Onko kellään kokemuksia noista ebayssä myytävistä katesarjoista(made in Hong Kong)? Miten istuvuus yms? Ilmeisesti maalipinta noissa on kohtalaisen hyvä? Hinnaltaan ei olis pahoja, mutta tekeekö niillä sitten mitään...
ZX-9R -99
Itse olen miettinyt samaa. Esim <a href="http://cgi.ebay.co.uk/05-06-KAWASAKI-6R-ZX6R-ABS-Fairing-Hull-Black-Set-K6510_W0QQitemZ250485756121QQcmdZViewIte
mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3a521d50d9&_trk sid=p3286.c0.m14" target="_blank">tuollainen</a> olisi ainakin edullinen.
Lupaukset näyttäis olevan kovat: "Material : High quality ABS plastic from Korea, which have good elasticity and not easily crack or melt. Paint job is very good with 3 layer of shine coating, last longer."
Mikkoyli oli tilannut muistaakseni katesarjan kiinasta ja mitä itse sitä pääsin käpistelemään käsissäni niin ei voi kuin sanoa että hinta/laatu suhde oli kohdillaan. Varmaan osaa itse sanoa paremmin mutta ainakaan minusta ei todellakaan mikään huono vaihtoehto..
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Vaikka ne myydään Saksan tai UK:n eBayn kautta, ne tulevat kuitenkin Kiinasta.
Hintalaskelmissa pitää varautua tulleihin ja veroihin. Jos tulee suoraan, sehän on vain säästöä![]()
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Kaveri on laittanut 750 gikseriin.Gikser
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Pari noita olen nähnyt. Maalaus/laukkaus ihan ok, paitsi että lakkaa oli käytetty aika säästeliäästi. Alkuperäisen veroisia ne ei kitenkaan ole, olivat varmaan puolet ohuemmasta muovista tehtyä...
Ja netistä luetun perusteella istuvuus on aika mallikohtaista, jotkut valittaa että niitä ei tahsdo saada paiaklleen ja toiset kertoo että kiinikeet istuu ihan hyvin.
Ja jos tilaa Aasiasta, niin muistakaa että tulli ja ALV maksetaan tuotteen ja postikulujen summasta.
Joo tilasin Fairing factorysta kisaversion katteet 999S:ään ilman lampunreikiä. Hinta oli halpa, mutta päälle tuli melkein saman verran rahtia ja myös tullia. Loppuhinta oli noin 550 €. No paketissa oli väärä versio lampunrei'illä. Panin meiliä ja sieltä lähettivät ilmaiseksi race etuosanm ja tullikin uskoi kun näytin kirjeenvaihtoa. Eli yllättävän hyvää palvelua kiinalaisilta. Muovi on ABS:ää eli huonompi kuin lasikuitu korjata. Reikien sopivuus oli OK, vain joitakin piti porata vähän isommaksi. Maalaus on hyvää laatua. Yksi moka oli kun luki 749S vaikka tilasin 999, mutta eihän se ratakatteissa haittaa. Jonkin verran muovi aaltoilee isommilla pinnoilla.
Pidän hinta-laatusuhdetta kuitenkin hyvänä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kaveri tilasi K1 gixxeriin sieltä kate sarjan ja kyllä ne paikalleen meni. Maalit ja lakat oli hyvät. Sitte täytyy ottaa huomioon se että ne pitää hakea tullista ja tulli lätkäsee siihen kauppasumman lisäksi sen alvin. Voin kyllä suositella tilata sieltä.
Paljon sen varsinaisen katesetin hinta oli? Eli paljon tuli noita muita maksuja?(mikkoyli @ Elo. 21 2009,11:17) kirjoitti
ZX-9R -99
Katteet 355 USD ja rahti 220 USD, päälle tulli ja ALV niin oli lähelle 550 €(MakeK @ Elo. 21 2009,15:15) kirjoitti
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tähän päivitystä, että Stormilla on italialaisia katteita myynnissä. Voi käydä ihan paikan päällä jotain mallia ihastelemassa. Hinnat ja pyörämallit näkee Stormin sivuilta. Mitä nuita katseli, niin hintahaarukka 600 - 1000 €/ sarja.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
noissa on muuten se mielenkiintoinen juttu, että jos katteessa lukee kawasaki ja se matkii kawasakin orggiskatetta, niin eikö se ole kopio? ei kawasaki ainakaan siitä mitään siivua saa.
noi on tullut tullista läpi ihan sukkana, mutta yhtä hyvin mun mielestä tullilla olisi mahdollisuus lain puitteissa torpata nuo kopioina.
monissa muissa tuotteissa tuo olisi kopio.
mutta muutenkin kopio / tarvike keskustelu on hankala, koska jos joku halpavalmistaja valmistaa opeliin sopivia jarrulevyjä, niin onko se kopio? siinä ei ainakaan lue, että opel siinä levyssä.
katteessa lukee merkki, ostaja tietää sen tarvikkeeksi(kopioksi), myyjä tietä sen kopioksi, ja ei edes väitä että se olisi aito. mutta silti muotoilu on kopio, jos kawasakilla on mallisuoja kawan katteen muotoiluun, niin sen kopiointi on laitonta.?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sen verran kokemusta että ihan paskaa ovat.
Kyllä ne siihen päälle jotenkin roikkumaan saa ja kaukaa voi jopa näyttää hyvältä.
Muovi on kuitenkin jotain aivan kura kamaa (aivan sama vaikka kuinka mainostavat että on absii), todella haurasta ja ohutta. Maali kaikkine kerroksineen on niin ohutta että vähän jollain sohasee niin näkyy muovi läpi. Istuvuus on suunnilleen jne jne. Ja haullahan tätä samaa juttua löytyy lisää.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Orginaalikatteet maksaa esim -05 pikkuninjaan noin £2195,19 eli 2 582,69 EUR + rahti (cornwallkawasaki.co.uk).
Saman määrän paloja honkkarista + rahti + tulli + alvi; saa alle 400 euroon(?).
Eli hintaansa nähden ihan ok kamaa. Mitään sen kummosempaa on turha odottaa.
Hintaero on kuitenkin se 6-kertainen.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Itse löysin -09 bladeen ebaysta ihan uudet orginaalit kotiin kannettuna hintaan 620e. Tuolla hintaerolla ei kiinalaisia kannattanut ostaa.(scuuba @ Marras. 17 2010,18:22) kirjoitti
xxx
Kyykkypyöriin kannattaa kysellä esim SRRA:n palstalta muoveja. Monella kisakuskilla on hyllyssä uutena purettuja muoveja turhan panttina kohtuuhinnalla.(Streethawk @ Marras. 18 2010,10:48) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Tätä puljua on kehuttu:
Auctmarts1
Auctmarts
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
no 05:sen sivukatteita saa käytettynä jollain satasella. Varttikate voi olla kallein, niitäkin löytyy.(M78 @ Marras. 18 2010,00:43) kirjoitti
noita kiinan alakatteita ei voi käyttää, kun pakari voi sulattaa ne.
ja se väri ei käy tankin kanssa yhteen.
kyllä niillä ihan siistin kokonaisuuden voi saada aikaiseksi, kun käyttää aikaa lampun sovittamiseen ja muuhun sovitukseen.
kokonaisuus näyttää hyvältä noin 5 metrin päästä.
kaikki mustat muovilipareet kannattaa kyllä käyttää alkuperäisistä katteista. ne on niin rumia kiinaversiossa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Noihin kannattaa liimata vaikka ohut bitumimatto ja siihen päälle vielä alumiininen lämmöneriste.(jaket @ Marras. 19 2010,13:59) kirjoitti
Yhdessä 996 Ducatissa oli näköjään isoon sivukatteeseen "laminoitu" sisäpuolelle lasikuitumattoa jäykisteeksi. Yllättävän siistin näköiset olivat paikallaan.
Kyllähän lämpöeristemattoa saa kaupasta, et ei siitä pidä tehdä ongelmaa.
Halpoja ovat kiinakatteet, ja silloin tinkii muovin lujuudesta, maalin kestävyydestä, istuvuudesta jne. Mutta mikäs siinä, jos ei tee niistä itselleen suurta numeroa. Ja kuten aiemmin mainitsin, niin Storm myy jo katesarjoja, joiden hinta on suht lähellä kiinalaisia. Laadusta en tiedä.
Mitä tulee mustiin muoviosiin, niin tosiaan alkuperäiset kannattaa säilyttää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse vedin termotekillä putken siltä osin kun se oli katteiden sisällä + noi foliot katteeseen ni rupes kestään.(zpete @ Marras. 19 2010,14:38) kirjoitti
Mutta joo, eipä tarvi enää miettiä moista.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Mulla on nyt oikeasti kauhia "keinuminen" päällä, että kiinaroipetta vai oikeasti projektilla nuo vanhat katteet kasaan (lue nirhaumien hiominen / täyttäminen) ja maalaus.
Hiominen ei sitten kiinnosta pätkääkään ja näyttää tuo paikallinen "ok" maalari olevan aika nihkeästi halukas täyttämään maalaustoiveita.
Tämän vuoksi alkanut vene kallistumaan kiinakatteisiin ja jostain syystä vielä jostain syystä on mieli asennoitunut tulevan kauden kaatumisiin, kun tulee alettua rataa reenamaan.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
^
Tällainen kaveri ainakin korjailee katteita, kokemuksiakin on. Sijainti Joutseno. Puhuu ymmärrettävää suomea, ja kukaties, sillä on juuri sun tarvitsema kate romuna hyllyssä, joka tarvitsee vain ehostusta.
Gerard Mariaud
Edit: enpä katsonut tuota sijaintiasi niin tarkkaan. Olkoon sitten muiden vaihtoehtona.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ducatiin(tuo kaikkien ylihintaisten kusetushintojen äiti mitä osiin tulee) sain näppärästi käytetyt ratakatteet alle satasellaSamalta tyypiltä vielä tankki karvan yli satasella, joten ei voi valittaa. Noista kiinakatteista on ollut paljon juttua ulkomaisilla Ducatiboardeilla ja kyllä siellä pääosin on kehuttu niitä. Hintalaatu yleensä suhteellisen kohdallaan. Eihän kukaan osta noita sen takia, että ne olisivat täyttä priimaa ja osuisivat 100%:sti paikalleen ilman pientä viilausta.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sellanen vielä että jos meinaat lipat vetää noilla kiinan muoveilla niin niitä ei sitten sen jälkeen enää korjata mitenkään, toisin kuin alkup.(uiop @ Marras. 23 2010,20:26) kirjoitti
Lasikuitu toki eriasia jos oikeen rataa meinaa.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Itellä meni 6r:än katteet sen verran paskaksi että uudet joutuu hommata, enkä orkkis katteita ole löytäny sellaisella hinnalla että pystyis niitä ostamaan. Joten olen aikeissa ostaa ebaysta kiinan katteet. Kuinka kauan teillä meni että ne suomeen saakka saapui ja paljon sitä tullimaksua loppu peleissä pitää maksaa?
Joku kuka on itselleen kiinankatteet tilannu vois pistää vaikka kuvan tai pari niistä tänne, niin näkis edes vähän mitä ne todellisuudessa sitten on.
Kaveri tilasi äsken -07 Firebladeen Repsol katteet ebaysta. Hong kongista suomeen tuli 3 viikossa ja tullimaksu 115 euroa.(Tasis_MpT @ Tammi. 21 2011,12:59) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Kaverille ruuvattiin 954 bladeen täysi katesarja kiinni ja mielestäni on hintansa arvoiset. Koko katesarjan hinta jäi käsittääkseni kaikkineen kuluineen jonnekin 500-600euron väliin kotiovelle tuotuna.
Alkuperäistä ohuempaa muovia ovat, mutta työnjäljessä ei ollut valittamista, nätissä maalissa, eikä tarvinnut "veistellä".
Onko kellään kokemusta motomasterin katesarjoista? http://www.motomaster.fi/kauppa//pro...p?c=213&page=1
Onko lähellekkää alkupäräisten veroiset? Hinta samaa luokkaa kun nuilla kiinan katteilla. Liekö samaa tavaraa?