Nopeusrajoituksia kun ei kuitenkaan tulla tuolle tasolle nostamaan, niin voit nojatuolissa istuessa päristellä huulia ja kuvitella ajavasi kovempaa(Daredevil @ Elo. 22 2009,13:49) kirjoitti
![]()
![]()
(sportster2 @ Elo. 22 2009,15:10) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
Tänään kahden maissa, ajoin motoristien suosimaa mutkatietä. Kurvin takaa auto peruutti vastaan, oli kai mennyt liittymästään ohi. Vastaantulevien kaistalla parvi polkupyöräilijöitä.
Ainoa varma asia siinä kohti oli, että koko homman alulle panija oli ainoa, joka oli jonkinasteisessa turvassa.
Iku
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Käsi sydämellä, ajatko ns pimeään nyppylään omalla kaistalla 20 km/h ihan vaan että saat toppaamaan jos tulee tukkirekka väärää kaistaa vastaan tai jos vaikka asfaltti loppuu?
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Minusta tien näkyvällä osalla on sikäli vaikea juttu, että pimeällä ja
sateessa, kun omat valot eivät näytä mihinkään ja vastaantulevien
valot ovat älyttömän kirkkaita, niin ihan oikeasti pitäisi ajella meko
hissukseen, jos meinaa, että lain kohta tulee taytettyä ihan oikeasti.
Arvelen, että lähes jokainen rikkoo sääntöä pimeässä.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Jos ei kovemmasta vauhdista kerkii pysähtymään niin sit ajan....tosin semmosta paikkaa ei viel ole tullu eteen et noin hiljaa olis tarvinnu körötellä(Kälähän @ Elo. 22 2009,20:30) kirjoitti
![]()
Taidampa kuitenkin ajella sitä kaameata ja tappavaa ylinopeutta vaikka sitten ihan omalla luvalla - kuten tähänkin asti...(sportster2 @ Elo. 22 2009,15:10) kirjoitti
Olet kova mies *(Daredevil @ Elo. 22 2009,20:39) kirjoitti
![]()
Sitten joskus jos satut aikuistumaan niin voit tarkistaa vaikka googlesta mitä vastuun ottaminen tarkoittaa.
Minä ajan.(Kälähän @ Elo. 22 2009,20:30) kirjoitti
Olen aikuinen ja vastuuni kantava. Hieno ihminen olen.
Lääkheed...
Supermoto
Aiwan! Ja tällä reseptillä tähän asti on pysytty hengissä ( n. 20 v pyörällä, eikä aina ihan rajotusten mukaan ja joskus jopa etunen ylös kytkettynä )(jaulis @ Elo. 22 2009,21:11) kirjoitti
![]()
Koita nyt katsoa ettet aja kenenkään skidin päälle tai autoa päin, teillä on ollut hieman sellaisia taipumuksia.(Daredevil @ Elo. 22 2009,20:39) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Keillä meillä?(Staga @ Elo. 23 2009,03:12) kirjoitti
Voidaanko sopia niin, että sinä huolehdit omasta ajamisestasi ja minä huolehdin omastani. Mutta kyllä minä ymmärrän, että jos ei itse osaa, niin ei voi ymmärtää muidenkaan osaavan ajaa turvallisesti kovempaa.
Minä onneton menin ajamaan keskellä päivää hyvissä olosuhteissa mutkaan rajoitusten mukaan. Mutkassa oli tien reunassa tiheä kuusiaita ja pienemmän tien risteys. Ko. pienemmällä tiellä oli kärkolmio. No sieltähän se puusilmäautoilija tuli sitten eteen ja minä mopolla sen kylkeen.(GrayHead @ Elo. 20 2009,18:11) kirjoitti
Autoilijan vakuutusyhtiö vei homman oikeuteen, koska en saanut pysäytettyä ajoneuvoani tien näkyvällä osuudella.
Raastuvassa tuli sitten käytyä. Vastapuoli syytti ylinopeudesta, mutta syyte kaatui koska ei ollut mitään näyttöä . tuomio, jonka mukaan olin 45% osasyyllinen, perustui juuri tuohon pykälään ajoneuvon pysäyttämisestä tien näkyvällä osuudella.
Vein homman hoviin, joka kumosi raastuvan päätöksen ja julisti autoilijan syylliseksi.
Tämä vain kertoo siitä, etttä lakia voidaan tulkita monin tavoin ja myös järjenvastaisesti.
T. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Ajoin toisen perään .. autolla. Edellä ajanut teki äkkijarrutuksen ja(Repa @ Elo. 23 2009,16:34) kirjoitti
tuollaiseen en osannut varautiua. Tuuttasin suoraan perään. Kun
etummainen jarrutti , niin sen perä nousi ja kun minä jarrutin niin oma
keula laski .. ja kappas ... suoraan sinne alle ... runts. Koko keula
tuusan nuuskaksi.
Olin syytön vaikka vieläkin mietin, että oliko minun ihan pakko ajaa
niin lähellä, että en kerinnyt pysähtyä. Jos olisin ajanut vaikka 5m
kauempana niin olisin selvinnyt säikähdyksellä. Vauhtia oli vaivaiset
40km/h suunnilleen. Tuo oli Lauttasaaressa joskus 1970-luvulla jKr.
Miten niin syytön?(MattiR @ Elo. 23 2009,17:42) kirjoitti
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Asiaa puitiin ja minut todettiin syyttömäksi. Oli minulla todistajia ja(iku1 @ Elo. 23 2009,17:55) kirjoitti
edelläolevan jarrutus oli ennalta-arvaamaton. On tuosta tekstiä oikein
paperille laitettuna. Ei edes perussakkoa.
PS. En valittanut.
Just näin.(rammus @ Elo. 21 2009,16:35) kirjoitti
Eli kyllä nopeudet laittomiksi menee helposti ihan siellä omalla kaistallakin.
Ja ei mulla hauskanpidossa ensisijainen tarkoitus ole ajaa mahdollisimman kovaa ylinopeutta, vaan pitää hauskaa.
Optimaalisen ajolinjan miettimisen olen jättänyt radalle ja mahdollisimman kovaa etenemisen kiihdytystapahtumiin.
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
"Tähän liittymättä, mutta vuodenaikaan liittyen, nyt kannattaa päivystää tienpintaa erityisen tarkasti, kun nuo peltotyökoneet liikkuvat. Ja tarkkana myös, kun niitä ohitetaan tai kohdataan, pystyvät hitaasta vauhdistaan huolimatta, tai ehkä juuri sen takia, kääntymään nopeasti eteen. Ja lisäksi niissä voi olla takana kiinni yhtä sun toista itse ajoneuvoa leveämpää, mikä pitää myös huomioida".(pecha)
"Mitä helvetissä siitäkin seuraisi kun joka mutkassa pitäisi sitten ajaa 10 km tunnissa että ehtis pysähtyä jos siinä kulkee raktori joka just tullut pihasta 10 km/t.Toi sääntö ei ole loppuun ajateltu". (bombertore)
Kovin erilaisia ajatuksia meillä on turvallisuudesta. Minusta parempi pystyä pysäyttämään tai väistämään hallitusti, kuin äkkipysäys traktorin perälautaan.
Tässä hyvä kohta ajaa kovaa.(Daredevil @ Elo. 22 2009,20:39) kirjoitti
Liioittelu on aina niin kivaa, mopon pysäytys 60:stä on hieman yli 30m reaktioaika mukaan laskettuna. Noita paikkoja on jo aika harvassa missä näkyvyys on alle tuon.(Tyyppi @ Elo. 26 2009,11:48) kirjoitti
Mitä maksaa jos on tarkkaavainen ja varovainen, eikä kivoillakaan, tutuilla teillä "kuittaa" hyvääkään ajotaitoa, sillä että ajaa päättömästi lujaa. Kyllä se Traktori jossain vaanii! Muutama tälläinen tajuttoman lujaa veto, omalla kohdallani päättyi onnellisesti, aikanaan. Kiitos Hondan ja Yamahan! 61 v. Elän vieläkin! Opin edelleenkin! Tänäänkin "ulkoilutin" bemaria n. 300 km lenkillä. No Problem! Vähän satoikin, silti hauskaa!