Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Hei,
    tulee ajeltua sorateilläkin ja tuntuu ettei takajarrusta oo iloa. Onkohan kukaan kuullu takajarrun ABS:n ohituksesta jotenkin.
    Mieluiten sähköisesti.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  2. #2
    Lainaa (Tona61 @ Loka. 20 2009,17:26) kirjoitti
    Hei,
    tulee ajeltua sorateilläkin ja tuntuu ettei takajarrusta oo iloa. Onkohan kukaan kuullu takajarrun ABS:n ohituksesta jotenkin.
    Mieluiten sähköisesti.
    Piuha irti.
  3. #3
    Apsin sulake ottaa koko Apsin pois.
    Haluaisin vain takapään pois.
    Osaatkos tarkentaa?
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  4. #4
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Epäilenpä tempun onnistumista kun käsittääkseni abs toimii renkaiden pyörimisnopeuden eron muutoksen mukaan, eli toimii molemmat tai ei kumpainenkaan.
    Kokeilla voit nyppäämällä takarenkaan abs anturin irti, jossain on pistoke, mutta toden näköisesti menetät samalla nopeusmittarin, kun nopeustieto on usein vetävän pyörän abs anturilta otettu...
    TL1000R -00 InMaking
    TL1000S -99 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 EX
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  5. #5
    Eli pitäisi löytää kohta mistä pätkästään Apsin takaventtiilin ohjaus!? Taitaa olla boxin sisällä. Pieni haaste



    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  6. #6
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Jep, ja kunhan saat sen irti niin vaihdossa taitaa silti tulla ABS-valo, sikäli siinä on senverran diagnostiikkaa ja abs on taas pelistä.
    Puhun nyt vaan vähäisestä kokemuksesta ja yleistietoni pohjalta, voihan tuo onnistua mutta.... Kerrohan toki jos saat onnistumaan?
    TL1000R -00 InMaking
    TL1000S -99 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 EX
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  7. #7
    Saako tdm:n abs:t pois päältä vai onko ne koko ajan harmina, e. just soralla ajaessa?
  8. #8
    En olekokeillut, mutta ohjeet sanoo että jos vika tulee, niin toimivat ilman ABS toimitoa. Ei sulake "palaa" niin on vika.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  9. #9
    Siis absit saa päältä pois ottamalla sulakkeen irti? *
    Yamaha-laatua *
  10. #10
    Lainaa (rekallio @ Marras. 11 2009,13:39) kirjoitti
    Siis absit saa päältä pois ottamalla sulakkeen irti? *
    Yamaha-laatua *
    Pahempaa olisi jos ei saisi. Mieti miksi.

    Kysymykseen, voisiko toimia takaa anturin johto irroittamalla? ABS kun tarkkailee molempia pyoria erikseen, niin luulisi ettei takaa johdon irroitus eliminoi etujarrun ABSia.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  11. #11
    Voisihan se abs-on-off olla napin takanakin
  12. #12
    Lainaa (rekallio @ Marras. 11 2009,13:39) kirjoitti
    Siis absit saa päältä pois ottamalla sulakkeen irti? *
    Yamaha-laatua *
    Ihan samalla tavalla ne menee pois päältä varmaankin joka merkin abs-pyörissä.

    Pelkän takajarrun saaminen absittomaksi voikin olla haasteellisempaa, jos systeemissä on vain yksi hydrauliyksikkö ja ohjausyksikkö. Vaan en ole kyseisen kamppeen systeemiin perehtynyt.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Käsittääkseni taka-anturi mittaa myös nopeuden.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  14. #14
    Lainaa (Tona61 @ Marras. 11 2009,15:11) kirjoitti
    Käsittääkseni taka-anturi mittaa myös nopeuden.
    Riippuu varmaan kamppeesta, ainakin omassa sutsukissani nopeusmittarille tuleva info on peräisin etupyörän keskiössä olevasta pyörittimestä, joka ei varsinaisesti liity abs:iin mitenkään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #15
    Lainaa (pecha @ Marras. 11 2009,14:25) kirjoitti
    Lainaa (rekallio @ Marras. 11 2009,13:39) kirjoitti
    Siis absit saa päältä pois ottamalla sulakkeen irti? *
    Yamaha-laatua *
    Ihan samalla tavalla ne menee pois päältä varmaankin joka merkin abs-pyörissä.

    Pelkän takajarrun saaminen absittomaksi voikin olla haasteellisempaa, jos systeemissä on vain yksi hydrauliyksikkö ja ohjausyksikkö. Vaan en ole kyseisen kamppeen systeemiin perehtynyt.
    Jotenkin ymmärrän sen, että pitää saada kokonaan absit pois jossakin tilanteessa. Mutta miksi pelkästään takaa?
  16. #16
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Jotenkin ymmärrän sen, että pitää saada kokonaan absit pois jossakin tilanteessa. Mutta miksi pelkästään takaa?[/quote]

    Sais takajarrulla "ohjattua"y.m. kikkailua haluttaessa, mutta silti ei sais etujarrua lukkoon vahingossakaan. Näin kuvittelisin itse, sellaisen abs:n voisin itsellekkin huolia...

    Edit:minä mitään lainauksia osaa muokata pois PRKL...



    TL1000R -00 InMaking
    TL1000S -99 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 EX
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  17. #17
    Just tuota haen.

    Jos ECU:lta lähtevän solenoidin johdon katkaisee( laittaa katkaisijan), niin taka hydraulimoottorin ohjaus loppuu? Loppuuko, jos joku tietäisi.

    Katkaisin = vetorele, joka aina sammuttaessa vapautuisi, eikä siten unohtuisi päälle.

    En oo ikinä nähnyt moista laitetta, mutta tuli hommattua Service manual.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  18. #18
    Ainakin joissain pyörämalleissa takajarrusta saa ABSin pois ainoastaan reitittämällä jarruletkun hydrauliikkaboksin ohi. Eli jarrupolkimelta suoraan jarrulle.

    Tämä kikka toimii ainakin BMW F650GS mallissa.

    Antureiden poistaminen tai sähköliitäntöjen muuttaminen luultavasti aiheuttavat ABS-valon syttymisen ja koko ABSn toiminnan lakkaamisen.
  19.  
  20. #19
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tona61 @ Marras. 11 2009,21:57) kirjoitti
    Just tuota haen. *

    Jos ECU:lta lähtevän solenoidin johdon katkaisee( laittaa katkaisijan), niin taka hydraulimoottorin ohjaus loppuu? Loppuuko, jos joku tietäisi.

    Katkaisin = vetorele, joka aina sammuttaessa vapautuisi, eikä siten unohtuisi päälle.

    En oo ikinä nähnyt moista laitetta, mutta tuli hommattua Service manual.
    Eihän se ohjaus lopu, vaan ei mene viesti perille

    Tuo voisi toimia, jos sen niikseen onnistuu. Sitten vaan toivoo ettei siinä ole tuota diagnostiikkaa sen vertaa että abs-lamppu syttyy. Jokin vastus hydr.moot. ohmeilla ohjauspiuhojen väliin voisi EHKÄ huijata siinä tapauksessa ohjainta.

    Sehän on helppo kokeilla ja tarvittaessa palauttaa. Nämä edelleen omaa pohdintaa...
    TL1000R -00 InMaking
    TL1000S -99 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 EX
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX