Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Olisin tiedustellut nostaako pyörän arvoa hyvä "kuvio" maalaus. Esim:jos pyörä on melkein uusi vai laskeeko kuin härän häntä?
    Pieni luki härö näin yö aikaa=
    Lainaa (vilkku72 @ Elo. 15 2009,02:52) kirjoitti
    Olisin tiedustellut nostaako pyörän arvoa hyvä "kuvio" maalaus. Esim:jos pyörä on melkein uusi vai laskeeko kuin härän häntä?
    Oma mielipiteeni on että hinta romahtaa kun pyörä maalataan jollakin muilla kuin pyörän omilla väreillä, varsinkin uuden pyörän.
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
    Lainaa (Peltsi2323 @ Elo. 15 2009,07:06) kirjoitti
    Oma mielipiteeni on että hinta romahtaa kun pyörä maalataan jollakin muilla kuin pyörän omilla väreillä, varsinkin uuden pyörän.
    Itse aina ostajana pyrin tarkistamaan ettei fillaria (tai sen koomin autoakaan) ole missään vaiheessa maalattu uusiksi. Maalaus kun niin kovin usein tarkoittaa esim. kolarihistoriaa tms.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Toisaalta taas pyörää rakentelevat arvostavat joiden silmissä voi nostaa.
    SuperDuke 2011.
    aina laskee,itse en koskaan osta pyörää joka on uudelleen maalattu!
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
    yleinen ajatustapa on että pyörän hinta on se mitä diilerillä lapussa seisoo, oli siinä sitten optioita tai ei. tuommonen erikoismaalaus ja hienosti tehty jollain FAW:lla, Wizzzardilla tahi Riikosen Simolla jne. mielestäni pelkästään nostaa pyörän arvoa. ei mitään töhertelijöitä nämä kaverit ja maalaus on laadukas eikä ihan pikkurahan juttuja.

omassa pyörässä ei ole maalia kuin konepukissa. peltipinta ruostuu ja on rock.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Varmaan riippuu aika paljon pyörän iästä ja maalarista... Itellä +10v vanha pyörä ja olihan tuo omani monta kertaa siistimpi kuin orkkis väriset. Ite ainakin arvostan ulkonäköä melko paljon joten valitsin tuon mielummin kuin ne auringon polttamat pyörät...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Minä ainaskin jätän pyörän ostamatta jos sitä on maalailtu ei alkuperäisen näköiseksi. Vaikka ei olisi lipattukaan.
    Tietysti jos puolet halvemmalla saisi niin laittaisin harkintaan..

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Vähän kallista tulee, mutta tietty se, että hommaat jostain toiset katteet, että on ainakin näyttää kahdet katteet Se saattaa ainakin vähä helpottaa ostajan ajatusmaailmaa "kolarihistoriasta" tai muista epäilyistä. Mutta kyllä itekin jatkan samalla radalla kuin valtaosa eli kyllä se taitaa laskea arvoa, ikävä kyllä
    Ride to Live, Live to Ride
    Riippuu varmaan vähän pyörästä ja keneltä kysyy. Jossain hyvin rakennetussa amerikan ihmeessä voi olla arvoa nostavakin seikka. Muissa vehkeissä menee varmaan niin, että varsinkin liikkeeseen tarjottaessa laskee arvoa lähes poikkeuksetta. Yksityisten välisessä kaupassa voi löytyä joku rakentelija joka osaa arvostaa maalausta (jos on siis hyvin maalattu). Harvoin varmaan saa sitä rahaa takaisin mitä on joutunut maalaukseen sijoittamaan. Jos ehjää pyörää maalaa niin varmaan kannattais jotenkin dokumentoida se, ettei kyseessä ole kolarikorjaus.
    GSF1200S
    Ostat uuden pyörän, maalautat sen hienosti ja kalliisti, pistät myyntiin kovalla hinnalla -> tod.näk. ei tule kesää.

Oman ehjän pyöräni purin ja maalautin, enkä aio sitä myydä. Kuitenkaan ei uskottaisi ettei sitä ole kipattu. Tai no, tänä kesänä sen kyllä pihassa kaadoinkin paikallaan, joten kaadettu paskahan se jo on.
    Mielenkiintoista miten maalaaminen vaikuttaa ostopäätökseen ja mielipiteeseen pyörästä.

Maalattu pyörä ----->kolari peli
    Kolari peli ----------> ei osteta

Markkinoilla olevista mopoista suuri osa taitaa kuitenkin olla kaadettuja. Suurin osa tosiaankin *paikaltaan pienin vaurion. Miksi siis maalaminen romahduttaa mopon markkina-arvon. Jos maalaus tehdään hyvin, ei sitä edes normi katselija edes huomaa. Ehkä maalattuja mopoja karttavat ajavat vain uusilla mopoilla. Silloin maalipinta on luonnollisesti virheetön.

Entäpä, kun se uusi mopo kaatuu siwan parkkipaikalla. Katteeseen tulee pari naarmua.....kate vaihdetaan tai maalataan. Onko arvo romahtanut ? Tätä mopoa sitten myydessä ei edes mainita, että se on kupsahtanut parkissa kyljelleen.

Noh jokainenhan arvostaa mopoissa juuri niitä omia juttujaan. Itse arvostan kyllä erittäin paljon hienosti toteutettuja erikoismaalauksia. Tähän tietysti vaikutta se, että oma mopo on "erikoismaalattu" omasta toimesta tosin ei se hieno ole eikä se mopon hintaa nosta. Ei se maalaaminen aina sitä tarkoita, että mopolla kyljelään on käyty. Itse maalaan oman moponi joka vuosi vaikka en kaatuisikaan.

Vastaus topicin kysymykseen: Perusmaalaus ei juurikaan varmaan nosta hintaa tosin tekee moposta siistimmän ja saattaa helpottaa myyntiä. Hieno erikoismaalaus voi nostaa hintaa oikealle asiakkaalle.
    Jotenkin sellainen tuntuma, että kyllä pyörä on vaikeampi myydä, jos siinä on joku erikoismaalaus. On tuurinkauppaa, että löydät jonkun, joka pitää just siitä kuvasta ja nimenomaan siinä pyörässä. Uskoisin, että pyörän ostaja, joka haluaa pyöränsä erottuvan joukosta erilaisella maalauksella, haluaa itse maalata/maalauttaa pyörän oman mieltymyksensä mukaan. Että sinänsä ei mikään myyntivaltti. Mulle kelpais kyllä, varsinkin rakennetut/maalatut nakut, mut mä en ostohetkellä mietikkään pätkääkään sitä, että mä joskus ehkä myisin sen pyörän. Se on sen ajan murhe.
    Kyllä se tosiaan niin taitaapi olla että suurin osa potentiaalisista ostajaehdokkaista karsiutuu jos värikartta on jotain muuta kuin mitä näkyy alkuperäisissä myyntiesitteissä.

Kohtuullisen pieni marginaaliryhmä kuitenkin kenen silmää miellyttää juuri SE sama maalausteema mikä omasta mielestä on cool.
    R1
    Mun mielestä maalaus ei laske arvoa. Pikemminkin päin vastoin. Hyvin maalattuna nostaa arvoa. Kuitenkaan ei ilmaista tuo maalaaminen ole ja työtäkinhän siinä on.

Historia on hyvä tietää muutenkin että onko kaaduttu ja kuinka pahasti mutta en kuitenkaan oleta ensisijaisesti että maalattu pyörä on just kasattu uusiksi sen jälkiin kun on pyörä rekan alle jääny.
    Tossa kun hain pyörää niin tuli kyllä välteltyä aika hyvin maalattuja vehkeitä. Vaikka selkeesti olisi ollut vain joku tankkiin tehty maalaus joka ei kaatumsita sinälläänkään tarkota. Tai vaikka pyöra olisi ollut helvetin hieno niin jotenkin toisen tekemää ei osannut ajatella omana.

En tarkota että sun maussa olis mitään vikaa mutta moni ei vaan tahdo hienojakaan maaluksia pyöräänsä=)

Mutta jos aijot pitää pyörää kauemmin ja haluat maalata niin maalaa ihmeessä. Persoonalliset pyörät on hienoja.
    Buell XB12S -08

Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
    Kertokaahan hyvät ihmiset mikä siitä kaadutusta pyörästä tekee niin paskan että sitä ei voi eikä uskalla ostaa?? Omat pyöräni mitä on ollut on molemmat ollut ns kolaripyöriä. Nykyinen pyöräni on kaaduttu ja uudelleen maalattu samalla mustalla mitä se on aikaisemminkin ollut. Ainoastaan etusivukatteiden yläosat maalasin samalla mustalla mitä muutkin osat on. Alkuperäisenä ne on semmoset hieman harmaaseen sävyyn menvät. En olisi käytettynä löytänyt mistään näin hyvää pyörää. Nyt myös tiedän tasan tarkalleen mikä sen tekninen kunto on.

Toki jos noita linttakasoja tehdään vaan myyntiajatuksella, mitä en itse harrasta, niin siellä voidaan välillä mennä siitä missä aita on matalin. Omasta pyörästäni on jäänyt ainoastaan pienet muistot kaatumisesta etujarrunpääsylinteriin ja toiseen jarrusatulaaan. Nekin kosmeettiset viat posituu kun pyörä saa talven aikana uudemman mallin etuputket jarruhilppeineen.

Jos käy katsomassa 3-4 vuotta vanhoja pyöriä niin niistä löytyy kyllä tasan varmasti melko lailla naarmuja ja hankaumia. Itse en sellaisia huolisi vaan vetäisin kyllä välittömästi uutta maalia pintaan omaksi iloksi.

Mutta kukin tyylillään ja makuasioistahan on paha kiistellä. *

edit: Tämä nyt ei suoranaisesti liittynyt tuohon hinta vaikutukseen. Itse kyllä mielummin ostaisin hyvällä maalipinnalla olevan pyörän, jos väritys on sopiva. lähinnä mua ärsyttää noista kolaripyöristä vouhkaaminen, kun osa väestä ei tunnu ymmärtävän että jos korjaukset on tehty kunnolla, niin ei ne ole sen huonompia vaihtoehtoja kuin ne jotka eivät ole käyneet avk-kierrätyskeskuksessa.

-Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    Suomessa saisi olla minusta enemmän persoonallisia pyöriä. Varsinkin tuntuu et ihmiset aristaa käyttää värejä
    Se hän on liikenteessäkin hyvä et huomataan
    Pitää olla vaan asiallinen, eikä joka sinne päin maalaus.

Mitä sanoo moto ihmiset tuosta?
    Lainaa (jaska_73 @ Elo. 15 2009,17:48) kirjoitti
    Kertokaahan hyvät ihmiset mikä siitä kaadutusta pyörästä tekee niin paskan että sitä ei voi eikä uskalla ostaa??

lähinnä mua ärsyttää noista kolaripyöristä vouhkaaminen, kun osa väestä ei tunnu ymmärtävän että jos korjaukset on tehty kunnolla, niin ei ne ole sen huonompia vaihtoehtoja kuin ne jotka eivät ole käyneet avk-kierrätyskeskuksessa.
    Sepä se kun ei voi aina tietää että onko korjaus tehty huolella. Ei olis kiva kauppojen jälkeen huomata että jotain on jätetty korjaamatta. Tietty jos pyörällä on ajettu monta kesää korjauksen jälkeen niin mitään suurempaa pyörän toimintaan vaikuttavaa ei todennäköisesti ole rikki.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Hankalahan tuota on tietää kuinka mikäkin on korjattu, jos on korjattu. Oman pyöräni korjaushistoria on ainakin koko kansan nähtävillä. *

Taitaa kuitenkin olla että pyöriä harvemmin ostetaan ja parsitaan vähän sinnepäin kasaan, tilinteko mielessä. Uskoisin että autopuolella tuo on kuitenkin huomattavasti yleisempää.
    -Bmw S1000RR 2021-
    Maalipinta kuluu varmasti ajan mukaan käytössä ja mikä häpeä on jossain välissä uusia kulahtanut väritys En kuitenkaan näe "liian uuden" pyörän maalaamista järkevänä huvikseen.

Ne mattamustatmastonit jotka koitetaan myydä jobbaamalla on asia erikseen...
    Ylimaalaus laskee arvoa aina.

Kauppiaiden ja ostajien mielissä asia etenee ihan samoin: pyörä on kipattu tai turattu muuten orgiskuviosta pieleen, ja maalauksella sitä peitellään. Näin se yleensä onkin.

"Tuunattu ihana maalaus" on ihana tasan ainoastaan asian tekijälle ja saattaa olla niin että maalauksen tekijä on ainut maalauksen ihailija.

Pyörämarkkinat arvostavat alkuperäisvärejä moninkertaisesti, verrattuna "ihan itse maalattuihin."

.
    Pari Suizaa on tullut värjättyä erikoisväreillä. Se ei juuri ole hintaan vaikuttanut.

Nykyinen mopo on väriltää bueno (matta musta) ei tarvetta tuunaukseen...

Ehkä se ratkaisevin tekijä on keneltä ja millaisesta kodista värkin ostaa.

Osaavissa käsissä vähän enempi ajettu voi olla parempi kauppa kuin vähempi ajettu myyjältä joka ei edes tulpanvaihdosta suoriudu.

Eli tapauskohtaista...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainatakseni tutun sanoja kun olin käytettyä pyörää hakemassa, "ei ole haistamatonta koiran persettä eikä kaatumatonta vanhaa pyörää" . Jos pyörä on korjattu hyvin ei oo mulle ainakaan mitään väliä onko kaaduttu, se saattaa olla monasti parempi kun tehtaalta 10v sitten lähtenyt
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Lainaa (Pave. @ Elo. 15 2009,22:11) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 15 2009,09:58) kirjoitti
    Ilmeisesti sitten ostat aina uuden pyörän ja siitäkin vielä varmistat, ettei kuljetuksen aikaisia naarmuja ole maalattu uudestaan?
    Jos pyörä maalataan kunnolla uudelleen niin sitä ei erota tahtaan maalauksesta muuten kuin maalikerroksen vahvuuden osoittavalla mittarilla, koska ruiskulla ei saa tehtyä niin ohutta pintaa mitä robotit tekee tehtaalla........

Ja alkuperäiseen kysymykseensen verran, että riippuu ihan tapauksesta nostaako vai laskeeko se maalaus pyörän arvoa - kunnolla maalattu nostaa, spraypullolla maalattu laskee......
    miksi vitussa pitäisi ostaa kipattu pyörä,kun maailma on täynnä ei kipattuja laitteita
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
    Lainaa (Pave. @ Elo. 15 2009,22:11) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 15 2009,09:58) kirjoitti
    Ilmeisesti sitten ostat aina uuden pyörän ja siitäkin vielä varmistat, ettei kuljetuksen aikaisia naarmuja ole maalattu uudestaan?
    Jos pyörä maalataan kunnolla uudelleen niin sitä ei erota tahtaan maalauksesta muuten kuin maalikerroksen vahvuuden osoittavalla mittarilla, koska ruiskulla ei saa tehtyä niin ohutta pintaa mitä robotit tekee tehtaalla........

Ja alkuperäiseen kysymykseensen verran, että riippuu ihan tapauksesta nostaako vai laskeeko se maalaus pyörän arvoa - kunnolla maalattu nostaa, spraypullolla maalattu laskee......
    miksi vitussa pitäisi ostaa kipattu pyörä,kun maailma on täynnä ei kipattuja laitteita
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
    mikä tekee kipatusta paremman
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
    Lainaa (jarno73 @ Elo. 16 2009,01:01) kirjoitti
    mikä tekee kipatusta paremman
    Tuskin ne parempia on, poislukien omani. Mutta tuskin ne huonompiakaan on. Taitaa vaan olla aika harvassa esim. neljävuotta vanha pyörä missä ei ole naarmun naarmua. Omastanikaan en kyllä tällä hetkellä löydä yhtään, kun se onkin uudelleen maalattu.

Mutta on sulla hyvä nimimerkki. * Mä voisin käyttää itselläni ihan samaa.
    -Bmw S1000RR 2021-
  30.  
    Lainaa (HiTec @ Elo. 15 2009,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Peltsi2323 @ Elo. 15 2009,07:06) kirjoitti
    Itse aina ostajana pyrin tarkistamaan ettei fillaria (tai sen koomin autoakaan) ole missään vaiheessa maalattu uusiksi. Maalaus kun niin kovin usein tarkoittaa esim. kolarihistoriaa tms.
    + 1. Kovasti maalattu/tuunattu pyörä herättää aina epäilyn pahasta kolarista/lipoista.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen