Ostin pari viikkoa sitten Honda Sevenfiftyn.
Ei ole tietoa koska siihen on vaihdettu öljyt joten ajattelin vielä tän vuoden loppu ajokaudeksi laittaa sisään Hondan omat puolisynteettiset öljyt mutta suodattimen vaihdon ajattelin jättää keväälle jolloin laitan taas uudet öljyt sisään.
Minulla ei ole tietoa siitä mitä öljyä pyörässä on ennen käytetty ja aivan kaikki vanhathan ei tule ulos koneesta ku jättää vanhan suodattimen. Voiko siis olla jotain riskejä jos pyörässä ennen käytetty eri merkkiä/viskositeettia/täyssynteettistä ja sitä jää sen suodattimen verran tän mun laittaman öljyn joukkoon?
Kyllä minä vaihtaisin sinne tässä vaiheessa ennemmin sen suodattimen ja jättäsin keväällä vaihtamatta.. Kuten itsekkin sanoit niin saattaa olla kovinkin paskaset öljyt ja sieltähän se perus tuurilla suodattimesta lähtee liikkeelle taas...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
eikö olekin ylitsepääsemätön työmaa vaihtaa myös se suodatin?
oliskohan ajallisesti noin kahden minuutin homma ja rahallisesti muutama euro.
no, kaikki on tietysti suhteellista ja jokainen taaplaa tyylillään.
vaihda öljyt ja suodatin, eikä niitä keväällä tarvi vaihtaa. ajoa vaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Öljyt ja suodatin vaihdetaan hetki ennen talviteloille panoa. Piste.
Keväällä ei sitten muuta kuin ajoa...
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Vinkkinä, osta saman tien muutama kaapin perälle. Ainakin minulle tuollaisen tarvikkeen haku on kynnyskysymys, ei se 6 euroa mitä suodatin maksaa.
Juuri näin, varastossa kannattaisi olla aina yksi öljynvaihtopakkaus ( suodatin + öljy ). Itse hankin suodattimet kerralla kaikkiin pyöriin ja vielä useana kappaleena, saattaa saada vielä alennustakin *(velijussi @ Elo. 18 2009,21:34) kirjoitti
. Onneksi kolmessa Hondassa ( Sevenfifty, CBR600 ja CB500S ) on sama patruuna...
Joskus on hankalaa ajoittaa öljynvaihto tuohon talvisäilytyksen rytmiin; pitäisi ajaa suurin piirtein vaihtoväli tai se x2. Pyörät ovat talven kuivassa/lämpimässä tallissa, joten turhaan en enää pari tonnia ajettuja öljyjä heitä jäteöljypönttöön.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kysynpähän täällä..
Oon ostanu tohon omaan Yamahaan (yzf750r) suodattimen aina motonetistä, kerran jäin myyjän kanssa jutulle ja ainakin hän väitti että kwaakku, honda ja yamaha käyttäisivät samaa suodatinta! Onko näin?
Siinäkin minkä ostin luki "Honda cb" ja "use for honda only" ja tottakai nostin mölinän heti siitä *( :P ) ja myyjä kertoi tuon. Epäilevin mielin kotio ja vertailin ja kappas, sehän on identtinen vanhan kanssa.
Nyt ajettu 2000km sillä suodattimella (ja delvacilla, mukaan tähänkin topicciin.....) ja ei ole ainakaan vielä lahonnut*
Yep! Tuo oma ZR-7S käyttää Motonet-filsua n:o 98-15002 ja kun hakukenttään tuo tuikkasee, niin listalta löytyy Yamahaa, Trumppaa, Kawaa kuin yksi Hondakin(tumb| @ Elo. 19 2009,21:43) kirjoitti
Edit: Ja tuo itsesi käyttämä filsu (98-15006) vastaavasti löytyy "vain" Yamaha, Kawa ja Honda. Ei sentään Trumpasta
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Eteenpain se paska ei paase kun siina on se suodatin ja taaksepain se tuskin liikkuu, vastavirtaan.(Vonikka @ Elo. 18 2009,18:41) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kyllä se paska pääsee siitä suodattimesta eteenpäin jos se tukkeutuu. Ylipaineventtiili avautuu ja paskat on jälleen kierrossa.
Omassa Trumpassa on kai maailman yleisin suodatinmalli. Esim M-Filterin MH3363 käy. Sama suodatin käy moneen Hondaan, Kawaan, Yamahaan, Mazdaan, Kiaan, Yanmarin ja Hondan venemoottoreihin jne, jne. Suodattimen saa jokaisesta autotarvikeliikkeestä, marketista, halpahallista jne.(HiTec @ Elo. 20 2009,09:02) kirjoitti
Suzukiin ovat laittaneet eri kierteen ja siihen ei mikään yleismalli pääsääntöisesti käy.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21