Tietääkö joku mistä Suomessa saisi tällaisia "mutterinhattuja", jotka napsautetaan pultin kannan päälle? Tulisi pyörästä vähän siistimpi jos saisi noita pultinkantoja piiloon. Tarvetta olisi mustille, ainakin avainkoolle 13 ja 17.
![]()
Hyvä kymysys. Itse kaipailisin vastaavia litteitä peitetappeja 6-12 mm, mustaa ja kromia. Kun ei tiedä noille oikein edes mitään oikeaa nimeä millä etsiä.
-hh-
Itse taas kaipaan muttereita joissa on tuo hattu itsessään mukana.
Esim. Peilit on tämmöisillä kiinni R1:ssä. Ei löytyny k-raudasta.
www.nippelit.fi löytyy ainakin jotain peitehattuja ja niin edelleen...
Hakuun vaan "hattu"!
Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
Nälkä kasvaa syödessä ;)
Hattumutteri siis nimeltänsä, yllättäen..(nuudel @ Elo. 11 2009,10:45) kirjoitti
Ja kyllä kuvittelis olevan ihan peruskauraa rautakaupoissa..
Tein itse ja YRITIN säästää.
Teollisuusetolasta... uskoisin
Ei kuulu rautakaupan valikoimiin, lähempänä autotarvikkeita.
Litranen sisävessa
Piiltemasta löytyy ainakin sellanen laatikko, jossa lajitelma moisia.(-Timi- @ Elo. 11 2009,10:51) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pulttikaupoista löytyy hattumuttereita, sinkittyinä ja ruostumattomina, joskus jopa eri kierrenousuillakin. Rautakaupat nykyään ovat vähän vääriä paikkoja tollaisten etsimiseen, lähinnä jotain halpaa intialaista kilotavaraa normikokoisina, lujuus arvailujen varassa. Esim www.pultti.com -osoitteesta löytyy lista em ketjun pulttikaupoista, joista löytyy semmoisiakin juttuja mitä ei edes tiedä olevan olemassa.
Mutta peitehatut, voi joutua hakemaankin, Louisilta näyttäisi löytyvän vaikka mitä asiaanliittyvää, ehkä myös joistain autojen tuuninkijuttuja myyvistä liikkeistä.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Näköjään löytyy ihan vierestä (nyt kun tietää taikasanan "hattumutteri" *) Helsingin Pultti
Yksi hyvä paikka mitä ite oon käyttäny paljon on www.ruuvi.net
Päädyin sitten tilaamaan Ebaysta, yksillä (£2) postikuluilla pystyi tilaamaan useita eri kokoja.
Kauppias löytyy <a href="http://cgi.ebay.co.uk/10-Plastic-M8-Nut-Cover-Caps-White-or-Black_W0QQitemZ270432196001QQcmdZViewItemQQptZUK_C ar
sParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM?hash= item3ef703d5a1&_trksid=p3286.c0.m14" target="_blank">täältä</a>
Bauhaussista löytyy noita mustia muovihattuja, sekä rosterisia kupumuttereita.