Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
  2. #2
    Aloittajan pastaama Iltalehden uutinen on täyttä pskaa.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...96614_uu.shtml


    Se on nyt vaan niin, että ihmisen suorittamaa valvontaa on kohdistettu väärin tai sitä on vähennetty.

    IL:n mukaan: "Automaattivalvonnan avulla jaettujen rikesakkojen ja huomautusten määrä on sen sijaan noussut." Mikä tarkoittanee sitä, että kamerat on laitettu ottamaan kuvia pienemmistä nopeuksita.

    On varsin hävytöntä, että Sisäasianministeriön Poliisiosasto "uutisoi" noin yksiulotteisen propagandistisesti. Sehän on suunnilleen sama kuin minä sanoisin (siis itse) tekeväni hyvää työtä. On edesvastuutonta, että yhteiskunta syyllistyy edustajansa välityksellä valehteluun. Ei auta, vaikka teko olisi tehty tyhmyyttään ja tuottamuksellisesti.

    Lausuja komisario Heikki Ihalainen on erotettava tehtävästään ja laitettava valvomaan koulujen edustojen suojateitä. Siinä on Heikin älylle sopivaa hommaa.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  3. #3
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 18 2009,09:51) kirjoitti
    Aloittajan pastaama Iltalehden uutinen on täyttä pskaa.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...96614_uu.shtml


    Se on nyt vaan niin, että ihmisen suorittamaa valvontaa on kohdistettu väärin tai sitä on vähennetty.

    IL:n mukaan: "Automaattivalvonnan avulla jaettujen rikesakkojen ja huomautusten määrä on sen sijaan noussut." Mikä tarkoittanee sitä, että kamerat on laitettu ottamaan kuvia pienemmistä nopeuksita.

    On varsin hävytöntä, että Sisäasianministeriön Poliisiosasto "uutisoi" noin yksiulotteisen propagandistisesti. Sehän on suunnilleen sama kuin minä sanoisin (siis itse) tekeväni hyvää työtä. On edesvastuutonta, että yhteiskunta syyllistyy edustajansa välityksellä valehteluun. Ei auta, vaikka teko olisi tehty tyhmyyttään ja tuottamuksellisesti.

    Lausuja komisario Heikki Ihalainen on erotettava tehtävästään ja laitettava valvomaan koulujen edustojen suojateitä. Siinä on Heikin älylle sopivaa hommaa.
    Kannatan! Heikille turvaliivit ja stop-pingismaila käteen ja valvomaan koulujen edessä oleville suojateille. Tekis palkkansa eteen kerrankin jotain hyödyllistä.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  4. #4
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 18 2009,09:51) kirjoitti
    Aloittajan pastaama Iltalehden uutinen on täyttä pskaa.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...96614_uu.shtml


    Se on nyt vaan niin, että ihmisen suorittamaa valvontaa on kohdistettu väärin tai sitä on vähennetty.

    IL:n mukaan: "Automaattivalvonnan avulla jaettujen rikesakkojen ja huomautusten määrä on sen sijaan noussut." Mikä tarkoittanee sitä, että kamerat on laitettu ottamaan kuvia pienemmistä nopeuksita.
    Joo pskaa tuo on.

    Eihän poliisin tartte kuin vähentää ihmisvoimin tehtävää valvontaa, niin jo näyttää tilasto ihan siltä mitä halutaan.

    Ainakaan millään kameravalvonnalla tai nollatoleranssilla ei ole yhtään mitään tekemistä tuon kanssa.

    Tämä uutinen on laitettu propagandaosastolta liikkelle siksi että sillä yritetään todistaa teesiä "pikkuasioista sakottamalla isoja pahoja asioita voidaan vähentää".

    Tässä siis haetaan epätoivon vimmalla oikeutusta sille että voi laittaa laskun vetämään 3 km/h ylityksestä, koska sitten se "iso paha asia ei tapahdu".

    Tottakai tämä on pskapuhetta, eikä tuota keskimäärin kukaan edes usko.

    Jos katsoo kyseisen sivun "pitääkö pieniin ylinopeuskiin puuttua" -kysymystä, niin 86% sanoi ei.

    Nyt pitää siis propagandaosaston keksiä jotai muuta, lähemmäs 90% suomalaista ei usko heitä.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  5. #5
    Noinhan se homma toimii. Ensin pystytetään telkänpönttö johonkin ohituskaistan päähän ja huomataan, että moni ajaa siihen huomaamattaan ylinopeutta. Sitten muutaman vuoden päästä hehkutetaan ylpeänä lehdessä, ettei enää niin moni ajakaan tuossa kohdin ylinopeutta.
    Harmi vaan, että tällaiset klassista ehdollistumista mittaavat testit on tehty loppuun jo 1800-luvulla, joten niiden arvo nykytieteelle on vähäinen. Niillä ei myöskään ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Saavutus on yhtä arvokas kuin entisen yläasteen rehtorin, joka valvontakameran asennettuaan kertoi ylpeänä, että ennen niin yleinen tupakointi on loppunut koko koulussa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Olen ollut siinä uskossa että jokaisessa ajoneuvossa on nopeusmittari jonka avulla voi asettaa sopivan nopeuden, ja vaikka vielä gps siihen rinnalle avustamaan. Kun ajelee sopivasti niin ei tule koskaan sakkoja, itse en ainakaan ole saanut ikinä, en tiedä mikä siinä on ylipääsemätöntä.

    En koe että olisi mikään huutava vääryys ja rikkomus henkilökohtaisia vapauksiani vastaan jos yleisesti sovitaan että jollain tienpätkällä liikutaan 60, 80 tai 100 kilometriä tunnin aikana. Arvoitukseksi jää mikä tässä on se mistä veto-wannabeiden on niin vaikeaa päästä yli.

    Jos 80 tai 100 kmh rajoitus ei vaikuta riittävältä niin lähtee vaikka sitten aikaisemmin matkalle, niin ehtii.



  7. #7
    Nyt kun olemme saaneet kuulla selkeiden ylinopeuksien vähenneen merkittävästi, olisi kiva saada tietää hieman lisää ylinopeuksien vähenemisen ja ylinopeuksiin liittyvien onnettomuuksien määrän korrelaatiosta vertailujakson aikana?



    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  8. #8
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (sportster2 @ Elo. 18 2009,12:28) kirjoitti
    Olen ollut siinä uskossa että jokaisessa ajoneuvossa on nopeusmittari jonka avulla voi asettaa sopivan nopeuden, ja vaikka vielä gps siihen rinnalle avustamaan. Kun ajelee sopivasti niin ei tule koskaan sakkoja, itse en ainakaan ole saanut ikinä, en tiedä mikä siinä on ylipääsemätöntä.

    En koe että olisi mikään huutava vääryys ja rikkomus henkilökohtaisia vapauksiani vastaan jos yleisesti sovitaan että jollain tienpätkällä liikutaan 60, 80 tai 100 kilometriä tunnin aikana. Arvoitukseksi jää mikä tässä on se mistä veto-wannabeiden on niin vaikeaa päästä yli.

    Jos 80 tai 100 kmh rajoitus ei vaikuta riittävältä niin lähtee vaikka sitten aikaisemmin matkalle, niin ehtii.
    Ei tainnu mies nyt ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa.
  9. #9
    Kun nyt kerran nopeudetkin ovat laskeneet niin varmasti on onnettomuudet vähentyneet.
    Seuraavana odotankin vakuutusten hintojen selkeää laskua.
    Vai voisiko ehkä ollakkin niin että meille vain valehdellaan?
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  10. #10
    Lainaa (wbaum @ Elo. 18 2009,12:58) kirjoitti
    Lainaa (sportster2 @ Elo. 18 2009,12:28) kirjoitti
    Olen ollut siinä uskossa että jokaisessa ajoneuvossa on nopeusmittari jonka avulla voi asettaa sopivan nopeuden, ja vaikka vielä gps siihen rinnalle avustamaan. Kun ajelee sopivasti niin ei tule koskaan sakkoja, itse en ainakaan ole saanut ikinä, en tiedä mikä siinä on ylipääsemätöntä.

    En koe että olisi mikään huutava vääryys ja rikkomus henkilökohtaisia vapauksiani vastaan jos yleisesti sovitaan että jollain tienpätkällä liikutaan 60, 80 tai 100 kilometriä tunnin aikana. Arvoitukseksi jää mikä tässä on se mistä veto-wannabeiden on niin vaikeaa päästä yli.

    Jos 80 tai 100 kmh rajoitus ei vaikuta riittävältä niin lähtee vaikka sitten aikaisemmin matkalle, niin ehtii.
    Ei tainnu mies nyt ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa.
    Voiko muuta olettaa, jos ei pysty edes itse tajuamaan linkittämäänsä uutista...

    Pystytkö muuten sportster2 kirjoittamaan yhteenkään topickiin ilman sanoja wannabe-vetomies tai vetomies?
  11. #11
    Jotenkin minusta tuntuu että tämä keskustelu on käyty jo useampaan otteeseen viime aikoina, tuskin johtaa mihinkään mullistavaan uuteen.

    Lukkoon?

    Kyllä, heti ( )
    Ei ihan vielä, kohta tai vasta kun kunnon turpakäräjät alkaa ( )
    Ei missään nimessä lukkoon näin tärkeätä topikkia ( )
  12. #12
    Ristireferenssi onnettomuusmääriin olis hyvä, veikkaan ettei auttanut ollenkaan.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  13. #13
    Lukkoon vaan! Vielä kun saisitte ettei nää keskustelut yleisestä turvallisuudesta ja paskanjauhanta näkyisi kun klikkaa uudet viestit, olis paljon selkeämpää selailla viestejä.

    Mutta tuskin mahdollista/sais kannatusta tässä seurakunnassa
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  14. #14
    Lainaa (Köpi @ Elo. 18 2009,13:26) kirjoitti
    Lukkoon?
    Aivan se ja sama. Vääntäkööt mun puolestani.
    Durty Nelly's Boys
  15. #15
    Lainaa (Köpi @ Elo. 18 2009,13:26) kirjoitti
    Jotenkin minusta tuntuu että tämä keskustelu on käyty jo useampaan otteeseen viime aikoina, tuskin johtaa mihinkään mullistavaan uuteen.

    Lukkoon?

    Kyllä, heti ( )
    Ei ihan vielä, kohta tai vasta kun kunnon turpakäräjät alkaa ( )
    Ei missään nimessä lukkoon näin tärkeätä topikkia (X)
    Oikeassa osastossa, joten antaa mennä vaan.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  16. #16
    Olen jo aikaisemmin sanonut samaa, että "turvallisuus"-keskustelut tulisi siirtää pskanjauhantaan tai sen kaltaiseksi EI-etusivulle näkyväksi.

    Tämän aloittaja on tehnyt selvän provon. Toisaalta, jos ei olisi aloittanut, minä olisin.

    Mielestäni "turvallisuus"-keskustelut ovat ARVOKESKUSTELUJA. Niissä ottavat toisistaan mittaa:
    a. Terve järki, maalaisjärki, yksilöllisyys, vapaus [=USA].vs.

    (Väliin mahtuu monenlaista standardi-tallaajaa)

    b. Kateus, kaunaisuus, kirjoitettu laki = moraali. [=DDR]

    Jokainen voi tietysti päätellä kumpi valtio ja ajattelumaailma on päättynyt JA mitä lajia kukin henkilö edustaa.

    Ehdotankin, että pskanjauhannan lisäksi perustettaisiin segmentti: ARVOKESKUSTELUT. Ties vaikka se olisikin kaikkein suosituin osio.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  17. #17
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 18 2009,13:39) kirjoitti
    Niissä ottavat toisistaan mittaa:
    a. Terve järki, maalaisjärki, yksilöllisyys, vapaus [=USA].
    Heh, tässäpä on tämän ketjun ehdottomasti hulvattomin lausahdus, niin paljon kaikkea yhdessä lauseessa!!!

    - pyyhkii kahveja monitoorin näytöltä-hymiö -
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #18
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Joo... Ei taida Anatooli ymmärtääkkään että enemmän hänellä on suomessa vapauksia kuin esim USA:ssa.

    Terve järki ja maalaisjärki taas ovat mielestäni synonyymejä ja esim toi kohta "kirjoitettu laki" on mielestäni parempi vaihtoehto kuin "tulkittu laki" jota harrastetaan paljonkin tuolla itänaapurissa.

    Huvittavaa muuten että Anatooli ottaa "Terveen järjen, maalaisjärjen jne" esimerkiksi USA:n jossa golfmailojen varastamisesta voi saada 25 vuoden tuomion tai myymälävarkaudesta 25v - elinkautinen, juurikin johtuen lainsäädännöstä.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #19
    Aloituksesta päätellen joihinkin urpoihin vielä uppoaa tuo propagandaosaston suoltama paska.
    Jokainen jolla edes muutama aivosolu pääkopan sisällä kiertää, tajuaa tuon uutisen idean, ja päättömyyden.
  20. #20
    Jep, Staga.

    Rohkenisin epäillä, että USAn rangaistusjärjestelmä on kohtuullisen oikean SUUNTAINEN. Varkaus on tietysti oikea rikos kuten myös pahoinpitely. On varsin kummallista, että Suomessa ne arvostetaan reilun ylinopeuden alapuolelle sanktioinneissa.

    Olen melko varma, että musta mies ei saa huimaa rangaistusta kanniskellessaan sorkkarautaa. (Mieshän voi olla jopa rakennustyöläinen). Suomessa taas abstraktisesta tuhotyöstä ylinopeudella saa suurempia rangaistuksia kuin aidoista rikoksista. Luulen, että se kirpaisee normioikeustajuisen etiikkaa eniten.

    En tarvitse henkilökohtaisesti aborttia, sen lisäksi vaikea keksiä, että millä sektorilla tavallinen tallaaja Suomessa olisi jotenkin "vapaampi" kuin USA:ssa, suhteessa yhteiskuntaan. Myönnän, että "terrorismin vastainen sota" (=maailman suurin kusetus yksilönvapauksia kohtaan) on lisännyt viranomaisten puuttumismahdollisuutta asiaan kuin asiaan. Kuitenkaan siitä syystä vankilaan joutuneita on aika harvassa.

    Ei muuta kun Staga muuta USA:aan ja ehdottele:
    a. Päiväsakkojärjestelmää.
    b. Mietoja rangaistuksia rikoksista (Heh!)
    c. Mustat miehet vapaiksi vankilasta (90% vankilassaolijoista lienee EI-valkoisia).
    d. Korkeampaa veroprogressiota.
    e. Yhteiskunnan lisääntyvää ymmärrystä henkilöille jotka olivat tyhmiä.
    f. Puolivaltiollista eläkejärjestelmää jne.

    Epäilen vahvasti, että em. lista ei saavuttaisi jo pelkästään yksilönvapauden (-ja VASTUUN!) suunnasta kovin suurta suosiota paikallisissa.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  21. #21
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 18 2009,13:39) kirjoitti
    a. Terve järki, maalaisjärki, yksilöllisyys, vapaus [=USA].vs.
    Omakohtaista kokemusta tuosta USA:n vapaudesta:

    Runsas 20 vuotta tehnyt töitä todella isossa jenkkitalossa, visiteerannut ko. maassa parikymmentä kertaa ja joka kerran maahan tullessa erillishuoneeseen kuulusteluun. Ei meinaa aina ehtiä jatkolennolle... Syynkin tiedän ja hauskinta on se, että minulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Mutta joka kerran pitää käydä selittämässä sama asia. Pitipä kerran selittää sekin, että miksi poikkeaa kaavasta: yleensä lennät XXX:iiin, miksi nyt tänne YYY:iiin?

    Ainoat rikokset ihmiskuntaa vastaan ovat muutama ylinopeussakko Suomessa, jenkeissä ei edes niitä. Hampurilaista kyllä kerran söin väärällä tavalla... kuulemma.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  22. #22
    Lainaa (Staga @ Elo. 18 2009,15:30) kirjoitti
    Huvittavaa muuten että Anatooli ottaa "Terveen järjen, maalaisjärjen jne" esimerkiksi USA:n jossa golfmailojen varastamisesta voi saada 25 vuoden tuomion tai myymälävarkaudesta 25v - elinkautinen, juurikin johtuen lainsäädännöstä.
    Heh, lähden kuukauden päästä huristelemaan Jenkkilässä prätkällä, suunnitelman mukaan vähän laajemmassakin mittakaavassa, joten voinen tuossa joulun alla sitten raportoida, miten tervejärkistä ja maalaisjärkistä porukkaa tuolla demokratian kehdossa oikein onkaan!

    Edellinen pressansahan (jonka itse äänestivät jatkokaudelle) ainakin pruukasi yrittää viedä tuota vapautta ja demokratiaa moneen paikkaan vaikka väkisin, eikä kumma kyllä onnistunut juuri edistämään maailmanrauhaa, tai kiillottamaan Amerikka-kuvaa muslimimaissa eikä paljon muuallakaan. Siinä taisi käydä juuri toisinpäin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Minun ymmärrykseni mukaan USA on ihan hyvä paikka terveelle, kyvykkäälle ja mielellään varakkaalle ihmiselle. Oikeissa piireissä liikkuen vapauden tunne on erinomainen, ja tukea fiilikselle piisaa kaikissa hintaluokissa. 50-100 miljoonalle eri syistä ulkokehälle joutuneelle asuinmaa näyttäytyy jo vähän erilaisena.

    Isoon maahan mahtuu paljon kivaa. Ajattelin itsekin joskus lähivuosina mennä pällistelemään jonkinlaisen mopo -road tripin. Pitää vain ajella nätisti... Liikennerikkomuksista en kanna huolta, mutta eri termein ilmaistu vaaran aiheuttaminen tai vielä kaameammin syyllisyys liikenneonnettomuuteen voi viedä aika haljuille urille kun rikos- ja siviilioikeudelliset seuraamukset summataan.

    Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että poliisit saisivat palata Suomen teille siistimään älykääpiöt pois, niin tavallisten ihmisten joustava liikenne sujuisi sulavasti. Äänestäkää oikein seuraavissa vaaleissa ja prässätkää jatkuvasti vaalien välillä. Missä Suomen "NRA" (Nääs rehtiä ajelua)?
  24. #24
    No kertokaa nyt joku mikä oli suurten ylinopeuksien vähenemisen ja onnettomuuksien korrelaatio?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #25
    Itse aiheeseen sen verran että miksi joillain on sitten niin pakottava pakkomielle saada ajaa ylinopeutta? Ihan kuin ei maailmassa olisi muita epäkohtia lainkaan...

    Sen toki tajuan että hyvin pienistä ylityksistä sakottaminen voi olla tyhmää kun ei kukaan pysty ajamaan vakionopeutta koko aikaa. Mutta esim autoissahan on se 10 km/h pelivara yleensä mittarissa, joten ei pitäisi olla ongelma sinänsä.

    Jotenkin ei aukea tuo pakkomielle saada ajaa kovempaa kuin joku sovittu nopeus. Jos se nopeusrajoitus olisikin 150 km/h niin pitäisikö siltikin päästä vielä kovempaa?

    Omasta vähän ymmärtävästä mielestäni ennakoitavuus ja olettama yhteisistä pelisäännöistä helpottaa ajamista. Pyrin toki aina varomaan yllätyksiä, kun joukossa on aina muutama kapinallinen joilla on ei-tarvitse-noudattaa-sääntöjä -kortti.



  26. #26
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Joo tosiaan siihen aiheeseen kun itse sen tänne linkitit...

    Yritän nyt vähän kartoittaa millä levelillä menet sportster.

    Uskotko, että suurien ylinopeuksien määrä on vähentynyt kuten uutisessa "kerrotaan"?

    Uskotko, että "Poliisin herkempi valvonta tehoaa liikenteessä" on tehonnut suuriin ylinopeuksiin?

    Uskotko, että liikenneturvallisuus on nyt sitten parantanut?
  27. #27
    Lainaa (wbaum @ Elo. 18 2009,17:43) kirjoitti
    Joo tosiaan siihen aiheeseen kun itse sen tänne linkitit...

    Yritän nyt vähän kartoittaa millä levelillä menet sportster.

    Uskotko, että suurien ylinopeuksien määrä on vähentynyt kuten uutisessa "kerrotaan"?

    Uskotko, että "Poliisin herkempi valvonta tehoaa liikenteessä" on tehonnut suuriin ylinopeuksiin?

    Uskotko, että liikenneturvallisuus on nyt sitten parantanut?
    Miten kukaan voi tietää mistään lukemastaan onko se totta? Sinä et sitten lienee usko mitään mitä luet? Mistä tiedät että Etelänapa on olemassa jos et ole koskaan käynyt siellä?

    Filosofia on vaikea aihe ratkaista muutamassa foorumiviestissä.

    Jos törkeät ylinopeudet ovat todella vähentyneet, se on mielestäni hyvä asia, siksi linkitin aiheen tänne. En voi seistä koko aikaa jokaisella Suomen vetopätkällä yhtäaikaa mittaamassa silmämääräisesti nopeuksia. '

    Tuskinpä Sinäkään pystyt arvioimaan 100% lukemastasi onko se totta vai ei, tai sitten liikut jo jollakin Bonus-levelillä

    Edelleen ihmettelen että miksi joillekin henkilöille on liikennesääntöjen noudattamisesta puhuminen kuin sörkkäisi tikulla ampiaispesään. Yhden vastauksen tähän kysymykseen sain toisessa ketjussa ja sen mukaan Suomessa on liian vähän rataolosuhteita.



  28. #28
    (poistettu tili)
    "Poliisin herkempi kynnys puuttua ylinopeuksiin on laskenut erityisesti rajuimpien ylinopeuksien määrää, kertoo Aamulehti.

    Poliisi ei vielä ole edes ehtinyt aloittaa alennettujen rajojen mukaista valvontaa, sillä uudet ohjeet eivät valmistuneet ajoissa lukukauden alkuun mennessä."

    Eihän tota kannata aloittaakkaan, kun se tehoaa muutenkin. Odottakoon seuraavaa sakkojen lukukautta. Lukeeko poliisit ohjeita kerran vuodessa, sis se niistä joka osaa lukea?
  29. #29
    Lainaa (sportster2 @ Elo. 18 2009,17:38) kirjoitti
    Omasta vähän ymmärtävästä mielestäni ennakoitavuus ja olettama yhteisistä pelisäännöistä helpottaa ajamista. Pyrin toki aina varomaan yllätyksiä, kun joukossa on aina muutama kapinallinen joilla on ei-tarvitse-noudattaa-sääntöjä -kortti.
    Tänä(kin) kesänä nuo mainitsemasi kapinalliset, joiden myötä sivullisia uhreja on tullut, ovat sijainneet siellä kärkikolmion tai stop-merkin takana.
    636 -> 998
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Eki- @ Elo. 18 2009,18:31) kirjoitti
    Lainaa (sportster2 @ Elo. 18 2009,17:38) kirjoitti
    Omasta vähän ymmärtävästä mielestäni ennakoitavuus ja olettama yhteisistä pelisäännöistä helpottaa ajamista. Pyrin toki aina varomaan yllätyksiä, kun joukossa on aina muutama kapinallinen joilla on ei-tarvitse-noudattaa-sääntöjä -kortti.
    Tänä(kin) kesänä nuo mainitsemasi kapinalliset, joiden myötä sivullisia uhreja on tullut, ovat sijainneet siellä kärkikolmion tai stop-merkin takana.
    Entäs se tapaus kun kaahari tappoi auton repsikan? Ei ole olemassa vain yhtä ryhmää joka olisi syyllinen kaikkeen, niin helppoa kuin se sinulle olisikin. *Myös kaahaavat "motoristit" voivat aiheuttaa jotain.

    Jos etuajo-oikeutettu pyöräilijä ajaa 3-4 kertaista ylinopeutta niin ei se silloin ole sen kolmion takaa eteen tulevan syytä.



Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen