Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Päätin hankkia moottoripyörän. Elämäni ekan (no oli mulla piikki 15 vuotta sitten). Tyyli ja fiilis ratkaisivat, joten päädyin monsteriin. Rahaa ei ole, joten vuosimalli lienee 2000 - 2004 ja kuutioita öbaut 600.

Mitä näistä kannattaa tsekata kun käytettyä katselee? Onko jotain erovaisuuksia malleissa, esim 600 ja 620 väleillä?

Kiitos etukäteen vinkeistä!
    Hei!

Muistaakseni 620 vm 2003 eteenpäin on varustettu ruiskulla. Vanhemmat mallit ovat kaasaripelejä. Korjatkaa jos olen väärässä...

Uusimissa pikkumonstereissa on myös 2 jarrulevyä edessä. En valitettavasti muista, että missä vuosimallissa muutos jarrujen suhteen tapahtuu.

Mun edellinen pyörä oli M620 vm 03. Siinä oli ruisku ja yksi jarrulevy edessä.

Tervetuloa uudelleen harrastuksen pariin...
    Diavel dark
    Niin siinähän ne suurimmat erot ovatkin, eli 600 on kaasarilla ja 620 ruiskulla ja tupla etujarrulevyt on sitten muistaakseni vanhemmissa ie malleissa, dark malleissa vaan yksi. Mutta uudemmissa jo sitten vakiona kaksi.

Mielestäni kun katselee ja kyselee huoltohistorian ja käy koeajelee niin niillä pärjää pitkälle, en ainakaan tiedä mitään "vakiovikoja" noissa. Yksilöitä on tietysti joukossa omine vikoineen, kuten joka vehkeessä. Omistin aiemmin -04 620 mörön ja ongelmia ei siinä ainakaan ollut, erittäin hyvä oli ajaa. Ainoa miinus oikeastaan pintakova jousitus, joka olisi ehkä säädöillä korjaantunut jotenkin. En vaan osannut/viitsinyt säätää *
    Tuplalevyistä ei kannata mitään kynnyskysymystä tehdä, pysähtyy se yhdelläkin.
    Ja jossain vaiheessa Ducati rupes käyttään näissä hinnat alkaen mallien tuplalevyissä 2mäntäsiä kelluvia puristimia.
    m583"s"

Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
    Huoltokirja / todistettava huoltohistoria kuittien tms. muodossa. *Naarmut maalissa. Öljyvuodot koneesta ja iskareista sekä ketjun kunto/ siisteys. Jos pyörä on kunnolla puhdas, eli ei paskaa kerääntyneenä ahtaisiin paikoihin jne. siitä on todennäköisesti pidetty huolta tai ei ajettu alun perinkään. Molemmat hyviä asioita. Renkaat on kulutusosia, mutta epätasainen kuluma voi kieliä paskoista iskareista.

Ducatit on sähköistään kuuluisia, joten varaudu. Niitä ei pysty ennalta oikein tutkimaan. Jos kone starttaa hyvin kylmänä se on hyvä juttu. Silloin akussa on (ainaki sillä hetkellä) voimaa. Koeaja kone lämpimäksi, ja sammuta. Starttaa uusiksi. Vertaa starttia. Kertoo latauksesta ja koneen toiminnasta. Omani lähtee kylmänä hyvin, lämpimänä vaatii pari kierrosta enemmän. Kyseessä ruiskupeli.

Ruiskut on (kuulemma) parempia lähteen käyntiin ja kulkevat tasaisemmin, kuulemma.

Muutoin se on ku mikä tahansa MP:n osto. MC Bajahillissä on artikkeli käytetyn ostosta, jopa tuskaisen tarkasti tehtynä. Kliksis!

Ekaa hakiessa se on ku näkis p.#lun ekaa kertaa (anteeksi vulgääri vertaukseni), mitään siitä et tiedä ja hirveästi se kiinnostaa. Muista pitää pää kylmänä. Ihan oikeasti.
    Lainaa (suti @ Elo. 17 2009,19:19) kirjoitti
    Tuplalevyistä ei kannata mitään kynnyskysymystä tehdä, pysähtyy se yhdelläkin.
    Olen samaa mieltä. Mun edellinen pyörä tosiaan stoppas ihan hyvin yhdelläkin levyllä. Nykyisessä pyörässä on tuplalevyt ja jarruteho mielestäni vain hieman parempi.

En tiedä sitten jos joku "vetomies tai nainen" ajelee vähän reippaammin, niin tuleeko sitten ongelmia yhden levyn kanssa?
    Diavel dark
    Kiitti vinkeistä. Nyt alkaa kiinnostaa myös tommonen vähän tuoreempi malli, jos niissä uutuuttaan olis jotain ehjänäkin... Itellä kun tuo jakoavain pysyy yhtä hyvin kädessä kuin jalassakin...

Mutta tosiaan ekan kohdalla se on kuin sitä itteään ihmettelis. Mun kohdalla sen pitäis kyllä tarkoittaa, että kun näin pitkälle on päästy, niin otetaan nyt.

Ehkä tässä saa jotain alle ennen lumia.
    Joo, todella käytettävä pyörä, mulla oli eka kesä ja tuli 12 tonnia heti tauluun. Voi käydä kaupassa, ajaa stadissa,ajaa urheilullisesti (helppo kanttaa kunnolla), tosi hauska maantiellä ja matkaajoissa, no motarilla ei ota kun sen 2 markkaa...
    620 S malli kate-härpäkkeillä. DARKkia saa yhdellä levyllä missä 5 vaihetta ja tupla levyillä jossa kuusi vaihetta, tartteeko sitä yli vaihetta, ei varmaan.
    2004 malliin tuli APTC 'luistokytkin', joka ei ole tarpeelllinen kuussatasessa, itsellä tuli sellanen olo 23 tonnia ajettua että rupes luistaa vähän vääräänkin suuntaan (vaikka levyt ei ollu loppu), mutta mä oon aika tunteeton vaihtaja... 2005 tuli jo uus kykä...tuli vähän KVGeetä kun luisti
    Sitten kolmen kesän jälkeen ostat tonnisen ja keulit kakkosellakin kaasulla, aivan ihana
    Monstro 1000DS very dark
    Ou jea, monsteri tilauksessa ja tiistaina pitäis olla täällä. Hauskaa tässä on se, että vaimo kielsi ostamasta. En sitten voinut kertoa sille mitään... Lienee helpompi pyytää anteeksi kuin lupa

Saahan nähdä miten käy...
    Lainaa (Tombouser @ Elo. 21 2009,17:38) kirjoitti
    Ou jea, monsteri tilauksessa ja tiistaina pitäis olla täällä. Hauskaa tässä on se, että vaimo kielsi ostamasta.
    Jees! Mua kielsi vain äiti, mutta ostin kumminkin. *
    Ducati Monster 600
    Jatketaan tähän aiheeseen.

Kävin katsomassa ducati monster 620 dark edit. -04 ja siinä oli mailimittari, jonka sisäkehällä oli km-mittari. Tietysti ajomääräkin oli mailena. Huoltokirjan mukaan pyörä on hailacin suomeen tuoma ja ensirekisteröity täällä.

Onko kaikissa monstereissa mailimittari? Kuulostaa jotenkin oudolta.

myyjä on kolmas omistaja ja oli ostanut pyörän liikkeestä.
    jos pyörä on hailacin maahantuoma - soita sinne, kai he osaavat pyörän historian sitten kertoa?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Lainaa (Pirtesi @ Touko. 03 2011,20:35) kirjoitti

Kävin katsomassa ducati monster 620 dark edit. -04 ja siinä oli mailimittari, jonka sisäkehällä oli km-mittari. Tietysti ajomääräkin oli mailena. Huoltokirjan mukaan pyörä on hailacin suomeen tuoma ja ensirekisteröity täällä.

Ehkä: pidä A ja B nappi pohjassa kun laitat virrat päälle. Pääset valitsemaan USA tai EUR moodin.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Lainaa (IlDuce @ Touko. 03 2011,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Pirtesi @ Touko. 03 2011,20:35) kirjoitti

Ehkä: pidä A ja B nappi pohjassa kun laitat virrat päälle. Pääset valitsemaan USA tai EUR moodin.
    Ei taida nappeja painamalla lähteä mailit mittarikehältä *

Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  15.  
    Sopii unohtaa ne kuus satkuset päpättimet ja hommata tästä huomattavasti pirteämi 900 i.e Monsteri, jos sellainen on hakusessa. 4 vuoden jälkeen on aika vaihtaa, vaikka ei vieläkää kyllästytä.
    http://www.nettimoto.com/ducati/monster/1120033
    Forza Ducati!