Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
    En tiiä onko kaikki sitä mieltä et tää on uuden topicin arvoinen, mut vaihdoin tänään pyörääni honda cbr -91 hondan omat gn4 öljyt niin loppu nokkaketjun rallatus!!!

Aikasemmin rallatti lämpimällä koneella niin paljo että korvat soi ja ei viittiny kaupungissa ajaa mutta nyt taas mennään ja kovaa!
    Itse tuossa taannoin tutkiin kaverin -92 separin ketjun kiristintä.
    Näytti siltä, että se alkaa rallattamaan siksi, että öljynpaine pääsee karkaamaan kiristäjän tapin välistä, eikä näinollen kiristin kiristä tarpeeksi, uusi/jäykempi öljy todennäköisesti tuota läpi vuotamista hillitsee ja voi toimia jonkin aikaa, ehkä pidempäänkin.
    Ainut varma korjaustapa tuohon vaivaan on mekaaninen kiristin, mutta myös uudella alkuperäis kiristäjällä saa äänen lakkaamaan muutamaksi ajokaudeksi (riippuu toki vuotuisesta ajokilometrimäärästä)
    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
  3.  
    Lainaa (Mi_Kaheli @ Elo. 18 2009,19:58) kirjoitti
    Itse tuossa taannoin tutkiin kaverin -92 separin ketjun kiristintä.
    Näytti siltä, että se alkaa rallattamaan siksi, että öljynpaine pääsee karkaamaan kiristäjän tapin välistä, eikä näinollen kiristin kiristä tarpeeksi, uusi/jäykempi öljy todennäköisesti tuota läpi vuotamista hillitsee ja voi toimia jonkin aikaa, ehkä pidempäänkin.
    Ainut varma korjaustapa tuohon vaivaan on mekaaninen kiristin, mutta myös uudella alkuperäis kiristäjällä saa äänen lakkaamaan muutamaksi ajokaudeksi (riippuu toki vuotuisesta ajokilometrimäärästä)
    Tuota itekkin olen epäillyt syyksi että miksi alkaa rallatteleen. Kuitekaan ei kovin tiivis ole tuo tapin ja rungon väli.