



    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  9. #9
    Sitruunahapolla KUULEMMA ruoste lähtee komeesti

    Omakohtaisia kokemuksia ei ole, älkää tuomitko enkä halua saunan taakse tästä kommentista
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  10. #10
    Sitruunahappoa sitten kannattaa ostaa lähimmästä maatalouskaupasta - on siellä 1/10 hinnaltaan verrattuna apteekkiin, käytetään vaikka mihin (uuden betonin ph-arvon neutralointiin ym.).
  11. #11
    Kiitos asiallisista vastauksista ! Ensin kokeilen sitä hyvin hienoa vesihiomapaperia ja jos ei auta ni sitten sitruunahappoa. On hyvinkin tuttu aine se sitruunahappo, sillä sain ruosteet pois polttoainesäiliön sisäpuolelta ja toimi hienosti...!
  12. #12
    Fosforihappo myöskin tehokas ruosteen poistoon. Eikä syövytä puhdasta rautaa. Käyttäny tuota hyvällä menestyksellä ruosteiden poistoihin.
  13.  
  14. #13
    Tulee tämä varmaan liian myöhässä mutta sokerihan on ehdottomasti paras. Otat palasokerin palasen ja hankaat sitä putkeen. Lähtee ihan mikä vaan, joutuu aika lailla hankaamaan jos isompaa ruostette muttei jää putkeen naarmun naarmua ainakaan silmällä katsoen. Toimii myös jos sliparissa on jotain ylimääräistä kiinnipalanutta roskaa.
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...