Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Älkää hyvät ihmiset käyttäkö k.o ainetta kypäräänne.

Tässä omakohtainen kokemus.
    Ostin keväällä itselleni uuden kypärän (ARAI Chaser), josta melkein tuli jo entinen.
    Jostain syystä menin kesällä tyhmänä ostamaan pullollisen tuota maailmanlopun ainetta, ehkä ajattelin että ötökät irtoaisi helpommin.
    Normaalisti olen puhdistanut kypäriä pelkällä vedellä ja joskus jopa miedolla Fairyvedellä ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia visiirien yms. kanssa.
    No olen puhdistanut tuolla 5-ITIKOISTA aineella kypäräni 3 kertaa ja muut pesut on tehty vedellä kostutetulla talouspaperilla.
    Visiiriin ilmestyi viimeviikolla halkeama siihen tuuletusaukon viereen ja rupesin ihmettelemään mistä moinen johtuu.
    Tänään sattui kaupungissa olemaan ARAIN edustaja ja kiikutin kypärän sinne ihmeteltäväksi ja tiedustelin josko viisiirin halkeama menisi takuuseen.
    MUTTA....

Lopputulos näiden kolmen ötökänpoistoaineen käyttökerran jälkeen oli:
    -Visiiri ihan paskana (kirkas on, mutta hapero kuin hapankorppu)
    -toinen sivulevy paskana
    -100€ oppirahat visiirin pesusta

ARAIN herra GURU sanoi että älä koskaan, älä milloinkaan käytä kypärän hoitoon / puhdistukseen mitään muuta ainetta kuin mietoa saippuavettä tai pelkkää vettä. Kaikki vahat, huurteenesto, ötökkä ja sadeaineet ovat vain pahasta.

Loppu yhteenveto:
    Omakohtaisella kokemuksella hyväksi todettu konsti on.
    Visiiriin PINLOCK-kalvo kiinni, niin lopuu huurtuminen siihen paikkaan. Aina ajon jälkeen kypärä kostean rievun alle 10 minuutiksi, jonka jälkeen saa ötökät pyyhkäistä pois kostealla paperilla niin visiiristä, kuin itse kypärästäkin ja minkään valtakunnan ihme tökeröitä ei tarvita.
    Joo ei muutakun kostealla rätillä ja sit sillä arain mukana tulevalla(oiskohan mikrokuitua)liinalla sen päälle niin hyvä tulee kyllä vähän nimi maksaa kun viisiirin hinta on 100€!sama kun mustan kypärän saa satkun halvemmalla kun väreissä olevan ostin tossa joku aika sitten zeus merkkisen kypärän ja makso huimat 39€ ja on yhtä komeet maalit kun omassa käytössä olevassa araissa ja visiirikin siinä oli päähän kun koitin niin sama kun olis laittanu ämpärin!mut omaan päähän se ei tulekkaan
    YZF1000R
    Kyllä nuo mulla tuntuu kestävän jopa iridiumin kanssa 5-sateesta, vahausta jne tököttejä. No problem. Ehkä toi 5-itikoiota on jotain ybermyrkkyä sitten.
    SuperDuke 2011.
    Itse aina pesen visiirin juoksevan veden alla ja jotain saatavilla olevaa käsisaippuaa käyttäen. Ihmettelen kun täälläkin kehoitetaan kaikkien myrkkyjen käyttöön visiiriä, kypärää tai pyörää pestäessä... Taitaa olla kärpäset paskaisempia muualla.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Ite oon käyttäny vettä tai Holmenkol:n puhdistus/ antifog- kamaa.
    Lainaa (TPM @ Elo. 20 2009,15:04) kirjoitti
    Itse aina pesen visiirin juoksevan veden alla ja jotain saatavilla olevaa käsisaippuaa käyttäen. Ihmettelen kun täälläkin kehoitetaan kaikkien myrkkyjen käyttöön visiiriä, kypärää tai pyörää pestäessä... Taitaa olla kärpäset paskaisempia muualla.
    Tätä metodia itsekkin käytän ja onnistuu siten melkein joka paikassa tuo pesu. Monelle vain on niin iso kynnys opetella ottaa se visiiri irti ja laittaan kiinni kun se vie jopa muutaman sekunnin..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Jos Araissa on noin surkea visiiri ettei mitään kestä niin voiko moiseen kypärään luottaa tositilanteessa lainkaan.
    Itte olen pessyt BMW System II:n, Shoein, Schubertin ja monen muun kypärän visiirejä jopa pelätyllä fairyllä eikä ne ole rapistuneet käsiin.
    Olen kokeillut myös särkeä useampaa visiiriä lyömällä jollakin astalolla (hieno ilmaisu vai?) kun ne poistettu käytöstä mutta yksikään ei ole särkynyt mururiksi tai haljennut.
    Taivas saa odottaa
    Shoein X-spiritiä pessyt viime ja tän kesän kyseisellä aineella eikä ole löytynyt minkäännäköisiä halkeamia.

Mutta taidan kyllä sitten lopuilla heittää sitä lintua..
    Lainaa (GoA @ Elo. 20 2009,14:06) kirjoitti
    Kyllä nuo mulla tuntuu kestävän jopa iridiumin kanssa 5-sateesta, vahausta jne tököttejä. No problem. Ehkä toi 5-itikoiota on jotain ybermyrkkyä sitten.
    Schuberth:n S1 ja C3 ovat saaneet 5-sateesta tököttiä visiiriin jo useana kesänä peräkkäin, eikä tuo aine ainakaan heikennä/pilaa visiiriä. Mutta 5-itikoista aine on kyllä eri tuote...
    5-sateesta litkulla käsitellystä visiiristä irtoavat ötökätkin helposti!
    Lahjattomat treenaa
    Liuottimet on huono asia muoville. Jota ko. mömmö on.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Lainaa (sakuc @ Elo. 20 2009,19:57) kirjoitti
    Liuottimet on huono asia muoville. Jota ko. mömmö on.
    Ja moni vaha sisältää liuotinta, joten siitä syystä vahojakaan ei suositella. Itse olen käyttänyt visiireihin jotain "nano-tekniikka" vahaa jossa ei ole liuottimia.
    Lainaa (BlackCat @ Elo. 20 2009,16:32) kirjoitti
    Jos Araissa on noin surkea visiiri ettei mitään kestä niin voiko moiseen kypärään luottaa tositilanteessa lainkaan.
    Siis täh * Arai ei ole luotettava kypärä moottoripyöräilyyn
    Jos joku keksii keinon pilata visiirin,niin tuohon päätelmään olet viisauksessasi päätynyt?
    Kypärämääristä päätellen olet ajantasalla,mutta kommentti on kuutamolta *

"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Lainaa (roskakuski @ Elo. 20 2009,20:41) kirjoitti
    Jos joku keksii keinon pilata visiirin,niin tuohon päätelmään olet viisauksessasi päätynyt?

Jos visiiri noin vähästä tuhoutuu niin alan kyllä epäillä muidenkin kypärän osien laatua.
    Viimeksi itsellä oli ongelmia AGV Daytona kypärän visiirin kanssa joskus 70 luvulla ja siihenkin sai visiirin takuuseen. Jo silloin. Eikä kauppias selitellyt.

Niin ja yksi testi http://www.kolumbus.fi/~w489500/kypara/visiiritesti

Taivas saa odottaa
    Lainaa (BlackCat @ Elo. 20 2009,21:02) kirjoitti

Jos visiiri noin vähästä tuhoutuu niin alan kyllä epäillä muidenkin kypärän osien laatua.
    Viimeksi itsellä oli ongelmia AGV Daytona kypärän visiirin kanssa joskus 70 luvulla ja siihenkin sai visiirin takuuseen. Jo silloin. Eikä kauppias selitellyt.
    Voi kiesus mitä tolloja,mistä teitä oikein sikiää
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Lainaa (roskakuski @ Elo. 20 2009,21:05) kirjoitti
    Lainaa (BlackCat @ Elo. 20 2009,21:02) kirjoitti

Voi kiesus mitä tolloja,mistä teitä oikein sikiää * *
    No pojat! Kaverilla on vuosikymmenien kokemus moottoripyöräilyyn liittyvistä asioista, joten kyllä hän tietää.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Jossain täällä oli muistaakseni juttu, jossa kerrottiin Arain edustajan kieltäneen myös 5 sateesta litkun käytön. Minun käyttämissäni ruukuissa ei kyllä ole ko. tökötti mitään rikkonut. Visiirin putsaukseen varsinkin reissussa olen nyt käyttänyt Liiteristä ostettuja W5 rättejä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Ite on tullut käytetyä 5-sateesta jo vuosia eikä mitään ongelmia. Kypärinä ollut AGV:tä ja Araita eikä mitään ongelmia.
    Pyörän pleksissäkin kun käyttää niin mukavasti tippuvat ötökät pois yön aikana, varsinkin jos on sattunut satamaan.
    Vallan ihmeainetta
    Onpa joskus tullut käytettyä silikonitonta spraytäkin mikä ajaa saman asian.
    F800GSA
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (oili @ Elo. 21 2009,08:40) kirjoitti
    Jossain täällä oli muistaakseni juttu, jossa kerrottiin Arain edustajan kieltäneen myös 5 sateesta litkun käytön.
    Tämä "Arain edustaja" on kieltänyt kaiken muun paitsi saippuan ja veden käytön. Kielto perustuu osittain yleistämiseen ja tiedon puutteeseen. Kieltolistalla on mm. Pled (Pledge), jolla olen putsannut ja vahannut visiirit koko harrastuksen ajan. Pelkkää hyvää sanottavaa on tuosta ollut. Testasin nimenomaan Arain visiirillä, jota oli jo pari kautta putsailtu Pledillä, miten pitkäaikainen altistus (usean kuukauden liotus suljetussa pussissa) vaikuttaa. Vastaus on, ei yhtään mitenkään. Vaikutusta lujuuteen arvioin taivuttamalla visiirin nurinpäin kaksinkerroin yli kymmenen kertaa. Muuta en kemiasta tiedä kuin että pirtua saa rannasta halvalla, mutta semmoista sain aikoinaan asian tiimoilta selville, että propaani olisi haitallista polykarbonaatille, ja propaania käytetään aerosolipurkkien ponneaineena. Jos haluaa olla hysteerinen asian suhteen, niin voi antaa propaanin kiehua ensin rätissä ja sutia visiiriin vasta sitten. Tosin mun nykyinenkin visiiri on saanut Plediä suoraan pullosta viimeiset 5 kautta eikä ole miksikään mennyt. Ei tosin ole Arain tekemä tämä eikä ole seuraavakaan.

Myös alkoholipohjaiset aineet ovat kuulemma pahasta. Testasin upottamalla saman visiirin kuukaudeksi Lasoliin. Tulos, ei mitään vaikutusta. Jatkoin testiä liottamalla edelleen samaa visiiriä kuukauden-pari Autoglymin kultaisessa. Tulos, ei mitään vaikutusta.

Testasin joutessani myös silloin ehdottomasti kiellettyä reikien poraamista Pinlockkia varten. Tulos: ei mitään vaikutusta, rei'istä ei lähtenyt mitään halkeamia liikkeelle vaikka miten väänteli.

Liottelin siis visiiriä testien aikana yhteensä noin vuoden. Lopulta alkoi kiinnostus loppumaan kun mitään vaikutuksia en saanut näkyviin. Olin myös kyseiseen "Arain edustajaan" yhteydessä ja yritin saada tietoa siitä miten voisin päätyä samaan johtopäätökseen heidän kanssaan, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Kun ei suoriin kysymyksiin saanut muuta vastausta kuin asian ytimen kiertelyä ja taivaanrannan maalailua, niin ei vaan enää viitsinyt. Ei taida visiiri olla enää tallessa eikä joutilaita hyllyssä, voisi tuon 5itikoistakin ottaa testiaineeksi.

Semmoistakin kuulin, että Arai pyrkii tekemään turvallisia kypäriä, ei niinkään hiljaisia. Nih.
    1000
    Siis mitä hä? Vahaileeko porukat visiireitä? Mitä hittoa.
    Kertokaas mikä nieppi tässä on niin vanhakin oppii jotain uutta.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Vesi valuu pois visiiristä kuin hanhen selästä, näkee paremmin ajella sateessa.
    Dirty Nasty Furriner
    en ole tähän mennessä suupertin c-2 mömmöjä laittanut ,enkä tule tarviimaankaan.nimimerkillä:jänkhältä vitun kelissä ajaneena
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Olen lopettanut kyseisen aineen käytön koska maahantuojakaan ei suosittele sitä käytettäväksi muovi"lasiin".
    Sama kohtalo on tullut sprayattaville lasin pesuaineille. En laita niitä enään esim. katteeseen koska ei ole sopiva aine siihen materiaaliin (aiheuttaa muovin harmaantumista).
    Tällä hetkellä pesen ks. osat Auto Klymin aineilla koska ne sopivat mm. akryylille.
    Niin ja ovat tietenkin kaikki silikoni vapaita.
    Shoei Raid kypärä eikä visiiri ole moksiskaan 5-itikoista aineesta ja helpottaa myös hiukan niiden irroittamista.

Myös pyörän keulapuolen katteet puhdistan öttiäisistä tuolla aineella eikä ole ollut mitään probleemia.

Toki tietenkin viimeiseksi pesen normaalisti kyseisen pinnan.

Huomasin tuossa aiemmin kesällä että Wurthiltakin on tullut vastaava aine muistaakseni nimeltään "Insect Cleaner" tai jotain...

Onko kukaan testannut?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Eihän tommosita pottaa voi ostaa itselleen kun ei koskaan tiedä kuka alkaa jonossa edessä autossaan peseen tuulilasia ja siitä tulee roiskeita kypärään ja visiiriin. Millä saan autoilijan maksamaan mun pilalle menneen kalliin Arain.

No onneksi toi ei kohdallani totta vaan käytän edelleen Nolaniani ja vahaan sitä ja pesen millä milloinkin.
  25.  
    Nää jotain näitä juttuja, ettei kissaa saa laittaa mikroon ja sitä rataa...tuo jenkkihysteria levinnyt jo eurooppaankin. Valmistajat pelkäävät oikeusjuttuja, niin se promillen tuhannesosan mahdollisuuskin otetaan huomioon.
    ?